Nem vallásosak és vallásosak, Ti mit szóltok az Az Üzenet című elgondolkodtató filmhez? (Youtube-on tekinthető meg)
Legalább belinkelhetted volna...
Mindegy, megkerestem: A Piros Pirula Projekt nevű felhasználó "remeke".
Kb. havonta tesznek fel egy-egy kérdést erről, ld. pl. itt:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__2..
De azért röviden leírom: Ritka nagy hülyeség az egész; és csak sajnálni tudom azokat, akik beveszik, és emiatt rettegnek fél életükön át.
A Vodafones elmeletuket lattam, ami nagyon sok helyen bukott
meg, koztuk ott, hogy a vodat a viznek ertelmeztek, pedig a vodafone egy mozaik szo. A voicebol, a databol es a phonebol)
Egy reklamban altalaban az alapszineket hasznalnak, mint minden olyan dologban, amivel tomegek ezreit akarjak meghoditani. (feher, fekete, piros). Igy legtobbszor ezeket lehet felfedezni egy reklamban, szintugy mint a vallasi muvekben es a politikai partok jelkepeiben(lsd Naci Nemetorszag horogkeresztes zaszlaja.)
Sokszor hatasvadasz dolgokat raknak egy reklamba: lo, motor, napfeny, tengerpart, jo hangulat, angyal, csinos lanyok stb.
Egy reklamban azokat a dolgokat ismetlik a legtobbett, amire ra akarnak beszelni. Mi jar neked, mennyit kell fizetned, mi leszel tole, mit kapsz a termekert cserebe.
Egyszeru reklamfogas az egesz, oszinten sajnalom aki ezeket latja a dologban. Kivancsi lennek mennyi nyugodt pillanata lehet, ha egy piros lampaban is a satan eljovetelet latja.
Azert ezeket emeltem ki, mert ezekre emlekszem. Ha kicsit osszeszedetlen voltam, elnezest, ugy kellett osszekaparni a gondolataim ilyen keso este.
Azon nem gondolkodott senki, hogy direkt csinálták így a reklámot, hogy beszéljenek róla és vigyék a hírét tovább?
A rossz reklám is reklám.
Miután az összes részt végignéztem Rhianna esernyőéig, alaposan átgondoltam a dolgot. A következők jutottak az eszembe:
1. Ellenérv: A vodafone egy nemzetközi cég. A többi reklámjuk elég ártatlan és gagyi. Pont egy magyar reklámba teszik bele a sátánista üzenetet? Miért?
2. Ez persze nem jelenti azt hogy a klip kiagyalója nem lehetne valami kis nyikhaj, bőrjakós divatsátánista, aki a maga szórakoztatására alkotta meg így (távolról sem) remekművét.
3. Valóban lehet reklámfogás is, de ez akkor is feltételez egy elég erős bibliaismeretet, ami viszont ritkán párosul sátánista üzenet létrehozására való hajlammal. Hacsak nem.....lásd kettes pont.
4. Viszont voltak benne érdekes részek, pl a klu-klux-klan jele, illetve maga a logó.
5. Rhianna esernyője az utolsó klipben tényleg totál sátánista. Persze a mai világban a sötét oldal összekapcsolódik a szexuálisan csábítóval, tehát ez megint lehet divatklip, de akkor is benne van.
6. Végezetül: egy dologban igaza van az Üzenet című hatásvadászra sikeredett, de elgondolkodtató film készítőinek. Az önimádó, önmagad javát kereső életmód hirdetése valóban nem bír tiszta szellemi háttérrel. A fiatalokban valóban egy hamis életideált ébreszt fel, és azt hiszi, hogy nekik minden "jár". Nem a vodás reklám miatt, hanem a vodás reklámmal együtt még millió más reklám, videoklip és egyes filmek miatt is. Persze minden területen vannak igényes munkák, de a sötét oldal iránti vonzalom az kamaszkorban életkori sajátosság.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!