Miért nem ír semmit a Biblia Jézus Mennybemeneteléről?
Ap.csel.1;
9. És mikor ezeket mondotta, az ő láttokra felemelteték, és felhő fogá el őt szemeik elől.
10. És a mint szemeiket az égre függesztették, mikor ő elméne, ímé két férfiú állott meg mellettük fehér ruhában,
11. Kik szóltak is: Galileabeli férfiak, mit állotok nézve a mennybe? Ez a Jézus, a ki felviteték tőletek a mennybe, akképen jő el, a miképen láttátok őt felmenni a mennybe.
Jézus az Apostolaival beszélt, amikor felemelkedett az égbe és aztán felhő takarta el. Majd két Angyal jelent meg nekik, akik közölték velük, hogy Jézus felment a Mennybe.
Jézus mennybemenetelekor csak az Apostolok voltak jelen és ez az esemény is Jézus kereszthalála és feltámadását követő 40. napon történt.
Gyakorlatilag az Evangélium Jézus feltámadásáig tart. Azt már csak az Apostolok cselekedeteiben olvashatjuk, hogy még 40 napig volt köztük hol itt, hol ott megjelenve, de ez már igazábol nem tartozik szorosan és közvetlenül az Evangéliumhoz, ezért nincs is több helyen írva róla.
Elég sok mindent ír erről a Biblia:
Itt sok utalás ki van gyűjtve, de közel se mind. Jézus ennél többször beszél róla; elmegy helyet készíteni, elküldi majd a Szentlelket, egyik vőlegényről szóló példázatában, amit a böjt kapcsán mondott, hirtelen még ezek jutottak eszembe, egy nálam jártasabb biztos többet tudna még mondani.
Alapvetően a probléma Jézus mennybemenetelének dokumentálásával az, hogy nincs hiteles nyoma.
A négy evangélista közül
1, Máté
Aki személyesen ismerte Jézust nem ír róla, sőt a korai bibliákban a feltámadás utáni történésekről szóló rész sincs benne, így az valószínűleg későbbi betoldás
(Mt 28. 9-20)
Magáról az evangéliumról:
"Mai biblikusok kétségbe vonják mind a keletkezés időpontját, mind az eredeti nyelvére vonatkozó hagyományt (arám Máté-elmélet), mind pedig Máté apostol szerzőségét, és a szöveg keletkezését Máté halálának hagyomány szerinti időpontjánál is későbbre, Kr. u. 80-90 közöttre teszik görög nyelven. "
2, Márk nem volt szemtanú.
"Péter tolmácsa. 50 és 60 között feljegyezte Péter apostol prédikációit és később annak alapján megírta evangéliumát."
A Péter által elmondott feltámadás utáni történések és a mennybemenetel leírása eltér a többi evangéliumban leírtaktól.
"
13 Ezek is elmenvén, megjelenték a többieknek; ezeknek sem hivének.
14 Azután, mikor asztalnál ülnek vala, megjelenék magának a tizenegynek, és szemükre hányá az ő hitetlenségöket és keményszívűségöket, hogy azoknak, akik őt feltámadva látták vala, nem hivének,
...
19 Az Úr azért, minekutána szólott vala nékik, felviteték a mennybe, ...
"
Kiemelten: a mennybemenetel a tizenegyekkel való találkozást következik be.
3, Lukács
"Lukács evangélista (? – 84 körül) a négy evangélista egyike. A keresztény hagyomány szerint a harmadik evangélium és Az apostolok cselekedetei című kanonikus bibliai könyv írója. A szíriai Antiokheia városában született. Életéről keveset tudunk: csak Pál apostol kolosszébeliekhez írt levele alapján feltételezik, hogy eredeti foglalkozása szerint orvos volt. A hagyomány azt tartja, hogy kedvelte a festészetet, képfaragást, szónoklatot. Pál apostol térítette meg, és Lukács őt követte apostoli útjában."
Tehát ő sem volt szemtanú, hanem a Péter és mások által elmondottak alapján írta meg az evangéliumát, ami eltér a Márk általi történettől sok ponton.
"
50 Kivivé pedig őket Bethániáig; és felemelvén az ő kezeit, megáldá őket.
51 És lőn, hogy míg áldá őket, tőlök elszakadván, felviteték a mennybe.
52 Ők pedig imádván őt, visszatérének nagy örömmel Jeruzsálembe;
"
A szintén Lukács által írt Az Apostolok Cselekedetei-ben ezt olvashatjuk a feltámadásról:
Apcsel. 1
"
9 És mikor ezeket mondotta, az ő láttokra felemelteték, és felhő fogá el őt szemeik elől.
...
12 Akkor megtérének Jeruzsálembe a hegyről, mely hívatik Olajfák hegyének, mely Jeruzsálem mellett van, egy szombatnapi járóföldre."
4, János
"A galileai Betániából származott, ... Jézus követői közé tartozott. Keresztelő János fellépésekor a tanítványa lett, majd a Keresztelő tanúságtétele után Andrással együtt[6] Jézushoz csatlakozott. Jézus a többi tizeneggyel együtt apostolává választotta"
Tehát a történéseknek ő szemtanúja volt. Nála a történet így ér véget:
"25 De van sok egyéb is, amiket Jézus cselekedett vala, amelyek, ha egyenként megiratnának, azt vélem, hogy maga a világ sem foghatná be a könyveket, amelyeket írnának. Ámen."
