Milyen próféciák teljesültek a Bibliából?
Kedves Kérdező,
Ha te ezt erőltetett magyarázatnak tartod, akkor komoly szövegértési problémáid vannak. Jómagam Teológián tanultam bibliai héber és arám nyelvet, így az eredeti szövegből tudom fordítani, ráadásul Dániel könyvéből írtam a szakdolgozatomat, így jól ismerem ezt a szakaszt.
Az Ószövetség nem Isten szava, hanem általa ihletett iratok gyűjteménye, melyet a próféták írtak le, jelen esetben Dániel próféta héber és arám nyelveken, mivel Dániel héber volt. A szöveg pedig azt írja, hogy "a Messiás-fejedelemig hét hét és hatvankét hét van". A logikád szerint az is butaság, hogy a Messiás halálát pedig ugyanarra az évre teszi mint a megjelenését, mert ezt olvassuk: "A hatvankét hét múlva pedig kiirtatik a Messiás és senkije sem lesz."
A hiba nem a próféciában van, hanem a te logikádban... :-)
Üdv. Péter
"Viszont érdekes, hogy Pilátus által felszegeltetett tábla Jézust a zsidók királyának nevezi."
Jézus tudtommal nem nevezte magát a zsidók királyának.
Kedves Péter, én nem tudok héberül sem arámiul csak a magyar fordítást értem, de abból nem az következik amit állítasz. Emlékeim szerint pedig a zsidók Isten szavának tekintik az Ószövetséget.
Szózat keletkezésétől a Messiás-fejedelemig hét hét és hatvankét hét van és újra megépíttetnek az utcák. Ez a magyar szöveg. Aztán hatvankét hét múlva pedig kiirtatik a Messiás. Tehát hatvankét hét múlva jön a messiás és hatvankét hét múlva tehát ugyanabban az évben megölik. Ez olvasható ki a szövegből.
Egyik előképe Jézusnak az Ószövetségben, Ábrahámot arra kéri Isten áldozza fel fiát, az ő „egyetlenét” (1 Móz 22,2). Végül leállítja Isten Ábrahámot, de ez utalás Isten későbbi saját áldozatára.
Szintén előkép a húsvéti bárány. A zsidó nép legfőbb istenélménye, amikor Isten megszabadította őket Egyiptomból. 10 csapás érte Egyiptomot, mert a fáraó nem akarta elengedni a népet. A tizedik csapás minden elsőszülött halála Egyiptomban. Mózesen keresztül üzente Isten a zsidóknak, hogy vágjanak le házanként egy bárányt és a vérével kenjék be az ajtófélfát. A pusztítás éjszakáján elkerüi a csapás azokat a házakat amelyek ajtófélfáján ott a bárány vére. Szintén elrendeli Isten, hogy süssék meg és egyék meg a bárány húsát. A menekülés emlékére Isten elrendeli a pészah ünnepét, másnéven húsvét,(pészah=elkerülés), melyen szintén levágnak egy bárányt házanként.
Ez az ünnep Jézus korában is érvényben volt (mindmáig is, csak már nem bárányhúst esznek), tanítványaival azért utazott fel Jeruzsálembe, mert ott volt szokás megtartani az ünnepet. Jézus kereszthalála a páskabárány ünnepekor történt! Halálának előestéjén tanítványaival elfogyasztja az utolsó vacsorát, melyen elrendeli az új szövetséget a saját vére által!
Luk.
22,19 És minekutána a kenyeret vette, hálákat adván megszegé, és adá nékik, mondván: Ez az én testem, mely ti érettetek adatik: ezt cselekedjétek az én emlékezetemre.
22,20 Hasonlóképen a pohárt is, minekutána vacsorált, ezt mondván: E pohár amaz új szövetség az én véremben, mely ti érettetek kiontatik.
Jézus bűnöktől szabadító végső áldozatának előképei a bűnökért bemutatott bárányáldozatok is az Ószövetségben.
Jézus egyik titulusa az Újszövetségben „a Bárány”, pl. a Jelenések könyvében de másutt is.
Kedves Kérdező,
Érdemes nem az emlékekre támaszkodni ilyen esetben, mert azok sajnos nem pontosak. A zsidók a Tórát tekintik Isten szavának - ami a 39 ószövetségi könyvből csupán az első 5 könyv, abból is értelemszerűen azokat a részeket, ahol az "így szól az ÚR" formát láthatod.
Akkor vegyük át még egyszer. A 36-os kommentben (jún. 6. 15:52) az írod, hogy "Péter, a prófécia azt mondja hogy a Messiás megjelenése 7 hét ami 49 év. Ez alapján 408-ra jósolta a Messiást. Utána azt írja hatvankét hét van és újra megépíttetnek az utcák és a kerítések. Vagyis azt mondja 469 év múlva épül újjá Jeruzsálem. A Messiás halálát pedig ugyanarra az évre teszi mint a megjelenését, Jézus viszont nem abban az évben halt meg mint mikor tanítani kezdett. Ez így sehogy sem pontos." Ezt másnap megismétled a 44-es hozzászólásodban (jún. 7. 11:19).
Erre logikusan írtam ezt a választ: A szöveg pedig azt írja, hogy "a Messiás-fejedelemig hét hét és hatvankét hét van". A logikád szerint az is butaság, hogy a Messiás halálát pedig ugyanarra az évre teszi mint a megjelenését, mert ezt olvassuk: "A hatvankét hét múlva pedig kiirtatik a Messiás és senkije sem lesz."
