Ha tágas az a kapu és széles azaz út amelyik a pusztulásba visz akkor miért magasan a legnagyobb világvallás a kereszténység?
A kereszténységben hit által van üdvösség nem hit és cselekedetek által.
A jó cselekedetek a hitből adódnak, a cselekedetek csak a következménye a hitnek.
Ebben az esetben Jézus mikor az állítja, hogy:
Mát 7:13-14 "A szoros kapun menjetek be. Mert tágas az a kapu, és széles az az út, amely a pusztulásba visz, és sokan vannak, akik azon járnak. 14 De szoros az a kapu, és keskeny az az út, amely az életre visz, és kevesen vannak, akik megtalálják azt."
Akkor miért van az, hogy a legnagyobb világvallás magasan a kereszténység?
Minden keresztény üdvözülni fog tehát lehet mégsem annyira szoros az a kapu és keskeny azaz út amelyik az életre visz és mégsem annyira kevesen vannak akik megtalálják azt?
"Emberként jött közénk, és nem mint isten."
Érdekes, a Biblia megint mást mond, mint te. Kinek kellene hinni?
Zsid 1,6
Ám amikor Elsőszülöttét bevezeti a világba, ezt mondja: "Imádja őt Isten minden angyala."
Iz 9,5
Mert gyermek születik, fiú adatik nekünk, s az ő vállára kerül az uralom. Így fogják hívni: Csodálatos Tanácsadó, Erős Isten, Örök Atya, Béke Fejedelme.
Jn 1,14
S az Ige testté lett, és közöttünk élt. Láttuk dicsőségét, az Atya Egyszülöttének dicsőségét, akit kegyelem és igazság tölt be.
Jn 20,28
Tamás fölkiáltott: „Én Uram, és Istenem!”
De bizonyára Jézus csak egy ember volt, mint írod és a szent szerzők beszéltek/írtak félre.
"Sőt a történelem magáért beszél. Ha már eddig a történelemmel oktattál."
Így van, például Boldog Salkaházi Sára nővér életét adta zsidókért, őt lőtték helyettük a Dunába, katolikus apáca volt.
Vatikán sok-sok ezer menlevelet adott a zsidóknak, hogy mentse őket.
Boldog Apor Vilmos püspök sok alkalommal szembe szállt a nyilasokkal, személyesen mentette a zsidókat, mielőtt vértanú halált halt.
Igyekeztem magyar példákat hozni, de számtalan van még. A történelem tényleg magáért beszél.
"Nem állítom be gonosznak az istent"
De, gonosznak állítod be, aki elrendelte saját Fia halálát. Isten nem tett ilyet, csak előre tudta, hogy a zsidók meg fogják öletni. A kettő között hatalmas különbség van. A zsidók nem valami isteni küldetést teljesítettek, hanem a vezetők féltették hatalmukat, a köznép másfajta megváltót várt, aki megszabadítja őket a római uralomtól. Vagy azt állítod, hogy Isten a szabad akarattal kapcsolatban is hazudott és nem engedte meg a zsidóknak, hogy az ártatlan Jézus életét megkíméljék?
"Jézus magára értette és nem Péterre, ha görögül olvassuk hamar észre is lehet venni. Mert Jézus azt mondta, hogy a petrára építi (és nem petroszra)."
Jézus milyen nyelven beszélt Péterhez? Görögül? Az evangéliumokban itt az arámi Kéfás szerepel, ami sziklát jelent. Ha Jézus magára értette, akkor miért nem magára vonatkoztatva mondta? Javaslom, hogy ezt játszd el bármelyik gyerekkel, akiket nem vakított még el a gőg ellenben veled, s lásd hogy értik majd. Vagy kérdezz meg bármilyen nyolcadikost, akik már tanultak nyelvtanból mondatelemzést.
"Még mielőtt megint kiforgatnád, vagy félreértenéd, kedves dolog az isten előtt az adakozás stb. De az előbb említett igerészt nem minden emberre értette, tehát rosszat idéztél ehhez."
Ugyanabba a hibába esel, mint a zsidók, akik kérdezték, hogy kin kell segíteniük. Jézus akkor egészen egyértelműen megválaszolta, hogy mindenkin. Ha jól emlékszem, még példabeszédet is mondott:
Még mielőtt megint kiforgatnád Isten szavát...
"Érdekes, a Biblia megint mást mond, mint te. Kinek kellene hinni?"
- Amiket idéztél egyikre se lehet azt mondani, hogy ez alátámasztaná, hogy istenként jött közénk. Talán a János 20:28, ha nagyon bele akarjuk látni, de már ez is pl a feltámadása után történt.
"Sőt a történelem magáért beszél. Ha már eddig a történelemmel oktattál."
