Hívők, ezekre mi a válaszotok?
Leszögezném, nem akarok sértegetni senkit, nem akarok meggyőzni sem senkit. Több kérdésem is lenne leginkább a hívőkhöz.
Olyan válaszokat, hogy "Isten szabad akaratot adott" és "Isten próbára teszi az emberiséget" nem szeretnék látni, mert gumimondatok, bármire rá lehet őket húzni, csak hogy ne kelljen logikus választ adni.
1. Isten ugyebár saját gyermekeként szereti a teremtett világát és az embereket. Rendben. De akkor miért hagyja, hogy ártatlan, mit sem tudó gyermekeket gyilkoljanak meg? Mert oké, a felnőttek "megérdemlik" akik bűnnel élnek. Na de a gyerekek? Miért? Én ha valakit szeretek azt nem teszem ki olyan borzalmaknak, aminek Isten kitesz bennünket. Rendben, Ádám meg Éva átverte. Na de 2 ember miatt szívjanak az ártatlanok évezredekkel később is?
2. Isten a képmására teremtett minket. Hívő emberek hogy lehetnek ilyen beképzeltek?? :D Soha élő ember fia nem látta Istent, akkor miből gondolják? És ha Isten olyan tökéletes mint mondják, akkor Ádám és Éva, hogyan szegülhetett ellen neki? Hiszen akkor nekik is olyan tökéletesnek kellett volna lenni mint Istennek nem? Hogy is van ez akkor?
Előre is köszi a válaszokat, mert érdekel, hogy a hívők ezt mivel indokolják. (Ismétlem "gumimondatok" nem érdekelnek). :)
1. Ahogy egy ember bűnesete bűn alá vetette az egész világot, úgy egynek az igazsága szabadít meg belőle. Jézusról beszélek. Az árat kifizette a bűnökért. A foglalót a Szent Lélek személyében küldte. Mindezek egyes fejezetei a megváltásnak, amelynek még nem minden cselekedete ment végbe. A vége az ítéletkor a végső megszabadítás lesz a gonosztól. Most a türelmi idő van, hogy az embereknek legyen idejük megtérni. Ezen a világon a gyerekek ki vannak szolgáltatva a szüleiknek, ami a földi sorsukat illeti. Kárhozattól tiszták. Ha felnőnek, és elutasítják Jézust, akkor vannak kárhozat alatt, egyéni választásuk miatt.
2. Ez nem beképzeltség kérdése. Ez van megírva, ezért hisz benne a hívő. Ádámot és Évát nem ismerem, nem tudok az ő hülyeségükről nyilatkozni. Ám a meglátásod ott sántít, hogy amiről te beszélsz, az a tökéletes program, nem a tökéletes személy. A személynek szabadsága van a döntésre, a gonoszság elvi lehetősége ennek a része, ahogy Istennél magánál is elvileg lehetséges volna, ha ő személy, nem egy computerprogram.
1. Aki meghal az nem örökre fog meghalni. Ebból következik, hogy a halál nem egy borzasztó dolog. Yééé. Ha nincs Isten, akkor sem egy borzasztó dolog. Az élet szép, mondják sokan. Gondolom te is. Hogy lehetne szebb? Ha az ember nem követne el bűnt, nem kínozná a másikat és lehetetlenítenié el az életét. Ha segítenénk egymást mindenben. Akkor nem unalmas lenne. Szép lenne.
Természetesen ettől még nem leszünk védve semmilyen balesettől stb...De mondom, mi rossz van a halálban? Téged meg mit zavar, hogy van vagy nincs Isten? Gondolom jó emberként élsz ígyis nem? Miben gátol téged az, ha mások hisznek abban, hogy van a halál után élet? Miért Istent hibáztatod, főleg ha nem is hiszel benne? Szeretnéd megérteni, hogy az emberek miért hisznek Istenben? Miért ne? Amíg nem viszi őket rossz dolgokba, miért ne?
Sajnálom, hogy ezt kell írnom, de bármennyire fáj neked, soha nem fogjuk tudni, hogy mi miért volt és mi miért van.
Ha a tudomány kideríti ok, de akkor majd lesz értelme lenézni azt, aki hisz. Bár szerintem akkoris egy primitív dolog a másikat bántani.
2. Én semmi beképzeltséget nem érzek. Felejtsd el a tökéletes, tökéletlen szót.
Szia!
