Ha Isten mindenható és jólelkű, akkor miért nem tünteti el a sátánt? Miért hagyja a saját termtményeit szenvedni?
17:36-os!
"Azért az egyháznak nem csak az volt a szerepe, hogy adót szedjen és keresztes hadjáratokat szervezzen. Sok embernek adott már abban a korban is megnyugvást és békét."
Igen, tudjuk. Sokan békéltek meg, miután elégtek a máglyán, vagy kerékbe törték őket...
Mellesleg nem azt mondtam, hogy csak az volt a szerepe. Hanem azt, hogy ebben nagy szerepe volt.
"Amúgy a máshitűek gyilkolása (keresztes hadjáratok) nemcsak a keresztényekre jellemző, hanem pl. a mohamedán vallásra is."
És avval, hogy most a másikra ujjal mutogatsz, sokkal jobbak lesznek a keresztények? :)
"Terjeszteni a hitet és legyilkolni a gyaurkat."
Mármint a gyaurokat.
A Korán annyira tanítja ezt, mint a Biblia. Ha mindkettőt elolvasod, akkor rájössz te is.
Mindkettőbe bele lehet magyarázni ezt is, azt is. A történelem pedig kiváló példa rá, hogy ezt a fanatikusok meg is tették nem egyszer.
"Lásd a Mohamedán utáni arab hódításokat."
Mármint Mohamed utáni hódításokra gondolsz. A prófétára. Az illetőt nem Mohamedánnak nevezték, hanem Mohamednek (Muhammad).
A mohamedán szót Mohamed (Muhammad) követőire szokták (tévesen!) mondani. Ugyanis ők magukat inkább muszlimnak nevezik, mivel a mohamedán elnevezés azt sugallja, hogy ők Mohamed követői lennének, és nem Allahé. És ezt bizony elutasítják.
"Remélem akkor őket sem szívleled."
Ugyanúgy állok hozzájuk is, mint a keresztényekhez.
Most evvel jobb neked? Ezzel a keresztények sokat nőttek a szemedben? :))
Amúgy nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy a történelem folyamán több ember halt meg a kereszténység miatt, mint az iszlám miatt.
A hinduk pedig már alig jönnek képbe; a buddhisták meg ... nem is említhetők egy napon a "szeretet és megbocsátás" vallásával. :)
"Ilyeneket Te honnan veszel? Nem tudnád alátámasztani valami forrással?"
Honnan veszem? Tudod, olvasgatok. :)) (Ellentétben veled.)
Magyarországon jelenleg kettő bejegyzett táltoshitű (vagy többé-kevésbé táltoshitű) vallás van, emellett úgy 10 és 30 közötti a be nem jegyzettek száma.
Ilyenek ezek, mint az Ősmagyar Táltos Egyház; az Ősmagyar Egyház, és a többi.
De hogy okosodj, adok linket is a legnagyobbról:
(Azért wikipédia, mert nincs saját honlapjuk. Legalábbis a gugliban nem találni.)
Kedves Röhögős Barátom!
Egyszer igazán széjjel nézhetnél azzal a tájékozott fejeddel és olvashatnál a Szentekről is, akik a keresztények IGAZI példaképei. Valóban voltak olyan keresztények is, akik helytelenül és vérlázítóan cselekedtek, sőt még a szentek között is előfordult olyan, aki szentéválása előtt sok bűnös dolgot tett, de Isten hívására megváltozott. Őróluk kellene beszélni, meg azokról a keresztény szellemiségű csoportokról, intézményekről, akik ma is segítik a szegényeket, betegeket. Egyetemek, iskolák, kórházak és szegényeknek a segítői is voltak az első keresztények és ma is vannak ilyen emberek. Olvass utánuk is egy kicsit!
Nyílván ez nem győz meg téged semmiről, mivel látom, hogy nem is akarod, hogy bárki bármiről is meggyőzzön. Gondolom újabb örömteli perceket fog szerezni neked ez a válasz is. Kívánom, hogy jól szórakozz!
SED: Is ridet, qui novissime ridet.
17:15-ös!
Tök jó, hogy válaszoltál, már aggódtam, hogy nem jössz vissza megnézni a kérdést.
Köszi, hogy kijavítottad az elirásaim, ennek a gyaurkat - gyaurokat-nak tényleg nagy jelentősége volt.
Én arra céloztam, hogy kissé egyoldalú a vallás olyan megítélése, amely azt hangsúlyozza ki, hogy mennyi embert öltek meg. Nem tudok körübelüli számokat, de ha utánanézel, tényleg kiváncsi lennék kb. mennyi embert égettek halálra.
