Isten miért engedte be a Sátánt az édenkertbe?
Háborút okozott a menyben, ahol Isten jelenléte közvetlenül megtapasztalható volt.
Az emberi képességekhez képest aránytalan ellenfél.
Olyan mint ,ha egy tömeggyilkost arra ítélnénk, hogy egy óvodában kelljen letölteni az életfogytig tartó büntetését.
Én a paradicsomból való kiűzetést nem értem. Isten teremtette az ember testét és lelkét, tudta minden vágyát, ergó, ha az ember bűnt követett el, az Isten tervezési hibája az emberi lélekben. Ha a ház összedől, akkor a tervezője a hülye, és nem a ház.
Ééés most majd jönnek a hívők a szabad akarattal. A szabad akarat, pont Lucifertől származik, gyakorlatilag az volt az almában, a tudás.
Lehet, hogy egy kicsit tudatlan vagyok, de megmondanád, hogy honnan veszed, hogy a sorrend a lázadás, majd az éden kertje volt?
Biztos, hogy nem Krisztusnál vettetett le a sátán?
Még Jób könyvében is olvashatjuk, hogy Jób idejében "bejárása" volt a mennybe.
#2
A szabad akarat és a tudás nem ugyanaz.
Szóval akkor svédasztal van, mindenki kiválaszthatja a neki megfelelőt.
De ha a Könyvet elejéről kezdjük el olvasni, akkor az első információt fogadjuk el.
a) Az ördög egy angyal volt a mennyben, aki levettetett az Édenkertbe. A földre vettetett az 1Móz.1. fejezetében.
(b) Feltételezhető, hogy a földre jött, és megházasodott az 1Móz.6. fejezetében.
(c) Jób idejében azt olvassuk felőle, hogy bejárása volt mind a mennybe, mind a földre.
(d) Az Ézsaiás Könyv 14. fejezete idejére már levettetett a földre a mennyből.
(e) Zakariás Könyve 3. fejezetében ismét a mennyben van.
(f) Máté evangélium 4. fejezetében a földön van. Levettetett Jézus halálának idején, annak az általános felfogásnak megfelelően, hogy a "világ fejedelme" le van vetve ebben az időben.
(g) Jelenések Könyve 12. fejezete tartalmaz egy jövendölést az ördögről, aki "levetettik".
(h) Jelenések Könyve 20. fejezetében az ördög "bilincsbe van verve", azonban ő az angyalaival együtt bilincsbe van verve a Teremtés Könyvében Júdás Levele 6. versének általános értelmezése szerint. Ha ő ott örök bilincsbe van verve, hogyan lehet őt ismét megkötözni Jelenések Könyve 20. fejezetében.
A gyermeked körbekerített játszóterén is vannak szabályok. A gyermek tudja, ha némelyiket nem tartja be, komolyan megsérülhet. Tud választani betartja az intelmeket vagy megszegi.
Ettől függetlenül nem engedsz be egy cukrosbácsit a játszótérre, aki bátorítja a gyerekedet a végzetes csínyre.
Kié a felelősség, ha egy tapasztalatlan életről mit sem tudó gyermek önmaga dönt, hogy vétkezik, vagy a szülő engedélyével a játszótéren tartózkodó cukrosbácsi csábítására ugrik le a nagymászóka tetejéről?
"A szabad akarat és a tudás nem ugyanaz."
A szabad akarat előfeltétele a tudás. Tudás nélkül az ember nem több, mint oktalan állat. A tudás teszi az embert, emberré.
Egyszerűbben: a kígyó nem kellett a szabad akarathoz, mert Isten megmondta,a jó és a rossz tudásának fájáról ne egyél mert amely napon eszel róla meghalsz
Vagyis ez a mondat után Ádám mindig választott amikor a látta a fát de nem érintette gyümölcsét. Érvényesítette örömtelin Istenhez hű szabad akaratát.
A kígyó felbújtó volt akit Isten engedett a tapasztalatlan emberpár megkísértésére.
Én a gyermekem szófogadóságában gyönyörködöm, nem küldök rá álruhás próbatevőt,
amikor én neveltem steril körülmények között, és tudom sebezhetősségét.
Isten idilli állapotot ígért Ádámnak. Meseszép szeretetről ábrándoztak a naplementében.
Ha zsúrfiúnak neveled a fiadat, ne enged hogy egy hétpróbás gazember rászedje, vagy ha gengsztert engedsz a fiad közelébe akkor neveld úgy, készítsd fel a találkozásra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!