Csak szerintem egy teljesen kifacsart és eltorzított vallás a katolikus?
Mert az egész a bibliára épül,de mégsem azt követi.
Legelőször ott van isten földi helytartója a pápa,na őt hol is említi a biblia? Mert szerintem sehol,így ezzel az erővel én is kinevezhetem magam isten földi helytartójának,vagy pl józsibácsit a legközelebbi kocsmából.
És ott van még a bálványimádat is a biblia kimondottan tiltsa,a kereszt az még oké mert az egy jelkép,de a szobrok már nem azok!
Olvastam olyan,hogy a szentekhez csak közbenjárásért imádkoznak de,ezzel már ki is merítjük az imádat fogalmát mivel kérünk tőlük valamit,elég ha csak a szóhasználatba belegondolni ima,imádkozás.
És lényegtelen arra gondolni,hogy ők csak közben járnak,hogy hozzájuk imádkozunk azzal már elismerjük öket nagyhatalmú lényeknek akik befolyással vannak az életünkre,gyakorlatilag kis istenek a nagy főisten mellett.
Arról nem is beszélve,hogy kinek van joga egyártalán szentet faragni bárkiből is,mert ez megint nincs leírva a bibliában.
Ahogy én látom kezdetben volt a biblia és azt mindenki másként értelmezte az elmúlt 1500 év alatt,ahogyan az érdek kívánta és felhasználták minden rosszra amire csak lehetett.
Gondoljunk itt mindjárt az inkvizícióra,hány embernek kellett meghalnia eretnekségértés mennyi misét tartottak latin nyelven olyan embereknek akik egy szót sem értettek belőle aztán fegyverrel meggyőzték őket,hogy jobb ha hisznek vagy meghalnak.
Emiatt a csűrés csavarás miatt vált a kereszténység is olyan sok ágra.
A legtisztábban a tanulságot a Jehova tanúi vonták le az egészből,hisz ők nem tettek mást mint tanulmányozták a bibliát és nem foglakoztak az évszázadok alatt mellégyűlt szeméttel,megmaradtak a tiszta forrásnál.
És még elölhoztak még egy dolgot isten nevét amit a biblia több helyen is említt ez a Jehova szót(ha nem hiszed olvass bibliát,meg amúgy is logikus,hogy istennek is van neve,hisz téged sem embernek hívnak a szüleid.
Ezeket a dolgokat onnét tudom a jehova tanúiról,hogy édesanyámhoz régebben jártak és hallottam,hogy miről beszélnek és nincs is velük semmi baj,bár engem nem érdekelt ez a kereszténység dolog.
Az én véleményem szerint a legtöbb vallást elkéne törölni a föld színéről mert teljesen álszent és csak arra jó ,hogy az emberek egymást gyilkolják miatta,pedig valójában szerintem a jó ügy érdekében alkották őket,csak nem hozzá értő emberek irányították soha.
Az utóbbi években elkezdtek foglalkoztatni,olyan dolgok,mint az élet értelme,miért is van,hogy is van,milyen céllal létezünk?
És nagy részére meg is találtam a választ és mikor kicsit összeált a kép akkor lettem hivő olyan ember aki hisz.
Nem mondok istent inkább egy teremtő erőt,mely megalkotta ezt az egészet és jó okkal tett mindent így ahogy van és azóta mindenben az okot keresem rosszban és jóban is és egyre tisztábban látok egy távolabbi célt és a saját szerepemet is benne és így sikerült elfogadnom a megváltoztathatatlant és ez nagy terhet vett le rólam és ami erőt ezzel a teherrel elpazaroltam,azt most a megváltoztathatóra fordíthatom.
Az én életszemléletem szerint a biblia nem egy használati utasítás hanem egy filozófia ami bele van kódolva a történetekbe és hiába olvassa az ember ha nem látja egészben darabonként semmit sem ér a tanulsága ezért olyan könnyű kiforgatni,mert nem könnyű megérteni,bár nem kell hozzá hatalmas IQ de egy bizonyos fajta gondolkodás és szemléletmód igen.