A muszlimos példát erre hoztam fel:
"Mindeközben a keresztények száma arányaiban szépen-lassan fogyatkozik. Ráadásul egyre másra szakadozik szét az egykor oly egységes keresztény egyház. Szekták, felekezetek válnak le; sokszor egymással acsarkodkak. ... Öröm nézni, ahogy széthull ez az erőszakszervezet is. :) "
Csak szerettem volna tisztázni, hogy azért nem csak a keresztény vallás volt a Te szavaiddal élve erőszakszervezet, hanem többek között a muszlim is. Nem hiszem, hogy a kereszténység attól jobb lenne, hogy a muszlimok is gyilkoltak a hit nevében, de azt sem hiszem, hogy sorba kéne (lehet) rakni az egyházakat aszerint, hogy hány embert öltek meg. Ez az egyház 10 millió embert ölt meg, ez még egészen jó, ez 12-t ez már rosszabb, ez meg 20-at, úgyhogy ez aztán végképp borzalmas.
Amúgy meg a középkorban nemcsak a vallás nevében öltek meg ártatlanokat, akkor azért a gyilkolás elég általános dolog volt. Pl.: a földesúr is bármikor megölethette a jobbágyát, a király is bárkit lefejztethetett, stb. Szerintem nem CSAK az akkori dolgok alapján kéne valamit megitélni.
A táltosokról.
Az, hogy van két bejegyzett táltoshitű vallás, meg sok be nem jegyzett, egyértelműen azt jelenti, hogy sokan tértek át a táltoshitre? Mert azért szerintem ez így elég közvetett kapcsolat. Amúgy beleolvastam a wikipediás cikkbe és benne is van, hogy kedvenc erőszakszervezetednek azért elég jelentős hatása volt a táltos vallásra.
Én is szoktam olvasni, csak nem pont ilyen témájú könyveket. A pszichológia és a közgazdaságtan jobban érdekel.
Tulajdonképpen miért is olyan jó, hogy egyre többen lesznek táltoshitűek? Mármint az antiglobalizáción kívül.
Azért, ha a Bibliában vannak logikai hibák és nem hihető az egész, és Isten létezésére nincs bizonyíték, akkor ez sem túl racionális. Bocs, ezt nem neked írtam, hanem úgy általában azoknak, akik ilyeneket írtak.
A kereszténység legalább úgy ahogy egységes vallás és szervezet, és legalább nem áll 30-40 kisebb csoportból, mint a táltosok.
Nem mintha nem szeretném a táltosokat, de azért ott is mennek érdekes dolgok. Idézet a wikipediás cikkből:
"2004 előtt Kovács két további embert nevezett ki táltosnak, Kercselics Imrét és Tóth Tibort, de ők elhagyták a táltos közösséget és önálló gyógyító tevékenységbe kezdtek. Kovács állítása szerint engedélyt kapott a szellemvilágtól, hogy a táltos közösséget elhagyó emberektől visszavegye a szent szellemektől kapott gyógyító képességet, így több korábban nála gyógyító embertől, többek között ezen két táltostól is visszavette azt, a címmel együtt."
Mivel mint tudjuk kettőnk közül csak Te szoktál olvasgatni, utánanézhetnél valami KSH statisztikának, hogy a magyar lakosság hány százaléka vallja magát táltoshitűnek vagy annak, hogy az évek során ez a szám hogyan változott. Van egy olyan érzésem, hogy az Egyéb vallások között fogod megtalálni a statisztikában.
Kedves 21:43!
Igen, köszönöm. Ezen is jót nevettem. :))
Légyszi tényleg ne hagyjátok abba, mert komolyan csak ezért nézek ide vissza.
Nagy csalódás lenne részemről, ha hiába néznék ide fel. :DDD
Szentek? Sorolok hát szenteket neked:
- Mártír Szent Péter: az inkvizíció védőszentje. Mik vannak, mi? Egy erőszakszervezeten belüli végrehajtó hatalom legfőbb képviselője, mint szent életű ember. Hiszen csak párezer ember életét oltotta ki Lombardiában. :))
- Kapisztrán Szent János: szintén inkvizítor, Magyarország védőszentje. Csupán pár tízezer embert kínoztatott halálra. Emellett megakadályozta a pápa és a husziták közötti békés tárgyalásokat, ami további háborúkhoz vezetett. Ja, másik közkeletű elnevezése: Zsidók ostora ... magáért beszél. :)
- V. Szent Pius pápa: Előtte Lombardia főinkvizítora. Szintén nem kevés ember halálát okozta.
