Hogyan kell értelmezni a 10 parancsolatot és hogyan kell Újszövetségi mödon betölteni?
"össze akarjátok mosni az törvényt Jézussal"
Te írtad, de mint kiderült, nem nekem.
De, ha inged, vedd magadra, de ez nem vád. Az, hogy gyilkos vagy, az vád. Az, hogy helytelenül értelmezel írásokat, az nem vád, hanem vélemény.
Jézus tett dolgokat szombaton. Ezt szóvá tették a zsidók. Jézus azzal érvelt, hogy jót tehetnek. Viszont a törvény nem szelektál. Isten elég ostoba módon tette volna közre törvényét, mert csak annyit kellett volna mondania, hogy ne tegyetek gonoszságot szombat napon. Ehelyett azt mondta, hogy ne tegyetek semmit sem. Sőt, volt idő, amikor a házból sem jöhettek ki a zsidók. Ezt a munkára próbáljátok érveltetni, de ebben az esetben Jézusnak egyszerű lett volna érvelnie, mert csak annyit kellett volna mondania, hogy nézzétek meg, mit ír az írás. De nem érvelt így, mert ott, akik értették a héber nyelvet nem munkára vonatkoztatták, ahogy Jézus sem. Jézus nem töltötte be a tízparancsolatot úgy, ahogy az le volt írva. Ezért is háborodtak fel a farizeusok és az írástudók, és Jézus nem a szöveggel érvelt, hanem azok bűnei által. Jézus érve az volt, hogy ti dumáltok, mikor ti ezt meg azt teszitek... Meg volt egy Dávidotok, meg ez meg az. De soha nem azzal, hogy a törvény így szól...
"Isten elég ostoba módon tette volna közre törvényét, mert csak annyit kellett volna mondania, hogy ne tegyetek gonoszságot szombat napon"-véled.
Gonoszságot semmilyen napon ne tegyél, a Szombat nem arról szól, hogy 5 napig lehetsz gonosz, Szombaton meg jó fiú légy, a Szombat a munkától való megpihenésről szól.
"Ehelyett azt mondta, hogy ne tegyetek semmit sem"-véled.
Megbeszéltük, nem semmit ne tegyél, mert akkor halott lennél, hanem munkát ne tegyél. Ennek voltak különböző értelmezései a korai zsidóságban, mivel a pogány háttérből megtért keresztényekre ez a törvény már nem vonatkozik (megtéretlen keresztényekre sem).
Jézus betöltötte a törvényt, ugyanis a szombati munka tilalma alól voltak kivételek:
1 Dávid katonái kalászt téptek, ez egy gyakorlati kivétel egy elismert királyról
2 papok szombaton a templomban az oltár körül végezhettek munkát, ezzel nem szegték meg a Szombat törvényét. Jézus erre hivatkozva mondta azt, hogy:
5
Vagy nem olvastátok-é a törvényben, hogy szombatnapon megtörik a papok a szombatot a templomban és nem vétkeznek?
6
Mondom pedig néktek, hogy a templomnál nagyobb van itt.
A templomnál nagyobb a Messiás, ez Ő maga volt, tehát sem ő sem a tanítványai nem szegték meg a szombati törvényt.
"Gonoszságot semmilyen napon ne tegyél, a Szombat nem arról szól, hogy 5 napig lehetsz gonosz, Szombaton meg jó fiú légy, a Szombat a munkától való megpihenésről szól. "
Jézus mégis nem a munkamentes, és a melós napot, hanem a jó és a gonosz cselekedetet állította szembe a szombat napon:
Mt 12,12
Mennyivel drágább pedig az ember a juhnál! Szabad tehát szombatnapon jót cselekedni.
Ahogy a törvény NEM tartalmazta!!!
Mk 3,4
Azoknak pedig monda: Szabad-é szombatnapon jót vagy rosszat tenni? lelket menteni, vagy kioltani? De azok hallgatnak vala.
Helytelenül, mert a törvény nem tesz kitételt, a törvény szerint nem tehet semmit, ami nem a pislogásra, hanem a kétkezű cselekedetre vonatkozik, tehát jót sem!!!
Lk 6,9
Monda azért nékik Jézus: Valamit kérdek tőletek: Szabad-é szombaton jót tenni, vagy rosszat tenni? az életet megtartani, vagy elveszteni?
Nem mondott egyetlen egy olyan hivatkozást sem, hogy pénzt keresni tilos szombaton, ezt csak te teszed hozzá, úgyhogy én mondom: -véled, csak nem jól tudod.
""Ehelyett azt mondta, hogy ne tegyetek semmit sem"-véled.
Megbeszéltük, nem semmit ne tegyél, mert akkor halott lennél, hanem munkát ne tegyél."
Gyengébbek kedvéért:
2Móz 20:10 De a hetedik nap az Úrnak a te Istenednek szombatja: semmi dolgot se tégy azon se magad, se fiad, se leányod, [se] szolgád, se szolgálóleányod, se barmod, se jövevényed, aki a te kapuidon belül van
tégy: עָשָׂה (ʿáśáh) dolgozik, megmunkál, teremt, alkot, ÁLDOZ!, szerez, véghezvisz, cselekszik!!!
dolgot: מְלָאכָה (məlá'ḵáh) feladat, munka, foglalkozás, tulajdon, javak
Ha megfigyeled az előző sort: 2Móz 20:9 "Hat napon át munkálkodjál, és végezd MINDEN DOLGODAT; láthatod, hogy mivel állít párhuzamot. Nem a jó és a rossz dolgokra, ahogy Jézus értelmezte, hibásan, mert a törvény nem arról szól, hogy tehetsz jót szombaton!!! Hanem a törvény szerint nem tehetsz semmit, ahogy a teremtésnél is megpihent. Egy király cselekedete nem tesz semmissé törvényt. Ahogy mondtam, Jézus érve a nézd már, ti ezt teszitek, meg volt, aki ezt tette, tehát én is tehetem. Jákob, Salamon bűntelen volt a többnejűsége végett. Lehet-e bármelyik egyház szerint több feleségem, hálhatok-e 10 asszonnyal, ki az enyém? Dávid, talán nem ölt? Ezzel szentesítette az emberölés fogalmát háború esetén, aminek inkább az ellenkezőjére tanított Jézus? Kettős mérce, két tanítás. Ráháb hazudott, hogy mentse magát és a kémeket. Akkor szentesítettük az önös érdekből való hazudást? Ez a "Dávid katonái kalászt téptek, ez egy gyakorlati kivétel egy elismert királyról " tanítás kamu. A törvényt nem semmisíti ember. Ha meg nem ember semmisíti, akkor a törvény nem örök érvényű, így egyetlen pontot sem szabad idézgetni.
Nekem ez a szombat nap -kivéve a gyevi bíró- nak az esetére hajazva tűnik.
24.Hsz!
A "munka",és "dolog"értelmezésére kiválló,a 25.Hsz.
Dolog időben-6 napon keresztül-minden munkát végezni kell!
A 7.nap,NEM a tétlenség napja!
25.Hsz!
Kiváló dolgokat írtál,csak az utolsó mondatodat nem értem.
A pogányoknak miért nem kell Krisztus példáját követni a szombat megszentelésében is?Talán Jézus ettől az áldástól megfosztotta azt,aki ószövetségi értelemben nem kiválasztott?
29.Hsz!
Jézus szóban,és tettekben tanított,hogy szombaton is szabad jót cselekedni,de sosem dolgozott szombaton.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!