Van olyan felekezet, ahol nem üdvözülhet az ember?
Gyakran olvasom, hogy "így" az egyik felekezet, "úgy" a másik felekezet. De talán mindez lényegtelen addig, amíg arra a kérdésre nem tudjuk a választ, hogy:
"Van olyan felekezet, ahol nem üdvözülhet az ember?"
Keresztény szemszögből írtam ki a kérdést, így ilyen értelemben várom a válaszokat is. Most a keresztény szót értsük a lehető legszélesebb értelemben.
Nincs ilyen, Isten minden embert üdvözíteni akar, csak nekünk el kell fogadnunk ezt a kegyelmet, ezt az ajándékot.
Még a nem keresztények is üdvözülhetnek, Isten megtalálja a módját, hogy ezt az üdvözítő kegyelmet az ő számukra is felkínálja és ha ők ezt a halálukkor elfogadják, akkor üdvözülhetnek.
Véleményem szerint az adventisták szombatizmusa is veszélyes lehet, mivel ez egy saját cselekedet, és tudjuk, hogy senki nem üdvözül semmilyen saját cselekedet szerint, amit a törvény leír. Ráadásul a teológiájuk szerint konkrétan a megtartott szombatok nagy súlyt nyomnak a latban. Ha valaki újraeleveníti a törvényt, ami csak arra volt jó, hogy az emberben lévő bűnt és az ellene szóló tehetetlenséget leplezte le.
Galata
2,16 Tudván azt, hogy az ember nem igazul meg a törvény cselekedeteiből, hanem a Jézus Krisztusban való hit által, mi is Krisztus Jézusban hittünk, hogy megigazuljunk a Krisztusban való hitből és nem a törvény cselekedeteiből; Mivel a törvény cselekedeteiből nem igazul meg egy test sem. [Róm. 3,20-28.]
2,17 Ha pedig Krisztusban keresvén a megigazulást, mimagunk is bűnösöknek találtatunk, avagy Krisztus bűnnek szolgája-é? Távol legyen.
2,18 Mert, ha a miket elrontottam, azokat ismét fölépítem, önmagamat teszem bűnössé.
2,19 Mert én a törvény által meghaltam a törvénynek, hogy Istennek éljek. [Róm. 6,11.14.]
2,20 Krisztussal együtt megfeszíttettem. Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus; a mely életet pedig most testben élek, az Isten Fiában való hitben élem, a ki szeretett engem és önmagát adta érettem. [Eféz. 5,2.]
2,21 Nem törlöm el az Isten kegyelmét; mert ha a törvény által van az igazság, tehát Krisztus ok nélkül halt meg. [rész 5,4. Róm. 4,14.]
Szia!
Furcsa lenne, ha az ember üdvössége a felekezeti hovatartozásától függne. Krisztus egyértelműen fogalmazott az üdvösséget tekintve, és sehol nem pártoskodott.
Az adventisták "szombatizmusa" nem üdvösségkérdés, bár sokan próbálják ezt ránkhúzni, mint az előbbi ma 09.05-kor kommentelő. Ez a mondat pedig egyenesen hazugság: "teológiájuk szerint konkrétan a megtartott szombatok nagy súlyt nyomnak a latban." A szombatra nem Istennek van szüksége, hogy üdvözítsen általa, hanem az embernek, hogy az Istennel és a testvéreivel való közösséget gyakorolni és erősíteni tudja. A törvény pedig nem csak arra jó, "hogy az emberben lévő bűnt és az ellene szóló tehetetlenséget leplezte le", érdemes ezzel kapcsolatosan kicsit jobban elmélyülni Krisztus tanításában és az apostoli levelekben.
Két idézet ezekkel kapcsolatosan a hitvallásunkból:
"A szombat az Istennel és egymással való bensőséges kapcsolat napja."
"A megváltás nem cselekedetekből, hanem kegyelemből van, és a kegyelem gyümölcse a Tízparancsolat betartása."
Üdv. Péter
"Az adventisták "szombatizmusa" nem üdvösségkérdés, bár sokan próbálják ezt ránkhúzni, mint az előbbi ma 09.05-kor kommentelő. Ez a mondat pedig egyenesen hazugság: "teológiájuk szerint konkrétan a megtartott szombatok nagy súlyt nyomnak a latban." A szombatra nem Istennek van szüksége, hogy üdvözítsen általa, hanem az embernek, hogy az Istennel és a testvéreivel való közösséget gyakorolni és erősíteni tudja. A törvény pedig nem csak arra jó, "hogy az emberben lévő bűnt és az ellene szóló tehetetlenséget leplezte le", érdemes ezzel kapcsolatosan kicsit jobban elmélyülni Krisztus tanításában és az apostoli levelekben."
Köszönöm, h hazugnak nevezel, Péter!
Simon László és még sok más lelkész istentiszteletén hangoztak el ezek a szavak. Pontosan tudod, hogy van kétféle teológiátok van: egy, amit kifelé mutattok, és a másik a belső teológia. Az, hogy neked nem ez a véleményed egy dolog, nyilván volt KERAK-osként nem ismered tökéletesen az adventista belső teológiát. De nézz utána...