Nem tudom, feltűnt-e neked, hogy a szentek kb. fele nem azért szent, mert oly szent életű lett volna, hanem azért, mert az egyház hatalmának növekedését segítette elő; általában kegyetlen módszerekkel (melyek köszönő viszonyban sem voltak a jézusi tanításokkal).
Ilyen volt pl. Szent István is, aki azért kapott szent jelzőt, mert Magyarországon bevezette a kereszténységet - szintén sokezer ember megölésével.
Szóval nagy példaképek, mit ne mondjak! :DDD
Gratulálok, hogy tömeggyilkosokat nevezel példaképednek! :))
Kedves 23:03!
"Nem tudok körübelüli számokat, de ha utánanézel, tényleg kiváncsi lennék kb. mennyi embert égettek halálra."
A boszorkányperekben még a legóvatosabb írás is (Ellen Rice) 150ezer embert említ. Más vélemények 500ezer és 1,5 millió közé teszik ezek számát.
Ebben nincsenek benne az eretnekek (akik ellen néha "csak" az inkvizítorok, néha hadseregek is vonultak - lásd bogumilok, katharok, hugenották, stb.), de az ő esetükben is jórészt a máglyahalál volt az általános. (Bár volt, mikor csak simán lemészárolták őket.)
Szóval a katolikus egyház tevékenységének következtében úgy félmillió és 2 millió közé tehető a máglyán elhunytak száma.
Bár ennek magad is utánanézhettél volna; nem került volna semmibe. Persze csak ha tényleg érdekel, és nem dugod a fejed a homokba.
"azért nem csak a keresztény vallás volt a Te szavaiddal élve erőszakszervezet, hanem többek között a muszlim is"
Igen, nem is mondtam, hogy nem így lenne. Csak megjegyeztem, hogy ebben a prímet mindig is a "szeretet és megbocsátás" vallása vitte.
"azt sem hiszem, hogy sorba kéne (lehet) rakni az egyházakat aszerint, hogy hány embert öltek meg"
Azért ha figyelembe vesszük, hogy gyakorlatilag nem tudni olyan esetről, amikor a buddhizmus, mint vallás miatt halt volna meg ember (pláne ezrek), akkor azért érdemes összevetni ezt a vérengző, hataloméhes kereszténységgel.
Persze lehet mismásolni részedről, de a tények azért makacs dolgok. :)
"Pl.: a földesúr is bármikor megölethette a jobbágyát"
:DDDD
Mondasz még ilyen okosakat? Léccilécci! :DDD
"Szerintem nem CSAK az akkori dolgok alapján kéne valamit megitélni."
Akkor hozzam esetleg a fasiszták támogatását a 20. századból? Hitler, Mussolini, Franco, usztasák és a többiek hű katolikus támogatóit? A háborús bűnösök elrejtőit, menekítőit? Példának mondjuk egy boldoggá avatott katolikus usztasát?
Vagy hozzak példát a közelmúltból? Gyilkolászást a hit nevében?
Pedofil ügyek ezreit, és azok eltussolását? (Csak egy párat a sok közül.)
Milliós költekezéseket (ami alig mond ellent a jézusi tanításoknak, ugyebár)?
Mint láthatod, nem csak az akkori dolgok alapján ítélek.
"Az, hogy van két bejegyzett táltoshitű vallás, meg sok be nem jegyzett, egyértelműen azt jelenti, hogy sokan tértek át a táltoshitre?"
Mivel ezelőtt nemigen volt egy sem, így erős a gyanú, hogy - mivel most már van - megnövekedett a számuk. De látom, a logika sem erősséged. :)
"Amúgy beleolvastam a wikipediás cikkbe és benne is van, hogy kedvenc erőszakszervezetednek azért elég jelentős hatása volt a táltos vallásra."
Akkor olvasd el figyelmesebben. Itt NEM arról a kereszténységről beszél. Idézem:
"Szintén kiemelkedő szerepe van eszmerendszerében a kereszténységnek, mely szerinte Jézus korát megelőzően már elterjedt volt. A kereszténység szimbóluma a kör és benne az egyenlőszárú kereszt, mely ősi szimbólum. Jelentése Isten, a teremtés és négy őseleme, illetve az ötödik elem a mindent átható szeretet."
A katolikus, református, stb. keresztény egyházak Jézustól eredeztetik a vallást. Míg ez jóval korábbról. Tehát erős túlzás az, hogy jelentős hatása lett volna rá. Inkább csak a több tucat hatásból ez is volt egy.
