Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Hogy van helyesen: Mondom...

Tamás321 kérdése:

Hogy van helyesen: Mondom neked, még ma velem leszel a paradicsomban, vagy: Mondom neked még ma, velem leszel a paradicsomban?

Figyelt kérdés
Nem lehet, hogy egy fordítási hiba miatt rossz helyre került a vessző?
2010. jún. 1. 22:47
1 2 3 4
 11/37 anonim ***** válasza:
Három ég vagyon t. i. a levegőég, a csillagos ég, s a szellemi ég, a boldog lelkek lakhelye. Ez utóbbiba ragadtatott Pál apostol.
2010. jún. 2. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/37 anonim ***** válasza:
Nos, engem nem érdekel, hogy ki hova teszi azt a vesszőt. A lényeg az, hogy pl. én, aki nem szeretem a paradicsomot, inkább Paprikába utazok. ;D
2010. jún. 2. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/37 A kérdező kommentje:

Ha nem hal meg a lélek a testtel együtt, miért írja a Biblia, hogy amely lélek vétkezik, annak kell meghalni?

Dávid kijelentette, hogy az ember öntudatlan a halálban. "Kimegyen a lelke; visszatér földébe, és aznapon elvesznek az ő tervei" (Zsolt 146:4). Salamon ugyanígy vélekedett: "Az élők tudják, hogy meghalnak, de a halottak semmit nem tudnak. " "Mind szeretetük, mind gyűlöletük, mind gerjedezésük immár elveszett; és többé semmi részük nincs semmi dologban, amely a nap alatt történik. " "Semmi cselekedet, okoskodás, tudomány és bölcsesség nincs a seolban, ahová menendő vagy" (Préd 9:7-8.12).

Péter pünkösdkor azt mondta, hogy Dávid pátriárka "megholt és eltemettetett, és az ő sírja e mai napig minálunk van". "Mert nem Dávid ment fel a mennyországba" (Acs 2:29.34). Az a tény, hogy Dávid a sírban marad a feltámadásig, bizonyítja, hogy az igazak nem jutnak a mennybe halálukkor. Mivel Krisztus feltámadt, Dávid végül Isten jobbjára ülhet, de csak a feltámadás után.

Pál ezt mondta: "Ha a halottak fel nem támadnak, a Krisztus sem támadott fel. Ha pedig a Krisztus fel nem támadott, hiábavaló a ti hitetek, még bűneitekben vagytok. Akik a Krisztusban elaludtak, azok is elvesztek tehát" (lKor 15:16-18). Ha az igazak négyezer éven át haláluk után egyenesen a mennybe mentek, hogyan mondhatta Pál, hogy ha nincs feltámadás, akkor "akik a Krisztusban elaludtak, azok is elvesztek". Ez esetben nem volna szükség feltámadásra.

2010. jún. 2. 16:19
 14/37 anonim ***** válasza:

Eztt a kérdést már egyszer feltették jehovatanúi.

http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallaskri..


Kiadták a vének házifeladatba mint egy újabb jehovatanús álkérdést?Szerencsétlen emberek. Nincs saját akaratotok?

2010. jún. 2. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/37 anonim ***** válasza:

Ezékiel 18:4 "amely lélek" hebraizmus, jelentése: "aki".


Amikor a Bibliában arról van szó, hogy a „lélek" meghal (például 4Móz 23,10; 1Kir 19,14), az mindig az egész embert (szélesebb értelem), de sohasem a lelket, mint az ember teremtésbeli elemét (szűkebb értelem) jelenti. Ez különösen az olyan helyekre vonatkozik, mint Ez 18,4, amelyet szívesen vesz elő az Őrtorony Társulat. Ha ott azt mondja a próféta, hogy „annak a léleknek kell meghalnia, amelyik vetkezik", ezen nyilvánvalóan az ember szellemi-testi egységében értendő, mert egy elszigetelt lélek sem vetkezni, sem meghalni nem tudna. A halandóság olyan tulajdonság, amely az Újszövetségben csak a földi testre vonatkozóan használatos (Róm 6,12; 8,11; 1Kor 15,53k; 2Kor 4,11; 5,4). Hiszen a földi test a látható és múlandó szférájába tartozik (2Kor 4,18). Az új test azonban, amelyben a személyes folyamatosságában tovább létező ember az utolsó napi feltámadáskor részesül, halhatatlan (1Kor 15,35-54; 2Kor 5,1-10; Fil 3,21).


Ez 18:4 értelmesen fordítva tehát:


"Nézd, minden élet az enyém: az apa élete éppúgy az enyém, mint a fiú élete. Aki vétkezik, az hal meg!"

Az ilyen kitételek, mint pl. "lelkem az igaznak halálával haljon meg", hebraizmusok, ugyanis a nefes sokszor a magára térő és személyes névmást is helyettesítheti a héberben, így kell érteni az ilyen kifejezéseket: „meghal az én lelem” = „én meghalok”.

