Jézus Krisztus Isten vagy a Jehova Tanui tanitása szerint arkangyal?
zsid.1.8.
"Ámde a Fiúról így: A te királyi széked óh Isten örökkön örökké."
Várom a cáfolatokat és az ellencáfolatokat,nagyon érdekelne ez a téma.
Már nem haragudj, de nem egy szóról beszélünk, hanem háromról.
"Kinem érdemelt kedesség"
A kegyelmet kirérdemelted, azért kapod meg? Nem.
"A kegyelmet kirérdemelted, azért kapod meg?"
Ki lehet azt érdemelni. Lényegében a kegyelem fogalmához semmi köze hogy az megérdemelt-e vagy sem.
A kedvességnek meg pláne az égvilágon semmi köze az egészhez.
Nem létezik olyan definíciója a kegyelem szónak, aminek köze lenne kiérdemléshez vagy kedvességhez.
Vidiripi
"Mert hatásosabb, mélyebb gondolatot tartalmaz, amiért nem vesszük magától értetődőnek, a kegyelmet. Sokan élnek vissza ezzel azt gondolva, hogy Isten a kegyelmet érdem szerint osztja.
A kegyelmet nem érdemeltük ki, úgy kapjuk meg. Ez igazán kedves dolog.
Mi emberek sokszor nem igy teszünk másokkal szemben. Arra gondolunk, hogy érdemelje ki, a megbocsátásomat, vagy a megbocsátásomat. Jehova nem igy gondolkodik. Nem a bűneink szerint bánik velünk.
ezért nevezzük ezt "ki nem érdemelt" kedvességnek."
Ki nem érdemelten kedves én is tudok lenni! Pl. elengedem annak a személynek a pénzel való tartozását.
De az a személy attól még ugyan úgy bűnös marad ,mert kegyelmet azt nem tudok neki adni. Nem áll hatalmamban!
Na de akkor te most minek is lovagolsz ezeken a kifejezéseken?
- Érted már hogy nem mindegy hogy születés vagy teremtés?
Jézus és tanítványai sokszor így hivatkozunk az apostolokra.
Nézzük csak Jézus példáját ,ezt olvashatjuk!
Márk 4:34 Példázat nélkül nem is beszélt hozzájuk, de maguk között a tanítványainak mindent megmagyarázott.
Olyan nincs hogy a kegyelemmel vissza lehet élni az azt jelentené hogy Istent be lehet csapni. De Őt nem lehet becsapni. Saját magát becsaphatja az ember az igaz! Lehet hogy vannak olyanok akik nem tudják vagy értik mit is jelent a kegyelem. De az ő döntésük az ha tanulnak ,kutatnak ,érdeklődnek és az is az ő döntésük ha nem teszik!
Ki nem érdemelt kedvesség
Egy olyan görög szó fordítása, amelynek az alapvető jelentése: ’kedves’, ’megnyerő’. A Biblia gyakran egy kedves ajándékot ért alatta, illetve azt, amikor valaki kedvesen ad valamit. Ha Isten ki nem érdemelt kedvességéről van szó, akkor arra utal, hogy Isten nagylelkűen ad valamit, és nem vár érte semmit fizetségül. Ez a kifejezés tehát azt foglalja magában, hogy Isten nagylelkűen ad, nagyon szereti az embereket, és kedves velük. Ezt a görög szót még a „kegy” vagy a „kedves ajándék” kifejezésekkel is vissza szokták adni. Az ilyen ajándékot úgy adják, hogy a másik fél nem érdemli ki, vagyis kizárólag az adakozó nagylelkűségén múlik
A legtöbb magyar bibliafordítás többnyire a „kegyelem” szóval adja vissza a khaʹriszt.
R. C. Trench tudós a Synonyms of the New Testament c. műben azt mondja, hogy a khaʹrisz arra utal, hogy „egy személy magától tesz szívességet, anélkül, hogy valaki megkérné rá vagy viszonzást várna – így a szó. . . újfajta hangsúlyt kap [a Keresztény Görög Iratokban]. . ., hogy megláttassa, Isten az emberek iránt teljes mértékben és abszolút értelemben önszántából mutat szerető-kedvességet.
Joseph H. Thayer a lexikonjában ezt írja: „A [khaʹrisz] szó azt a gondolatot hordozza, hogy a kedvesség olyasmit adományoz valakinek, amire az illető nem szolgált rá
Újtestamentum írói mindenekelőtt úgy használják a [khaʹrisz] szót, hogy arra a kedvességre vonatkozik, amellyel Isten gyakorol kegyet még az arra méltatlanok iránt is, megbocsátja a bűnösöknek a vétkeiket, valamint felkínálja nekik a Krisztus általi örök megmentés lehetőségét” (A Greek-English Lexicon of the New Testament. 1889, 666. o.).
A khaʹrisz szó nagyon közel áll egy másik görög szóhoz, mégpedig a khaʹri·szma szóhoz, melyről William Barclay az A New Testament Wordbook c. (1956, 29. o.) művében kijelenti: „A [khaʹri·szma] szó legalapvetőbb jelentése ingyenajándék vagy ki nem érdemelt ajándék, valami olyan, amit érdemtelenül kap meg valaki úgy, hogy nem a munkájával szerezte meg.”
Vidiripi
Mint írtam is ki nem érdemelten kedves én is tudok lenni. De kegyelmet nem tudok adni a bűnös embernek!
Viszont az hogy ennyire magyarázod ennek a kifejezésnek a létjogosúltságát azt jelenti hogy bizony nem véletlenül "lovagolnak" bizonyos szavakon. Azért teszik mert jelentősége van!
Van még egy érdekes dolog a szavakkal kapcsolatban!
Az Ú.V.F. úgy van fordítva hogy "Égi Atya"!
De a magyarban megkülönböztetik az eget és a mennyet!
Az "ég" az egy anyagi dolog ,emberi szemmel látható a menny az nem ilyen.
Ki az aki továbbra is monoteistának nevezi magát? Aki azt hoszi, hogy Jézus isten és ezáltal 2 isten van, az bizony nagyon nem egyistenhívő.
A Biblia tisztán rávilágít, hogy Jézus nem egyenrangú Istennel. Bár ő Isten kinevezett királya, a főpapja, az egyszülött fia, koránt sem isten. Másképp miért teljesítené Jézus az ATYJA akaratát? Egyáltalán miért nevezné ATYJÁNAK, ha egyszer ő is isten?
Gondoljatok bele. Van egy részvénytársaság. Részvényesek vagytok ti és egy másik ember. 50-50%. Akkor valamelyikőtök a másik felett áll? Nem. Ugyanígy nem állhatna Isten sem Krisztilus felett, ha egyenrangúak lennének. S az azt is jelentené, hogy 2 isten van, tehát lehetetlen
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!