Ha a sátán nem lenne, kereszténység is értelmét vesztené? Tehát a sátánt nem tagadhatom. Nem is akarom, de a sátán csak egy szó. Tisztázzuk már, hogy ki bújik meg-e szó mögött?
17:06-os, jah! És az ókori héber írásban (így íródott a Biblia egy része) állítólag csak a mássalhangzókat rögzítették, tehát ha úgy írjuk le, akkor mindkettő S-T-N. Ez sem lehet véletlen, ugye?
;))
Hát nagyon jó.:(
Szerintem is tisztázzuk.
A Mózes első könyvében le van írva hogy volt egy angyal aki fellázadt isten uralma ellen és elhatározta, hogy megszerzi azt.
Ezért megszólította Évát.
A többit tudjuk.
Tehát itt is látható, hogy egy élő külön álló személyről beszélünk, Éva nem saját magával beszélgetett és nem saját magát csábította rosszra:)
De menjünk tovább.
Jób könyve 1 rész.
(Jób 1:6) 6 Elérkezett pedig a napja, hogy az igaz Isten fiai eljöjjenek, és megjelenjenek Isten előtt; Sátán is eljött közöttük.
Tehát itt jól látható, hogy az angyali seregek amikor összejöttek Isten imádatára az égben az a gonosz angyal is eljött, de nem azért, hogy Istennek mutasson be imádatot.
Tehát valós személy.
(Jób 1:7-9) 7 Isten ekkor ezt mondta Sátánnak: „Honnan jössz?” Sátán így válaszolt Istennek: „Bejártam a földet, ott jártam-keltem.” 8 Isten erre így szólt Sátánhoz: „Felfigyeltél-e szíveddel Jóbra, az én szolgámra? Nincs hozzá hasonló a földön. Feddhetetlen és egyenes ember, féli az Istent, és kerüli a rosszat.” 9 Sátán így válaszolt Istennek: „Talán a semmiért féli Jób az Istent?
Itt pedig határozottan egy párbeszédet olvashatunk két személy között.A teremtő és a lázadó angyal között.
De Jézust se hagyjuk ki, sátán vele is váltott néhány szót.De nem írom ki a mind a hármat csak az egyiket.
(Máté 4:8-10) 8 Ismét magával vitte őt az Ördög, most egy rendkívül magas hegyre, és megmutatta neki a világ összes királyságát és azok dicsőségét, 9 majd ezt mondta neki: „Mindezeket neked adom, ha leborulsz, és imádatot mutatsz be nekem.” 10 Akkor Jézus így szólt hozzá: „Eredj el, Sátán! Mert meg van írva: »Jehovát, a te Istenedet imádd, és egyedül neki végezz szent szolgálatot.«”
De Jakab levelében is vetekedett Jézus az ördöggel Mózes teste felett.
(Júdás 9) . . .amikor nézeteltérése volt az Ördöggel, és Mózes testéről vitatkozott,. . .
Remélem egy picit hozzá járultam a szó mögötti jelentésre.:)
Kedves 55%-os és 28%-os válaszoló.
A sátán egy szó, jelentése van. Ezt a jelentést lehet ellenszegülőnek, lehet szépnek stb, értelmezni.
Igen tudom, hogy egy neve is volt, de mért csak volt. A Biblia írók miért felejtettek el nevet adni neki. Így nyilvánvalóbb lenne, és könnyebben tudnék állást foglalni.
De addig sajnos olyan vagyok mint aki sötétben tapogatózik. Szeretném a valóságot tudni.
Sátán a tagadást, az ellenállást jelenti. Egy érzés, egy fogalom.
Életellenes parancsolatokat betartani nem mindig könnyű, épen ezért a Sátán mindig ott lapul. Mindig megpróbálod megkerülni ezeket a szabályokat mert képtelenség úgy élni hogy megfelelj nekik. Ha mégis akkor a világ rabszolgája vagy, akinek semmije és senkije nincs.
A Sátán az örök tagadás. Nem valaki hanem valami. Egy elvont fogalom. Természetes hogy minden olyan vallás legfőbb ellensége amelyik a megkérdőjelezés nélküli hit és elfogadást hirdeti. Hát nem különös hogy a kételkedés és a tagadás a legfőbb ellensége?
eredeti neve Hélél ben Sáchár volt, amely azt jelenti: Ragyogó / Fénylő / Dicsérő, Hajnal fia. Ezt a héber nevet (Ézs 14:12) fordították le a Szeptuaginta készítői Heószforosznak, azaz Hajnalcsillagnak, ennek latin fordítása pedig a Lucifer név (mindkettő Fényhordozót jelent). Ő lázadt fel és bukott el még az ember teremtése előtt, és kapott új nevet: héberül Szátán, görögül Diabolosz, azaz: Vádló, Rágalmazó, Ellenálló, Ellenség.
Jóllehet az univerzumnak azt a részét, amelyet függetlenségi törekvéseivel elszakított Isten uralmától, Isten ítélettel sújtotta, az angyali rendek előtt mégis csak akkor nyert minden kétséget kizáró módon bizonyítást e fejedelemről, hogy velejéig gonosz, és függetlenségi törekvései, valamint vádaskodásai minden pozitívumot nélkülöznek, amikor Jézust, Isten ártatlan Fiát megölte (Jn 12:31–32; 16:11). Úgy tűnik, hogy a jogszerűséget végtelenül tisztelő mennyei világban mindaddig megillette az „ártatlanság vélelme”, hiszen a többiekkel együtt bejárhatott Isten jelenlétébe (Jób 1:6–19; 2:1–7; Zak 3:1–2; Lk 22:31–32), s ott szót emelhetett. Voltaképp az egész emberi üdvtörténelem nem más, mint isteni per, kozmikus bizonyítási eljárás őellene, majd ítéletének végrehajtása.
(forrás Ruff Tibi, ha az egész tanulmány elolvasnád itt találod meg: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!