Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Példabeszédek.8:22"Az Úr az Ő...

Példabeszédek.8:22"Az Úr az Ő utának kezdetéűl szerzett engem;az Ő munkái*előtt régen" Mit jelent ez az idézet?

Figyelt kérdés

#régen #úr #kezdetéül #kezdetéűl.
2019. márc. 12. 21:15
1 2 3 4 5
 1/46 anonim ***** válasza:
0%
Az Úr útjának kezdetéül lett, még a világ teremtése előtt. Szóval betervezett lehetett a beavatkozás, ha lineárisan tekintünk az időre.
2019. márc. 12. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/46 anonim ***** válasza:
61%
Ez a rész a bölcsességről szól, a mű írója a megszemélyesítés költői eszközével él.
2019. márc. 12. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/46 anonim ***** válasza:
51%
Nem azt, amit a jehovisták terjesztenek. A Példabeszédek könyve nem messiási próféciák gyűjteménye, hanem bölcsességirodalmi alkotás.
2019. márc. 12. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/46 A kérdező kommentje:
?
2019. márc. 13. 06:09
 5/46 anonim ***** válasza:
41%

3:Pld.8:23"Örök időktől fogva felkenettem,kezdettől, a föld kezdetétől fogva"

Pldabeszédek.8:30."Mellette valék mint kézmüves, és gyönyörűséges valék minden nap, játszva Ő előtte minden időben"


Kolosi.1:15."ő pontosan olyan mint a láthatatlan Isten, és Ő a teremtés elsőszűlötje"


János 17:5."Most tehát Atyám, dicsőítés meg, hadd legyek melletted, és hadd kapjam meg azt a dicsőséget, amelyben akkor volt részem, amikor melletted voltam, mielőtt a világ lett"


Elég súlyos hiba volna, azt állítani, hogy ezek a versek nem Jézusra utalnak, függetlenűl attól milyen vallás állítja hogy azt.

2019. márc. 13. 06:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/46 anonim ***** válasza:
25%

Ez a vers, Jézus Földre jövetele előtti időről beszél.

Teremtő Istennek, Jézus volt az első "munkája" vagy ha úgy tetszik, az első élőlény, akit létrehozott.


Ahogy az előttem szóló helyesen írta, nem egy fogalomról beszélünk. Hiszen a szövegkörnyezet, és a lábjegyzet utalások is Határozottan erre utalnak.

S ezt nem a Tanúk találták ki, vagy magyarázzák bele.

(Példabeszédek 8:30, 31) . . .bennem lelte gyönyörűségét nap mint nap, s én örvendeztem előtte minden időben, 31 örvendezve az ő földje termékeny talajának; és amiben gyönyörűségemet leltem, az az emberek fiaihoz fűződik.


Isten a Fiáról beszél, hogy mennyire szereti, és arról, hogy maga a Jézus is örömmel segédkezett az emberek megalkotásában . . .

A "bennem lelte gyönyörűségét" kifejezéshez a Máté 3:17 versét jelöli, ami így szól:

(Máté 3:17) 17 Íme, hang is hallatszott az egekből, amely így szólt: „Ez az én szeretett Fiam, akit helyeslek.”

Valamint az, "én örvendeztem előtte minden időben," szavakhoz pedig a Jób 38:7 versét írja:

(Jób 38:7)  7 Amikor együtt ujjongtak a hajnalcsillagok, És Isten minden fia lelkendezve kiáltott?


És a "; és amiben gyönyörűségemet leltem, az az emberek fiaihoz fűződik" részhez a János 3:16 versét írja utalásként:

(János 3:16) 16 Mert az Isten annyira szerette a világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy mindaz, aki hitet gyakorol benne, el ne pusztuljon, hanem örök élete legyen.


Ezekből jól látható, hogy a Biblia, megmagyarázza saját magát, hivatkozásokkal, utalásokkal, lábjegyzetekkel.