A hiba nem a próféciában van, hanem a te logikádban... :-)
A "múlva" nem azt jelenti, hogy abban az évben, hanem ezek után. Mint ahogyan ezután következik be az is, hogy "a várost és a szenthelyet elpusztítja a következő fejedelem népe; és vége lesz mintegy vízözön által, és végig tart a háború, elhatároztatott a pusztulás." A "következő fejedelem népe" kifejezés különösen pontos, ugyanis Titus kifejezett parancsa ellenére - a zsidók kegyetlenségétől megvadult római katonák, akiket Titus már nem tudott visszatartani a pusztításban - égették fel a templomot!
Nyilván az utolsó hét értelmetlen lenne, ha már nem élne a Messiás, hiszen ezt olvassuk róla: "És egy héten át sokakkal megerősíti a szövetséget, de a hét felén véget vet a véres áldozatnak és az ételáldozatnak"
Üdv. Péter
# 55
"Egyik előképe Jézusnak az Ószövetségben, Ábrahámot arra kéri Isten áldozza fel fiát, az ő „egyetlenét” (1 Móz 22,2). Végül leállítja Isten Ábrahámot, de ez utalás Isten későbbi saját áldozatára."
Ez pont arra bizonyíték hogy Isten nem kér emberáldozatot és semmiképen sem prófécia.
"Jézus bűnöktől szabadító végső áldozatának előképei a bűnökért bemutatott bárányáldozatok is az Ószövetségben."
De van egy nagy különbség. Az Ószövetségben bemutatott állatáldozatok csak a egyes bűnök alól mentenek fel, és ugye nem emberáldozatról van szó.
A "múlva" nem azt jelenti, hogy abban az évben, hanem ezek után."
Ezt írja: hatvankét hét múlva pedig kiirtatik a Messiás
Ebből én azt olvasom ki hogy 62 hét múlva ölik meg a Messiást, ugyanabban az évben mint amikor fellép. Ha meg úgy értelmezed hogy "ezek után" az nem prófécia hanem egy nagy semmi.
"Mint ahogyan ezután következik be az is, hogy "a várost és a szenthelyet elpusztítja a következő fejedelem népe; és vége lesz mintegy vízözön által,"
Ez sem prófécia. Jézus feltételezett halála 30 körüli, míg a templom pusztulása 70-ben történt. Ez kb 40 év. Erről semmi konkrétum nem ír.
Kedves Kérdező,
Te most direkt terelsz? Észrevetted a hibát a logikai érvelésedben csak nem akarod elismerni?
"Ebből én azt olvasom ki hogy 62 hét múlva ölik meg a Messiást, ugyanabban az évben mint amikor fellép."
Először azzal jöttél, hogy szerinted: "a Messiás megjelenése 7 hét ami 49 év. Ez alapján 408-ra jósolta a Messiást" Majd azt írod: "Vagyis azt mondja 469 év múlva épül újjá Jeruzsálem." Végül: "A Messiás halálát pedig ugyanarra az évre teszi mint a megjelenését."
Most akkor jó lenne végre eldönteni, hogy szerinted mikor jelent meg a Messiás és mikor halt meg, mert 469 évig csak nem élhetett... :-)
"Ez sem prófécia. Jézus feltételezett halála 30 körüli, míg a templom pusztulása 70-ben történt. Ez kb 40 év. Erről semmi konkrétum nem ír." - Pontosan ezt mondom: a "múlva" ezt jelenti, hogy ezek után: vagyis a 7+469 év után történnek meg ezek az események.
Még mindig várom a választ, hogy akkor szerinted, ha a Messiás már halott, akkor mégis hogyan tudta megerősíteni a szövetséget, és hogyan tudott a hét felén véget vetni a véres áldozatnak és az ételáldozatnak?
Üdv. Péter
"Te most direkt terelsz? Észrevetted a hibát a logikai érvelésedben csak nem akarod elismerni?"
Az én érvelésemben nincs semmiféle hiba. Azt értelmezem amit hoztál. A Messiás megjelenése 7 hét ami 49 év. Ez alapján 408-ra jósolta a Messiást. Utána azt írja hatvankét hét van és újra megépíttetnek az utcák és a kerítések. Vagyis azt mondja 469 év múlva épül újjá Jeruzsálem. Utána azt írja 62 hét múlva pedig kiirtatik a Messiás. Ez már önmagában ellentmondás mert ugye előtte azt írta 7 hét múlva lesz a megjelenése. Na most ha 62 hét múlva lesz a halála a szózat keletkezétől akkor az 457 -(7x62) = 23 Vagyis ha igy számolunk akkor ie. 23-ra teszi a Messiás halálát.
"Most akkor jó lenne végre eldönteni, hogy szerinted mikor jelent meg a Messiás és mikor halt meg, mert 469 évig csak nem élhetett... "
Bocsi de ez a prófécia hibája nem az enyém. Én csak értelmezem amit ír.
"ha a Messiás már halott, akkor mégis hogyan tudta megerősíteni a szövetséget, és hogyan tudott a hét felén véget vetni a véres áldozatnak és az ételáldozatnak?"
Ezt nem is értem. Jézus hogyan vetett véget a véres áldozatnak és az ételáldozatnak?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!