Pláne, hogyha figyelembe vesszük, hogy a szövegkörnyezet egyáltalán nem az ember halál utáni reménységéről szól, hanem a személyes felelősségről.


Itt az Úr azt mondja, hogy ő szeret és megitél minden embert, az atyát úgy, mint a fiút, miért büntetné és a fiút atyja vétkeért? Csak a bűnöst bünteti, legyen az atya vagy fiú; vagyis nem atyáitért büntet, hanem tulajdon bűneikért.


Tehát nem a közbülső állapotot tagadja, ott szó sincs arról.


Zsoltárok 146:4


Az annihilacionista neo-szadduceusok által sokat idézett Zsolt 146:4 éppen nem tagadja a tudat túlvilági létezését. Az eredeti szövegben az idézett rész így hangzik: "bajjóm hahú ávedú estónótáv" (ביום ההוא אבדו עשתנתיו), amely körülbelül azt jelenti, hogy "azon a napon elpusztulnak/elvesznek (ragyogó) tervei / (fényes) gondolatai".


Az ilyen "egysoroknak" mindig az a problémájuk, hogy bármire felhasználhatóak. Ezzel mindenesetre nemtom, hogy lehet bármit alátámasztani. Max csak azt bizonyítja, hogy a tervei nem léteznek már, ami elég logikus, ha a pacák kinyúlt. :) Az estón nem az ember teljes gondolatiságát (elméjét) jelenti, hanem annak csak egy igen kis szeletét. Tk. "fényes, nagyszerű gondolatok", vagy ilyesmi. Hasonló szentírási versekkel összevetve sokkal valószínűbb, hogy a fényes gondolatok a földi élettel kapcsolatos tervekre vonatkoznak. A Szentírás rendkívül sok helyen szól arról, hogy az ember földi életre szőtt tervei, ha figyelmen kívül hagyják az Örökkévaló akaratát és a földi élet véges voltát, nagyon törékenyek tudnak lenni.


A kérdéses igehelynek tehát ez a helyes fordítása:


"Az élet elhagyja, visszatér a porba, s odavan minden terve."


Here, "thoughts" refer to "unaccomplished purposes" of a person on earth. Death puts an end to those purposes, as anyone would agree. In this sense, one's thoughts "perish" at death. Another similar use occurs at Isaiah 55:7:


"Let the wicked forsake his way, and the unrighteousness man his thoughts . . . "


This doesn't mean that unrighteous men must cease all thinking and become unconscious and nonexistent. Nor does Ps 146:4. Much of this sort of inadequate and erroneous exegesis results from a profound lack of understanding of the many literary forms and devices used in Scripture, as seen in these three examples. Much of the OT is poetry of one sort or another. One cannot interpret poetry in a wooden, literal way.


All man’s plans for life perish upon his death. He cannot accomplish his plans once he dies. Does not relate to unconsciousness.


= Prédikátor 9:5 =


Ezt az a Prédikátor mondja, akinek vajmi kevés ismerete lehetett sok olyanról, amit később Jézus és apostolai hirdettek. Ő Mózes törvénye alapján nézett szét a világban, és csupa hiábavalóságot talált, mert a törvényben ígért földi viszonzás nem kísérte mindenkor a jó cselekedeteket és földi büntetés a gonosz tetteket. Viszont Jézus és az apostolok ennél nagyobb távlatot csillantottak föl, többek között a halál utáni mennybeli jutalmazás ígéretét is. A Prédikátor nem volt olyan teljes kijelentés birtokában, mint az evangélisták. Avagy bizony azt is állítod vele együtt, hogy nincs jobb dolga az embernek az ég alatt, mint hogy egyék-igyék, vigadjon stb.?


A Préd 9:5 sokat idézett mondata nem tanítja az öntudatlan létezést a halál után, csak hogy nincs részük semmiben, ami a nap alatt történik. Éppen ezt idézed te is a folytatásban, és én sem állítottam soha, hogy a halottak tudják, mi folyik a földön. De talán te kész vagy elfogadni szó szerint (magadra nézve is), hogy a halottaknak nincs többé semmi jutalmuk?


Mer azt tán még te is elfogadod, hogy végső elemzésben mégsem minden hiábavalóság, és hogy van az embernek jobb dolga is, mint enni, inni és élvezni az életet. Ha elfogadod, nem érzed úgy, hogy ellentmondasz a Prédikátornak?


