Mi értelme az eleve elrendelésnek?
Lényege, hogy Isten már előre eldöntötte, ki megy a Pokolba és ki a Mennybe.
Szerintem ez egy abszolút értelmetlen és logikátlan elmélet.
1. Akkor miért bűn, hogy az emberek hallgattak a kígyó szavára és a szabad akaratot választották az isteni vezetéssel szemben? Hisz tulajdonképpen mit sem ér a szabad akarat, ha a tetteknek nincs következménye, mert előre eldöntött a sorsod, cselekedeteidtől függetlenül.
2. Ha Isten valóban szerető Atya, miért hozza világra azokat a lelkeket, akikről eldöntötte, hogy később úgyis a Pokolba kerülnek? Azt hiszem, egy igazi szülő sem választaná gyermekének a szenvedést.
miért érdekel?
Egyébként olvasgattam belőle, bár nem a teljes egészét. :)
Viszont tudom, hogy Isten szeret...tehát biztosan mindenki üdvözül...de te tudod mit jelent üdvözülni? :)
üdv
25/F
LastOne.Left
azért mert a Bibliában a lehető legegyértelműbben benne van, hogy nem üdvözül mindenki
maga Jézus mondja
mit mondd Jézus, amikor e szavak hangzanak el a szájából?!
üdv
25/F
LastOne.Left
Nagy irgalmában Isten végül az egész emberiséget megmenti?
Egyetemes megmentésre utal a 2Péter 3:9? Itt ezt olvassuk: „ Az Úr nem késik ígéretét teljesíteni, ahogy némelyek késedelmeskedésnek tartják, hogy türelemmel viseltetik irántatok, mert nem akarja, hogy valaki is elvesszen [„nem kívánja, hogy bárki is elpusztuljon”, ÚV], hanem hogy mindenki bűnbánatot tartson” (Kat.). Isten irgalmában azt kívánja, hogy Ádám minden leszármazottja bűnbánatot tartson, s nagyvonalúan intézkedett a bűnbánóknak megbocsátásról. De senkit sem kényszerít gondoskodásának elfogadására. (Vesd össze: 5Mózes 30:15–20.) Sokan visszautasítják azt. Ezek egy olyan fuldoklóhoz hasonlítanak, aki nem fogadja el a segítő szándékkal odadobott mentőövet. Meg kell azonban jegyezni, hogy a megbánás elutasítása nem von maga után örök büntetést egy tüzes pokolban. Ahogy arra a 2Péter 3:9 rámutat, akik nem tartanak bűnbánatot, azok ’elvesznek’, vagyis ’elpusztulnak’. A 7. vers is ’az istentelen emberek pusztulásáról’ beszél (Kat., kiemelés tőlünk). E szövegek nem engednek teret az egyetemes megmentés gondolatának. (Lásd még a „Pokol” címszó alatti gondolatokat.)
Azt bizonyítja-e az 1Korintusz 15:22, hogy végül minden ember megmenekül? A vers így hangzik: „ahogyan Ádámban mindnyájan meghalnak, úgy a Krisztusban is mindnyájan életre kelnek” (ÚRB). A szövegösszefüggés megmutatja, hogy itt a feltámadás témaköréről esik szó. Ki támad fel? Mindaz, aki Ádám bűne miatt hal meg (lásd a 21. verset), és aki nem vétkes olyan szándékos törvényszegésben, amelyre a Héberek 10:26–29 hivatkozik. Ahogy Jézus feltámadt a hádeszből (Csel 2:31), úgy mindazok, akik a hádeszben vannak, „életre kelnek” a feltámadás által (Jel 1:18; 20:13). Mindezek örökre szóló megmentésben részesülnek? Megvan rá a lehetőségük, de nem mindannyian fognak élni vele — ahogy a János 5:28, 29 rámutat —, hanem némelyek kedvezőtlen ’ítéletet’ vonnak magukra.
