Jézus a Tóra mely törvényeit szegte meg?
"Szombaton gyógyítani nem bűn a Tóra szerint"
Csak, ha életveszély lehet. Ha nyilvánvaló, hogy nem, akkor bûn. - Nem túl régi rabbinikus rendelkezés: orvosnak, bárki egészségügyinek, ha beteghez hívják, Szombaton is mennie kell, mert amíg meg nem vizsgálta, nem tudhatja, nem lehet-e életveszély. Ezt az egyébként meredek beszólásairól elhíresült néhai rabbi Ovadia Yoséf (abszolut tekintély) mondta.
A kalásztépés is szomatszegés, mert a TÉPÉS tilos, báminek az eltépése.
Könnyû áttekintés:
1. az tûzGYÚJTÁS - "ne gyútsatok tüzet sehol lakóhelyeiteken" (a Szombat bejövete elõtt meggyújtott tûz természetesen éghet)
2. munkának számít, tehát tilos minden olyan mûvelet, amit a sivatagi Szentély építése közben végezni kellett. Illetve, ami ilyenre visszavezethetõ.
Súlyos, vagy életveszélyben lévő beteg gyógyítása vagy ápolása szombaton nem bűn. Vajon Jézus súlyos beteget gyógyított-e szombaton?
Az sem számított bűnnek, hogy a tanítványok az éhségük csillapítására tépdesték a kalászt, mert az éhség életveszélyes állapotnak tekinthető, és annak elhárítása szombaton is megengedett.
Ráadásul nem is Jézus tépdeste a kalászt, hanem a tanítványok.
#14
Talán a zsidó írástudók és farizerusok jobban tudták nálad, hogy annak számít, ha valaki egyenlővé teszi magát Istennel. Nincs ennél nagyobb istenkáromlás a szemükben.
#18
Fogalmad sincs, hogy mi az istenkáromlás (csak egy nagyon apró részletét ismered), ha pedig valamivel ennyire nem vagy tisztában, inkább előbb olvass az adott témában.
Például itt részletesen kifejtik:
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!