És szerintem sokan nem értik a szabad akarat fogalmát sem,hisz ez egy egész bonyolult dolog szóbeli kifejezése leírni ezt nem is tudom,de ez a magyarázat sok mindenre a világunkal kapcsolatban.Ez az oka,hogy a teremtő nem avatkozik közbe,mert megvan a szabad akaratunk és ezzel meg is adott nekünk mindent amit csak magadhatott,hisz fejlődhetünk,igaz ezt a fejlődést generációnként mérhetjük csak de jelen van és egy sokkal jobb világ felé visz minket és annak ellenére,hogy a végeredményt mi nem láthatjuk az még attól jelen lesz utódaink számára.
És a saját szerepünkre pedig legegyszerűbben úgy tekinthetünk mint apró hangyákéra a nagy bojban.
És legfőbb célomnak azt tartom,hogy sikerüljön jobb hellyé tenni ezt a világot,és ezt cselekvéssel érhetjük csak el és ami még nagyon fontos az az önzetlenség.
Hisz milyen álszent dolog azért segíteni,hogy nehogy pokolra kerüljünk vagy ezért templomba járni és játszani a hívőt aztán meg vétkezni orba-szájba,mert ha meggyónjuk akkor már semmi baj sem lesz,pedig lesz az,hogy semmit sem tettünk és azt hisszük minden oké.
Gondolj csak bele vajon mért születtünk azzal a képeséggel,hogy örömet érzünk ha valakit,boldoggá teszünk,mert szerintem ez nem véletlen,ez is az egyik adomány amit azért kapott az emberiség,hogy idővel felül emelkedhessen egy magasabb szintre és így kinője a problémáit és elérje a célt amit kitűztek elé.
Nagyvonalakban ennyi a filozófiám,nem hiszem,hogy sokan megértenék amit írtam,hisz ezt egy hatalmas könyvben sem biztos,hogy ki tudnám fejteni és még sok részlet előttem is homályos,de minden nap egyre világosabb az egész de ezzel együtt egyre több a sötét is,hisz ménél több a kérdés annál több a válasz is.
Vallásossága nem megbízható volta hamarosan nyilvánosságra is jött, mert a jó mezítlábas és buzgó, Úrangyalát imádkozó kőművesmester beleszeretett egy elvált asszonyba, s mikor plébánosa a tudtára adta, hogy Isten nem engedi meg, hogy elvegye, mert írva vagyon, hogy amit Isten egybekötött, ember el ne válassza, kijelentette, hogy lehetetlen, hogy Isten olyasmi iránt keltsen az emberben vágyat, amit ugyanő megtiltott s ettől kezdve többet nem járt templomba, még vasárnap se. Az eszébe se jutott, hogy ezt a szerelmet nem az Isten, hanem az ördög vagy egyszerűen csak a test, az emberben lakozó állat keltette fel benne s a földi élet célja (ezért próbaidő) éppen az, hogy a sátán és a test ellen küzdjünk s effajta sikeres küzdelmeink jutalma az örök üdvösség.
Milyen kár, hogy ez a "vallásos" kőműves mester nem került adventista körökbe! Egész bizonyos, hogy ha megismerkedett volna tanaikkal, tagjaik közé lépett volna, mert éppen nekik való embertípus volt. Ha így történt volna, nem kellett volna vallástalansággal elintéznie a problémát, hanem elintézhette volna a katolikusnál állítólag még nagyobb adventista vallásossággal. Két jellegzetes tulajdonságát: a feltűnési viszketeget és a különcséget így nem kellett volna megtagadnia, hanem egyenesen neki szentelhette volna életét. Ő is elkezdett volna tehát szombaton ünnepelni, mezítlábossága mellé még a nem pipálást, nem hazudást és nem káromkodást is hozzátette volna (bár lehet, hogy ezeket már katolikus korában is gyakorolta), de viszont annak, hogy elvált szerelmével egybekeljen, semmi akadálya se lett volna. Ott elfogadták volna szerelmes érvelését, hogy Isten nem olt belénk olyan vágyat, melyet nem szabad kielégítenünk. Csak ilyen ugyanis az a híres szektás vallásosság. A mi esztergomi kőműves mesterünk azonban, mivel megmaradt az egyház kebelében, ma már, mikor e sorokat írom, nem különcködik, nem jár mezítláb, régen kijózanodott már tilos szerelméből is, ellenben szorgalmasan dolgozik és minden vasárnap az Úr asztalához járul szerényen, minden feltűnéskeltés nélkül.