Szóval megint sikerült megnevettetned. :D
Ti sportot űztök abból, hogy nem tudtok szöveget értelmezni? :)))
"Tulajdonképpen miért is olyan jó, hogy egyre többen lesznek táltoshitűek?"
Ki is mondta, hogy jó? Megint b@romságokat beszélsz.
Ja, bocsi! Csak előjött a tipikus monoteista szemléleted, mi? Fikázzuk a másik vallást, hiszen ezzel "többek leszünk". :DDDDD LOL
Amúgy ezt a táltosos badarságot is hülyeségnek tartom; akárcsak a kereszténységet. Pláne, hogy egyértelműen azért találta ki ezt az "őskeresztény" (Jézust megelőző keresztény) dumát, hogy a keresztényeket is a maga oldalára állítsa, onnan is szerezzen híveket.
De az előbb kimaradt: van még ehhez hasonló egyház Magyarországon. Olyan, ami a honfoglalásunk idejéből származó hitelveket vallja:
Árpád Rendjének Jogalapja Tradicionális Egyház
"Azért, ha a Bibliában vannak logikai hibák és nem hihető az egész, és Isten létezésére nincs bizonyíték, akkor ez sem túl racionális."
Tehát akkor elismered, hogy a Bibliában vannak logikai hibák, és nincs bizonyíték Isten létezésére, valamint hogy az nem racionális? Ez tetszik! Nemtán megtetted az első lépést előre? :)
"A kereszténység legalább úgy ahogy egységes vallás és szervezet, és legalább nem áll 30-40 kisebb csoportból, mint a táltosok."
:DDDDDDDDDD MEGALOL
Ez a hét újabb poénja volt!!! :DDDD
Mondd, kispajtás, olvastál te valaha történelemkönyvet??? :DDDD
A kiírtott eretnekek (bogumil, kathar, stb.) mind-mind keresztények voltak. De gondolom te is hallottál ortodoxokról, katolikusokról (görög és római), evangélikusokról, kálvinistákról, unitáriusokról, és még sorolhatnám. Vagy nem?
De mutatok már neked pár Magyarországon bejegyzett keresztény felekezetet:
Ámen Gyülekezet
Az Utolsó Napok Szentjeinek Jézus Krisztus Egyháza
Békesség Egyháza
Békevár Baptista Gyülekezet
Biblia Baptista Gyülekezet
Bibliai Szeretet Szövetség
Boldog Isten Gyülekezete
Boldog Özséb Szeretet Egyháza
Budai Görögkeleti Szerb Egyházmegye
Budapesti Kínai Keresztyén Gyülekezet
Budapesti Teljes Evangéliumi Gyülekezet
Derű Egyháza
Egyesítő Egyház
Egyesült Protestáns Egyház
Egyetemes Szeretet Egyháza
Élet Gyülekezete
Élő Ige Gyülekezete Teljes Evangéliumi Keresztény Egyház
Élő Isten Gyülekezete
Élő Szó Gyülekezete
Erdélyi Gyülekezet
Esztergomi Autonóm Gyülekezet
Esztergomi Teljes Evangéliumi Közösség, Újszövetségi Gyülekezet
Evangéliumi Barátság Egyház
Evangéliumi Keresztények Gyülekezete
Evangéliumi Pünkösdi Közösség Sion Gyülekezete
Evangéliumi Pünkösdi Közösség
Evangéliumi Szabad Eklézsia
Felebarát Evangéliumi Közösség
Forrás Keresztény Gyülekezet
Független Történelmi Protestáns Egyház
Golgota Keresztény Gyülekezet
Magyarországi Román Ortodox Egyház
Helyi Gyülekezet
Hetednap Adventista Reformmozgalom
Hetednapi Adventista Egyház
Hit Gyülekezete
Igazhitű Jehova Tanúi
Igazság Oszlopa Teljes Evangéliumi Keresztény Egyház
Imádság Háza Teljes Evangéliumi Gyülekezet
Isten a Szeretet Egyház
Isten Egyháza
Isten Egyházának Keresztény Gyülekezetei
Isten Gyülekezete – Vallási Közösség
Isten Gyülekezete, Egyesült Pünkösdi Egyház
Isten Gyülekezetei Szövetségi Missziója
Katolikus Apostoli Egyház
Keresztény Advent Közösség
Keresztény Család Gyülekezet
Keresztény Élet Központ
Keresztény Testvéri Közösség
Keresztények gyülekezete "dunaföldváriak"
Keresztyén Testvérgyülekezet