Először is a vers önmagában csak annyit mond, hogy az élők a jövőről csak annyit tudnak, hogy meg kell halniuk; ez a leverő tudat azonban értékesebb, mint az alvilági állapot, amely a tudást teljesen nélkülözi. Az ószövetségi bölcs még nem tud a túlvilági jutalomról; a földi jutalom a halál után a halhatatlan hírnév lenne, de ez is csak hiúság, mivel az emberek hamar felejtenek. Tehát az élők érzékeik teljes használatában vannak, s még élvezhetnek; de az elhunytak, még a jámborok lelkei is, némi aléltságban és szomorú csendességben vannak együtt. A prédikátor itt az ószövetségi, a kereszténység előtti idők elhunytairól szól. Mielőtt Krisztus a váltságmunkáját véghezvitte, az ég be volt zárva; s ez idő alatt az elhunytak mind az alvilágban voltak együtt örömtelen bús létben, habár örök üdvre voltak is választva. Ennyiben életük szomorúbb volt, mint melyet e világon élnek az emberek. A pokol, az alvilág (Móz. IV. 16,30.33.), hol a megholtak mind összegyűltek (Jób 30,23.) mielőtt Krisztus az ő nagy munkáját végbevitte volna, a gonoszokra nézve, mint valóságos pokol, csakugyan a fohászkodás helye volt (Jób 26,5.); de a jámborokra nézve is, mint pokol tornácza, nem volt az öröm helye, hanem a néma szomorúságé (Zsolt. 29,10. 87,13. Izai. 38,18. Préd. 9,10.), s ennyiben nem volt ama hely, hol az Isten magasztaltatik és dicsértetik, mint még a földön. Csak Krisztus által szűnt meg a halál szomorú lenni, mert ő megnyitotta a mennyet, azon helyet, hol Isten magasztaltatik és dicsértetik. Az imádkozó kereszténynek jusson eszébe a bűn halála, s az örök halál a pokolban, az elkárhozottak büntetéshelyén, hol az Isten nem áldatik és nem magasztaltatik.


Az Őrtorony Társulat azt tanítja erre a bibliai versre hivatkozva, hogy, amikor egy ember meghal, akkor megszűnik létezni. A halott nem lát, nem hall, nem gondolkodik. Nincs halhatatlan lelke az embernek, amely tovább élne a halál után. Ez az ún. annihiláció, ami teljesen szemben áll a keresztény tanítással.


Az írásmagyarázat egyik alapja, hogy nem lehet néhány sort vagy szót kimetszeni a teljes szövegből, és aztán ebből kihámozni valamit. A Bibliának nem az egyes mondatait kell nézni, hanem az egyes szakaszok, illetve könyvek tanítását. Hiszen így lehetne mondjuk akár a Sátán szavaira is hivatkozni, vagy a Bibliában szereplő gonosz vagy ostoba embereknek a szavaira is (pl. „Nincs Isten” Zsolt 14,1). Ugyanez történik ebben az esetben is. A JT-k, csakhogy alátámasszák az egyik tanításukat - amelyre szinte az egész lényegi tanításuk épül -, a Prédikátor könyvéhez folyamodnak, ahol egy szkeptikus, reményvesztett és kiábrándult ember önti ki szívét, vitatkozva önmagával. Az egész Prédikátor könyve egy pont - ellenpont sorozat. Először kifejeződik a reménytelenség és az elcsüggedés, amire aztán jön a hit pozitív válasza. A Préd 9,5-re hivatkozni mint végső szóra, és bibliai tanításra, olyan, mintha pl. a pusztai megkísértésre építenénk fel egy dogmát anélkül, hogy belevennénk Krisztus válaszait.


A JT-k gyakrabban olvasnak csak egyes bibliaidézeteket, és a hozzájuk kapcsolódó Őrtorony-traktátusokat, mint magát a Bibliát. Itt is ez van, ugyanis, ha tovább olvasták volna a Prédikátor könyvét, illetve a 9,5 előzményét, akkor (talán) ők is észrevették volna, hogy mennyire hibás a kép. A prédikátor egy gondolkodó humanistaként fogalmazza meg először azokat a tételeit, amelyekben él, de amelyek nem nyújtanak számára igazi választ, amelyek nem Istenhez tartoznak: az élet értelmetlen (Préd 1,2); csak az a lényeg, hogy az ember egyen, igyon és érezze jól magát (Préd 5,17; 10,19); lényegtelen az erkölcsösség (Préd 7,16-17); látszólag nincs túlvilági igazságszolgáltatás (Préd 3,19-21; 9,2.6). Egy JT is biztosan csóválná a fejét és kézzel-lábbal tiltakozna, ha valaki azt mondaná neki, hogy „mindenkire egy sors vár: az igazra éppúgy, mint a gonoszra, a jóra ugyanúgy, mint a rosszra, a tisztára éppúgy, mint a tisztátalanra; a jóra ugyanúgy, mint a bűnösre, s a hamisan esküvőre éppúgy, mint arra, aki igaz esküt tesz. Egy sors vár mindenre. Senki sincs, aki örökké élne, s aki ebben bizakodhatna.” A JT tuti, hogy azt mondaná, hogy ezek nem Isten gondolatai, hanem egy kétségbeesett emberé, aki nem bízik az Úrban. Pedig ez a rész közvetlenül megelőzi a Préd 9,5-öt, mert ez a Préd 9,2-4-ből van. Tehát ugyanígy kell gondolni az 5-ik versre is.


