Bűn-e az ha egyszerre vagyok Katolikus és Hit Gyülekezete tag?
A Katolikusok szerint bűn kihagyni a Vasárnapi Szentmisét,
míg a Hit Gyülekezetében úgy tartják hogy bálványozás az amikor a misén letérdelnek ha jól tudom.
Nagyon erősen hiszem hogy van pokol és be szeretném tartani mind a két 10 parancsolatot. Bocsánatot is szoktam kérni Istentől a térdelésért.
Sajnos egyik egyház mellett se tudok határozottan kitartani, mert ott van az a gondolat hogy "mi van ha tévednek és a másik egyháznak volt igaza?". Meg hát mindkét egyház mellett is vannak jó érvek.
Bocsánatot kérek az elsőtől ha megbántottam azzal amit az első válasza után írtam.
Az igaz hogy nem én szabom meg hogy ki keresztény, de nem is akarom megszabni!
Köszönöm a segítséget mindenkinek aki komolyan és jó szándékkal válaszolt.
Láttam hogy valaki vallás kategóriában nem rég utánam feltett egy kérdést ami ehhez hasonló és ebből arra következtetek hogy megingattam a hitét a kérdésemmel.
Emiatt leszeretném törölni a kérdésemet. Hogyan lehet?
Választanod kell! Döntsd el, hogy bibliai, vagy inkább tradicionális alapon akarod Istent tisztelni, az isteni kinyilatkoztatást követed-e, vagy emberi okoskodásokat? Istennek akarsz-e tetszeni, vagy embereknek, nézeteknek, véleményeknek? A kettő között ez a különbség. De ahogyan a vonat is csak a párhuzamosan futó síneken tud közlekedni, te sem tudsz két eltérő irányzathoz egyszerre hű maradni. Milyen puszta kettes lenne abból, ha a két ló két irányba szaladna?
Nem tartozik szorosan a tárgyhoz, de Örkény egyik egypercese jutott eszembe:
A POGÁNY SÜTTŐFIA SÜTTŐ GONDOLATAI MIKÖZBEN VENCELLIN ABÁDSZALÓKI PRÉPOST PARANCSÁRA TESTÉT NÉGYFELÉ SZAGGATTÁK
(Megjegyzés: A prépostság négy kimustrált kancát adott a szaggatáshoz. Emiatt a művelet csak a negyedik rugaszkodásra sikerült.)
1
Céltalan erőlködés. Mit tud egy libafertály arról, hogy tíz perccel ezelőtt még egész liba volt?
És megfordítva: zavarja-e egy liba nyugalmát, hogy tíz perc múlva levágják, felnégyelik, ropogósra sütik?
Ha erre gondolok - és nem ordítok éppen -, jókat nevetek magamban!
2
Az új vallások milyen türelmetlenek!
Ha történetesen én győzöm le a szentháromságistákat, én bizony nem macerálom a prépostot, hanem egyetlen kardvágással kétfelé szelem.
Pedig nekem jobbak a lovaim!
3
A gyávaság forrása, hogy az emberek nem tudják elképzelni a rossznál még rosszabbat.
Én azonban, ha elgondolom, hogy négy helyett nyolcfelé is szaggathatott volna a prépost, helyzetemmel, még ha nem is valami rózsás, mégiscsak elégedett vagyok.
4
Sokszor tűnődtem: vajon meddig remél az ember?
Most már tudom: az utolsó pillanatig.
Feleim, szántsatok, vessetek, és este mécsvilágnál pogány dalaitokat bátran énekeljétek! Ímhol én most is tervezek, remélek, és keresek megvételre, esetleg abádszalóki házhely cserelehetőséggel, jó állapotban levő férfi pézsmapocok bundát, zömök alakra, háromnegyedest.
Pedig már megyek széjjelfele!
Ha jól tudom az összes protestáns irányzat bűnnek tartja az ostya előtti térdelést, a Katolikusok pedig kiátkoztak mindenkit aki nem fogadja el az átlényegülés dogmáját.
Érdekes helyzet.
" akkor nekünk esendő embereknek mennél inkább le kell borulunk alázatos szívvel Krisztus előtt."
Máté 24:4 És Jézus felelvén, monda nekik: Meglássátok, hogy valaki el ne hitessen titeket,
Máté 24:23 Ha valaki ezt mondja akkor nektek: Íme, itt a Krisztus, vagy amott; ne higgyétek.
Máté 24:26 Azért ha azt mondják majd nektek: Íme a pusztában van; ne menjetek ki. Íme a belső szobákban; ne higgyétek.
"Ha valaki ezt mondja akkor nektek:..."
Szerencsére ezeket nem "valaki" mondta, hanem maga Krisztus, az élő Isten Fia.