1. A Földünk jelenleg Sátán fennhatósága alatt vesztegel. Az a halál pedig amit most mi ismerünk nem a végleges halál. Isten egy örökkévalóságot akar adni a gyermekei számára, minden gyermek fel fog támadni, és Isten igazságossága révén örök életet nyerhetnek Krisztus áldozata által. Ez a kereszténység alaptanítása. A borzalmaknak nem Isten tesz ki bennünket, hanem saját magunk okozzuk. Isten - a Biblia tanítása szerint - éppen hogy visszatartja ezeket a következményeket, ha nem tenné, már rég kipusztult volna az emberiség.
2. Az Isten képmására való teremtettség természetesen nem szószerint értendő. Azokkal a tulajdonságokkal ruházta fel amelyekkel Ő maga is rendelkezik, ilyen például a szeretet, a hatalom, az igazság vagy a bölcsesség. A gyermek hogyan szegülhet ellene a szülők akaratának? Az ember pontosan úgy szegülhetett ellene Isten akaratának. A tökéletesség pedig nem abszolút fogalom. Tökéletesnek lenni adott szinten is lehet. Az embernek minden lehetősége adott volt arra, hogy a jót válassza, mégsem ezt tette. Ettől még tökéletes volt a maga szintjén.
Üdv. Péter
A szabad akarat nem fontosabb, mint a szeretet, hanem feltétele. Enélkül nincs szeretet, ez indukálja. Az, hogy mi rosszra használjuk, a mi felelősségünk, nem Istenre kell ezért újjal mutogatni.
Hogy lehet, hogy minden rosszért Istent hibáztatjátok, de semmi jóért sem?
Isten nem egy önkiszolgáló büfé, nem a csicskánk, és ha szerinted a szeretett gyermekednek a legjobb, ha mindig mindent megadsz neki és mindentől óvod, kérdezz meg erről egy gyermekpszichológust, el fogja mondani, hogy ettől csak elkényeztetett torz lelkű gyerekek lesznek. Így van velünk is. Isten nevel, nem elkényeztet, ennek része, hogy a tetteink következményeit hordoznunk kell.
Köszi a válaszokat, megértem, Ti így gondoljátok. Nem mondom Istent gonosznak, csak nem értek vele egyet. Már ha mondhatom így, de igyekszem jó emberként élni.
Utolsó, veled még mindig nem tudok egyetérteni, mert a szeretet nem azt jelenti, hogy korlátok nélkül mindent megengedek. Te talán így fogod szeretni a gyermekedet? Ha ő úgy dönt, hogy mondjuk tolvaj lesz, vagy netán drogfüggő, alkoholista, te nem fogsz rajta segíteni? Azt fogod mondani, gyermekem én nagyon szeretlek téged, ezért hagyom, hogy tönkretedd magad?
Szerintem a szeret abból áll, hogy helyes irányba neveled, és ha segítesz, ha szüksége van rád. Millió ember fohászkodik Istenhez, hogy mentse meg a gyermekét, kisbabáját a haláltól, mégsem segít. Igen, van akinek igen. De van aki gyermekén azért nem segít, mert a szülei vétkeztek? Ezért miért a gyerek issza meg a levét? Bocsánat de ezt nem tudom megérteni és elfogadni.
A személyes tapasztalatom az, hogy nem nézi Isten sem karba tette kézzel, hogy rohanunk a szakadék felé, és millió úton ment meg minket, ha hagyjuk. De nem mindig hagyjuk, és akkor már nem segít más, minthogy hagyja, megégetjük magunkat egyszer. Ami a szülők vétkét illeti, Isten próbál eltántorítani például egy alkoholistát, hogy térjen helyes útra, de ha ellenáll, elzüllik, megveri a terhes feleségét ezért sérült vagy halott gyerek születik, ez nem Isten felelőssége. Ez már a szabad akaratunk következménye.
Egyébként azt, hogy más szív nehezen egyezteted össze gondolom azzal, hogy Isten tökéletesen igazságos. De én abban hiszek, hogy mindenkinek egyenlő mértékben ad terheket, nehézségeket, próbákat, és lehetőséget, hogy ebből kimásszunk hozzá.
1. "akkor miért hagyja, hogy ártatlan, mit sem tudó gyermekeket gyilkoljanak meg?"
Mert ilyen a világ. Nem Isten, hanem az emberek tették ilyenné.