Konstantinápolyi Egyetemes Patriarchátus Magyarországi Orthodox Exarchátus
Koreaiak Magyarországi és Közép-Európai Keresztény Gyülekezete
Kőszikla Teljes Evangéliumi Gyülekezet
Közép- és kelet-európai (Református) Presbiteriánus Egyház
Krisztus Kegyelme Gyülekezet
Krisztus Követői
Krisztus Magyarországi Egyháza
Krisztus Minden Nemzeté Magyarországi Cigány Karizmatikus Keresztény Gyülekezet
Krisztus Szeretete Egyház
Krisztusban Hívő Nazarénusok Gyülekezete
Krisztusközösség
Magyar Evangéliumi Egyház
Magyar Katolikus Egyház
Magyarországi Baptista Egyház
Magyarországi Biblia Szól Egyház
Magyarországi Bolgár Ortodox Egyház
Magyarországi Church Of God Egyház
Magyarországi Evangélikus Egyház
Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség
Magyarországi Jehova Tanúi Egyház
Magyarországi Kopt Ortodox Egyház
Magyarországi Ókatolikus Egyház
Magyarországi Örmény Egyház
Magyarországi Református Egyház
Magyarországi Szabadkeresztyén Gyülekezet
Magyarországi Új Apostoli Egyház
Magyarországi Unitárius Egyház
Megújulás Imacsoport Missziós Gyülekezet
Megyeri Keresztény Vallási Közösség
Mezőkövesdi Teljesevangéliumi Keresztyén Gyülekezet
Ortodox Egyház - a Konstantinápolyi Patriarchátus Magyarországi Exarchátusa
Moszkvai Patriarhátus Magyar Ortodox Egyházmegye
Myrai Szent Miklós Keresztény Egyház
Názáreti Egyház
Négyszegletkő Apostoli Hit Nemzetközi Egyház
Németajkú Evangélikus Gyülekezet
Németajkú Katolikus Gyülekezet
Németajkú Református Gyülekezet
Nyújtsd Ki Kezed Krisztusért Szeretet Gyülekezet
Olajfák Gyülekezet
Örmény Apostoli Ortodox Egyház
Őskeresztyén Apostoli Egyház
Paulus Evangéliumi Közösség
Presbiteriánus Egyház
Reformált Evangéliumi Egyház - CREC
Skót Presbiteriánus Egyház Misszója
Szabad Evangéliumi Egyház
Székesfehérvári Keresztény Közösség Egyház
Szent Margit Anglikán Episzkopális Egyház
Szőlőskert Keresztyén Közösség
Szövetség Teljes Evangéliumi Gyülekezet
Teljes Evangéliumi Keresztyén Közösség Mahanaim Gyülekezet
Új Jeruzsálem Gyülekezet
Újjászületett Keresztények Teljes Evangéliumi Gyülekezete
Újszövetség Egyháza
Újszövetség Gyülekezet
Üdvösség Hirdetői Egyház
Mindössze 109 bejegyzett felekezet. Ebben nincs benne a kb. 3X ennyi nem bejegyzett.
Tényleg, micsoda egységes szervezet!!! Valóban! :)))
Szinte már-már egy testként élnek! :DDD
Tényleg nem áll 30-40 kisebb csoportból, mint a táltosok. ... hanem "mindössze" 300-400-ból!
:DDDDDDDDD MEGALOL
"Van egy olyan érzésem, hogy az Egyéb vallások között fogod megtalálni a statisztikában."
Állítottam egyszer is, hogy nem ott lehet őket megtalálni?
Te tényleg elég komoly szövegértelmezési problémával küszködhetsz... :DD
Légyszi, írjatok még!!!
:DDDD
Szerinted megmaradt volna a Magyar Állam a sok európai állam között? Vajon megtértek volna-e a magyarok erőszak nélkül? Sokan szívták a fogukat, de ez SZÜKSÉGES volt.
Sajnálom, hogy éles szemed mindig csak a rosszra fókuszálódik és csak azt olvasod el, ami a te igazadat segíti. Nem értem hogy beszélhet általánosságban az összes szentről. Csak nem ismered az összes történetét? Bevallom én se ismerem.
Egy utolsó kérdés (talán egy kicsit költői is): Hogy lehet az, hogy hozzászólásomból csak a szentes megjegyzésemet emelted ki, mi van a többi dologgal, amit írtam?
19:58-as!
Nem, valóban nem biztos, hogy megmaradt volna. Sőt.
