Isten okozta a Törökországi földrengést? Meg tudta volna akadályozni, ha igen miért hagyta, mi értelme ennek az egésznek?
„De azt mondta, hogy sokasodjatok. Ha folyamatosan csak sokasodunk akkor el kell férnie valahol annak a sok embernek. Valahol lakniuk kell.”
Ez nem egy parancsolat. A "sokasodjatok" olyan, mint amikor azt mondja, hogy legyen világító testek, meg emelkedjen ki a szárazföld. Emiatt a kérdés szempontjából nem releváns.
„A természeti törvényeket Isten alkotta, mennek az Isten által kijelölt úton. A sátrakban lakás esetén pedig sok más veszély fenyegetne.”
Pontosan. Szerinted én talán amellett érvelek, hogy lakjunk sátrakban?
„Tehát ez Isten akarata. Az, hogy valami az emberek halálát okozza. Esetünkben, hogy a földrengés megölje azokat a szerencsétlen embereket.”
Semmi hozzáférésünk nincs Isten szempontjához, így nincs alapunk megítélni. Olyan, mintha egy regény olvasása közben megharagudnánk az íróra a cselekmény miatt. Nem azt mondom, hogy nincs rá lehetőség, csak azt, hogy nincs különösebb értelme.
„Még mielőtt megvádolnál ezzel. Nem áll semmi ilyen szándékomban mint amit leírtál és szerintem kevés ilyen ember van mint amit leírtál. Én sokkal inkább úgy látom, hogy nem magukat akarják felmagasztalni, csak az (szerintük) indokolatlanul magasztaltat le magasztalni, de ehhez semmi köze nincs annak, hogy ők milyenek. Csak egy jogtalan magasztalás ellen.”
Amit leírtál, az pont azt igazolja, amit én írtam. Ha következetesen érvelnétek, akkor nem azzal jönnétek, hogy Isten igazságtalan, hanem azzal, hogy nincs. De ti nem azt akarjátok igazolni, hogy nincs, nem arról akartok meggyőzni senkit, hogy nincs, hanem arról, hogy higgye azt, hogy van, tartsa gonosznak, és gyűlölje meg, és ezért ne higgyen. Ne érvek mentén, hanem keserűségből. Te sem vagy ebből a szempontból különb. Ha valóban megalapozott érveitek lennétek, nem kellene hullahalmokra támaszkodnotok igazolásért.
"Semmi hozzáférésünk nincs Isten szempontjához, így nincs alapunk megítélni."
Azt írtad, hogy :
""Az ember csak úgy tudja megvédeni magát valami ellen, hogy kiszolgáltatja magát valami másnak. ""
Ha ez így van akkor az azért van így mert Isten úgy akarta. Tehát Isten akarata, hogy bármivel próbálkozunk mindig legyen valami miatt áldozat.
Arról nem is beszélve, hogy mi az amit Isten csak úgy tudott elérni, hogy emberek millióit lemészárló, pusztító természeti csapásokat alkotott?
Vagy miért nem tudta anélkül megoldani ha nem akarta így mészárolni az embereket akiket elvileg szeret?
"Amit leírtál, az pont azt igazolja, amit én írtam. Ha következetesen érvelnétek, akkor nem azzal jönnétek, hogy Isten igazságtalan, hanem azzal, hogy nincs. "
Hogyan bizonyítod, hogy nincs valami amiről tettek X darab kijelentést?
Egyik lehetőség szerintem, hogy levezeted az X kijelentés (vagy valahány az Xből) miért nem valósulhat meg együtt, vagy valamelyik kijelentés miért nem össze egyeztethető a világban tapasztaltakkal.
De amúgy akkor csináljuk úgy ahogyan te gondolod. Ez kb így zajlana:
- Nincs Isten.
- De van Isten.
- De nincs Isten.
- De van Isten.
- De nincs Isten.
......
Ez egy pont amire lehet alapozni azt, hogy miért nincs. Emelet még van pár, de ez például egy konkrétan a szerető, mindenható istenség elképzelés problémáira utal.
Az biztos, hogy I-ten okozta a Törökországi földrengést, hisz akarata nélkül hajunk szála sem göprbülhet.
De az is biztos,hogy nem azért, amiért gondolod. Hogy miért, azt nem tudom.
#23
Sehol sem írja azt a Biblia, hogy mindenért Isten akarata a felelős! Ez tévedés. A szabad akaratod kizárja ezt.
"De az is biztos,hogy nem azért, amiért gondolod. Hogy miért, azt nem tudom."
Ha nem tudod, hogy miért akkor milyen alapon zárod ki azt amire ő gondolt?
Ezenfelül milyen indoka lehet erre?
Ha elérni akarna valami mást ezzel akkor azt elérhette volna ilyen és sok más szörnyűség nélkül is.
Tehát ő ezeket akarta konkrétan és nem valami következményét.
Amikor az i. sz. első században Jeruzsálemben leomlott egy hatalmas torony, tizennyolcan meghaltak. Az áldozatokra utalva Jézus ezt kérdezte: „azt gondoljátok, hogy (ez) a tizennyolc . . . vétkesebb volt minden más embernél, aki Jeruzsálemben lakik? Nem!” (Lukács 13:4, 5, Újfordítású revideált Biblia). Jézus tudta, hogy az áldozatokat nem Isten büntette meg. Tisztában volt vele, hogy korábban Isten Szavában fel lett jegyezve, hogy „bajokkal teljes idő jön, és előre nem látható események történnek” mindenkivel (Prédikátor 9:11). Sok tragédia azért történik, mert valamilyen emberi mulasztás történik. Ezen kívül a véletlen is benne van, az emberek rosszkor vannak rossz helyen. A tapasztalatok például azt mutatják, hogy sokkal több a szenvedés, ha az emberek nem törődnek a figyelmeztetésekkel, és ha az épületeket nem úgy építik, hogy földrengésbiztosak legyenek, és kiállják az időjárás viszontagságait. Ilyen esetekben a véletlenül bekövetkező események több embert érintenek, így több szenvedést okoznak.
Ez segíthet:
Egyrészről ha nem is bűntette meg de a földrengésben alhunytakat ő őlte meg. Csak nem büntetésképpen akkor.
Ezenfelül nem is lehet felkészülni mindenre. Főleg ha Isten meg akar őlni akkor olyan földrengést küld amit nem fog kibírni az a ház, mindegy milyen jó.
Kérdező, te még ezek szerint nem hallottál természeti katasztrófákról. Nem Isten okozza őket.
Azt pedig, hogy miért nem tett ellene, annak megítélése nem a mi kompetenciánk.
"Isten okozta a Törökországi földrengést?"
Nem.
"Meg tudta volna akadályozni,"
Meg, csak az egy csoda (=isteni beavatkozás) lett volna.
"ha igen miért hagyta, mi értelme ennek az egésznek?"
Nem tudom.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!