Keresztények, ez, hogy fér össze a büntető Istennel?
1: "Nem csak az özönvízről van szó.A Bibliában van még jó néhány gonoszság,gyilkosság,amit Isten követett el."
Tévedés, nézd meg mit mondott Ábrahámnak az Úr, hogy mikor fog betérni a nép arra a földre, ahol ő éppen volt, Kánaánba:
1Móz 15,16 "Csak a negyedik nemzedék tér meg ide; mert az Emoreusok gonoszsága még nem tölt be."
Isten megvárta, hogy beteljen a gonoszság és akkor vonult be leigázva a népeket Mózes népe.
2: ""Nem büntet, hanem ítél."
Ez aztán hatalmas különbség ám,vigyázz!"
Bibliai ételembe a büntetésben az is benne van, hogy ejnye-bejnye mars a sarokba. Az ítélet egy végérvényes kárhoztatás vagy jutalom.
3: Amit te felhozol idézetet, az helytáll az ószövetségben is. Nincs ószövetségi Isten, meg újszövetségi Isten.
Jak 1,17 "Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék felülről való, és a világosságok Atyjától száll alá, a kinél nincs változás, vagy változásnak árnyéka."
Amiképpen Krisztus vissza-visszautalt az ószövetségi írásokra, nem véletlen, az apostolok az ószövetségből idéztek, abból merítettek, a Jelenések könyvén ószövetségi Istentiszteleti és írásokból merített jelképek és képek sorozata van, nincs különbség az ószövetségi Isten és az újszövetségi Isten között. Értelmezési probléma, nem egyéb. Ami gyilkosságnak veszel, az ítélet, amit dorgálásnak veszel az szeretet, stb.
1.
Ezzel még mindig nem a kérdésre válaszoltál....
De nézzük csak a teremtést:Az első emberpár ki lett űzve a paradicsomból,nehéz sorsot,fájdalmat adott nekik Isten.Ez nem szimpla ejnye-bejnye,már ne is haragudj.És a többi dolog amiket tett(a kérdés szempontjából teljesen mindegy mikor)amik sokkal durvábbak,azokról még nem is beszéltünk.
Aki pedig büntet,az egyben ítél is,hiába csavargatjuk a szavakat...
2.
"Amit te felhozol idézetet, az helytáll az ószövetségben is. Nincs ószövetségi Isten, meg újszövetségi Isten.
Jak 1,17 "Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék felülről való, és a világosságok Atyjától száll alá, a kinél nincs változás, vagy változásnak árnyéka."
Hogy állna már helyt,viccelsz??? Olvasd már el az Ószövetséget!
"Amiképpen Krisztus vissza-visszautalt az ószövetségi írásokra, nem véletlen, az apostolok az ószövetségből idéztek, abból merítettek, a Jelenések könyvén ószövetségi Istentiszteleti és írásokból merített jelképek és képek sorozata van, nincs különbség az ószövetségi Isten és az újszövetségi Isten között. Értelmezési probléma, nem egyéb. Ami gyilkosságnak veszel, az ítélet, amit dorgálásnak veszel az szeretet, stb."
Ezt állítottad:
"Az ítélet egy végérvényes kárhoztatás vagy jutalom."
Tehát akiket Isten megölt Földi életükben,azok végérvényesen elkárhoztak? Mégis miért?
Meg gondolom a paradicsomi kiűzetés is csak dorgálás volt,és szeretetből történt,mert Isten annyira hatalmas és megbocsájtó,hogy egy hibát nem tud elnézni az embernek.a szeretetnek a kiűzés a legkézenfekvőbb verziója...Isten tanulhatna Jézustól...
Kedves Kérdező!
Istenről nem csak az tudható hogy féltőn szerető, hosszan tűrő, megbocsájtó Isten, hanem az is hogy igaz bíró. Felhívnám a figyelmed, hogy egyik tulajdonságát sem lehet a másik rovására túlhangsúlyozni! Az egy torz istenkép ha valaki úgy látja Istent hogy "úgy is mindent mindenkinek megbocsájt, majd lehajtja a fejét és lehunyja a szemét ítéletkor." Aki ezt állítja, meg azt hogy hogy az ószövetség Istene nem ugyanaz mint az újszövetség Istene, az köszönő viszonyban sincs a bibliával, szellemi vakságban tapogatózik, és kívánom Isten adjon neki világosságot.
