A keresztények szerint felelőségre kell-e vonni Csatári Lászlót a tetteiért?
Állítják a megbocsátás hívei hogy nincs bizonyíték és Csatáry nem tudhatta hogy megsemmisítő táborokba mennek a vagonok. Ki küldene kutyakorbáccsal munkatáborba csecsemőket, aggastyán, és beteg magatehetetlen embereket, félmeztelenül, ruha, élelem és gyógyszer nélkül?
Ebben a levélben Gotterer Sámuelné, a Kassai Izraelita Nőegylet elnöke az 1944-es deportálások május 15-i megkezdését követően május 17-én Horthy Miklós, akkori kormányzó feleségéhez küldött kérelmet azzal kapcsolatban, hogy állítsák le a kassai deportálást, vagy legalább a 18 év alatti mindkét nembeli gyerekeket, a 60 év feletti embereket a betegeket, és a 18 év alatti gyermekkel rendelkező anyákat ne hurcolják el. A levél is bizonyíthatja, hogy Csatáry tudhatott arról, hová viszik a zsidókat Kassáról.
"Ruhaneműt, élelmet, gyógyszereket alig vihettek magukkal és az elszállítást végző hatóságok nem veszik figyelembe a kiszállításra kerülők korát sem. Elszállításra kerül csecsemőtől kezdve minden zsidó. Érdeklődésünkre azt a felvilágosítást kaptuk, hogy az említett személyeket munkára viszik Németországba, de tekintettel arra, hogy köztük vannak az aggastyánok, a betegek és a csecsemők is, A KISZÁLLÍTANDÓK SORSÁT ILLETŐLEG A LEGSÚLYOSABB AGGODALMAKAT TÁPLÁLJUK” - olvasható a Horthynéhoz írt levélben, ami arra utal, hogy ekkor már Budapesten is tudtak a kassai borzalmakról.
Egy részlet a Népszabadság cikkéből:
" Jónap Sámuel vallomása: „Orvosként engedélyt szereztem ahhoz, hogy a marhavagonokba priccseket helyezzünk el a súlyos betegek számára.
Csatáry rám rivallt: »Dögöljenek meg valamennyien«, s nem engedte felrakni a fekvőhelyeket. Majd azt ordította, hogy ha tíz percen belül nem lesz a vagonban valamennyi zsidó, agyonlő engem.” Hoffmann Zoltán: „A saját szememmel láttam, amint Csatáry rugdosta, ütlegelte az idős, beteg embereket, akik képtelenek voltak segítség nélkül felkapaszkodni a vagonokba.”
'Belelapozunk a tanúvallomásokba. Özv. Starkné Glückmann Erzsébet vallomása: „A kassai téglagyárba zsúfolták össze a zsidókat. Nagyon kevés helyen rengeteg ember. Csatáry rendőrfelügyelő állandóan kutyakorbáccsal verte az embereket. Amikor eszébe jutott, bement a blokkba, és akit ott talált, azon végigvert a korbáccsal. Egy ízben megparancsolta, hogy minden fiatal leány jöjjön ki. Arra kényszerítette őket, hogy kézzel ássanak ki a földből vastag facölöpöket. Ezen még az SS-katonák is megbotránkoztak.”
Szia Berta Wooster!
Míg a megbocsájtásra szélsőségként gondolsz,az nehezen kerül a fókuszpontba!Jót cselekedni és jót gondolni nem szélsőség,inkább az a szélsőséges,ha a jóra szélsőségként gondolsz!
Igen ott a másik válaszomban leírtam,hogy aki nyilvánvaló veszélyt jelent a társadalomra,azt ki kell onnét vonni!
A 97 éves Csatáryban potenciális veszély nincs,még akkor sem,ha valóban bűnös.
Jelen követelésetek egyértelmű bosszúállás,amivel sajnos ti magatok tartjátok életben a "bosszú-népe" képet!
Szia Kérdező!
Bizonyára a cáfolatokat is elolvastad,mert szeretnél objektívebb képet kapni!