Kétféleképpen lehet megválaszolni a kérdést, az egyiket már tulajdonképpen leírták előttem: Isten nem ezen a jelenvaló világon tesz igazságot, hanem amikor ez a világ elmúlik, így nem a testi halál a legrosszabb, ami az emberrel történhet. Most együtt hagyja növekedni az igazságot és a hamisságot, az idők végén pedig majd szétválasztja. Ha Isten mindenkit, amint bűnt követ el, azonnal megbüntetne, akkor meg sem kezdődhetett volna az emberi történelem! Ádámnak és Évának semmivel nem volt kisebb a bűne, mint azoknak, akik gyermekeket gyilkolnak.
Kain, Ádám és Éva legelső gyereke, mit csinált? Hidegvérrel kinyírta az öccsét, Ábelt, mert irigykedett rá! Holott Ábel ugyanolyan ártatlan volt, mint egy kisgyerek. És mit tett Isten? Először is, már előre megmondta Kainnak, hogy mit tegyen annak érdekében, hogy a harag ne legyen úrrá a szívében, és hogy uralkodjon a benne lévő rosszindulaton. De ezután, megakadályozta, hogy megölje Ábelt? Nem. Azért, mert nem szerette Ábelt eléggé? Nem. Hanem azért, mert Kaint is nagyon szerette!
Ha Isten a gonosz tettek elkövetése _előtt_ erővel beavatkozna minden esetben, akkor akik gonosz tettet készülnek elkövetni, azonnal ítélet alá kerülnének. Ha a szándékaink alapján ítélne meg minket, mindnyájan elvesznénk.
Hogy legyen lehetőség arra, hogy a bűnösnek is kegyelmet adjon, Isten minden embernek ad valamennyi időt, és minden embernek ad választási lehetőséget. Aki Őt választja, ha meghal is, él örökké, ezért nem igazságtalan, hogy hagy ártatlanokat meggyilkolni, mert az ártatlanok örökké élhetnek. Pontosabban nem az Ő igazságtalansága, és nem az Ő szeretetlensége.
"Zsid 9:27 És miképpen elvégezett dolog, hogy az emberek egyszer meghaljanak, azután az ítélet:
Zsid 9:28 Azonképpen Krisztus is egyszer megáldoztatván sokak bűneinek eltörlése végett, másodszor bűn nélkül jelen meg azoknak, akik őt várják üdvösségükre."
Isten eldöntötte, hogy az embereket akkor fogja megítélni, miután meghalnak. Az ártatlan kisgyerekek nem a saját bűnük miatt halnak meg, hanem más emberek bűne miatt, ezért az ítéletben felmentésben és örök életben lesz részük. A gyilkosaiknak pedig, ha nem térnek meg, örök tűzben lesz részük.
Isten igazságos, de az ő igazságossága nem emberi szinten mozog. Ahogy Ő látja a dolgokat, onnan nézve nem az az igazságos, hogy a felnőtteket, akik "megérdemlik", hagyja megölni, a gyerekeket meg nem. Hanem onnan nézve az az igazságos, hogy az ártatlanoknak örök életet ad, a bűnösöket pedig megfosztja az élettől örökre. De hogy ki ártatlan és ki bűnös, az csak a halálával válik véglegessé.
De minden ember esetében azt kívánja, hogy bárcsak megtérne, és élne.
"Ez 18:20 Amely lélek vétkezik, annak kell meghalni; a fiú ne viselje az apa vétkét, se az apa ne viselje a fiú vétkét; az igazon legyen az ő igazsága, és a gonoszon az ő gonoszsága.
Ez 18:21 És ha a gonosztevő megtér minden vétkéből, melyeket cselekedett, és megtartja minden parancsolataimat, és törvény szerint és igazságot cselekszik: élvén éljen, és meg ne haljon.
Ez 18:22 Semmi gonoszságáról, melyet cselekedett, emlékezés nem lészen; az ő igazságáért, melyet cselekedett, élni fog.
Ez 18:23 Hát kívánva kívánom én a gonosznak halálát? ezt mondja az Úr Isten! nem [inkább] azt, hogy megtérjen útjáról és éljen?"
2. Te miért gondolod, hogy nem Isten képére és hasonlatosságára vagyunk teremtve? Ha Ő nem szégyellt minket olyannak alkotni, és nem szégyellte ezt mondani rólunk, akkor nekünk sem kell szégyellnünk.