Mi a helyzet az olyan írásszövegekkel, mint mondjuk a Titusz 2:11, amely az „ÚRB” szerint kijelenti, hogy Isten üdvözítő, azaz megmentő kegyelme „minden embernek” megjelent? Más írásszövegek, egyebek között a János 12:32, Róma 5:18 és az 1Timóteusz 2:3, 4 hasonló gondolatot fejeznek ki például a Kár., Kat., ÚRB szerint. Ezekben a versekben a „minden” vagy „mindenki” szónak a görög megfelelője a pasz szó ragozott alakja. Amint arra a dr. Kiss Jenő szerkesztette Újszövetségi görög—magyar szótár (Budapest, 1975, 131. o.) rámutat, jelentése nemcsak „mindenki”, „minden”, hanem „sokféle” vagy „mindenféle” is lehet. A fenti szövegekben a „minden” szó helyett állhatna „mindenféle” vagy „mindenfajta”, és az ÚV ezt is használja. Melyik a helyes: a „minden” vagy a „mindenfajta”? Nos, melyik fordítás van összhangban a Biblia egészével? Az utóbbi. Figyeld meg a Cselekedetek 10:34, 35-öt, a 2Tesszalonika 1:9-et és a Jelenések 7:9, 10-et. (Megjegyzendő, hogy más fordítók is figyelembe veszik a görög szó ilyen értelmét, ahogy az például a Máté 5:11 esetében megmutatkozik: „mindenféle”, ÚRB, Csia.)
Vannak-e olyan bibliaversek, amelyek egyértelműen kijelentik, hogy némelyek sohasem fognak megmentésben részesülni?
2Tessz 1:9, ÚRB: „Ezek majd örök pusztulással bűnhődnek az Úrtól és az ő dicső hatalmától.”
Jel 21:8, ÚRB: „a gyáváknak és hitetleneknek, az utálatosaknak, gyilkosoknak és paráznáknak, a varázslóknak és bálványimádóknak, és minden hazugnak meglesz az osztályrésze a tűzzel és kénnel égő tóban: ez a második halál.”
Máté 7:13, 14, ÚRB: „Menjetek be a szoros kapun! Mert tágas az a kapu, és széles az az út, amely a kárhozatba visz, és sokan vannak, akik azon járnak. Mert szoros az a kapu, és keskeny az az út, amely az életre visz, és kevesen vannak, akik azt megtalálják.”
az előttem szóló, bár jehovás, de megadott néhány igehelyet az örök kárhozatról
emellé még Máté evangéliuma 25. fejezet, 41. vers
"... Távozzatok tőlem, ti átkozottak, az örök tűzre..."
14:19.
Mindenki bűnbánatot fog tartani...ez biztos, tehát mindenki elnyeri az mennybejutás lehetőségét. Aki pedig nem hisz, az kerül örök kárhozatra...de ki mondta, hogy bárki nem fog hinni, vagy ki mondta, hogy valaki nem fog tartani bűnbánatot? Ez nem derül ki az elemzésből. Nem úgy van a rendszer kitalálva...A megfelelő alap hiányában nehéz értelmezni a Bibliát, és csak találgat az ember, hogy vajon hogyan érthette az író gondolatokat...Az embert a lelkiismeret fogja bűnbánatra sarkallani, és amikor belátta az ember a bűnt, akkor veszi észre magát...tehát a jegye megvan a mennybe...a második halál fogja hozni a bűnbánatot...a pokol, amit átél az egyén bűnei miatt...majd akkor megérti, hogy milyen is negatívnak lenni...Vagy bárhol írja a Biblia, hogy lesz olyan lélek, aki 100%ban nemlétezővé válik??? Csak azért, hogy az örök szenvedésben is létezik az egyén...Isten pedig senkit nem küld örök szenvedésre...;)
üdv
25/F
LastOne.Left
Buddhista vagy?
(Jelenések 20:14)-->" A halált és a hádeszt pedig a tűz tavába vetették. Ez jelenti a második halált: a tűz tava."
János apostolnak megindító látomása volt arról, hogy a feltámasztottak Isten trónja előtt állnak. Így írta le ezt: „a tenger kiadá a halottakat, a kik ő benne voltak; és a halál és a pokol [Hádesz, Vida fordítás] is kiadá a halottakat, a kik ő nálok voltak; és megítéltetének mindnyájan az ő cselekedeteik szerint. A pokol [Hádesz, Vi] pedig és a halál vettetének a tűznek tavába. Ez a második halál, a tűznek tava” (Jelenések 20:12–14). Gondold csak meg, mit jelent ez! Mindazok a halottak, akik Isten emlékezetében vannak, kiszabadulnak a Hadészból, illetve Seolból, az emberiség közös sírjából (Zsoltárok 16:10; Cselekedetek 2:31). Akkor a „halál és a pokol [Hádesz, Vi]” az úgynevezett „tűznek tavába” lesz vetve, amely a teljes pusztulást szemlélteti. Az emberiség közös sírja nem fog tovább létezni.
amit te irogatsz makacsul, azok pusztán a saját gondolataid
miért nem vagy hajlandó tudomást venni a Biblia szavairól??
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!