"A törvény pedig nem csak arra jó, "hogy az emberben lévő bűnt és az ellene szóló tehetetlenséget leplezte le", érdemes ezzel kapcsolatosan kicsit jobban elmélyülni Krisztus tanításában és az apostoli levelekben"
Pedig Pál elég világosan állítja ezt. És valahogy elfelejtettél idézni.
Galata
2,16 Tudván azt, hogy az ember nem igazul meg a törvény cselekedeteiből, hanem a Jézus Krisztusban való hit által, mi is Krisztus Jézusban hittünk, hogy megigazuljunk a Krisztusban való hitből és nem a törvény cselekedeteiből; Mivel a törvény cselekedeteiből nem igazul meg egy test sem. [Róm. 3,20-28.]
2,17 Ha pedig Krisztusban keresvén a megigazulást, mimagunk is bűnösöknek találtatunk, avagy Krisztus bűnnek szolgája-é? Távol legyen.
2,18 Mert, ha a miket elrontottam, azokat ismét fölépítem, önmagamat teszem bűnössé.
2,19 Mert én a törvény által meghaltam a törvénynek, hogy Istennek éljek. [Róm. 6,11.14.]
Róma
3,20 Annakokáért a törvénynek cselekedeteiből egy test sem igazul meg ő előtte: [Gal. 2,16.] mert a bűn ismerete [Róm. 7,7.] a törvény által vagyon.
3,21 Most pedig törvény nélkül jelent meg az Istennek igazsága, [rész 1,17.] a melyről tanúbizonyságot tesznek a törvény és a próféták; [Csel. 10,43.]
3,22 Istennek igazsága pedig a Jézus Krisztusban való hit által mindazokhoz és mindazoknak, a kik hisznek. Mert nincs [Gal. 3,28.] különbség,
Ha valaki a törvénytől megtanítva Krisztusra "vezérlődött", akkor pontosan megtanulta, hogy mi a bűn. Onnantól nem azért nem lop (pl.), mert a törvény azt írja, hanem tudja, hogy a szeretet nem teszi lehetővé.
Az adventisták szokták ilyenkor kérdezni tőlem:
6,1 Mit mondunk tehát? Megmaradjunk-é a bűnben, hogy a kegyelem annál nagyobb legyen?
6,15 Mit is tehát? Vétkezzünk-é mivelhogy nem vagyunk törvény alatt, hanem kegyelem alatt? Távol legyen.
""A megváltás nem cselekedetekből, hanem kegyelemből van, és a kegyelem gyümölcse a Tízparancsolat betartása.""
Na itt szépen cáfoltad is magad:) És ezt hol írja a Biblia? Szomórú is lenne a helyzet, ha csak ennyi lenne a gyümölcse
Tudod, hogy mi a kegyelem gyümölcse:
5,22 De a Léleknek gyümölcse: szeretet, öröm, békesség, béketűrés, szívesség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség.
1,27 Tiszta és szeplő nélkül való istentisztelet az Isten és az Atya előtt ez: meglátogatni az árvákat és özvegyeket az ő nyomorúságukban, és szeplő nélkül megtartani magát e világtól.
A törvény csak azt írja, hogy mit ne tegyél. Hol van leírva a Tízparancsolatba, hogy adakozz, ruházd fel és etesd meg a szegényeket?
Végezetül: nem vádoltalak titeket, bármennyire is próbálsz sarazni. Nincs bajom az adventistákkal, sajnálom, hogy a szombatot és a törvényt tévesen használják. De ez csak önigazoláshoz vezet és szerintem veszélyes az üdvösségre nézve, mert Krisztust vegyítitek a saját cselekedeteitekkel.
Utolsó kérdés, őszinte választ kérek:
Tagadod, hogy az adventisták szerint Isten pecsétje a szombat? Újszövetségre is vonatkoztatva! Erre eddig sosem válaszoltál, hátha most sikerül
"Furcsa lenne, ha az ember üdvössége a felekezeti hovatartozásától függne. Krisztus egyértelműen fogalmazott az üdvösséget tekintve, és sehol nem pártoskodott."
Még egy dolog.
"Más juhaim is vannak, amelyek nem ebből az akolból valók. Azokat is vezetnem kell. Hallgatni fognak szavamra, és egy akol lesz, és egy pásztor."
Ezt úgy tanítjátok, hogy előbb utóbb minden igaz hívő adventista lesz.
Vagy nem ismered az adventisták "maradék" teológiáját?
És itt a matt: adventista felnőtt tanító voltam, pontosan tudom, hogy mit tanítanak belül az adventisták
"
Ha valaki a törvénytől megtanítva Krisztusra "vezérlődött", akkor pontosan megtanulta, hogy mi a bűn. Onnantól nem azért nem lop (pl.), mert a törvény azt írja, hanem tudja, hogy a szeretet nem teszi lehetővé."
Magyarázva: előbb utóbb a jelleméből fakadóan nem követ el bűnt, de addig is már iszonyodik tőle.