- "A legújabb korban II. János Pál pápa volt az első római katolikus pápa, aki bocsánatot kért az egyház összes múltbéli bűnéért, köztük a protestánsok és a zsidók elleni bűnökért, Konstantinápoly keresztes kifosztásáért, a latin-amerikai és ázsiai erőszakos hitterjesztésért, valamint az inkvizíció kegyetlenségéért."
Nem állítom, hogy rosszat írtál, a másik oldallal nem gondoltam.
"De, gonosznak állítod be, aki elrendelte saját Fia halálát. Isten nem tett ilyet, csak előre tudta, hogy a zsidók meg fogják öletni. A kettő között hatalmas különbség van. A zsidók nem valami isteni küldetést teljesítettek, hanem a vezetők féltették hatalmukat, a köznép másfajta megváltót várt, aki megszabadítja őket a római uralomtól. Vagy azt állítod, hogy Isten a szabad akarattal kapcsolatban is hazudott és nem engedte meg a zsidóknak, hogy az ártatlan Jézus életét megkíméljék?"
- "Ímé, eljőnek a napok, azt mondja az Úr; és új szövetséget kötök az Izráel házával és a Júda házával.
Nem ama szövetség szerint, a melyet az ő atyáikkal kötöttem az napon, a melyen kézen fogtam őket, hogy kihozzam őket Égyiptom földéből, de a kik megrontották az én szövetségemet, noha én férjök maradtam, azt mondja az Úr. Hanem ez lesz a szövetség, a melyet e napok után az Izráel házával kötök, azt mondja az Úr: Törvényemet az ő belsejökbe helyezem, és az ő szívökbe írom be, és Istenökké leszek, ők pedig népemmé lesznek. És nem tanítja többé senki az ő felebarátját, és senki az ő atyjafiát, mondván: Ismerjétek meg az Urat, mert ők mindnyájan megismernek engem, kicsinytől fogva nagyig, azt mondja az Úr, mert megbocsátom az ő bűneiket, és vétkeikről többé meg nem emlékezem."
Jer 31:31-34
"Hálákat adván az Atyának, ki alkalmasakká tett minket a szentek örökségében való részvételre a világosságban; A ki megszabadított minket a sötétség hatalmából, és általvitt az Ő szerelmes Fiának országába; Kiben van a mi váltságunk az Ő vére által, bűneinknek bocsánata; A ki képe a láthatatlan Istennek, minden teremtménynek előtte született; Mert Ő benne teremtetett minden, a mi van a mennyekben és a földön, láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek, akár uraságok, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok; mindenek Ő általa és Ő reá nézve teremttettek; És Ő előbb volt mindennél, és minden Ő benne áll fenn. És Ő a feje a testnek, az egyháznak: a ki a kezdet, elsőszülött a halottak közül; hogy mindenekben Ő legyen az első; Mert tetszett az Atyának, hogy Ő benne lakozzék az egész teljesség; És hogy Ő általa békéltessen meg mindent Magával, békességet szerezvén az Ő keresztjének vére által; Ő általa mindent, a mi csak van, akár a földön, akár a mennyekben."
Kol 1:12-20
"Most az én lelkem háborog; és mit mondjak? Atyám, ments meg engem ettől az órától. De azért jutottam ez órára. Atyám, dicsőítsd meg a te nevedet! Szózat jöve azért az égből: Meg is dicsőítettem, és újra megdicsőítem."
Ján 12:27-28
"Jézus milyen nyelven beszélt Péterhez? Görögül? Az evangéliumokban itt az arámi Kéfás szerepel, ami sziklát jelent. Ha Jézus magára értette, akkor miért nem magára vonatkoztatva mondta? Javaslom, hogy ezt játszd el bármelyik gyerekkel, akiket nem vakított még el a gőg ellenben veled, s lásd hogy értik majd. Vagy kérdezz meg bármilyen nyolcadikost, akik már tanultak nyelvtanból mondatelemzést."
- Nem görögül beszélt, viszont Máté a zsoltáros görögül írta/íratta, aki valószínű, hogy nem görög volt. A másik pedig ezek amiket ma használunk fordítások, minden fordítás szóvesztéssel jár. Ezzel az állításoddal kb azt mondod, hogy hiteltelen minden, ami le van írva, akiket Jézus mondott, mert akkor arámiul beszélt, most meg oda görögül van írva. Akkor Máté evangéliuma nem oda való szerinted?
Egyébként, ide egyáltalán nem Kéfás van írva, ez is bizonyságul lehetne neked, mert más helyeken Kéfásként van írva.
"De én is mondom néked, hogy te Péter vagy, és ezen a kősziklán építem fel az én anyaszentegyházamat, és a pokol kapui sem vesznek rajta diadalmat."