Hogy Jehova Tanúinak ezek egy külön könyvben már le vannak írva, s az oktatásra kijelölt emberek, azzal csak segítenek, hogy ne kelljen újra Hosszú időt fektetni a kutatásoknak, jó lehet kell utána nézni.

2019. márc. 13. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/46 anonim ***** válasza:
Valaki elmagyarázná megint mi a lényeg? Szóval hogy mit számít ez a rész, vagy az hogy Jézusra vagy másra vonatkozik meg hogy miért fontos mikortól van Jézus?
2019. márc. 13. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/46 anonim ***** válasza:
26%

Nem tudom a Kérdező, mit szeretne ebből megtudni?

Azonban, ez is bizonyíték a háromság dogmájának tévedésére.

Amíg nem volt a "fiú", Isten egyes egyedül jól el volt magával. A személyiség pedig nem lesz külön álló élőlény attól a személytől, aki több személyiséggel rendelkezik.


Isten első életre keltett "fiának" van kezdete, így sem hatalomban, sem időben, vagy rangban, nem egyenlő az alkotójával. Az alkotás, vagy egy élet létre jötte, semmilyen formában nincs egyenlőségben az alkotóval, vagy a szülővel.

2019. márc. 13. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/46 szp72 ***** válasza:
62%

A Szentháromság tagadók szeretik idézni ezt az igét, de csak a szövegkörnyezetből kiemelve ezt a pár verset a nekik legtetszőbb fordításban.


A Példabeszédek könyvének 1-9 fejezete végig Isten Bölcsességéről szól, általában megszemélyesítve. A héber szövegen teljesen egyértelműen végig látszik, hogy a megszemélyesített Bölcsesség egy nő, a mi nővérünk. (Péld 7,4) A bölcsesség szó ugyanis nyelvtanilag nőnemű, ezért a megszemélyesített Bölcsesség is nő, s a ráutaló összes személyes és birtokos névmás mind nőnemben áll, tehát egyáltalán nem lehet szó szerint az Isten Fia, de még csak egy angyal se, mert rájuk nem szokás nőnemű nyelvtani alakokkal hivatkozni.


Mivel az Isten Fia Isten igazi Fia és Bölcsessége ezért nem csodálkozhatunk azon, isteni Fiú és a megszemélyesített női Bölcsesség között elég nagy a párhuzam, s némely mondat valóban egy az egyben alkalmazható a Fiúra is, a legtöbb azonban csak jelképes és átvitt értelemben. Az egész 9 fejezet erősen képletes. Ahogy például a Fiú jelképesen lehet az Isten Báránya, úgy lehet egy nő is, s ahogy az Isten Bárányából nem következik, hogy a Fiú egy állat, ugyan úgy nem következik, hogy egy női teremtmény volna.



Továbbá a Péld 8,22-ben a héber "qanah" szó másképp is fordítható, mint "teremteni", sőt nem is ez a fő jelentése. Nagyon jó fordítás a "szerezni" és a "bírni" is:


"Szerezz (qanah) bölcsességet, szerezz (qanah) értelmet," (Péld 4,5)


"Éva fogant, megszülte Káint, és így szólt: Embert kaptam (qanah) Istentől!" (1Móz 4,1)


Összefoglalva: Az egész egy nagyon képletes szöveg, de megfelelően fordítva és értve Krisztusra vonatkoztatható.

2019. márc. 13. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/46 anonim ***** válasza:

Értem, köszönöm.

Most rákerestem és itt találtam meg [link]

ebben az a szöveg, hogy az "útjának kezdetén" és nem "kezdetéül". Azt írják a példabeszédek könyvéről, hogy ószövetségi szövegek amit több ember írt le, és hogy ez a bölcsességről szól. Akkor az úgy is érthető, hogy az "értelem"-ről szól nem? Hogy a világ is olyan, aminek működése és keletkezése értelemmel felfogható, ugyan ezt írja a 3:19-nél is. Azt hiszem úgy mondjuk ezt mostanában hogy "rend". Előbb volt meg a világ rendje, mint maga a világ.

2019. márc. 13. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!