A hozzáértő még a jobb szektásokon is azonnal észreveszi a talmi vallásosságot, vagy legalábbis annak az igazi alázatosságnak a hiányát, mely erénnyé teszi az erényt s mely Krisztus igazi követőinek annyira vonzó tulajdonsága. A dac, a különcség, az öntetszelgés és az önmagával való megelégedettség az a gyarlóság, hogy különbnek gondolja magát másnál, és hogy tetteiben inkább a gyűlölet vezeti, mint a szeretet, minden szektásban megtalálható.
Eltört keretű szemüvegem megcsináltatására a minap szombaton ünneplő szektás optikust ajánlottak.
"Én nem optikus vagyok, hanem órás" - mondta, mikor előadtam neki kívánságomat s közöltem vele, hogy őt ajánlották. "De hát azért mégis megcsinálom, mert ez a keresztény szeretet", mondta végül. Tehát még itt is megnyilvánult a fölény és az öntetszelgés, mert kisült, hogy nem ő köszöni meg, hogy munkát adtam neki, hanem ő gyakorolt irántam keresztény szeretet, hogy a munkát elvállalta. Természetesen nem kért érte olyan nevetségesen keveset, mint az említett zalaapáti katolikus asztalos, aki nem szokott tetszelegni az ő nagy felebaráti szeretetében, sőt egy fillérrel se kért kevesebbet, mint más kért volna.
De azért, mikor elkészült, újra hangsúlyozta, hogy milyen különlegesen jól megcsinálta, és hogy ez az ő részéről mennyire bizonyítja a felebaráti szeretetet. Úgy látszik, arra akart célozni, hogy ő egy papnak a szemüvegét egyáltalán meg se csinálná, ha nem lenne benne olyan különlegesen nagy az ellenségszeretet. A szemüveget természetesen hamarosan újra csináltatni kellett, de hogy újabb nagyképűsködésre ne adjak alkalmat, most már máshoz vittem, olyanhoz, akiben nem ilyen nagy a felebaráti szeretet.
Egy baptista asszony Baranyában (szerb uralom alatt) odaadta a katolikus szomszédasszonynak elolvasásra szektája füzeteit. Mikor az illető visszaadta őket, megkérdezte tőle, mit szól hozzá? "Hát én már azért csak megmaradok abban a hitben, amelyben születtem" - felelte az egyszerű asszony. "Hát hiszen a pokolnak is bé köll tellni", válaszolta a csak félig visszatartott dühtől elfehéredett szájszéllel a "jámbor" szomszéd.
Még a legjámborabb szektásnak is megvan az a fogyatékossága, hogy nem elég értelmes és nem elég alázatos. Jóra törekszik, a szándékai általában alapjában véve nemesek, de nem tud felemelkedni az igazi keresztény tökéletesség magaslatára. Nem találjuk meg benne a szentek minden gyarló mellékzöngétől mentes tiszta felebaráti szeretetét, és főképpen nem vonzó alázatosságát. Ők nem tudnak öntetszelgés nélkül ellenni, s nem tudják a jót csendben, szerény észrevétlenségében, érte jutalmat egyedül csak Istentől várva cselekedni. Sajátságos, hogy állandóan a Bibliát bújják, mégse veszik észre benne a fontos tanácsot: Ne tudja a bal kezed, mit cselekszik a jobb (Mt 6,3).
Ők nagyon is tudatában vannak annak a jónak, amit cselekszenek, s azért járnak külön utakon, mert különbnek tartják magukat, mint a többi. Ők azt hiszik, hogy ez bennük nem különcség, annál kevésbé hiúság és feltűnési viszketegség, hanem a Szentlélek erejének megnyilvánulása és az Isten igéje iránti alázatos engedelmesség. Pedig hát éppen az a kevélység bennük, hogy azt hiszik, hogy őket a Szentlélek jobban megvilágosította, mint másokat, nem véve ki közülük a plébános urat se, s hogy ők nemcsak okosabbak, hanem jobbak is nála és azoknál, akik továbbra is megmaradtak a régi akolban, s az egyház vezetőinek engedelmeskedve várják üdvösségüket.