@ Pietrosol:
Hogy én hogy tudtam, hogy félre fogod érteni... :P
Akkor most tisztázom: a megbocsátásra NEM gondolok szélsőségként, csak megpróbáltam érzékeltetni a távolságokat.
Próbáld meg úgy elképzelni, hogy egy számegyenes adott intervallumán belül, mondjuk -10 és +10 között vannak a lehetőségek. A -10 a totális bosszúállás, a +10 pedig a kegyelem, a feltétel nélküli megbocsátás. Ez is létezik persze, de Isten rendelése szerint a világi hatóságoknak az egyik feladata a bűnmegelőzés és az igazságszolgáltatás. Tehát jelenleg ez a 0, azaz a középpont. Ha koordináta-rendszerben nézzük, akkor ez az origó.
Ha pedig olvasgatod a Bibliát, akkor láthatod, hogy szó nincs arról, hogy valaki jelent-e potenciális veszélyt vagy nem. A bűnnek következményei vannak, a bűncselekményt az igazságszolgáltatás követi.
Még egyszer: ez nem keverendő össze a bosszúval.
A te egyéni elképzeléseidet meg ne akard már rányomni a kereszténységre, légy szíves. Nekünk a Biblia az alap.
Nem fogjuk kiegészíteni a te kedvedért "Pietrosol levele a GYK-usereknek" című könyvvel. :)))
Szia Berta Wooster!
A helyett hogy emberivé tennéd ezt is digitalizálni akarod,és a lényeg nem mozdul!
Egyébként te rángatsz mindig elő,én meg,mert jól nevelt vagyok,válaszolok!
Ne idézd meg,hagyd figyelmen kívül és élj a könyv szerint!
Ne ítélj hamisan, és ne emeld a gonoszok személyét!
Nem vagyok bosszúszomjas, hanem az igazságot kutatom. Nem olvastad a sok megbocsátó vers mellett ezt?
Máté 5:21 Hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: Ne ölj, mert aki öl, méltó az ítéletre.
Az Újszövetség főpapja nem törölte el ezt a parancsot, sőt ellenkezőleg, meg is szigorította.
Máté 5:22 Én pedig azt mondom néktek, hogy mindaz, aki haragszik az ő atyjafiára ok nélkül, méltó az ítéletre: aki pedig azt mondja az ő atyjafiának: Ráka, méltó a főtörvényszékre: aki pedig ezt mondja: Bolond, méltó a gyehenna tüzére.
A nyilasok gyilkosait ne ítéljük el? Csak a Bándy ügy gyilkosát?
Személyt válogatni az ítéletben nem jó.
Nem csak a társadalomra való veszélyük miatt kell bíróság elé állítani minden gyilkost, hanem mert igazságot kell szolgáltatni a sértetteknek. A kiontott vér bosszúért kiált addíg amíg a gyilkos meg nem kapja a büntetését:
4Móz 35:33 És meg ne fertőztessétek a földet(országot) amelyben lesztek; mert a vér, az megfertőzteti a földet(országot), és a földnek(országnak) nem szerezhető engesztelés a vér miatt, amely kiontatott azon, csak annak vére által, aki kiontotta azt.
Nem nekünk kell a mások ellen elkövetett bűnöket megbocsátani, mert nem minket ért sérelem, nem minket gyilkoltak meg. Hanem az áldozatoknak, akiknek a vérét kiontották és elvették az élethez való jogukat. Mellettük kell kardoskodniuk az istenfélő embereknek és nem a gyilkosok mellett. Az áldozatoknak és az elnyomottaknak kell igazságot szolgáltatni és ezt nem lehet a gyilkosok mosdatásával megtenni, mert eljuthatsz egy olyan pontra hogy együtt futsz velük és a cinkosukká válsz. Nehogy hiába valljad kereszténynek magad, mert önmagad felett mondassz ítéletet ha ugyanabból az indulatból védelmezed ezt az embert, amiért a szemtanúk szerint ő is lelkesen és kéjesen deportálta a zsidóságot. Ha gyilkost vagy tolvajt látsz, ne add mellé magad, és nehogy a társa legyél azzal hogy mosdatod!