Hiszen ha nem tér át a keresztény vallásra, akkor a keresztények gyaníthatóan kiírtották volna a magyarokat - ugyanúgy, ahogy tették az avarokkal és más népekkel is.
Tehát kicsit sántít az érvelésed.
A magyarokra idejövetelünkkor az egyetlen veszélyt a kereszténység jelentette. Semmi más. Ugyanígy voltak vele a lengyelek és a norvégok (vagy dánok? most nem urik be) is.
Ők is kénytelenek voltak váltani, mert máskülönben megindultak volna feléjük a keresztény hadak, élükön a papokkal, a püspökökkel. Mint ahogy azt tették a szászokkal is azelőtt. (Elég szép mészárlás volt a szeretet nevében. Igazi keresztényi. :) )
Ha nem lett volna a kereszténység, akkor a magyarok eléldegélhettek volna a kis országukban, akárcsak a többiek. Vallási szempontból túl sok ellentét nem lett volna. A magyarok hite nem volt terjeszkedő. Sokkal inkább elfogadó volt. Ugyanilyen volt a germán vallás is. (Egyébként a többistenhitek esetében általában jellemzőbb az elfogadás, mint a monoteista vallásoknál; lásd iszlám, kereszténység, zsidó vallás, stb.)
Szükséges azért volt átvennünk ezt, mert különben a szeretet nevében emberek ezreit koncolják fel Magyarországon. Ha nem az ezredfordulókor, akkor majd később. Pl. a keresztes háborúk idején.
Szóval igencsak nevetséges és álságos dolog ezt felhozni a kereszténység védelmében. Hiszen a veszélyt pont a kereszténység jelentette a maga erőszakosan terjeszkedő viselkedésével!
"Nem értem hogy beszélhet általánosságban az összes szentről. Csak nem ismered az összes történetét? Bevallom én se ismerem."
Látom, ismét nem mond számodra semmit az a szó, hogy szövegértelmezés. :D
Írtam, hogy a szenteknek nagyjából a fele ilyen volt. Ez szerinted mit jelent? :))
"Hogy lehet az, hogy hozzászólásomból csak a szentes megjegyzésemet emelted ki, mi van a többi dologgal, amit írtam?"
Mármint az iskolás, kórházas és segítős dolgokkal kapcsolatban kérdezed ezt?
Nos, azért nem emeltem ki, mert még jobban beégtél volna.
De ha már így rákérdeztél... :))
Tudod, a katolikus egyház (és az un. történelmi keresztény felekezetek) amit jótékonykodásra és iskolákra, kórházakra fordítanak, azt bizony nem a saját pénzükből teszik. Hanem - Magyarország és még több ország esetében - állam bácsi pénzéből.
Lehet, meg fogsz lepődni, de a Magyar Katolikus Egyház jövedelmények kb. 2/3 része az államtól származik. Az adókból, járulékokból.
Neeem, nem az 1%-ból! Az biza lófingra sem lenne elég. Pláne, ha a pap bácsik többmilliós kocsikkal furikáznak. (Szegény Jézus, neki csak szamárra futotta... :) )
Figyu csak:
A táblázatból látszik, hogy a rom.kat. egyház 2003. évi bevételéből (68 milliárd forint) kb. 46 milliárd forint normatív és nem normatív állami, valamint önkormányzati hozzájárulás volt. Tehát a jövedelmének kb. 2/3 része nem a hívektől származik.
Emellett nem szabad elfeledkezni az egyházaknak juttatott egyéb kedvezményekről (bizonyos ÁFA-mentességek, perselypénz, stb.)
Könnyű úgy jótékonykodni, ha a más pénzét adja az ember!
(Többek között olyan adófizetőkét, akik még véletlenül sem hívők.)
Arról már nem is beszélek, hogy az államilag juttatott 46 miliárdből 33 ment oktatásra, 0,6 kultúrára, 6,5 szociális ellátásra és 0,3 egészségügyre. A többi hitélet (tehát a papok kocsijai). Ha ezt összeadod, akkor kicsit több, mint 40 milliárd jön ki. Állam bácsi viszont 46-ot adott!
Szóval ennyit erről az "érvedről", meg a "jótékonykodó" kereszténységről. :))))
Más? :)))
Azért az megállapítható, hogy ebben a vitában mindketten sok-sok dologban pontatlanok vagytok, hogy szépen fejezzem ki magamat.
Minden bántás nélkül mondom, van egy olyan sejtésem, hogy sajnos katolikusként nagyon nehéz lesz megmenteni a "kereszténység" becsületét! Ez a vállalkozás eleve kudarcra van ítélve. Még akkor is, ha a másik oldal szintén sok ferdítést, vagy pontatlanságot hangsúlyoz.
