A reformátusok szerint üdvözülhet-e egy katolikus?
A Kálvinista apologetika nevű református honlapon azt olvashatjuk:
„Üdvözülhet-e egy római katolikus? Igen, üdvözülhet, viszont abban az esetben nem, ha ragaszkodik a római katolikus teológia tanításaihoz.
Valóban ezt gondolják a reformátusok?
"Azonban a római katolicizmus szerint az üdvösség nem egyedül hit által, egyedül Krisztusban lehetséges. A római katolicizmusban szükséges az üdvösséghez az Egyház (Katolikus Egyház Katekizmusa 846), keresztség (KEK 1257), gyónás (KEK980), sákramentumok (KEK 1129), a hit szolgálata és tanúskodás (KEK 1816), a tízparancsolat megtartása (KEK 2036, 2068, 2070) és a gazdagság szeretetének legyőzése (2556)."
Ez így van jól. Mivel a bűneinket megbocsátják, ezért van a gyónásunk. Igen, gazdagnak nem szabad lenni, ezt Jézus is mondta. Mi próbáljuk megtartani Jézus példabeszédeit, mert azt mondta, hogy aki igazán szereti ŐT, az megtartja parancsolatait. Minél jobban szeretem, annál jobban megtartom a parancsolatokat. Jézus ezt felelte: „Én vagyok az út, az igazság és az élet. Senki sem juthat el az Atyához, csak általam.”
Tehát nekem elég, ha Jézust szeretem és hiszem.
"Másszóval a római katolicizmus a cselekedetek általi megigazulást tanítja, és mivel ezt vallja, aki a római katolikus rendszerben és teológián keresztül keresi az üdvösség útját, az sosem fogja megtalálni azt."
Másszóval a cikk írója hazudik, ami a sátán csalárd fegyvere és inkább neki kéne féltenie saját üdvösségét.
A katolikusok a hit ÉS cselekedetek által, Isten kegyelméből való üdvösséget tanítják, így hozva összhangba Jézus tanítását az evangéliumokban, Pál tanítását a hitáltali megigazulásról és Jakab apostol tanítását a cselekedetek rendkívüli fontosságáról. Ezeket nem lehet szétválasztani egymástól. Gergő barátunk eme háromból csak egyet említett, ami egészen gonosz csúsztatás.
Na mindegy, csak azért írtam, hogy ennyit ér ez az oldal. Olyan hazug állításokat fogalmaz meg, amiket a katolikusok nem tanítanak. Pláne nem így, ebben a formában.
Evangélikus-Katolikus közös nyilatkozat a megigazulás tanításáról
15.pont:
"Közös hitünk, hogy a megigazulás a háromságos Isten műve. Az Atya elküldte Fiát a világba a bűnösök üdvösségére. Krisztus emberré létele, halála és feltámadása a megigazulás alapja és feltétele. A megigazulás ezért azt jelenti, hogy maga Krisztus a mi igazságunk, amelyben az Atya akarata szerint a Szentlélek által részesedünk. Közösen valljuk: Egyedül kegyelemből a Krisztus üdvözítő tettébe vetett hitben, nem saját érdemünk alapján, fogad el minket Isten és kapjuk a Szentlelket, aki szívünket megújítja és képessé tesz minket és felszólít jó cselekedetekre."
Ez a Katolikus Egyház hivatalos álláspontja. Aki mást mond az vagy hazudik vagy nem ért hozzá. Ez a Nagy Gergő ezek szerint teljesen hülye.
Tehát magyarul EGYEDÜL a hit által igazulunk meg, amely a cselekedetekben nyilvánul meg. Olyan nincs, hogy valaki hisz és megigazult, de ennek semmi látszatja nincs. Csak egyszer kéne a Bibliát normálisan elolvasni:
"Nem mindenki, aki azt mondja nekem: Uram, Uram!, megy be a mennyek országába, csak az, aki megteszi Atyám akaratát, aki a mennyben van." (Mt 7,21)
@ "A római katolicizmusban szükséges az üdvösséghez az Egyház (Katolikus Egyház Katekizmusa 846), keresztség (KEK 1257), gyónás (KEK980), sákramentumok (KEK 1129), a hit szolgálata és tanúskodás (KEK 1816), a tízparancsolat megtartása (KEK 2036, 2068, 2070) és a gazdagság szeretetének legyőzése (2556)."
Nem kívánok itt minden pontot megmagyarázni, csak egyet emelek ki: a keresztséget. Kell a keresztség a megigazuláshoz és az üdvösséghez vagy nem kell? "Aki hisz és megkeresztelkedik az üdvözül."(Mk 16,16) mondja Jézus. Természetesen akinek nincs módja megkeresztelkedni, az üdvözülhet keresztség nélkül, ahogy egyébként hit nélkül is, például a csecsemők. De a keresztség nem szabadon választható opció, aki hisz annak meg kell keresztelkednie, különben nem üdvözülhet. Krisztus normálisan a keresztségben adja a megtisztulást és a megigazulást. Krisztus nem kicsinyes, megadhatja a kegyelmét keresztség nélkül is, ha úgy adódik, de nem játékból rendelte a keresztséget.
A római katolicizmus egy ravasz vallás: az igazságot is hirdetik és a hazugságot is. Amikor a hazugságot számon kérik rajtuk, akkor előveszik azt a passzust, ahol az igazságot hirdetik, és hazugnak nevezik azt, aki a hamisságaikat hamisságnak nevezik.