"A testem ugyanis valóságos étel, s a vérem valóságos ital. Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, az bennem marad, én meg benne. Engem az élő Atya küldött, s általa élek. Így az is élni fog általam, aki engem eszik. Ez a mennyből alászállott kenyér nem olyan, mint az, amelyet atyáitok ettek és meghaltak. Aki ezt a kenyeret eszi, az örökké él."
"Vegyétek és egyétek, ez az én testem!"
De Pál is ezt tanítja:
"Az áldás kelyhe, amelyet megáldunk, nemde a Krisztus vérében való részesülés? S a kenyér, amelyet megtörünk, nemde a Krisztus testében való részesedés?"
"Ezért aki méltatlanul eszi a kenyeret vagy issza az Úr kelyhét, az Úr teste és vére ellen vét. Tehát vizsgálja meg magát mindenki, s csak úgy egyék a kenyérből és igyék a kehelyből, mert aki csak eszik és iszik anélkül, hogy megkülönböztetné az (úr) testét, saját ítéletét eszi és issza."
Krisztus Egyháza pedig mindig ezt vallotta, ahogy teszi ma is. Már a nagyon korai keresztények is így vélekedtek róla:
"Távol tartják magukat az imádságtól és eukharisztiától, mert nem vallják, hogy az eukharisztia Megváltónk Jézus Krisztus bűneinkért szenvedett teste, melyet az Atya jóságában feltámasztott."
"Ezeket mi nem úgy vesszük, mint közönséges kenyeret vagy közönséges italt, hanem mint a megtestesült Jézus Krisztus, Megváltónk az Isten Igéje által a mi üdvösségünkért felvett testet és vért, az ő hálaadó imájával megáldott táplálékot, amiből vérünk és testünk az átváltozás értelmében táplálkozik, és azt tanultuk, hogy a megtestesült Jézusnak teste és vére ez."
Persze vannak akik nem hisznek Krisztusnak, nem hisznek Pálnak, a korai keresztényeket hitehagyottnak tartják, akiket a szent apostolok tanítottak és helyette 2000 évvel későbbi emberi hagyományoknak próbálnak megfelelni, önjelölt tévtanítók hamisságait zengik.
#15, Ámen! Ezt nagyon adom.
Kérdező, miért kérsz bocsánatot Istentől azért, mert letérdelsz előtte? Isten előtt leborulni teljesen biblikus.
Az a baj, hogy döntened kell, ugyanis a kettő egyszerre nem fér meg, ezt te is érzed. Az igazságot keresd, olvasd a Bibliát, kérd a Szentlélek vezetését, és kutakodj. Olvass egyházatyákat, ha látni akarod, mit vallottak az első keresztények, nyilván az az igazság.
Letérdelni egy darab tészta előtt, és azt mondani, hogy az Krisztus, nemcsak bálványimádás, de a Feltámadott Jézus Krisztust is mélyen degradáló állítás.
Jézus testét nem az ostya fogyasztásával, vérét pedig nem a bor ivásával vesszük magunkhoz. Kétségtelen, hogy az úrvacsora során, ha azt valódi hitből tesszük, Jézus Krisztus testével és vérével van közösségünk. Ez azonban a hitünk miatt történik meg, nem pedig az élettelen tárgyak átlényegülése miatt. Nem véletlen, hogy az Úr asztaláról és a démonok asztaláról, az Úr poharáról és a démonok poharáról egy mondatban beszél Pál. Ha az ember rosszul csinálja, akkor démonokkal kerül közösségbe, nem pedig az Úrral.
#17
"Letérdelni egy darab tészta előtt, és azt mondani, hogy az Krisztus, nemcsak bálványimádás, de a Feltámadott Jézus Krisztust is mélyen degradáló állítás."
Hű, ez durva. Úgy látom, te is azt kérdezed (ahogy a farizeusok is tették), hogy "hogyan adhatná ez testét eledelül nekünk?"
Nyilván ez emberi ésszel felfoghatatlan, de Jézus valóban ezt mondta, miért hadakozzunk az ő szavával? Miért kellene azt mondani, hogy az csak szimbolikus, amikor nyilvánvaló, hogy a korai keresztények is valósnak tartották az átlényegülést? Szerintem inkább az Krisztus degradálása, ha azt mondjuk, hogy nem lehet valós az átlényegülés, hanem az csak egy szimbólum.
#17
Ateistákat, egyházellenes kommunistákat és keresztényeket mészároló francia "forradalmárok" is megszégyenítő gúnnyal beszélsz 2000 év és sok-sok milliárd ember hitéről. Ez a gúny aztán valóban "keresztényi". Kíváncsi lennék, hogy melyik felekezet terem ilyen "gyümölcsöt", akik az Eukarisztiát egy darab tésztának nevezik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!