Mát 16:18
"Ugyanabba a hibába esel, mint a zsidók, akik kérdezték, hogy kin kell segíteniük. Jézus akkor egészen egyértelműen megválaszolta, hogy mindenkin. Ha jól emlékszem, még példabeszédet is mondott:"
- Óh igen, a felebarátos rész. De a felebarát nem atyafi, nyilvánvaló különbség van. De még mindíg, nem mondtam, hogy rossz dolog segíteni másoknak.
Pedig már János evangéliumának legelején is olvashatod, hogy az Ige testesült meg.
Kéfás:
"elvitte Jézushoz. Jézus ráemelte tekintetét, s így szólt hozzá: „Te Simon vagy, János fia, de Kéfa, azaz Péter lesz a neved."
Jézus Pétert Kéfának nevezte el, mivel mind Jézus, mind az apostolok anyanyelve arámi volt. Az evangelista (Máté nem volt zsoltáros) pedig nyilván görögre fordítja le, mivel a hallgatóság nem tudott se arámi nyelven, de még héberül se. A görög szövegben ott Πέτρος szerepel, jelentése kő, szikla. Ennyi. Valószínűleg Máténak annyi esze is volt, hogy nem a nőnemű πέτραν szóval fordítja le, hanem a hímnemű Πέτρος szót használja.
Tehát Péter a szikla, akire Jézus az Egyházat építette a Biblia szerint.
"Óh igen, a felebarátos rész. De a felebarát nem atyafi, nyilvánvaló különbség van."
Nem értem a problémád, Jézus egyértelműen elmagyarázta a példabeszéddel, hogy kiken kell segíteni, sőt fel is szólította a zsidókat, sőt általuk minket is:
"Menj és tégy te is hasonlóképpen."
Majd az ítélőszék előtt is azt mondod, hogy "ők nem voltak a hittestvéreim, nekem csak azokon kellett segíteni, a többieken való segítség meg legfeljebb jó dolog".
"elvitte Jézushoz. Jézus ráemelte tekintetét, s így szólt hozzá: „Te Simon vagy, János fia, de Kéfa, azaz Péter lesz a neved."
- Igen, aztán rögtön mellé is rakta a görög megfelelőét. A héber/arámi Kéfa ugyan azt jelenti mint a görög Péter.
Lehetne ezt még ragozni, de nincs értelme.
"Óh igen, a felebarátos rész. De a felebarát nem atyafi, nyilvánvaló különbség van."
"Nem értem a problémád, Jézus egyértelműen elmagyarázta a példabeszéddel, hogy kiken kell segíteni, sőt fel is szólította a zsidókat, sőt általuk minket is:
"Menj és tégy te is hasonlóképpen."
Majd az ítélőszék előtt is azt mondod, hogy "ők nem voltak a hittestvéreim, nekem csak azokon kellett segíteni, a többieken való segítség meg legfeljebb jó dolog"."
- "De még mindíg, nem mondtam, hogy rossz dolog segíteni másoknak.".
Teljesen félre értelmezed amit írok, vagy vagy szándékosan vagy nem, de leírtam nyíltan. De fentebb is leírtam nyíltan.
Ismert meg mielőbb Jézust személyesen, mert hamarosan elvétettük a kegyelem az emberektől.
"Ha tágas az a kapu és széles azaz út amelyik a pusztulásba visz akkor miért magasan a legnagyobb világvallás a kereszténység?"
Először azt kell tisztázni, hogy mit jelent a kereszténység, és mit a keresztény szó?
Egy szótár úgy fogalmaz, hogy a keresztény Jézus Krisztust megváltónak valló megkeresztelt elkötelezett hívő, aki őt legfőbb tanítómesterének tartja, és az ő tanításait követi.
A kereszténység pedig egyistenhívő vallás.
A vallás az, amit keresztelésünkkor a szüleinktől kapunk. De ha igaz, amit a fent említett szótár ír a keresztény szó jelentéséről, akkor ettől még nem leszünk keresztények.
A szótár szerint a keresztényi élet egy tudatos életforma. Mondhatom én, hogy katolikusnak kereszteltek, de itt pont is van a végén, ha nem ismerem, nem követem, vagy ismerem, de nem fogadom el a tanítását.
"miért magasan a legnagyobb világvallás a kereszténység?"
Kérdezõ, kapaszkodj meg (lehet, írtak már) a legnagyobb világvallás az Iszlám.
#38
Hívők számában értettem.
Keresztény vagyok. Szerintem itt valami titok van, ennek az igerésznek a megfejtésénél. Nem hiszem, hogy Isten az emberiség nagyobb hányadát a pokolra szánja. Keresztényként nem kötelező elfogadni a kénköves pokol/vagy megsemmisítés tanát a többség számára. Erről egy anglikán lelkész kimerítően írt könyveket:
Frederic Farrar: Eternal hope (1878)
Frederic Farrar: Mercy and judgement (1881)
És egy magyar nyelvű előadás:
Bolyki György: Mi lesz a pokolban?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!