.
Tehát János, aki szemtanúja volt a tizenegyek egyikeként az eseményeknek, egyetlen szóval sem említi Jézus mennybe menetelét. Elég valószínűtlen, hogy a szemtanú pont egy ilyen csodálatos eseményről ne tenne említést, ha annyi más kevésbé fontos dologról ír.
"Jézus maga sokszor megjövendölte (Mt 26,64), Péter apostol bizonyságot tett róla (ApCsel 2,33k; 3,21; 5,31), István vértanú látta az Atya jobbján ülni (ApCsel 7,55), Pál említi leveleiben (Ef 4,8-10; 1Thessz 1,10; 1Tim 3,16), úgyszintén a Zsid (2,9; 4,14; 6,19k) és a Jel is (1,13; 5,6; 14,14; 19,11-16)."
" 32 Ezt a Jézust feltámasztotta az Isten, minek mi mindnyájan tanúbizonyságai vagyunk.
"
Pál itt csak feltámadást említi, nem a mennybemenetelt, jóllehet elvileg szemtanúja volt annak is.
A további említések mind későbbi írások, nem szemtanúk beszámolói.
Például ApCsel 7,55 Látomás, nincs köze a mennybemenetelhez.
#3#
Szerintem így hozzáállnod a Bibliához teljesen értelmetlen és felesleges.
Te hogy tudod Mózes 5 könyvét (Tóra) ki írta? Mózes ott volt amikor Isten megteremtette az embert? Lehet, hogy hazudott, fantáziált, kitalálta a történeteket??? Mit gondolsz? Szerintem neked egyáltalán nem kellene foglalkoznod a Bibliával.
Az Evangéliumok tele vannak olyan eseményekkel, ahol az író Apostol nem volt jelen, mégis hallomás által megírta. Szerintem akkor ezeket se fogadd el hitelesnek és valósnak. Viszont, ha minden mást elfogadsz a Bibliábol, akkor nem értem, hogy Jézus Mennybemenetelét miért nem akarod elfogadni valósnak és hitelesnek, amiről az Apcsel 2;-ben lehet olvasni??? Ha ezt nem fogadod el, akkor egyértelmű, hogy mást sem. Ha nem fogadod el a Bibliát, akkor miért foglalkozol vele?
"Te hogy tudod Mózes 5 könyvét (Tóra) ki írta? Mózes ott volt amikor Isten megteremtette az embert? Lehet, hogy hazudott, fantáziált, kitalálta a történeteket??? Mit gondolsz? Szerintem neked egyáltalán nem kellene foglalkoznod a Bibliával."
Az iszlám szerint az eredeti Tórát nem emberek írták hanem Allah küldte a zsidó népnek. A mai Tóra nem az eredeti. Biztos hogy emberek írták részben vagy egészben és biztos hogy Mózes.
"Az Evangéliumok tele vannak olyan eseményekkel, ahol az író Apostol nem volt jelen, mégis hallomás által megírta. Szerintem akkor ezeket se fogadd el hitelesnek és valósnak."
Nem is fogadom el hitelesnek :)
"Viszont, ha minden mást elfogadsz a Bibliábol, akkor nem értem, hogy Jézus Mennybemenetelét miért nem akarod elfogadni valósnak és hitelesnek, amiről az Apcsel 2;-ben lehet olvasni? "
Ki mondta hogy én minden mást elfogadok a Bibliából? :) A Biblia hitelessége nulla. Tartalmaz ugyan igazságokat, de tele van hamisításokkal.
Én csak néhány gondolatot szeretnék megosztani azzal kapcsolatban, hogy többek között, a Jézus életéről szóló beszámolót illetően, számomra miért megbízható a Biblia.
Lukács, a Jézus életéről szóló beszámolója elején azt mondta, hogy mindennek pontosan utánajárt (Lukács 1:3)
Vannak akik úgy gondolják, hogy a Jézus életéről szóló beszámolókon (Máté, Márk, Lukács és János első században írt evangéliumain) a negyedik században változtattak. Azonban a XX. század elején János evangéliumának a töredékére bukkantak Egyiptomban. Ez a töredék most a 457. számú Ryland-papiruszként (P52) ismert, és tartalmazza azt a szöveget, mely a mai Bibliában a János 18:31–33, 37, 38-ban olvasható. A töredéket a John Rylands Könyvtárban őrzik az angliai Manchesterben. Máig ez a Keresztény görög iratok legrégebbi kézirattöredéke. Sok tudós úgy véli, hogy i. sz. 125 körül írták, csupán negyed évszázaddal János halála után. A töredék szövege szinte teljesen megegyezik a későbbi kéziratok szövegével.
Számomra Eszerint a Biblia meghízható a Jézus életéről, és így a mennybemeneteléről szóló beszámoló tekintetében (is)
"Számomra Eszerint a Biblia meghízható a Jézus életéről, és így a mennybemeneteléről szóló beszámoló tekintetében (is)"
Az a töredék Jézus után 100 évvel később keletkezett és néhány szóból áll. Ráadásul tudjuk hogy nem János evangélista írta, hiába tulajdonítják neki a keresztények. Ebből nem tudom hogy követketzik az hogy megbízható a Jézus életéről, és a mennybemeneteléről szóló beszámoló. Ez egy ismeretlen szerző által írt néhány mondat Jézus után 100 évvel későbbről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!