Szerintem minden felekezet ilyen felekezet (ahol nem üdvözülhet az ember), mert nem felekezet által üdvözülünk, hanem újjá születés által. Jézus ezt nagyon egyértelműen elmondta Nikodémusnak, hogy aki nem születik újjá, annak nincs mennyország sem. Jn.3
Sajnos ma nincs egyetlen egy felekezet sem, ahol Jézust tanítanák. Jézusról beszélnek ugyan, de nem azt tanítják, amit Jézust tanított.
Sajnos ez ma már odáig romlott, hogy a keresztények többségének a szemében Jézus Krisztus eretnek lett. Figyeld meg pld. itt a fórumon is, hogy amikor Jézust szeretnék kikerülni, más értelmezést adni az Ő tanításnak, akkor szinte mindig Szent Pálra, Jeremiásra hivatkoznak, mindenkire csak éppen nem Jézusra. :) Mindjárt kitalálják, hogy azt nem úgy kell érteni, ahogyan azt Jézusa mondta, hanem úgy ahogyan azt pld. Szent Pál mondotta. Tehát kitekerik Jézus tanítását.
"JÉZUS BESZÉL AZ Ő EGYHÁZÁRÓL
Jézusom! Kérlek, szólj hozzám Egyházadról!
Barátom!
Egyházam az az intézmény, mely képes megmutatni a benne lévőknek, a Vele foglalkozóknak, hogy mennyi emberi nyomorúság zsúfolódhat össze az Én nevemben egyéni önző érdekek, hatalmi ambíciók kiélése céljából.
Éppen az Egyházam az, melynek külső falai gigantikus méreteivel negatíve hirdetik ezt: a kicsi a szép. –
Az Egyházam az én Keresztem.
Mindig is az volt. Itt válik ki legjobban az önzés, gyűlölet, kapzsiság, irigység, rangkórság, piperkőcség, pénzimádat, kényelemszeretet, gerinctelenség, ravaszság. Ez valóban egyetlen értékkel rendelkezik, s ez az, amiről igazán nem tehetnek, akik benne vannak.
Ennek az Egyháznak egyetlen értéke az, hogy az ENYÉM! Éppen így van ez a Kereszttel is. Önmagában bitófa. Értékké általam lett azáltal, hogy küzdőteremmé, küzdőtérré, mely Enyém, választottam.
Ezáltal minden áldás ebből a Keresztből ered, árad. Egyházam ugyanezt a feladatot teljesíti.
Szó sincs a néger fehérre mosásáról. Nem. Keresztem és Egyházam gyökerében, folyamatában és gyümölcseiben egyaránt azonosak.
Amint keresztedről le nem szállhatsz, mert természeted és körülményeid gerendáiból épül, úgy Egyházam is ilyen. Barátaim és vádlóim egyaránt téglái Egyházamnak.
A felekezet-cseréknek sohasem kegyelmi okai vannak, hanem pszichikaiak.
Nem attól lesz jobb, vagy rosszabb valaki, hogy melyik felekezet tudja magáénak. Erkölcsi értéket a lélekben levő szeretet ad mindenkinek, függetlenül attól, hogy melyik felekezetnek tagja. Egyházam a lehetőségek tárháza mindkét irányban: uralkodás – szolgálat; szeretés – önzés; gőg – alázat; bántás – megbocsátás.
Az képtelenség, hogy bármely felekezet is lefoglalhatna úgy magának Engem, hogy tetszése szerint rendelkezzék Velem.
Az igazság az, hogy bármely felekezetben bárki átadhatja magát Nekem úgy, hogy tetszésem szerint rendelkezhessem vele.
Nem az Egyház nyújt Engem a világnak, hanem Én nyújtom az Egyházat az embereknek.
Üvöltően hamis nézet az, mikor Egyházamban a hatalmon lévők azonosítják magukat Egyházammal kizárólagos módon. Ezt maguk a hatalmon lévők is tudják. Szentlélek elleni bűnnel főleg itt lehet találkozni.
Számomra Egyházam megalapítása előtt is világos volt, hogy szeretnem kell mindenkit, s tudomására kell hoznom mindenkinek, hogy e feladat elvégzésére vállalkozva akarok mindenki lelkében élni. Vagyis, hogy mindenkinek szól e felhívásom: Engedj be magadba, hogy mindenkit szerethessek általad. –
Aki ezt Számomra nem teszi lehetővé, abban nem tudok élni akkor sem, ha római pápa, akkor sem, ha gyermekorvos.
A probléma abból adódik, hogy Én bennetek nemcsak szeretni akarok mindenkit, hanem általatok ezt meg is akarom mondani mindenkinek, hogy Én ilyen vagyok.
A probléma abból adódik, hogy akiben élek, abban szövegelni is akarok másoknak. És akiben nem szövegelhetek másoknak, abban nem tudok élni.
Célom nem a szeretés. Az LÉNYEM. Célom a szövegelés, a tanítás, az örömhír hirdetése. Célom: benned is kimondani másoknak, hogy bennük is e szövegelés a célom. E téren valóban szamár a végállomás. Sőt, ördög! "
Jézus; A HANG -könyv29
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!