"És monda Isten: Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra (...) Teremté tehát az Isten az embert az ő képére, Isten képére teremté őt:" (1Móz 1:26-27)
De tévedés lenne azt állítani, hogy ez az egyetlen hely, ami bizonyítja, hogy az ember Istennek külső és belső másaként van teremtve ("képére és hasonlatosságára" - nem véletlen, hogy két külön szóval van megjelölve, a "képe" a külsődleges képmást jelenti, amit más helyeken a szöveg pl. bálványokra, szobrokra alkalmaz, a "hasonlatossága" pedig a "szerkezeti", modell- vagy mintaszerű hasonlóságot).
Ugyanis Istennek van:
- arca
"2Móz 33:19 És monda az Úr: Megteszem, hogy az én dicsőségem a te orcád előtt menjen el, és kiáltom előtted az Úr nevét: És könyörülök, akin könyörülök, kegyelmezek, akinek kegyelmezek.
2Móz 33:20 Orcámat azonban, mondá, nem láthatod; mert nem láthat engem ember, élvén."
"Zsolt 11:7 Mert az Úr igaz; igazságot szeret, az igazak látják az ő orcáját."
"Máté 18:10 Meglássátok, hogy eme kicsinyek közül egyet is meg ne utáljatok; mert mondom néktek, hogy az ő angyalaik a mennyekben mindenkor látják az én mennyei Atyám orcáját."
- háta
"2Móz 33:22 És mikor átmegy előtted az én dicsőségem, a kőszikla hasadékába állatlak téged, és kezemmel betakarlak téged, míg átvonulok.
2Móz 33:23 Azután kezemet elveszem rólad, és hátulról meglátsz engemet, de orcámat nem láthatod."
- szeme, füle
"Zsolt 11:4 Az Úr az ő szent templomában, az Úr trónja az egekben; az ő szemei látják, szemöldökei megpróbálják az emberek fiait."
"Zsolt 34:16 {KJV 34:15} Az Úr szemei az igazakon vannak, és az ő fülei azoknak kiáltásán;"
"Ézs 59:1 Íme, nem oly rövid az Úr keze, hogy meg ne szabadíthatna, és nem oly süket az ő füle, hogy meg nem hallgathatna;"
- orra és szája
"Ez 38:18 És lészen azon a napon, amely napon Góg eljő Izrael földje ellen, ezt mondja az Úr Isten, felszáll haragom orromban."
"2Sám 22:9 Füst szállt fel orrából,; És emésztő tűz szájából,; Izzószén gerjedt belőle."
"1Kir 8:15 És monda: Áldott legyen az Úr, Izraelnek Istene, aki szólott az ő szája által Dávidnak, az én atyámnak;"
"Máté 4:4 Ő [Jézus] pedig felelvén, monda: Meg van írva: Nemcsak kenyérrel él az ember, hanem minden igével, amely Istennek szájából származik."
- lába és - mondjuk így - van mire leülnie!
"Ézs 66:1 Így szól az Úr: Az egek nekem ülőszékem, és a föld lábaimnak zsámolya:"
"Szélvészben és viharban van az Úrnak útja, és lábainak pora a felhő." (Náh 1:3)
"2Sám 22:10 Lehajtá az eget és leszállt,; És homály volt lábai alatt."
"Jel 4:2 És azonnal elragadtatám lélekben: és íme egy királyi szék vala letéve a mennyben, és üle [valaki] a királyi székben;
Jel 4:3 És aki üle, tekintetére nézve hasonló vala a jáspis és sárdius kőhöz; és a királyi szék körül szivárvány [vala], látszatra smaragdhoz hasonló."
"Jel 4:10 Leesik a huszonnégy Vén az előtt, aki a királyi székben ül, és imádja azt, aki örökkön örökké él"
- keze
jobb és bal keze is van:
"2Krón 18:18 Ismét monda: Halljátok meg azért az Úr szavát. Látám az Urat ülni az ő királyi székében, és az egész mennyei sereget jobb és bal keze felől mellette állani."
kezét fel tudja emelni:
"Mindezekkel haragja el nem múlt, és keze még felemelve van." (Ézs 9:17)
Kezét rá tudja tenni valakire v valamire:
"Ézs 25:10 Mert az Úr keze nyugszik e hegyen, és eltapostatik Moáb az ő földében, mint eltapostatik a szalma a ganaj levében."
kezével odébb tud rakni valakit:
"1Kir 18:46 És lőn az Úr keze Illésen, és felövezvén az ő derekát, [még] Akháb előtt futott el Jezréel felé."
