Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Hogy van helyesen: Mondom...

Tamás321 kérdése:

Hogy van helyesen: Mondom neked, még ma velem leszel a paradicsomban, vagy: Mondom neked még ma, velem leszel a paradicsomban?

Figyelt kérdés
Nem lehet, hogy egy fordítási hiba miatt rossz helyre került a vessző?
2010. jún. 1. 22:47
1 2 3 4
 21/37 A kérdező kommentje:

A vértanú Tyndale ezt mondta a holtak állapotáról: "Az igazat megvallva, nem vagyok meggyőződve arról, hogy (a halottak) már abban a dicsőségben vannak, amelyben Krisztus vagy Isten kiválasztott angyalai. Ez hitvallásunktól is teljesen idegen; mert ha ez úgy lenne, amit nem hiszek, akkor a test feltámadásáról hiábavaló lenne prédikálni. " Tagadhatatlan tény, hogy a halálkor megkapható halhatatlan boldogság reménye sok embert arra késztetett, hogy mellőzze a feltámadás bibliai tanítását. Ezt az irányzatot dr. Adam Clarke így észrevételezte: "Úgy tűnik, hogy a feltámadás tanának az őskeresztények sokkal nagyobb fontosságot tulajdonítottak, mint napjaink keresztényei. Ez hogy lehet? Az apostolok állandóan ismételgették ezt a tant, és Isten gyermekeit ezzel szorgalomra, engedelmességre és jókedvre lelkesítették. De korunkbeli utódaik csak ritkán említik! Hirdették ezt az apostolok, és hitték az őskeresztények. Ezt prédikáljuk mi is, és így hiszik hallgatóink is. Az evangélium egyetlen tantételre sem helyez nagyobb súlyt, mint erre. Az igehirdetés jelenlegi rendszerében pedig egy olyan tantétel sincs, amit nagyobb hanyagsággal kezelnénk, mint ezt. " Ennek az lett a következménye, hogy a keresztény világ majdnem teljesen elhomályosította és szem elől tévesztette a feltámadás dicső igazságát. Egy neves vallásos író lThessz 4:13-18-hoz ezt a magyarázatot fűzi: "Az Úr második eljövetelének megbízhatatlan tanát az igazak boldog halhatatlanságának tanával cseréljük fel, ami alkalmas a vigasztalásra. Számunkra az Úr halálunkkor jön el. Erre várunk és erre készülünk. A halottak már eljutottak a dicsőségbe. Ők nem várnak a megítélésüket és boldogságukat jelző trombitaszóra. "

Pedig amikor Jézus távozni készült tanítványai köréből, nem azt mondta nekik, hogy nemsokára ők fognak hozzá menni. "Elmegyek, hogy helyet készítsek néktek - mondta. És ha majd elmegyek, és helyet készítek néktek, ismét eljövök, és magamhoz veszlek titeket" (Jn 14:2-3). Pál pedig azt mondja, hogy "maga az Úr riadóval, arkangyal szózatával és isteni harsonával leszáll az égből, és feltámadnak először, akik meghaltak volt a Krisztusban; azután mi, akik élünk, akik megmaradunk, elragadtatunk azokkal együtt a felhőkön az Úr elébe a levegőbe; és ekképpen mindenkor az Úrral leszünk". Majd hozzáteszi: "Vigasztaljátok egymást e beszédekkel" (lThessz 4:16-18). Milyen nagy különbség van e vigasztaló szavak és az univerzalista lelkész fent idézett szavai között! Az utóbbi azzal vigasztalta a gyászoló barátokat, hogy bármilyen bűnös is volt barátjuk, amikor kilehelte lelkét, az angyalok maguk közé fogadták. Pál az Úr eljövetelére hívja fel hittestvérei figyelmét, amikor majd a sír béklyói lehullanak, és azok, "akik meghaltak volt a Krisztusban", feltámadnak az örök életre.

