Mi a véleményetek azokról az erős keresztényekről akiket sehogy sem lehet meggyőzni, hogy ateisták legyenek? Engemet már sehogy sem lehet ateistává tenni. Még ha egy idegen civilizáció jönne látogatóba, akkor sem.
" Ha nincs objektív erkölcs, akkor a szuronyokra támaszkodva erőltetett erkölcs lesz az erkölcs, tehát mindig az erősebb kutya fogja megmondani, hogy mi az erkölcsös."
És ez pontosan így is volt mindig is a történelem során.
"Ha nincs Isten, nincs erkölcs."
Miért ne lenne? Szimplán csak egy nem istenek által felállított erkölcs van.
(1) Erkölcsileg helytelen csak úgy, szórakozásból megkínozni egy csecsemőt.
(2) Akkor is helytelen lenne erkölcsileg csak úgy, szórakozásból megkínozni egy csecsemőt, ha a csecsemőkínzók máshogy gondolnák és mindenkit megölnének, aki helyteleníti ezen cselekedetüket.
(3) Ha (1) és (2) igaz, akkor létezik objektív erkölcsiség.
(4) Tehát létezik objektív erkölcsiség.
(5) Ha Isten nem létezik, objektív erkölcsi értékek sem léteznek.
(6) Léteznek objektív erkölcsi értékek (4).
(7) Tehát Isten létezik.
"(1) Erkölcsileg helytelen csak úgy, szórakozásból megkínozni egy csecsemőt.
(2) Akkor is helytelen lenne erkölcsileg csak úgy, szórakozásból megkínozni egy csecsemőt, ha a csecsemőkínzók máshogy gondolnák és mindenkit megölnének, aki helyteleníti ezen cselekedetüket.
(3) Ha (1) és (2) igaz, akkor létezik objektív erkölcsiség.
(4) Tehát létezik objektív erkölcsiség.
(5) Ha Isten nem létezik, objektív erkölcsi értékek sem léteznek.
(6) Léteznek objektív erkölcsi értékek (4).
(7) Tehát Isten létezik."
Szerinted, a mai erkölcs alapján helytelen.
Rengeteg olyan időszak volt a történelemben, ahol egyes elnyomó népek számára az elnyomott emberek élete közel sem ért annyit, mint a sajátjuk. Abban a társadalomban, abban az időben semmi erkölcstelen nem volt egy csecsemőgyilkosságban, nemi erőszakban, kínzásban vagy bármi egyébben sem, ha azt a leigázottakkal tetted.
Válaszok Bibliai kérdésekre
Menu icon
TUDJA MEG, HOGYAN KELL ...
Örökkévalóság Istennel
Bocsáss meg Istentől
KÉRDÉS
Mit mond a Biblia a háborúról?
VÁLASZ
Sokan azt a hibát követik el, hogy amikor elolvassák a 2 Mózes 20:13-ban, hogy „Ne ölj!”, akkor ezt vonatkoztatják a háborúra is. Ugyanakkor a héber kifejezés szó szerinti jelentése „egy másik személy rosszindulatú, szándékos, előre kigondolt megölése; gyilkosság”. Isten gyakran parancsolta meg az izraelitáknak, hogy egy másik néppel háborúzzanak (1 Sámuel 15:3; Józsué 4:13). Számos bűntett esetében rendelkezett halálbüntetésről (2 Mózes 21:12, 15; 22:19; 3 Mózes 20:11). Tehát Isten nem minden esetben ellenzi az emberölést, csak a gyilkosságot. A háború soha nem jó, de néha szükséges. A bűnös emberekkel teli világunkban a háború elkerülhetetlen (Róma 3:10–18). Előfordul, hogy az ártatlanokat a bűnösök bántalmazásától egyedül háborúval lehet megvédelmezni.
Az Ószövetségben Isten azt rendelte Mózesnek, hogy „állj bosszút Izráel fiaiért a midjániakon” (4 Mózes 31:2). 5 Mózes 20:16–17: „De az itt lakó népek városaiban, amelyeket Istened, az ÚR ad neked örökségül, ne hagyj életben egy lelket sem! Irtsd ki őket mindenestül… ahogyan megparancsolta neked Istened, az Úr”. Az 1 Sámuel 15:18 szerint pedig „azután ezzel a megbízással küldött utadra az Úr: Menj, és irtsd ki a vétkes amálékiakat, harcolj ellenük, míg csak nem végzel velük!” Egyértelmű, hogy Isten nem ellenez minden háborút. Jézus mindig teljes egyetértésben van az Atyával (János 10:30), ezért nem mondhatjuk azt, hogy a háború csak az Ószövetségben volt Isten akarata. Isten nem változik (Malakiás 3:6; Jakab 1:17).
Jézus visszajövetele nagyon erőszakos lesz. A Jelenések 19:11–21 úgy mutatja be Krisztus utolsó harcát, mint a győztes hadvezérét, aki igazságosan ítél és harcol (11. vers). Egyszerre lesz véres és dicsőséges (13. vers). A madarak eszik meg az ellenállók húsát (17–18. vers). Nem fog könyörületre indulni ellenségein, akiket teljesen legyőz és „a kénnel égő tűz tavába” száműz (20. vers).
Hibás nézet azt vallani, hogy Isten semmilyen háborút nem támogat. Jézus nem pacifista. A gonosz emberekkel teli világban előfordul, hogy háború szükséges egy még nagyobb gonoszság megelőzéséhez. Vajon még hány millió ember halt volna meg, ha Hitlert nem győzik le a II. világháborúban? Vajon még meddig kellett volna az afroamerikaiaknak rabszolgaként szenvedniük, ha nem kerül sor az amerikai Polgárháborúra?
A háború szörnyű dolog. Vannak igazságosabb háborúk, de a háború mindig a bűn következménye (Róma 3:10–18). A Prédikátor 3:8 szerint „Megvan az ideje a szeretetnek, és megvan az ideje a gyűlöletnek. Megvan az ideje a háborúnak, és megvan az ideje a békének.” A bűnnel, utálattal és gonoszsággal teli világunkban a háború elkerülhetetlen (Róma 3:10–18). A keresztyének nem vágynak a háborúra, de nem is kellene a föléjük rendelt kormányzat ellen fordulniuk (Róma 13:1–4; 1 Péter 2:17). Háború idején a legfontosabb, amit tehetünk az, ha vezetőink számára Istentől jövő bölcsességet kérünk, imádkozunk hadseregünk biztonságáért, a konfliktus gyors megoldásáért, és azért, hogy mindkét oldalon a lehető legkevesebb polgári áldozat essen (Filippi 4:6–7).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!