Tehát a szeretet Istene és a bosszúállás Istene egy és ugyanaz. Idézek az ószövetségből és az újszövetségből is:
„Uram, bosszúállásnak Istene! Bosszúállásnak Istene, jelenj meg! Emelkedjél föl te, földnek bírája, fizess meg a kevélyeknek!” (Zsolt 94:1-2)
„ne álljatok bosszút magatokért, szeretteim, hanem hagyjatok teret a Haragnak, mert meg van írva: Enyém a bosszúállás, majd én megfizetek, mondja az Úr.” (Róm 12:19)
A szeretet Istenétől tehát nem idegen a bosszúállás. Az Ő vonatkozásában, vagyis amikor Ő teszi, a bosszúállás tehát nem negatív, hanem pozitív erkölcsi valóság.
A bosszúállás ebben az értelemben az igazságtalanság megszüntetése és érvénytelenítése büntetés által, és az igazságosság érvényesítése. A bosszúállás elmaradása esetén az igazság szenved csorbát, mert a gonosz bizonyulhat győztesnek. Ezt az emberi igazságérzet is így érzékeli. A bosszú nem feddés és nem célja az ellenség erkölcsi megjobbítása, építése. Erkölcsi értelme az elégtétel, az igazság látható megnyilvánulása. Hamis az a kereszténynek nevezett felfogás, amely a bosszút erkölcsileg negatív valóságnak hirdeti. Az Újszövetség mindössze arra szólít fel, hogy „ne álljatok bosszút magatokért...)
„Hát Isten talán nem áll bosszút kiválasztottjaiért, akik hozzá kiáltanak éjjel-nappal, ha hosszan tűr is ügyükben? Mondom nektek, hogy bosszút áll értük hamar.” (Lk 18:7)
Isten a Szent Szellem által a Bibliában nyilatkoztatta ki magát, ha meg akarja valaki ismerni, akkor forduljon efelé, és nem fog cél tévesztet úton járni.
Szia eric one!
Gyakorlatilag kéri megidézi,a bosszúállást-(Zsolt 94:1-2)
Itt pedig elismeri,hogy az illetékesség az Istené-(Róm 12:19)
A két hozzáállás nagyon nem ugyanaz!Akkor az emberrel van a gond,ahogy az Istennel kommunikál?
Pietrosol-nak
Dávid imáit a Zsoltárok könyve tartalmazza, melyek között szép számmal akad olyan is, amely az ok nélkül ellene támadó ellenségekkel kapcsolatban nem éppen baráti jókívánságokat fogalmaz meg. Dávid zsoltáraiból kiderül, hogy miközben ő is imádkozott az ilyen megátalkodott ellenségeitől való szabadulásáért, azok pedig az ő vesztéért imádkoztak, mégpedig látszólag nagyon hasonló módon „És körülvesznek engem gyűlölséges beszédekkel, és ostromolnak engem ok nélkül..." Tehát imádkozott Dávid is, és imádkozott az ellensége is, de vajon mi volt a különbség a két ima között? Dávid azt mondja, hogy nem szolgált rá ellensége haragjára, sokkal inkább a hálájára szolgált volna rá, ezért az a személy ok nélkül ostromolja őt. Mivel a konfliktusban nem Dávid volt a hibás, ezért ő továbbra is összhangban maradt Isten akaratával, tervével, céljával, és tudott úgy imádkozni, hogy az imája is összhangban volt Isten akaratával, gondolkodásmódjával. Ezzel szemben ellensége a konfliktusban nemcsak Dáviddal, hanem Istennel is szembehelyezkedett, ezért az imái is kívül maradtak Isten akaratán. Tehát nem ok nélküli átkokat fogalmazott meg Dávid.