Alapvetően helytelen általánosítani, és a "kereszténységről" beszélni akkor, amikor pl. a keresztes hadjáratokról, vagy az inkvizícióról, esetleg ezen egyházaknak, a két világháborúban betöltött szerepéről beszélünk!
Tagadhatja valaki, hogy az első századok valódi "Krisztus követői", vagyis keresztényei teljesen másként gondolkodtak, éltek, mint ahogy ma az ún. keresztények?!
Így legfeljebb "önmagukat kereszténynek vallók"-nak hívhatnánk a mai világ keresztényeinek jó részét.
Ezeket összekeverni erős történelmi pontatlanság. Ez viszont nem pusztán fantázia, mert az elmúlt 2000 évről ilyen vonatkozásban elég sok hitelesnek nevezhető ismeretünk van.
Vagyis a történelem során mindig voltak, akik igyekeztek megőrizni azt az első Jézusi mintát, amit olyan undorító módon rúgtak fel az állítólagos keresztények. Ma is vannak ilyenek! Ez sem mendemonda. Tehát nem szabad összekeverni a dolgokat.
"Ugyan vallási körökben terjed egyfajta rémhír, hogy a neodarwini elmélet megbukott, de ezt semmivel nem tudták még alátámasztani. Van egypár - hívők által fizetett, vagy maguk is mélyen vallásos - tudós, akik tények elferdítésével, féligazságokkal és hazugságokkal próbálják elhitetni ezt.
És persze a sok fanatikus - mivel jobban illik az ő kis világképébe, mint az evolúció - vakon, gondolkodás nélkül el is fogadja ezeket a b@romságokat.
De ettől azok még nem lesznek igazak. Sőt, még attól sem, hogy pár eszement külön szervezetet is hozott létre ennek népszerűsítésére.
Ki kell ábrándítsalak, de amit leírtál, az úgy, ahogy van, hülyeség."
A másik oldal jeles képviselőjének ez a szövege viszont szintén jól tükrözi azt a másik oldalt.
Kíváncsi lennék, hogy a fenti, nem túl építő idézetét, hogyan tudná igazolni ezekkel a szabályokkal:
A másik dolog, amit a szíves figyelmébe ajánlanék arról szól, hogy milyen valóságos érvei, bizonyítékai vannak ténylegesen az értelmes tervezésben hívő csoportoknak.
Ez a rövid válaszlevél, amit egy hasonló gondolkozású emberkének írtak, sokat elárul ezen válaszokból:
Szeretitek büszkén hangsúlyosni, milyen hatalmas különbség van a hit és a tudás között. Pedig valójában nem is olyan éles ez a határ!
Mondok egy példát: hiszitek, vagy tudjátok, hogy én, aki e sorokat írom (lehet, hogy messze tőletek), hozzátok hasonlóan egy ember vagyok? Hiszitek, vagy tudjátok? Valószínü csak hiszitek. Van e rá konkrét bizonyítékotok, hogy én is emberből vagyok? És ha van, mi az? Ha én azt állítom, hogy nem az vagyok, miből lehet feltételezni, hogy hazudok?
Le lehet biztonsággal vezetni, hogy nekem léteznem kell?
Miből? Ebből a néhány virtuális betüből? Tényleg? Ti ennyiből képesek vagytok összerakni engem?
Akkor már csak azt nem értem, hogy az ennél összehasonlíthatatlanul több biológiai információra, (pl.DNS) ami mellesleg ugyanúgy értelmes, "megfogható", létező tárgyi valójában, mégis miért mondják, hogy nem feltételez értelmet?!!
Kedves 23:36-os!
Nos, megintcsak: :DDDDD
Köszönöm. :)))
"hiszitek, vagy tudjátok, hogy én, aki e sorokat írom (lehet, hogy messze tőletek), hozzátok hasonlóan egy ember vagyok? Hiszitek, vagy tudjátok? Valószínü csak hiszitek."
Nem, kispajtás. Én lehetségesnek (valószínűnek) tartom, hogy az vagy. Nem tudom, de nem is hiszem.
Na, erre varjál gombot! :)))
"az ennél összehasonlíthatatlanul több biológiai információra, (pl.DNS) ami mellesleg ugyanúgy értelmes, "megfogható", létező tárgyi valójában, mégis miért mondják, hogy nem feltételez értelmet?!!"
Nem mondják. Csak valószínűsítik.