@ Pietrosol:
Amit írtam, az pusztán szemléltetés, de ettől még nagyon is emberi. A másik két mondatodnak meg se füle, se farka, vagy csak én nem tudom értelmezni...
-------
Kérdező, eszembe jutott egy vers, amit Martin Niemöller evangélikus püspök írt 1945-ben:
"Először a kommunistákért jöttek,
de én nem szóltam semmit az érdekükben,
mert nem vagyok kommunista.
Aztán a szocialistákért jöttek,
És őértük sem szóltam, mert nem vagyok szocialista.
Aztán a szakszervezetiekért jöttek,
És őértük sem szóltam, mert nem vagyok szakszervezeti tag.
Aztán a zsidókért jöttek,
És őértük sem szóltam, mert nem vagyok zsidó.
Aztán a katolikusokért jöttek,
És őértük sem szóltam, mert nem vagyok katolikus.
Aztán értem jöttek, de nem maradt már senki,
Aki szót emelhetett volna értem."
Üdv. :)
Szia Berta Wooster!
Ha ennyire nem értesz egyet azzal,amit írok,akkor hagyd figyelmen kívül és ne idézd elő az írásaimat más kérdéseknél!
Élj a könyv szerint!Nincs szükséged más levelekre,amíg ezt is vallásosan, és nem a valóságban értelmezed!
@ Pietrosol:
Volt már néhány eset, hogy egyetértettem az írásaiddal. Egyszer még jeleztem is, hogy tetszett. Bár több lenne az ilyenekből...
És pontosan a könyv szerint próbálok élni. Valóságosan értelmezve, nem vallásosan. Pláne nem szelektálva. Úgy dereng, mintha eddig is pontosan ezt magyaráztam volna.
És nem csak én hivatkoztam a Bibliára, a keresztény tanításokra... Ha esetleg átnézed az eddigi válaszokat, észre fogod venni. :)
Lehet egy embert kétszer bíróság elé állítani ugyanazért a bűnért, ha már egyszer elítélték?
Ha bíróság elé állítják, új vád kell, új bizonyíték és új tanúk.
Vagy újratárgyalni akarják? miért? súlyosbításér, vagy felmentésér?
Valóban jó lenne újratárgyalni, mert sok a bizonytalanság. Valakiknek elég hogy a Wiesenthal központ kereste és máris akasztanának. De amit a másik oldal állít, az hogy fogalmazó gyakornok volt Kecskeméten (a rendőrségi évkönyv névtára szerint) akkor amikor a 300 zsidót deportálta Kassáról az biztosan nem lehet igaz ? A legalacsonyabb rendőrségi beosztás ráadásul messze Kassától és éppen ő vezeti a deportálást? Meg az hogy kassai rendőrparancsnok volt 1944-ben, amikor ugyanazon forráas szerint akkor és ott csak segédfogalmazó volt (rendőr parancsnok sem létezett hanem rendőr kapitány). Ezek súlyos tévedések egy ilyen komoly per során. A csehszlovák nácidemokratikus fasisztoid népbíróságok objektivitása és hitelessége pedig erősen megkérdőjelezhető, például Esterházy János háborús bűnössé nyílvánítása és halálos ítélete miatt is. A korral foglalkozó történészek szerint is elég volt nekik ha a vádlot magyar nemzetiségű volt és máris bűnös volt. Hiszen akkor alkalmazták nagyban a Beneši dekrétumokat, amiben kimondták, hogy a magyarok eleve mind háborús bűnösök. Számtalan perben ítélték akkor el a magyarokat.
Szóval, ítéljék újra, bizonyítsák a bűnösségét vagy nem, ha bünös ítéljék el és bűnhődjön, ha nem akkor semmisítsék meg az előző büntetését. De otthon Magyaroszágon! nem egy soviniszta elfogult országban ahová kérik kiadatását.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!