Isten miért engedte be a Sátánt az édenkertbe?
Háborút okozott a menyben, ahol Isten jelenléte közvetlenül megtapasztalható volt.
Az emberi képességekhez képest aránytalan ellenfél.
Olyan mint ,ha egy tömeggyilkost arra ítélnénk, hogy egy óvodában kelljen letölteni az életfogytig tartó büntetését.
Isten Jézus feláldozásával megmutatta, hogy már nem haragszik.
Az ember teremtett alárendelt mivoltában hunyón szemet a bűnbeesésért hibáztatás, a bűnbeesés felelősségének terhén túl, a fájdalmas következményekkel teli életéért.
Örüljünk, hogy meg lettünk teremtve és engedelmeskedjünk a Királynak.
De akkor miért lettek teremtve speciális képességű ragadozó állatok a mi kis Édenünkbe?
a) Az ördög egy angyal volt a mennyben, aki levettetett az Édenkertbe. A földre vettetett az 1Móz.1. fejezetében.
Nem levettetett, hanem itt volt velünk, ha úgy tetszik felvigyázóként.
(b) Feltételezhető, hogy a földre jött, és megházasodott az 1Móz.6. fejezetében.
Nem ő volt, ki megházasodott, erre tökéletes választ ad Énoch könyve (bár apokrif irat), ki névszerint nevezi meg a "bukott angyalokat".
(c) Jób idejében azt olvassuk felőle, hogy bejárása volt mind a mennybe, mind a földre.
(d) Az Ézsaiás Könyv 14. fejezete idejére már levettetett a földre a mennyből.
A 14. fejezet prófécia. Olvasd el a fejezetet figyelmesebben, világosan kitűnik belőle. Egy nyugalomban bement földet ír le....
(e) Zakariás Könyve 3. fejezetében ismét a mennyben van.
(f) Máté evangélium 4. fejezetében a földön van. Levettetett Jézus halálának idején, annak az általános felfogásnak megfelelően, hogy a "világ fejedelme" le van vetve ebben az időben.
Na, itt vettetett le...És van egy rossz hírem: Itt van velünk!
(g) Jelenések Könyve 12. fejezete tartalmaz egy jövendölést az ördögről, aki "levetettik".
Itt leírás található Krisztus színrelépéstől, amiben valóban benne van a sátán levettetéséről.
(h) Jelenések Könyve 20. fejezetében az ördög "bilincsbe van verve", azonban ő az angyalaival együtt bilincsbe van verve a Teremtés Könyvében Júdás Levele 6. versének általános értelmezése szerint. Ha ő ott örök bilincsbe van verve, hogyan lehet őt ismét megkötözni Jelenések Könyve 20. fejezetében.
Ez a milleneumi időszak, az 1000 éves időszak, és valóban itt megkötve van a sátán.
Ádámmal kapcsolatban ne felejtsük el, hogy egy csúcsszuper képességű emberrel "álunk szemben". Őt Isten teremtette, előre programozott tudással. Első nap beszélt, elnevezte az összes állatfajt, megjegyezte, megnősűlt, és a nap végére már unatkozhatott is...
A Biblia hanyatlásról beszél. Nem mi vagyunk az okosak, hanem mi vagyunk Ádámhoz képest a hülyék. Már bocsánat.
"a kígyó nem kellett a szabad akarathoz, mert Isten megmondta,a jó és a rossz tudásának fájáról ne egyél mert amely napon eszel róla meghalsz"
De bizony kellett, mert kígyó nélkül a jó és rossz tudás fája sem lett volna ott. A kígyó a fához tartozik, ahogyan a sátán a jó és a rossz tudásához.
„a) Az ördög egy angyal volt a mennyben, aki levettetett az Édenkertbe. A földre vettetett az 1Móz.1. fejezetében.
Nem levettetett, hanem itt volt velünk, ha úgy tetszik felvigyázóként.”
A Biblia minden szava elfogadottan Isten igéje. Erre te azt mondod nem levetettet, hanem….
Amikor Isten igéjének csak az eleje, volt meg az embereknek útmutatóul, akkor Isten a megismerés tényközlésével, mutatta be a bukott angyalt és nem felvigyázóként.
A levettetett, negatív helyváltoztatásra kifejező szó és múlt időben volt a kijelentéskor, és mellette, már ott található a bűnre csábítás és további negatív beállítás. Felvigyázás kizárható.