Pedig hogy mennyire együgyűek ezek az öntelt szektások, arra íme, egy érdekes bizonyíték.
A Jelenések Könyvében (13,18) az áll, hogy a "vadállat"-nak, mely a gonoszt jelenti "az ő száma hatszázhatvanhat". Napnál világosabb, hogy ez a hatszázhatvanhatos szám, ha a görög szöveg szerint igazodunk, akkor a Római Birodalmat, ha pedig a hébert, akkor Néró római császárt (tehát lényegében ugyanezt) jelenti.
Az adventista összejöveteleken mégis nagy titokzatossággal, hittel és fanatizmussal azt állapítják meg, hogy ez a hatszázhatvanhat senki mást nem jelent, mint a római pápát. Őt nevezi tehát a Szentírás a megtestesült gonosznak.
A pápa - mondják bizonyítékul - hármas koronát visel a fején s arra ez van ráírva:
VICARIVS FILII DEI (az Isten fiának helytartója). Ha itt összeadjuk azokat a betűket, melyek számot is jelentenek (5, 1, 100, 1, 5, 1, 50, 1, 1, 500 és 1) pontosan kijön a borzalmas 666. Kell-e ennél több egy amúgy is kótyagos adventista koponyának, hogy egész életére ádáz ellensége legyen a római pápának s minden papjának?
Pedig hát a pápai tiarára természetesen nincs és sohase volt ráírva a fenti mondat, sőt nemcsak ráírva nincs, hanem az egyházban soha nem is hívták vagy címezték a pápát így. Az egyház fejét Krisztus földi helytartójának hívjuk, nem pedig az Isten fia helytartójának. Maga a pápa pedig tudvalevőleg SERVUS SERVORUM DEI-nek, Isten szolgái szolgájának írja magát, ebből pedig 666 helyett 1521 jön ki. (A Krisztus földi helytartójából - VICARIUS TERRESTRIS CHRISTI-ből pedig csak 215.)
De ha a pápát az egyházban valóban "az Isten fia", nem pedig Krisztus helytartójának hívnánk s a "földi" szót is kihagynánk belőle s a tiarájára is az lenne ráírva, hogy VICARIUS FILII DEI, az se okozna semmi bajt, legalábbis normális észjárású ember számára nem. A józan, felvilágolt ember ugyanis nem babonás és nem is keresztrejtvényekből formálja meg s nem azokra alapítja a hitét. Normális ember szemében az, hogy ki Isten barátja és ki Isten ellensége, nem ilyen véletlenségek, érdekességek vagy titokzatosságok döntik el, hanem egészen más és sokkal komolyabb dolgok.
Akinek kedve és türelme van hozzá, arra húzhatja rá ezt a borzalmas 666-ot, akire akarja. Nekem például sikerült megállapítanom, hogy a magyar király az a gonosz, akire a Biblia céloz. A magyar király REX A DEO APOSTOLICVS (az Istentől való apostoli király).
A száma tehát pontosan 666 (10, 500, 50, 1, 100, 5).
Megállapítottam aztán azt is, hogy Horthy Miklós volt ez a veszedelmes vadállat. Ő ugyanis DEI GRATIA GUBERNATOR INCLITAE GENTIS HUNGARIAE (Isten kegyelméből a nemes magyar nemzet kormányzója) volt. Ez is pontosan 666-ot (500, 1, 1, 5, 1, 100, 50, 1, 1, 5, 1) ad.
Nem is olyan nehéz az effajta művelet. Csak arra kell vigyázni, hogy "M" ne legyen benne, mert az ezret jelent s így akkor a 666-nak már eleve vége. "D" legyen benne, mert az 500-at jelent, de viszont a "D"-ből is csak egy legyen. Az "I"-ből, "V"-ből és "L"-ből és "C"-ből viszont annyi legyen, hogy éppen 166 jöjjön ki. Egyik huncut tanítványom például azt is megállapította, hogy én vagyok az a 666-os szörnyeteg, de ő, mivel latinul nem tudott, magyarul állapította meg: Pezenhoffer Antal, a Vas utca hittudósa.
Ilyen könnyű tehát ezt a kérdést elintézni. S a szegény óadventistákra mégis milyen megbűvölő hatással van!