Igen kicsi az esély arra, hogy értelem "szülte" az életet.
Persze nem zárom ki; de ezt már leírtam párszor.
Mondjuk úgy, hogy 99,9%, hogy értelem nélkül jött létre az élet, a maradék pedig szétoszlik a különböző értelemmel létrehozott élet különböző magyarázatai között.
Az ertem.hu -s oldal meg megint megnevettetett. Egyre több hívő citálja elő ezt a nevetséges áltudományos honlapot. Ez valami új divat felétek? :)))
A hitelessége még a wikipédiánál is gyengébb. De azért jó, hogy betetted. Sikerült megint kellemes perceket szerezni nekem. Köszönöm. :DD
Én azt hiszem, vagy lehetségesnek tartom, hogy Te csak a szavakkal játszadozól. Mellesleg én "hiszek" benne, hogy Te a másik oldalon ember vagy (egy a sok közül), mivel látom/felismertem az értelmet, inteligenciát abban, amit leírtál. És még nem ismerek olyan okos programot, amelyik ilyen módon tudna válaszolni.
Azért mondom, hogy "hiszek" benne, mert a valódi hit nem vak és nem hiszékenység, mint ahogy sokan előítéletből így állítják be. Vagyis a bibliai hit nem ilyen! Alpvetően ismeretet feltételez arról a valakiről, akiben hiszünk.
Szemléltetés: ha van egy barátod, aki már 100-szor bizonyította, hogy megbízhatsz benne, kételkednél-e a 101-ik alkalommal, hogy segíteni fog? De nem fogsz ilyen módon megbízni egy olyan emberben, akit csak tegnap ismertél meg, igaz?
Nos hasonló a helyzet az Istenben való hittel is. Bibliailag nem azért hiszünk neki, mert egyébként semmi bizonyíték nincs a létére, vagy mert semmit sem tudunk a szavahihetőségéről, mert a hitünk vak lenne. (Elismerem, a legtöbb hit ilyen!) Hanem pont ellenkezőleg, nagyon is jól láthatóak a létező világon az "újjlenyomatai" valakinek, akit Tervezőjének/létrehozójának hívhatunk.
Ennek a meglátása, vagy elutasítása inkább pszichológiai jellegű dolog, mint ahogy egy kritikus kutató megjegyezte.
Tehát a létező világ tervezettnek tűnő jellegéből következtetni/valószínűsíteni lehet egy tervezőre. Ez nem olyan nagyon irracionális gondolat szerintem.
Így hát végsősoron a valódi bibliai hit és a hiszékenység között hatalmas a különbség.
De miért hihetünk a szavában? Mert pl. bizonyíthatóan több száz prófécia teljesedett már be - köztük sok igen részletesen - a történelem során.
"Nem mondják. Csak valószínűsítik."
Mégis sok, a darwinisták által írt publikáció, könyv határozottan sejteti, sőt sokszor tényként fogalmazza ezt meg! Te is csak az üres szófacsarással "érvelsz", holott a kérdés az volt, honnan van ez az óriási értelmes biológiai információ? És ha erre józan nagyságrendeken belül nincs válasz, akkor mi az, ami sokkal inkább a másik oldalt valószínűsíti? Nem beszélve a biológiai rendszerek egyszerűsíthetetlenül összetett voltáról.
Csak egy példa: az E-coli baktérium ostorát lehet egy csónakmotorhoz hasonlítani, mert nagyon hasonlít rá. Fő jellemzői a vízhűtés és a protonmeghajtás, valamint az ostor 2 sebeségfokozata.
Ennek 40 fő alkatrésze van, amire a darwinisták azt mondják, hogy fokozatokban épült fel. A különböző alkatrészeket esetleg más, egyszerűbb organizmusokból vette "kölcsön" ez a baci. Ezt cooptációnak nevezik, csak ott a probléma, hogy abból a 40 alkatrészből 10 hasonló valóban megtalálható más helyeken, de mi van a többi 30-al? Azok csak erre a "csónakmotorra" jellemzőek, sehol máshol nem találtak belőlük! Honnan vette kölcsön?
És mi van az összeszereléséhez szükséges komoly információval, mely megtervezi, előkészíti, végrehajtja, és ellenőrzi is az egész folyamatot?
Amikor a tervezettség bizonyítékairól van szó, akkor ez miért is áltumányos? Mert Te mondod? Az értem oldalán is sok cikk foglalkozik azzal, hogy elmagyarázza, mennyire is tudományos módszerekkel tárják fel ezeket a részleteket. Teljes mértékben tudományos!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!