Miből lehet tudni, hogy a Bibliában mi az ami megtörtént és mi az amit csak átvitt értelemben kell érteni?
pl. teremtés története.. már kénytelenek beismerni a papoknak is, hogy nem 6 nap alatt teremtette meg a világot és az életet Isten, mert ezt tudományosan az evolúció bebizonyitotta így már a papok, teológusok is elismerik hogy ezt nem szó szerint kell érteni...
Ha ezt nem szó szerint kell érteni, akkor a többit hogyan kell érteni..pl. lehet Jézus testi feltámadását is csak átvitten kell érteni...?
#11
Ki látta volna, ha még a történet szerint is mindenki kinyiffant?
4
(Máté 24:36, 37) . . .. 37 Mert amilyenek Noé napjai voltak, olyan lesz az Emberfiának a jelenléte is.
(Példabeszédek 8:30) 30 akkor mellette voltam mint mestermunkás, bennem gyönyörködött nap mint nap, én pedig mindig vidám voltam őelőtte.
(Példabeszédek 8:27) 27 Ott voltam, amikor az eget készítette, mikor kijelölte a horizontot a víz színén.
#14
Olvasd el a Példabeszédekben kérlek, hogy ott kiről ír, mert emlékeim szerint a Bölcsességről van szó. Lehet én tévedek és azóta már megváltozott a Példabeszédek könyve tartalma.
Történészek tudják a Noé történet alapját, valós meteorológiai eseményről van szó. Csak megemlítem példaképpen: mindenki ismeri (és nagyon sokan szeretik) a magyar tengert. Ha erről beszélnek egy közepesen képzett másik földrészbeli embernek, hülyének fogja tartani a mesélőt, mondván, Magyarországnak nincs tengere. És "onnan távolból" hogyan fogja megérteni, miért is van mégis magyar tenger. Szóval óvatosan az értelmezésekkel.
Az eredeti kérdésre. Sokan képzelik, hogy bonyolultnak tartott dolgokról van valamiféle silabusz, amit felcsapunk és mindent kiolvasunk. Nos ilyen kézikönyv nem létezik. Létezik viszont széleskörű tájékozottság, ennek megszerzése során kialakult elemzőképesség, ezért az ilyen emberek elolvassák, mérlegelnek, szükség esetén néhány dolognak célzottan utánanéznek, és nagy biztonsággal megállapítják az olvasottak igazságtartalmát. Ráadásul az a módszer mindenre működik, igaz viszont, hogy elsajátítása sok évet és erős nyitottságot, tudásszomjat igényel.
16.
Igen, viszont a Bölcsesség nem lehet mester munkása Istennek, aki részt vesz a Teremtésben. És nem irna a születéséről.
(Példabeszédek 8:24) 24 Akkor születtem, mikor még nem voltak mély vizek, mikor még nem voltak vízzel teli források.
Isten első alkotásáról a fiáról van szó.
(Példabeszédek 8:22) 22 Jehova engem hozott létre elsőként, a legkorábbi műveként réges-régen.
(Példabeszédek 8:30) 30 akkor mellette voltam mint mestermunkás, bennem gyönyörködött nap mint nap, én pedig mindig vidám voltam őelőtte.
Jehova a bölcsességben lelte örömét? Nem a fiában? A Bölcsesség vidám volt?
(Példabeszédek 8:31) 31 Örömömet leltem a földjében, mely lakható, és különösen az embereket szerettem.
A Példabeszédek ezen része Jézusról szól, mint aki a Bölcsesség egyik megtestesitője.
Mi a Bölcsesség Bibliai értelemben:
(Zsoltárok 111:10) . . .A bölcsesség alapja a Jehova iránti mélységes tisztelet.. . .
(Zsoltárok 111:10) 10 Jehova félelme a bölcsesség kezdete.. . .
Jézus elmondhatja ezt magáról, mert Ő mindenkinél bölcsebb az Istenhez viszonyitott kapcsolatban.
(Példabeszédek 9:10) 10 Jehova félelme a bölcsesség kezdete, és a Legszentebb ismerete az értelem.
#19
Nem, ez egyszerűen a bölcsességről szól, amit a költő megszemélyesít. Felesleges olyanokat belelátni, ami nincs ott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!