Nem volt időm végig olvasni a válaszokat, így elnézést ha valakit ismétlek, de a fenti link egy érdekesség a boszrkányüldözésekhez.Egyébként a kb 350 év alatt, amíg folytak, a bizonyítható gyilkosságok száma kb 60 000 volt. Ez persze pontosan 60000-rel több, mint kellett volna, viszont a nácik ezt egy jobb napon prodkuálták a II. világháború idején.
Nem védem a középkori hülyeségkeket, amik nyilván nem Isten ismeretén, szeretetén és Krisztus követésén alapultak, és nem vagyok katolikus, de úgy gondolom, kedves kérdező, hogy ha katolikus vagy te is tudod, hogy ők nem csak a Bibliát veszik szent írásnak hanem a hagyományt is, az egyházatyák írásait és még sok mindent.
A boszorkányperek külön kategóriának számítottak, és a rendes inkvizíció nem is nagyon foglalkozott velük, hanem csak egyes országokban. A legdurvább boszorkányüldözések a világi hatalomhoz kötődtek.
A boszorkányokat máglyahalállal büntette a világi jog Angliában, Németországban, és nálunk is, például Kőszegen is. Pedig nálunk sohase volt inkvizíció, tehát nem az egyház foglalkozott a boszorkányok ügyével. Az európai protestáns államok, ahol nem volt inkvizíció, évente a boszorkányok százait küldték máglyára.
Mackay "Corious Superstitions" című művéből (237. o.) azt tudhatjuk meg, hogy Mary királynőnek a boszorkányok üldözésére kiadott törvénye óta (melynek azonban nem ő, hanem a fanatikus kálvinista Knox a tulajdonképpeni szerzője) egész I. Jakab trónra léptéig a kis Skóciában 17.001 boszorkányt égettek meg. Angliában ugyanezek számát 1600-1680-ig 40.000-re teszik. Annak a "hosszú parlament"-nek a pár éves uralkodása alatt, mely kitűnt protestáns fanatizmusával és a katolikusok fanatikus üldözésével, 3000-re lehet tenni a máglyán elégetett boszorkányok számát.
Spanyolországban a spanyol inkvizíció valóban foglalkozott boszorkányperekkel, és itt a teljes inkvizíciónak úgy 4000 végrehajtott halálos ítélete volt 330 év alatt, úgy, hogy Spanyolország kétszer akkora, mint amekkora a régi Nagymagyarország volt, s az inkvizíció fennállása idején hozzátartozott egész Dél- és Közép-Amerika is, itt volt átlagosan számtíva évi 13 kivégzés, amibe mint mondtam nem csak a boszorkányok, hanem az eretnekek, színleg megtért muszlimok és zsidók is benne voltak. Ugyanezen időben az európai protestáns államok, ahol évente a boszorkányok százait küldték máglyára.
Míg római jog súlyosan (pl. máglyahalállal) büntette a boszorkányokat (innen vették át a világi büntetőhatalmak ezt a büntetési nemet), addig az Egyház kezdetben a boszorkányság lehetetlenségét hirdette. Tanítással és vezekléssel próbált javítani azokon, akik bűbájossággal vagy varázslással foglalkoztak, s ha ez nem használt, kiközösítette őket, hogy így akadályozza meg a boszorkányhit terjedését. A Canon episcopi (9. sz.) felszólítja a püspököket, tanítsák a papoknak és a hívőknek, hogy amiket a boszorkányokról mondanak, azokat legfeljebb csak az ördög láttatja velük álmukban. Amikor Dániában asszonyokat kegyetlen kínzással megöltek azzal a váddal, hogy szélvészt keltenek, ragályt és betegséget terjesztenek, 1080: VII. Gergely pápa levelet intézett Harald királyhoz, s megtiltotta és megbélyegezte a kegyetlenkedést; 1090: amikor Freisingben a nép 3 nőt mint boszorkányt megégetett, egy pap és 2 szerzetes tüntetőleg a templom előcsarnokában temette el őket ünnepélyesen.
Persze később sajnos egy időszakban valóban megjelent az egyházban is a kor babonás boszorkány-szemlélete, és az ebből következő ítéletek. Persze ezek általában ugyan nem mesebeli boszorkányok ellen küzdöttek, hanem félrevezető,,varázslással, ráolvasással, elátkozással, spiritiszta praktikákkal'' stb. foglalkozó személyek ellen.