Amikor Isten uralmának, akaratának a megvalósulását egyének, közösségek, nemzetek életében gonosz szellemi lények vagy velük szorosan és tudatosan együttműködö emberek tartósan akadályozzák, akkor a Szentírás tanítása szerint az imának olyan speciális formái kerülnek előtérbe, mint a szellemi harc, a démonűzés, az ellenség ellen mondott imák, vagy végletes esetekben az átok, a Sátánnak való átadás és hasonlók, melyek nem Isten felé, hanem az ellenség ellen irányulnak. Ezeknek az imaformáknak az a céljuk, hogy elhárítsák azt az akadályt, amely miatt nem tud megvalósulni Isten akarata egy területen. Dávid esetében is ezt látjuk.
Pietrosolnak!
Nincs mit, még annyit az előzőekhez, hogy meg kell különböztetni, hogy egy sérelem, kár csak engem, személyemet, magánügyeimet érintő módon ér-e, mert ebben az esetben szabadságomban áll nem érvényesíteni igazságomat, és Istenre hagyom a bosszúállást.
Ha viszont valaki Isten munkája ellen támad, mégpedig olyan hatékonyan, hogy annak sikerét komolyan veszélyezteti, ártatlan emberek üdvösségét kísérli meg elrabolni például hamis tanítások, tévelygések terjesztésével, akkor Isten szolgáinak fontolóra kell venniük, hogy mi kedvesebb Isten előtt? Jót mondani róla és áldani az ilyen embert, hogy még hatékonyabban fejthesse ki tevékenységét, miközben emberek veszhetnek el , vagy pedig Isten gyors és látványos ítéletét kell kérniük rá, amely lehetetlenné teszi számára a további rombolást, világossá teszi az elbizonytalanodottak előtt az igazságot, és kielégíti Isten és az emberek igazságérzetét egyaránt, megszüntetve a képmutató vallásoskodást. Ehhez kell Isten Szellemének a vezetése.
"Az első emberpár ki lett űzve a paradicsomból,nehéz sorsot,fájdalmat adott nekik Isten."
Isten ezt mondta: "Átkozott legyen a föld te miattad, fáradságos munkával élj belőle életednek minden napjaiban."
Ez a "miattad" szó egy érdekes szó, ugyanis van egy olyan jelentése is,hogy érted. Tehát az emberÉRT. Cél és elfoglalás. De mindenki úgy hiheti, ahogy akarja, szerintem szép értelmezés.
"Az első emberpár ki lett űzve a paradicsomból,nehéz sorsot,fájdalmat adott nekik Isten"
Óóóó, talán nem lett megmondva, hogy ne tegyék, amit tettek? Ne menjenek szembe Isten akaratával? Ha te megmondod a gyerekednek, hogy ha kábítószerezik, akkor elzavarod a házadból, mert másképp nem fogsz tudni hatni rá, akkor te vagy a bunkó, mert megteszed? Rossz a példa, de Ádáméknak meg lett mondva, hogy ne tegyék, mert nagy baj lesz belőle.
"Hogy állna már helyt,viccelsz??? Olvasd már el az Ószövetséget!"
Olvastam, és helytáll. Nem két Isten van, hanem homályos látás.
"Tehát akiket Isten megölt Földi életükben,azok végérvényesen elkárhoztak? Mégis miért?"
Nem, de ők már csak az ítéletre támadnak fel. Az ember által jött a világba a halál. Az ember öli meg magát, nem Isten. Az Isten igazság, ha neked az fáj, hogy ő ítél, azt ne velem beszéld meg.
"Isten tanulhatna Jézustól..."
Pedig Krisztus azt mondta, hogy amit beszél és tesz, az Atyától látta és hallotta. Nem tesz semmit magától. Akkor hogy is van ez?
Csatlakozom a sok sok előttem szólóval.
Csak annyit talán meg kérdeznék, hogy nincs a teremtőnek joga szabályokat felállítani?
Ha egy mosó gép szerelő elmondja, hogy hogyan használd a mosógépet, és azért se akkor a mosógép szerelő, vagy a mosógépet létre hozó a hibás?
Hát nem a rendeltetése szerint használta, elromlik.
Hálátlanok, ingyen kaptak mindent, nem hogy örültek volna neki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!