Keresztények mire alapozzák Jézus istenségét mikor Jézust saját korában senki nem nézte Istennek?
Jézus olyan dolgokat állított amiket csak Isten állíthat.
Például Isten úgy nevezi önmagát, hogy az Első és az Utolsó (Izajás 44:6). Jézus szintén így nevezi önmagát (Jelenések 1:17-18).
A judeo-keresztény teológia szerint mi megbocsájthatjuk egymásnak a vétkeinket, de csak végső soron csak Isten bocsájthatja meg őket, mert minden bűn vétek Isten ellen (Zsoltárok 51:4). Amikor Jézus elé hoztak egy megbénult embert Jézus azt mondta neki "Fiam, megbocsáttattak néked a te bűneid." Az írnokok akik ott voltak ezt istenkáromlásnak tekintették, mivel csak Isten bocsájthatja meg a bűneinket, "Jézus lelkében azonnal átlátta, hogy így tanakodnak magukban, és ezt mondta nekik: "Miért tanakodtok így szívetekben? Mi könnyebb: azt mondani a bénának: Megbocsáttattak bűneid! - vagy azt mondani: Kelj fel, fogd az ágyadat és járj!? Azért pedig, hogy megtudjátok: az Emberfiának van hatalma bűnöket megbocsátani a földön - így szólt a bénához: Neked mondom, kelj fel, fogd az ágyadat, és menj haza!" Az pedig felkelt, azonnal felvette az ágyát, és kiment mindenki szeme láttára; úgyhogy ámulatba estek mind, dicsőítették az Istent, és ezt mondták: "Ilyet még sohasem láttunk!" Ha Jézus csupán egy próféta volt, nem állíthatta volna, hogy van hatalma bűnöket megbocsátani a földön.
A Bibliában benne van, hogy Isten fog ítélkezni az emberiség felett. "Induljanak, vonuljanak a népek a Jósáfát völgyébe, mert ott tartok ítéletet minden szomszédos nép fölött." (Jóel 3:12) "De az ÚR örökké trónján ül, fölállította bírói székét. Igazságosan bíráskodik a világ fölött, részrehajlás nélkül ítéli a nemzeteket." (Zsoltárok 9:7-8) Ha Jézus csupán egy próféta volt, nem mondhatta volna, hogy ő fog ítélkezni az emberiség felett, pedig ezt mondta. "Amikor pedig az Emberfia eljön az ő dicsőségében, és vele az angyalok mind, akkor odaül dicsősége trónjára. Összegyűjtenek eléje minden népet, ő pedig elválasztja őket egymástól, ahogyan a pásztor elválasztja a juhokat a kecskéktől." (Máté 25:31-32)
Nem várnánk egy prófétától, hogy ő fogja feltámasztani a holtakat, a Biblia szerint Isten az aki feltámasztja a holtakat (Sámuel I 2:6). Jézus azt mondta ő fogja feltámasztani a holtakat (János 5:25-29), ha csupán egy próféta lett volna ez nem számítana istenkáromlásnak?
Jézus azt állította, már Ábrahám előtt is létezett. "Jézus így felelt nekik: "Bizony, bizony, mondom néktek, mielőtt Ábrahám volt, én vagyok." (János 8:58)
"És felele Tamás és monda néki: Én Uram és én Istenem! Monda néki Jézus: Mivelhogy láttál engem, Tamás, hittél: boldogok, a kik nem látnak és hisznek." (János 20:28-29). Ha Jézus csak egy próféta lett volna, ez nagyon jó alkalom lett volna, hogy kijavítsa Tamást aki Úrnak és Istennek szólította őt.
Nem minden keresztény gondolja, vagy véli ezt.
Akik nem kutattak a témában, csak megelégedtek azzal amit hallanak általánosságban, azok hiszik, vagy gondolják.
Ez olyan mint egy sablon szöveg, amit az iskolákban, vagy valahol általánosságban elmondanak, hogy legyen egy közös oktatás.
A kezdetét illetően, a negyedik századra alakult úgy, hogy ez a tanitás belekerült az egyházak oktatásába. Szükségesnek látták, mert igy tudtak más népekből "keresztényt" csinálni, hogy engednek némely variációt meghagyni a régi hitükből. Igy a fényesen tündöklő arany, telelett salakanyagokkal, és már nem a régi fényében pompázik
"És felele Tamás és monda néki: Én Uram és én Istenem! Monda néki Jézus: Mivelhogy láttál engem, Tamás, hittél: boldogok, a kik nem látnak és hisznek." (János 20:28-29). Ha Jézus csak egy próféta lett volna, ez nagyon jó alkalom lett volna, hogy kijavítsa Tamást aki Úrnak és Istennek szólította őt.
Értelmezd ezt többféle módon.
A szemtanuk, mint Péter is, az "élő Istennek a fia" kifejezést használta.
Mások ugy vélekedtek, hogy Illés, vagy keresztelő János. DE senki nem gondolta, hogy a világegyetem alkotója, a Teremtő Isten lenne az "egy fiúi" személyiségben.
A háromság is azért lett beleszőve a tanitásba, mert ahogy fentebb irtam, sokféle "vallásból" származó emberek részére engedtek némi maradványt a régi hitükből behozni. az egyházak, mint tudjuk, kemény ököllel tették keresztényekké az embereket, akik nem azok voltak.
Egyáltalán nem az irások szerint, vagy Jézus, illetve az apostolok példája szerint kereszteltek. Jézus vagy a tanitványok senkit nem kényszeritettek, hanem mentek tovább, és keresték azokat, akik helyesen viszonyultak az örök élethez.
Több filmben is láttam, hogy kötelező volt krisztus hitében élni, és meghalni. Ellenben hatalmas büntetéseket, és még halált is kiszabtak az ellenkezőkre. Hát nem ez a Krisztusi szellem, az biztos.
Arról nem is beszélve, hogy Jézus tanitványai pont hogy védték a tiszta imádatot, nem a számokat nézték, hanem hogy az Istennek járó imádat tiszta és helyes maradjon. Jézus nem mondta soha, hogy világmegtérés lesz, és azt sem, hogy erre mindenféle brutális eszközökkel kell az embereket rábirni.
"Szerintem egyáltalán nem is kíváncsi a válaszokra, csak azt tudnám, hogy akkor minek tette fel a kérdést?"
Látom a matek nem az erősséged. Te hoztál egyetlen embert aki Istennek nevezte a másik oldalon meg van százezer ember aki aki szintén látta Jézust, meghallgatta, beszélte vele, de nem nézték Istennek, sőt sokan meg is akarták ölni. Így már érted a problémát?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!