A boszorkány-üldözés ellen, a közvéleménnyel szembeszállva elsôsorban a jezsuiták küzdöttek.
Az inkvizíció csak 13. század után kezdett foglalkozni boszorkánypererkkel. IV. Sándor pápa 1260-ban előírta, hogy inkvizítor csak akkor lépjen fel a varázslat ellen, ha egyúttal nyilvánvalóan eretnekségről is szó van. Mivel a boszorkányperben a vád nemcsak a világi törvénybe is ütköző bűncselekmény, hanem gyilkosság, fajtalanság is volt, a világi bíróság többnyire a római jogból átvett máglyahalállal büntette.
Itáliában és Észak-Spanyolországban a boszorkányperek az egyházi bíráskodás jogkörébe tartoztak, ezért szelídebbek voltak. Ezzel szemben a reformáció kiszélesítette a boszorkánypereket. Luther és társai a boszorkányok kiirtására buzdították a fejedelmeket és a városi hatóságokat. A protestáns prédikátorok kedvelt témája volt, hogy a betegségeket és a természeti csapásokat boszorkányok okozzák. Ágost szász választófejedelem a boszorkányokat akkor is elégettette, ha semmiféle bajt nem okoztak. Ezzel szemben 1592-ben Kornel Loos katolikus pap emelt szót a boszorkányperek ellen. A leghatásosabb 1631: Friedrich Spee SJ Cautio criminalis c. műve volt. A pápa 1757-ben foglalt állást a boszorkányper ellen.
Csodás, ma azt is megtudhattam pár válaszból, hogy a baptisták "szektások", és a "sátán szolgái".
Bármiféle dobálózás az inkvizícióval vagy a bálványimádással értelmetlen lenne, álljon inkább itt pár igehely, ami benne van a katolikusok Bibliájában is.
Lk 6,37 "Ne ítéljetek és nem ítéltettek; ne kárhoztassatok és nem kárhoztattok; megbocsássatok, néktek is megbocsáttatik;"
Lk 12,10 "És ha valaki valamit mond az embernek Fia ellen, megbocsáttatik annak; de annak, a ki a Szent Lélek ellen szól káromlást, meg nem bocsáttatik."
Azt hiszem, nem a felekezet számít, a hovatartozás, a bérmálkozás vagy a bemerítkezés, hanem az ember szíve, amit csak Isten lát. Áldjon meg az ÚR!
Egy baptista.
A presbiteri paradicsomi evanelista gyülekezet nem kétszínűsködik mint az egymást kritizáló protestáns kisegyházacskák. Azok szidják az államot, de hivatalosan bejegyeztetik magukat, nem is a támogatásért, hanem akkor érzik magukat valakinek ha az állam bácsitól kapnak róla egy paírt szép lila pecséttel.
Szidják a történelmi egyházakat de olanok akarnak lenni ők is, csak a saját szemétdombjukon.
A szeretet, az önátadást hirdetik elméletileg gyakorlatilag az írások csűrésével csavarásával foglalkoznak. Általába bunkó kispolgárok, akik valami extrának képzelik magukat mert valami meredek, abszurd teórát hirdető kisegyház tagja. Pl. vasárnap, vagy szombat az úr napja, meg ey istenbe három Isten van, meg az angyaloknak nincs testük, vagy asztrál testük van.
A presbiteri p. ev. gyülekezet hivatalosan nem létezik, és nem is akar létezni. Testvéri közösség, akik együtt tanulmányozzák a bibliát, és akik felkeresik, azokkal presbitereink szívesen elbeszélgetnek.
Aztán mindenki maga döntsön hogy az élő igét, vagy a szokványos, de elég ingatag elméleteket követi.
Szerintem ha ez a kérdés foglalkoztat, kérdezz meg egy papot, egy csomó. Egy csomó honlap van ahol részletes tájékoztatót lehet kapni az egyház életéről.
A Jezsuitáknak jó honlapjuk, blogjaik vannak.
jezsuita.hu
Ja és egy példát mondok, kissé erőltett ezért a türelmedet kérem:
a szív, vagy az agy, vagy a csontok is furcsának tűnnek, annak aki nem foglalkozott élettanal, mégis működnek, és úgy vannak formálódva hogy jól működjönek.