"Ez 8:1 És lőn a hatodik esztendőben, a hatodik hónapban, a hónap ötödik napján: én ülök vala házamban, és Júda vénei ülnek vala előttem és esék reám ott az Úr Istennek keze.
Ez 8:2 És látám, és íme vala mintegy tűznek formája, derekának alakjától fogva lefelé tűz vala, és derekától fogva fölfelé vala mint a fényesség, mint az izzó érc.
Ez 8:3 És kinyújta egy kézformát, és megragada engem fejem üstökénél fogva, és fölemelve vitt engem a lélek a föld és az ég között, és bevive engem Jeruzsálembe isteni látásokban a belső kapu bejáratához..."
Hogy tehát miből gondolom, hogy Isten képére és hasonlatosságára vagyok teremtve: finoman szólva, elég alapos bibliai alátámasztása van ennek. :)
Az, hogy az Atya Istennek nincs teste, nem jelenti azt, hogy nincs egy szellemi megjelenési formája. Másképp hogy láthatnánk majd meg?
És hogy ezek a "részek", amikre a példákat felhoztam a Bibliából, nem költői allegóriák, hanem valódiak, azt Ezékiel is megerősíti, aki látta Isten formáját, látta deréktól lefelé Azt, Aki a királyiszékben ül:
"Ez 1:26 És a mennyezeten felül, amely fejük felett vala, [látszék] mint valami zafírkő, királyi széknek formája, és a királyi széknek formáján [látszék] mint egy ember formája azon felül;
Ez 1:27 És látám izzó ércként ragyogni, amelyet, mintha tűz vett volna körül derekának alakjától fogva és fölfelé; és derekának alakjától fogva és lefelé látám, mintha tűz volna. És fényesség vala körülötte,
Ez 1:28 Mint amilyen a szivárvány, mely a felhőben szokott lenni esős időben, olyan vala a fényesség körös-körül. Ilyen vala az Úr dicsőségének formája, és látám, és orcámra esém, és hallám egy szólónak szavát."
Nekünk pedig ígéretünk van róla, hogy meg is fogjuk látni, amint van:
"Jób 19:25 Mert én tudom, hogy az én megváltóm él, és utoljára az én porom felett megáll.
Jób 19:26 És miután ezt a bőrömet megrágják, testem nélkül látom meg az Istent.
Jób 19:27 Akit magam látok meg magamnak; az én szemeim látják meg, nem más."
Amint Jézus is megígérte:
"Máté 5:8 Boldogok, akiknek szívük tiszta: mert ők az Istent meglátják."
Ha pedig meglátjuk majd Őt, és a Biblia tele van arra való utalásokkal, hogy milyen az Ő formája, mi problémánk lehetne azzal, hogy Isten képmásai vagyunk?
Az utolsó válasz nagyon hosszú lett, ezért csak holnap értelmezem majd. Amit olvastam belőle az tetszett.
Most viszont szomorú dologra akadtam. Feltűnt, hogy amióta ide járok fel gondolkodni, annyi téveszme alakulhatott volna ki bennem az élet és halál gondolkodása közben, hogy ha komolyan venném, már az összes bűnt lehet elkövettem volna.
Most pl. a csecsemők mennyországba kerüléséről jutott eszembe, hogy egyesek a lelküket is képesek lennének "a pokolba juttatni", hogy egy "jó, szép, önzetlen" küldetést teljesítsenek még pedig a csecsemők írtását. Meg kell őket menteni az undorító világtól, hogy üdvözülhessenek. Az én lelkemnek vége lesz, de az ők élni fognak....Az a legszebb, amikor az illető még mellé azt hiszi, hogy helyesen cselekszik.
Veszélyes....Legyetek jók és ne bántsatok másokat!
1. Az ember bűnös, azok a gyermekek azért halnak meg és nem Isten miatt. Isten magához öleli őket, a mennyországba kerülnek.
2. Isten képmásai vagyunk, ez nem beképzeltség. Nem csak egy biológiai sejthalmaz vagy, hanem többre vagy hivatott. Lelked van, ami nem hal meg, hanem örök életű.
A levegőt sem látod, mégis létezik.
Ádám és Éva azért szegült ellen, mert Isten szabad akaratot adott az embernek, amiben az is benne van, hogy gőgből a bűnt is választhatja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!