Ha Isten a saját képmására teremtette az embert, akkor az ember miért nem tökéletes?
Mert csak hasonlóság van.
Amúgy az édenben még tökéletes volt, csak a kiűzetéskor lecserélte mindenkinek a testét.
Mit értesz azon, hogy tökéletes? Pl. egy kés, amit hús vágására készítettek, nem tökéletes, ha nem vágja át a követ, vagy bármilyen más anyagot? Szerintem az nevezhetjük tökéletesnek, ami a rendeltetésének tökéletesen megfelel. Ilyen szempontból az ember is nevezhető tökéletesnek. De ahogy egy kés is veszít a tökéletességéből, ha mindenképpen követ akar vágni, és ezért eltompul, úgy az ember is tökéletlenebb lesz, ha olyasmire törekszik, ami nem a rendeltetésének megfelelő.
Abból viszont adódik némi probléma, hogy nem könnyű pontosan meghatározni, mi is az ember rendeltetése.
"Mit értesz azon, hogy tökéletes? Pl. egy kés, amit hús vágására készítettek"
Az bizony NEM tökéletes, hanem a céljának MEGFELELŐ. Ez mindig kompromisszumokat jelent.
Mondjuk a tökéletes kés éle egyetlen atom vastagságú lehet. Azt, ha csak ráteszed valamire, már bevágta.
"nem tökéletes, ha nem vágja át a követ, vagy bármilyen más anyagot?"
Ezt viszont jól gondolod: az, hogy tökéletes, nem azt jelenti, hogy sérthetetlen. Egy tökéletes dolog mindig csak a megfelelő környezetben tökéletes.
"Szerintem az nevezhetjük tökéletesnek, ami a rendeltetésének tökéletesen megfelel."
Nem, ez csak az egyik feltétel.
Van pl. olyan feltétel is, hogy a létező legjobban ellátja MINDEN feladatát. Lehetetlen, hogy bármi is nála jobban lássa ezt el.
Ezen kívül a tökéletes dolog magától képtelen elromlani.
"Ilyen szempontból az ember is nevezhető tökéletesnek."
Egyetlen élőlény SEM nevezhető tökéletesnek, semmiféle szempontból sem.
Mivel az édenben még tökéletes élőlények voltak, a jelenlegi lények viszont olyanok, hogy már az őseik sem lehettek tökéletesek soha, ez csak egy módon lehetséges: ha az isten a kiűzetéskor MINDNEK lecserélte a testét. Erre mondja azt a Biblia, hogy "bőrruhát varrt nekik".
Az bizony NEM tökéletes, hanem a céljának MEGFELELŐ. Ez mindig kompromisszumokat jelent.
Mondjuk a tökéletes kés éle egyetlen atom vastagságú lehet.
Az abszolút tökéletesség csak elméleti, a gyakorlatban nem létező kategória. Az ilyen kés sem tökéletes, mert nem képes mindent átvágni, például egy protont nem. Tehát abszolút tökéletes kés a gyakorlatban nem létezik, csak az ideák világában. Mondjuk, ha platonista vagy, akkor nyilván az abszolút tökéletes fogalmakat kell alapnak tekintened.
"Egy tökéletes dolog mindig csak a megfelelő környezetben tökéletes."
Ezzel mégiscsak azt mondod, hogy akkor tökéletes, ha a céljának tökéletesen megfelel. A megfelelő környezetben, rendeltetésszerű módon való használat feltétele a célnak való megfelelésnek.
"Van pl. olyan feltétel is, hogy a létező legjobban ellátja MINDEN feladatát."
Ez szerintem is így van.
"Lehetetlen, hogy bármi is nála jobban lássa ezt el."
Ez már nem olyan egyértelmű. Ezzel azt állítod, hogy mindenből csak egy tökéletes, ideális "mintapéldány" lehet. Ez megint csak a platonizmusra hajaz.
folyt. köv.
"Ezen kívül a tökéletes dolog magától képtelen elromlani."
Tehát akkor az ember már az Édenkertben sem volt tökéletes. A tökéletlensége a szabad akaratában rejlett.
"Mivel az édenben még tökéletes élőlények voltak, a jelenlegi lények viszont olyanok, hogy már az őseik sem lehettek tökéletesek soha, ez csak egy módon lehetséges: ha az isten a kiűzetéskor MINDNEK lecserélte a testét. Erre mondja azt a Biblia, hogy "bőrruhát varrt nekik".
És csinála az Úr Isten Ádámnak és az ő feleségének bőr ruhákat, és felöltözteté őket. (1Móz 3,1) - Ez nem testcseréről szól, hanem konkrétan bőr ruháról. Honnan veszed ezt a testcsere dolgot?
Az Isten valóban a saját arcképére (tehát szeretetre) teremtette az embert, szellemi-lelkeket, mert az ember szellemi lény valójában. Isten tökéleteset teremtett!
De mivel a teremtményei teremtmények, és ahhoz, hogy a szeretett teremtményei szabadon választhasson a szeretet mellett, tehát az Istent válassza a boldogsága érdekében, ezért SZABAD AKARATOT adott a teremtményeinek.
Igen, mivel szeretni csak szabadon lehet. Ha nem adott volna szabad akaratot a teremtményeinek, akkor bábut teremtett volna é nem önálló szellemi teremtményeket.
A tökéletességet tehát el lehet rontani, de ez nem jelenti azt, hogy maga a teremtés ne lett volna tökéletes!
Azok a szellemi lények, akik igent mondtak az Isten "meghívásának", őket hívjuk angyaloknak.
Akik nem a szeretet választották, hanem a vevést, az önzést (Ádám és Éva tört. ezt szimbolizálja), azok lettek a bukott angyalok.
Azok a bukott angyalok akik megátalkodottak lettek és nem akarnak megjavulni, őket hívjuk ördögöknek.
Azok a bukott angyalok pedig akik megbánták, hogy az önzést és a vevést választották és szeretnének megjavulni, és vissza kerülni az Isten Országába, őket hívjuk a földön fizikai testben élő embereknek.
"Azok a bukott angyalok pedig akik megbánták, hogy az önzést és a vevést választották és szeretnének megjavulni, és vissza kerülni az Isten Országába, őket hívjuk a földön fizikai testben élő embereknek."
Hát ez egy érdekes elmélet, de mire alapozod?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!