Apokrif iratokra hivatkozás elfogadásával a Biblia teljes egésze ellentmondásba kerül, nem hiába nem szerepel benne, de a bukott angyalok és asszonyok közös óriás gyermekei a Bibliából is ismertek.
Annak a kornak gonoszsága miatt lett az özönvíz.
Vagyis már Noé előtt is negatív szereplő ként vannak beállva Sátán, de akkor mit keresett az édenkertben?
A szabad akarat érvényesítéséhez, elég a tiltást felállítani.
A közléstől számított minden egyes pillanatban él a tilalom alatt álló a szabad akaratával.
A bűnre csábítás nem egyenlő a szabad akarattal.
A bűnre csábítás engedélyezése nem egyenlő a szeretettel.
Idilli állapotot ígérni és abban kísértést engedélyezni egyenlő a hazugsággal.
Ha a gyerekednek megtiltod, hogy csokit egyen fogmosás után akkor mindig él a szabad akaratával, amikor elmegy a csokis fiók előtt, és minden nap mosolyogva fekszik le, hogy a szülei büszkék rá.
Nem szeretet, ha engeded, hogy egy amúgy is rosszakaró szomszéd az otthonodban sugdosson a gyerekednek.
Bizalmi közegbe rosszakarót beengedni felelőtlenség.
A gyermeked könnyes szemmel áll a hideg sötét utcán.
Te becsapod az ajtót és fegyveres biztonsági emberekkel őrizteted a házad. A hideg járdán vacogó gyerekednek, a meleg szobából ezt kiabálod ki a csukott ablakon: megmondtam, hogy elzavarlak itthonról, ha fogmosás után eszel csokit.
Apa a szomszéd bácsi gonoszságáról miért nem beszéltél, miért engedted, be az otthonomba, hiszen azt hittem biztonságban vagyok?
Évekkel később vízbe fojtod a leszármazottakat, mert alkoholisták, bűnözök lettek a családban nevelkedés hiányától, meg attól, hogy az utcai életben a csúnya szomszéd bácsi és barátai befolyása alá kerültek.
A szenvedések közepette meghalt gyermeked szintén szenvedő leszármazottainak azt mondod, nem büntetés volt, hanem csak a bűn következménye. Én mindent megtettem, hiszen pár millió szenvedő gyermekem fájdalma után álruhában kimentem én is az utcára és az éjszakai életben én is megkaptam a magamét, miközben azt kiabáltam, szenvedjetek nyugodtan, látjátok megbocsátok.
Leveleit is írattam nekik, persze nem én magam, szenvedő gyermekeim egy némelyikével.
Ha hiba van a levélben az az ő dolguk. Miért akarták megérteni, mért nem inkább érezték az én szeretetemet?
Jób történetét elfogadom: egy emberöltőn belül lezajlott a próba és nem volt az egész emberiségre kiható szenvedés. Jó példázat arra, hogy Istentől a jót és a rosszat egyaránt örömmel kell fogadni, mert minden ajándék.
Ami kérdés Jóbnál, hogy a gyermekei egy legyintésre meghaltak.
Lehetne írni egy Jób fiai könyvet, ahol az ő szemszögükből nem Isten szeretete lenne a példázat, de az is lehet, hogy a feltámadáskor/menybe menetelkor kacsintanak jó kis móka volt segítettünk az apa sikerrel záruló próba tételében, gyerünk bulizni.
Szerencsére Jób kitartott és nem bukott el szabad akaratából kifolyólag.
Jó példázat arra, hogy az első emberpár bűne miatti emberiségre rótt büntetés elmélete nem helytálló.
Szia!
Igen érdekes elméleteket gyártasz a Szentírásból.
Először is Mózes első könyve 6. fejezetének semmi köze sincsen az angyalokhoz. Ez a fejezet az 5. fejezet folytatása ahol Kain és Séth nemzettségének összeházasodásáról van szó. A zsidó irásmagyarázók is így magyarázzák: lásd. pl. Hertz főrabbi, aki a vegyesházasságokra való első tiltásról beszél.
A kérdésre válaszolva: az ember próbája akkor igazi próba, ha meghallgathatja a másik fél érveit is. Az engedetlenségnek Sátán volt a kezdeményezője a mennyben is. Nem igaz, hogy Isten nem figyelmeztette előre Ádámot, és nem készítette fel Sátán érkezésére, hiszen azt olvassuk, hogy művelnie, és őriznie kellett a kertet.
Üdv. Péter
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!