Hogyan kell értelmezni a 10 parancsolatot és hogyan kell Újszövetségi mödon betölteni?
"A 7.nap,NEM a tétlenség napja!"
De, a törvény szerint igen, és a gyülekezés napja. Jézus nem a törvényt tartotta be,hanem átírta, újra! értelmezte
"Jézus szóban,és tettekben tanított,hogy szombaton is szabad jót cselekedni,de sosem dolgozott szombaton."
Semmi dolgot! Kifejtettem, az itt szereplő dolog a cselekedet. Ahogy Jézus sem érvelt azzal, hogy farizeusok, hát nem olvastátok a törvény szövegét?... Hibás az érved.
35.Hsz!
Isten nyilvánvalóan kifejezte,mit tegyen,és mit ne tegyen az,aki teremtmény ezen a Földön.A semmittevést,csak az ördög tanítja!
Talán nem ismered a rabbinikus iratokat,melyek tételesen felsorolják azokat a dolgokat,amit nem szabad tenni. Pl. nem szabad sábeszkor:körmöt vágni,tüzet gyújtani,vagy oltani,terhet-pl egy zsebkendőt zsebben-viselni,1000 lépésnél többet megtenni,stb. Ezek a leírások nincsenek benne a Bibliában.
(A haszid zsidó férfiak,szombaton nem viselnek terhet.A zsinagógába menet,a péntek délután csuklójukra kötött zsebkendővel,üres kézzel mennek nagy családjuk előtt.A nem ritkán 5-7 gyermeket,mind a feleség cipeli mögötte haladva.A nők alacsonyabb rendűek,s ők cipelhetik a pereputtyot.)
"Isten nyilvánvalóan kifejezte,mit tegyen,és mit ne tegyen az,aki teremtmény ezen a Földön.A semmittevést,csak az ördög tanítja!"
Egészen pontosan semmi fizikai munkát. A zsidók szombaton eljártak a zsinagógába, imádkoztak, felolvasták az írásokat. Én ezt veled ellentétben nem nevezném semmittevésnek. Igaz nem is munka, ez volt a szombat megszentelése. Nem főztek, nem gyújtottak tüzet, nem mentek hosszabb útra (tehát nem végeztek semmi fizikai munkát, dolgot), helyette Istennek szentelték a napot.
37.Hsz!
Meglehetősen nagyképű hozzáállás Jézus,mint Isten Fia értelmezését egy korlátolt elméjű emberkének felülbírálni!
Nem érzed az ellentmondást?
Nem érzem, mivel nem bírtáltam felül.
De látni kéne a kontrasztot Jézus és a mózesi törvény között. A mózesi törvény aprólékosan szabályozza a szombat megtartátást, Jézus pedig láthatóan szembe ment ezzel a törvénnyel, amikor például gyógyított. Az írástudók nem véletlenül vetették többször is a szemére.
Ezzel is rávilágított Jézus, hogy a mózesi törvény a zsidó népnek adatott, a szombattal és minden más ehhez köthető dologgal együtt. Számunkra új parancsot adott, a szeretet parancsát. Jézusban nem egy újabb farizeus jelent meg, még ha ezt ti adventisták nehezen is tudjátok megemészteni.
Jézusról,egyetlen adventista sem állította még,hogy farizeus lett volna,s így ez is egy rágalmad.
Az adventisták,-legtöbb keresztény történésszel együtt-esszénus gyökereket vél felfedezni Jézus tanításaiban.
A mózesi törvény,az Édenben adott "szeretet törvénye"felfrissítése.Valóban a zsidóknak adta,hogy kereskedő nemzetként megismertesse azt,mint Isten lénye tükrét az emberiséggel.
Nem véletlen,hogy annak legmélyebb szellemiségét Jézus is megtartotta,és tanította.
A mózesi törvény nem tiltotta a szombatnapi gyógyítást,csak a munkát.
A gyógyítást,kalász tépést CSAK a rabbinikus írások tiltották.
"Jézusról,egyetlen adventista sem állította még,hogy farizeus lett volna,s így ez is egy rágalmad."
Ezt írtam volna? Olvasd el újra. Ti adventisták vagytok a farizeusok, ellentétben Jézussal. Jézus és az apostolok tanítása teljesen világos szombat dolgában.
Lehet kicsit félreérthetően fogalmaztam.
"A mózesi törvény,az Édenben adott "szeretet törvénye"felfrissítése."
Erre vallanak különösen azok a büntetések, amikor halálra kell kövezni embereket bűnükért.
"A mózesi törvény nem tiltotta a szombatnapi gyógyítást,csak a munkát."
Mint rámutattam, az ottani "munka" szó elég sok mindent jelent, nem csak a kertásást például.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!