Mielőtt bárki beléphetne az üdvözültek honába, életét - jellemét és cselekedeteit - Isten megvizsgálja. Mindenkit megítél a könyvek feljegyzései alapján, és mindenkit cselekedetei szerint jutalmaz. Ez az ítélet nem a halálkor történik. Figyeljük meg Pál szavait: Isten "rendelt egy napot, melyen megítéli majd a föld kerekségét igazságban egy férfiú által, kit arra rendelt; bizonyságot tévén mindenkinek az által, hogy feltámasztá őt halottaiból" (Acs 17:31). Az apostol itt világosan kijelentette, hogy Isten egy meghatározott időben ítéli meg a világot. Pál úgy látta, hogy ez a jövőben fog teljesedni.

Júdás ugyanerre az időszakra utal: "Az angyalokat is, akik nem tartották meg fejedelemségüket, hanem elhagyták az ő lakhelyüket, a nagy nap ítéletére örök bilincseken, sötétségben tartotta. " Majd Énok szavait idézi: "Imé eljött az Úr az Ő sok ezer szentjével, hogy ítéletet tartson mindenek felett" (Jud 6.14-15). János kijelenti, hogy látta "a halottakat, nagyokat és kicsinyeket; és könyvek nyittatának meg... és megítéltetének a halottak azokból, amik a könyvekbe voltak írva" (Jel 20:12).

De amennyiben a halottak már most élvezik a menny boldogságát, illetve a pokol lángjai közt gyötrődnek, mi szükség van a későbbi ítéletre? Isten Igéjének e fontos dolgokról szóló tanítása nem homályos, és nem ellentmondó. Az egyszerű ember is megértheti. De melyik tárgyilagos ember képes bölcsességet vagy méltányosságot felfedezni korunk elméletében? Vajon az Isten közelében talán már századokat eltöltő igazak, miután az ítélőszék megvizsgálta ügyüket, megkapják-e ezt a dicséretet: "Jól vagyon jó és hű szolgám... menj be a te uradnak örömébe"? És kihívják-e a gonoszokat a gyötrelem helyéről, hogy az egész föld Bírájától meghallják ezt az ítéletet: "Távozzatok tőlem ti átkozottak, az örök tűzre!" (Mt 25:21.41)? Micsoda kegyes szemfényvesztés! Isten bölcsességének és igazságosságának milyen megszégyenítő vádja!

A lélek halhatatlanságának elmélete volt egyike azoknak a hamis tanoknak, amelyeket Róma a pogányságtól vett át és beépített a keresztény vallásba. Luther Márton ezeket a tanításokat a "szörnyszülött mesék"-hez sorolja, "amelyek Róma dekrétumainak szemétdombján teremnek". Luther magyarázatot fűz e salamoni szavakhoz, amelyeket a Prédikátorok könyve így örökít meg:

"A halottak semmit nem tudnak". A reformátor ezt mondja: "Ez az ige is azt bizonyítja, hogy a holtaknak nincsenek ... érzéseik. Ott nincs semmi kötelesség, tudomány, ismeret, bölcsesség. Salamon azt mondja, hogy a halottak alszanak, és egyáltalán semmit nem éreznek. Mert a halottak fekszenek, nem számlálva sem a napokat, sem az éveket, de ha felébrednek, úgy fog tűnni nekik, mintha szűken egy percet aludtak volna. "