A római katolicizmus az általuk laikus kategóriába sorolt népet a saját maguk szerint egyedül igaz klérushoz láncolja, és cselekedetekhez köti az üdvösséget. Gyermek szinten és bután tartják a népet: kezükből etetik őket, állj föl, ülj le, most vess egy keresztet, kántáld ezt, kántáld azt, stb. Ez a mise. Aki a plébánosban hisz, meg a kézből evésben, a pap vagy pápa gyűrűjének a csókolgatásában, szobrok előtt térdeplésben, ez tényleg nem azonos az üdvözítő hittel, ami a Bibliában szerepel, és Isten akarata lenne.
Volt egy fórumozó itt a Gyakorin, aki buzgón védte a katolikusokat, de furcsa módon rendre cáfolta az Isten létezésére utaló megállapításokat, majd miután megkérdezték, hogy valójában hisz-e Istenben? kijelentette:
"Nem hiszek Istenben, de KATOLIKUS vagyok!"
:))
Álljon itt néhány katolikus tanítás a katolikus egyházi katekizmusból, amelyre Nagy Gergely keresztény testvérem is hivatkozott:
"AZ EGYHÁZON KÍVÜL NINCS ÜDVÖSSÉG"
846 Hogyan kell érteni ezt az egyházatyák által gyakran ismételt kijelentést? Pozitívan fogalmazva azt jelenti, hogy minden üdvösség Krisztustól, a Főtől jön az Egyház által, ami az ő teste:
"A Szentírás és a hagyomány alapján a zsinat azt tanítja, hogy ez a földön vándorló Egyház szükséges az üdvösséghez. Mert egyedül Krisztus a közvetítő és az üdvösség útja, aki az Ő testében, ami az Egyház, jelenik meg számunkra; Ő maga pedig kifejezetten hangsúlyozva a hit és a keresztség szükséges voltát, egyúttal az Egyház szükségességét is megerősítette, melybe a keresztségen mint ajtón át lépnek be az emberek. Ezért nem üdvözülhetnek azok az emberek, akik tudják ugyan, hogy Isten Jézus Krisztus által az üdvösség szükséges intézményének alapította meg a katolikus Egyházat, megsem akarnak belépni oda vagy megmaradni benne." [341]
IV. Az üdvösség szentségei
1127 A hitben méltó módon ünnepelt szentségek közlik a kegyelmet, amelyet jeleznek. [43] Hatékonyak, mert maga Krisztus működik bennük: Ő maga keresztel, Ő maga cselekszik szentségeiben, hogy közölje a kegyelmet, melyet a szentség jelez. Az Atya mindig meghallgatja Fia Egyházának imádságát, mely minden szentség epiklézisében kifejezi a Szentlélek hatalmába vetett hitét. Miként a tűz önmagává formálja át mindazt, amit elér, úgy a Szentlélek mindent isteni életté alakít, ami hatalma alá kerül.
1128 Ez az értelme az Egyház azon kijelentésének, [44] hogy a szentségek ex opere operato ("magából a tényből fakadóan, hogy a cselekmény megtörtént"), azaz Krisztus egyszer s mindenkorra végbevitt üdvözítő művének erejéből hatnak. Ebből következik: "a szentség nem a szentséget kiszolgáltató vagy fogadó ember igazságából, hanem Isten erejéből valósul meg". [45] Abból fakadóan, hogy egy szentséget az Egyház szándéka szerint ünnepelnek, Krisztus és az ő Lelkének ereje működik benne és általa a kiszolgáltató személyes szentségétől függetlenül. Mindazonáltal a szentség gyümölcsei a fogadó fölkészültségétől is függenek.
1129 Az Egyház tanítja, hogy az Újszövetség szentségei a hívők számára szükségesek az üdvösséghez. [46] A "szentségi kegyelem" a Szentléleknek Krisztus által ajándékozott kegyelme és minden szentségnek sajátja. A Szentlélek gyógyítja és átformálja azokat, akik Őt befogadják azáltal, hogy Isten Fiához teszi hasonlóvá őket. A szentségi élet gyümölcse, hogy a fogadott fiúság Lelke megisteníti a hívőket [47] azáltal, hogy eleven kapcsolatba hozza őket az egyszülött Fiúval, az Üdvözítővel.
Itt valóban az áll, hogy "az Újszövetség szentségei a hívők számára szükségesek az üdvösséghez." Ezt a sakramentumokról szóló részt a tridenti zsinaton (1545-63) mondták ki, ahol több száz átokkal sújtották azokat a keresztényeket, akik azt merészelik hirdetni a Bibliából, hogy hit által van üdvösség, cselekedetek nélkül. Ne feledjük, hogy a tridenti átkozódós zsinat válaszul született Luther fényt hozó munkásságára.
A Biblia ezt írja:
Efezus 2, 7-9:
7
Hogy megmutassa a következendő időkben az Ő kegyelmének felséges gazdagságát hozzánk való jóságából a Krisztus Jézusban.
8
Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
9
Nem cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjék.
Én inkább hiszek ebben, mint a pápista trentói átkozódós zsinat szakramentum előíró, üdvösséghez kötelezővé tevő határozatában.
Mondom újra: a katolicizmus ravasz vallás a tekergő kígyó ravaszságával: megvallják az igazságot is, és a hamisságot is, ami az előző igazsággal ellentétes.
Olyanok, mint Jézus korában a farizeusok voltak: keverik az Isten Beszédét az emberi hagyományokkal és rendelésekkel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!