A dogmák is nehezen érthetőek, de a keresztény életben egyre mélyebb értelmet nyernek, és rájövünk mindennek a miértjére.
Ja ez nem tartozik a témához de elmondom: iskoláskoromba állandóan emlegettték hogy Galileit megkínozta az egyház: nemrég halottam viszont: amikor a pápai bizotságok támadták, Klazanci Szent Józsefnél talált menedéket, az ő iskolája támogatta, és jogilag is igyekezett védeni. Szóval a katolikus egyházon belül voltak lelkes támogatói is és támadói is. Végül is a tudományos munkája megálta az idő próbáját és ez a léányeg.
A válasz megírásának időpontja: tegnap 21:01
Válaszodban mást sem csinálsz, csak kritizálsz minden más keresztény felekezetet és egy kalap alá veszel mindenkit. Ebben a szellemben testvériséget nem lehet létrehozni, márpedig a kereszténység erről szól.
Úgy látom a paradicsomi gyülekezeted egyelőre nincs rád jobb hatással mint bármelyik gyülekezet lenne.....
Látom vannak itt olyanok akik értik a tanítás lényegét.
És megfogott az egyik mondat "ha katolikus vagy te is tudod, hogy ők nem csak a Bibliát veszik szent írásnak hanem a hagyományt is, az egyházatyák írásait és még sok mindent" Egyébként református lennék meg is kereszteltek de sosem érdekelt a dolog.
A lényeg, amit leírtak,hogy nem csak a biblia,hanem hagyományok és sok más,vagyis itt van a kutya elásva és nem is túl mélyre csak a paok ráültek,hogy ne látszon(ez csak hasonlat volt).
Milyen hagyomány,sok kerszténmység előtti dolog kereszténnyé varázsolt hagyományt és egyég idő közben kitalált dolgokat,amik nem biztos,hogy így helyesek de így szokták meg tehát így kell csinálni.
Hányszor hallani felcsinált apácákról meg papokról akik apácákat dugnak és pedofilok is,mert a sok izé amitől nem szabadulnak meg mert tiltsa a hitük az agyukra megy az évek alatt és a végén már kisfiúk seggét fogdossák.
Ilyen események megtörténtek és mit biozonyítnak,azthogy férlreértelmezik a dolgokat és megtagadják azok akiknek az igaz utat kéne mutatani akiknek az a sorsuk,hogy példa ként szolgáljanak a hívőknek.
És ők sincsenek tisztában a tisztességel és a lelkiismeret furdalással,mert ha furdalná őket a lelkiismeret akkor nem tennék meg amit tesznek és ha ebből botrány robban akkor gyorsan megszabadulnak az ilyen egyénektől és kijelentik,hogy az egyház szent és fedhetetlen,mert isten meg a fia a birodalmi lépegetők és az orángutánok stb mindegy mit mondanak mert ha érthetetlenül hangzik és az a vége,hogy az egyházon nem esett csorba akkor minden elvan rendezve.
Egy mondással lehet jellemezni a katolikus egyházat EGY BOLOND SZÁZAT CSINÁL.
És mindegy mit tesznek míg hisznek az emberek az elferdített katolikus eszmékben addig,bármit tehetnek az két szóval el van intézve.
De van egy jó dolog is a világon,mégpedig,hogy az emberiség fejlődik és ez a fejlődés az ilyen hókuszpókuszok végét jelentik,hisz soha nem tudott enyit egy ember mint ma és még nem volt ilyen könnyű hozzájutni az információhoz sem és így velágosodik meg az emberi faj és döbben rá az elferdített igazságra,az inteligensebb példányok minden bizonnyal.
És itt azokra az emberekre gondolok akik nem elégesznek meg azzal az információval amit eléjük tolnak hanem veszik a fáradságot és utána járnak a részléeteknek,mert az igazság a részletekben rejtőzik.
Nem véletlen,hogy egyre üresebbek a templomok,ez azért van mert semmi értelme oda járni,mert az nem árt de nem is használ.
Mert az igaz hit lényege a filozófia és nem annak elmondása és áttalakítása.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!