A Szentírásban nem találunk olyan kijelentést, hogy az igazak jutalmukat, a gonoszok pedig büntetésüket a halálukkor kapják meg. A pátriárkáktól és a prófétáktól nem maradt fenn ilyen kijelentés. Krisztus és apostolai még csak nem is céloztak erre. A Biblia világosan tanítja, hogy a halottak nem mennek azonnal a mennybe. Azt olvassuk róluk, hogy alszanak a feltámadásig (lThessz 4:14; Jób 14:10-12). Azon a napon, amikor elszakad az ezüstkötél és összetörik az aranypalack (Préd 12:8), az ember nem tervez többé. Akik alászállnak a sírba, a csendességben vannak. Többé nem tudnak semmit arról, ami a nap alatt történik (Jób 14:21). Áldott pihenés ez a megfáradt igazaknak! Az idő, akár hosszú, akár rövid, számukra egy pillanat csupán. Alszanak, és a mennyei harsonák hangjára dicső halhatatlanságra ébrednek. "Mert trombita fog szólni, és a halottak feltámadnak romolhatatlanságban... Mikor pedig ez a romlandó test romolhatatlanságba öltözik, és e halandó halhatatlanságba öltözik, akkor beteljesül amaz ige, mely meg vagyon írva: elnyeletett a halál diadalra" (lKor 15:52-54). Amikor Isten előhívja e halottakat mély álmukból, gondolatuk fonalát ott veszik fel, ahol elejtették. Utoljára a halállal tusakodtak; utoljára arra gondoltak, hogy a sír fogságába esnek. Amikor előjönnek a sírból, első boldog gondolatuk e győzelmes kiáltásban fejeződik ki: "Halál! Hol a te fullánkod? Pokol! hol a te diadalmad?" (lKor 15:55).

2010. jún. 3. 15:34
 22/37 anonim ***** válasza:
Te kis huncut, ezt most az Őrtoroynból másoltad ki... ;)
2010. jún. 3. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/37 anonim ***** válasza:
Olvasd ezt el: [link]
2010. jún. 3. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/37 anonim ***** válasza:

Bölcs 3,1-6 – „Az igazak lelke azonban Isten kezében van, és gyötrelem nem érheti őket. Az esztelenek szemében úgy látszott, hogy meghaltak; a világból való távozásukat balsorsnak vélték, elmenetelüket megsemmisülésnek. De békességben vannak. Mert ha az emberek szemében szenvedtek is, a reményük tele volt halhatatlansággal. Kevés fenyítés után nagy jótéteményekben részesülnek, mert Isten próbára tette és magához méltónak találta őket. Mint aranyat a kohóban, megvizsgálta és elfogadta őket égőáldozatul.”

Préd 12,14 – „Isten minden tettet ítélőszéke elé visz”

Sir 11,28 – „Míg meg nem hal, ne mondj boldognak senkit, csak a halálakor lehet latra vetni az embert.”

2Mak 12,45 – „Arról is meg volt győződve, hogy akik jámborságban halnak meg, azokra nagy jutalom vár - ez szent és jámbor gondolat volt.”

Lk 16,19-31 – A gazdag ember és Lázár. – Az ítélet egyből a haláluk után megtörtént.

Zsid 9,27 – „az ember számára az a rendelkezés, hogy egyszer haljon meg, és utána ítéletben legyen része”

Zsid 10,31 – „Rettenetes dolog az élő Isten kezébe jutni.”

Jel 14,13 – „Mostantól fogva boldogok a halottak, akik az Úrban haltak meg.”

2010. jún. 3. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/37 anonim ***** válasza:
Az általad idézett szövegek az ószövetségi nézetet jellemzik, és ez bizony szűkebb, mint az újszövetségi. Ugyanerről beszél könyvében Salmond ( [link] ). Ezt érdemes tudatosítani egy kereszténynek is, nehogy mindenhol egyháza dogmáját akarja fellelni. - Jehova Tanúi elkövetik azt a hibát, hogy a Biblia előrehaladó kinyilatkoztatási menetrendjét sutba dobva az Ószövetséggel ütik agyon az Újat (annak több kinyilatkoztatott részletét, mely néhol felülírta a korábbi szűkös tudásra alapozott kijelentéseket). Erre nem az a megoldás, hogy az Újat akarjuk az Óban minduntalan meglátni, s ahol az kevesebbet mond, ott görcsösen belemagyarázzuk. JT-i ellen bőven elég ilyenkor pl. a Prédikátor vagy némelyik zsoltáros létpesszimizmusát bizonyítékul hozni, hiszen ők a földön vártak minden jutalmat, és ezért féltek a haláltól, könyörögtek életük meghosszabbodásáért és így tovább.
2010. jún. 3. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/37 anonim ***** válasza:

Ennek a megállapítása egyszerű. Idézd az eredeti (ó héber) szöveget - ugyanis csak eredeti szövegnél lehet exegézist végezni - és akkor meg tudjuk állapítani.

De szerintem ezt nem engedik meg neked a vének ó jaj...

Lehet, hogy mázlista vagyok, de hatodikos hittanos diákjaim annyira értelmesek, hogy körberöhögnének, ha náluk próbálkoznál fordításból exegézist végezni.

2010. jún. 3. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/37 anonim ***** válasza:
Bocsánat görög (koiné) szöveget
2010. jún. 3. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/37 A kérdező kommentje:
nem az őrtoronyból másoltam ki, nekem az őrtorony semmit nem jelet, nem is olvasnám szívesen
2010. jún. 4. 15:32
 29/37 A kérdező kommentje:
Olyan nincs, hogy nekem nem engednek meg valamit a vének, mert nincsenek is vének, nekem nem parancsol senki, hogy ezt és ezt hihetem csak. Próbáltam én már elhinni azt is, hogy van a halál után is élet, de sehogy nem tűnt logikusnak, sőt csak zavarosabb lett tőle minden. Meg miért lenne erre szükség? A bűn az egész emberi személyiségre halált eredményez, vagyis megszűnik teljesen létezni. Ezért kellett a megváltási terv, különben annak sincs értelme. Egyébként Jézus sem ment le a föld alá, hogy onnan lelkeket szabadítson ki. Hanem halálakor megnyíltak a sírok és feltámadásakor támadtak fel igaz halottak. Erre értendő az, hogy fogjokat vitt fel magával. Mert a mennyben sincsenek feltámadt emberek. Kivéve a 24 vént. De csak 21-et kellett már felvinnie magával a feltámadott halottak közül, hogy meglegyen a huszonnégy. Ugyanis 3 már megvolt. Énok, Illés és Mózes. Mikor megjelent Jézus megdicsőülésekor Mózes és Illés ők két csoportot szemléltettek. Illés szemléltette azt a csoportot, akik Jézus visszajövetelekor elváltoznak és úgy vitetnek fel a mennybe, Mózes pedig szemléltette azt a csoportot, akik elhunytak Krisztusban, de visszajövetelekor feltámadnak és az elváltozott igazakkal együtt elragadtatnak. Mózes nem sokkal halála után feltámadt és felvitetett a mennybe. Erről szól az a feljegyzés, miszerint Sátán vetekedett Mihállyal Mózes teste felett. A második halál és a kénkővel égő tüzes tó, a véső megsemmisülést jelenti. A halál és a pokol is vettetnek a kénkővel égő tüzes tóba. Semmi értelme nem lenne örök gyötrelemnek helyét fenntartani, ugyan mi célból? Mikor Jézus beszélt a gazdag emberről és Lázárról, történetét a farizeusok pokolról való felfogása szerint ábrázolta az igazságszolgáltatásról, hogy az ő felfogásukban is érthető legyen. De tényleg, mondjátok el nekem, mi szükség a pokolra?
2010. jún. 4. 16:21
 30/37 A kérdező kommentje:
Az egyik válaszadó írja, hogy engem körberöhögnének a diákjai. De hát a körberöhögés az miféle megoldás? Nem feleselni akarok az illetővel, csak jelezni, hogy a nevetés még nem bizonyító erejű, de a közmondás szerint, ki nevet a végén, az a lényegesebb. Azonkívül: boldogok, akik most sírnak, mert ők nevetni fognak. Tehát csak azért írom, hogy bemutassam ennek a hozzáállásnak a helytelenségét, vagyis hogy nem ezzel a módszerrel kell vitázni, hanem tisztelettel. De ettől én még nem sértődöm meg, lehet hogy jobban tudnak bizonyos dolgokat, mint én. Hát ha valaki tanult akar lenni, nincs azzal semmi baj, csak a sok tudomány sokszor kárára is válhat az egészséges gondolkodásnak. És van úgy, hogy a tudatlan ember rájön az igazságra. Ez nem bántás akar lenni, csak olyan tény, ami előtt nem mehetünk el.
2010. jún. 4. 17:34
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!