A Prédikátor később elveti ezeket a gondolatokat, azzal az igenlő bizonyossággal, hogy: „az ember meg örök hajlékába tér és a por visszatér a földbe, ahonnét jött, az éltető lehelet meg az Istenhez, aki adta. Mivelhogy Isten minden tettet ítélőszéke elé visz, és lát minden rejtett dolgot, akár jó volt, akár rossz.” (Préd 12,5.7.14)


Másrészről a prédikátor az ószövetségi, a kereszténység előtti idők elhunytairól szól. Krisztus megváltása előtt az ég be volt zárva; ekkor az elhunytak még mind az alvilágban (a Seolban) voltak együtt (vö. pl. Jób 30,23) egy örömtelen, bús létben, még akkor is, ha örök üdvre voltak kiválasztva. Ők bár külön voltak a pokolra ítéltektől (vö. Ez 32,17-32), de ez a hely - mint pokol tornáca -, nem volt az öröm helye, hanem a néma szomorúságé, ahol még Istent sem dicsőítették. Ez tehát teljesen különbözik a mennytől, amit csak Krisztus nyitott meg kereszthalála által. Ekkor vált örömmé a halál, és ekkortól dicsőítik az Istent a meghalt szentek, és ekkortól tudnak közbenjárni értünk.


A Krisztus előtti Alvilág (Seol, vagy Hádész) nem ugyanaz, mint a Krisztus utáni hármas állapot (pokol, tisztítóhely, menny), bár hasonlóságok vannak. A gonoszok számára valóságos pokol (a Gyehenna) volt, de az igazak számára nem volt az Istennel való egyesülés boldog állapota.


Az Őrtorony mindenekelőtt ószövetségi igehelyekre hivatkozik, különösen is a Zsoltárok és a Prédikátor könyvére, amelyek az ember múlandóságáról, Istennel való megszakított kapcsolatáról és a halál állapotában található teremtett világról szólnak (például Zsolt 6,5; 49,14; 115,7; Préd 3,18-22; 9,3-10). Ha elszigetelten olvassuk ezeket, és nem vesszük figyelembe helyüket az üdvtörténetben, akkor valóban olyan egyoldalú véleményre jutunk, mint Rutherford és utódai. Éppen ilyen egzegézis -, amely üdvtörténeti és teljes bibliai összefüggésükből kiragadja a szövegeket, és nem veszi figyelembe az előrehaladást - jellemzi az Őrtorony Társulat bibliamagyarázatát. A „Biblia" című részben már láthattuk, hogy ez mennyire problematikus. Mi a helye a Prédikátornak (qóhelet) az üdvtörténetben! Ez az ember ószövetségi kori ismeretének szintje, Jézus Krisztus feltámadása előtt. Az örök életről és a halálról itt - mint általában az Ószövetségben - még nincs olyan világos bizonyosság, mint az Újszövetségben. Akkor is, ha az Ószövetség egyes helyein ismételten felhangzik a halál utáni létezés (például Zsolt 88,11; 139,8; Ézs 26,19; Ez 37; Dán 12,1; Jób 19,25kk). (És 26,19 és Dán 12,lkk kivételével a többi vitatható - a kiadó.) A teljes bizonyosság csak Jézus Krisztus feltámadásával és általa, mint a halottak általános feltámadásának alapvetésével adatott. Ezzel szemben az Ószövetségben sok helyen találkozunk a fenyegető ítélettől és a földi élet múlandóságától való félelemmel, így a Prédikátornál is. A Qóhelet „még erősen a jelen világon tájékozódik", és „nincs bizonyossága az életre való feltámadásról" (Stoll 1993, 34. o.). Azzal számol azonban, hogy „a halállal még nincs mindennek vége (3,17; 12,7)", hogy „van ítélet". Préd 3,18kk például beszél „az Isten nélküli emberről, aki csak magával törődik, és az állatokkal összehasonlítva belátja és be is kell látnia, hogy a halálig menően nincs különbség". A vonalvezetés azonban „következetesen folytatódik a halált legyőző Jézus Krisztusig" (i. m. 76k). Ugyanez érvényes Préd 9,3kk-re: ,,'A nap alatti' elhelyezés újra felismerteti, hogy megfigyeléseivel a Prédikátor az élet józan valóságát Isten rendelése mellett elmenve uja le"(i. m. 139. o.). Amikor Jehova Tanúi ilyen helyekre támaszkodnak, nem veszik észre, hogy ezek kérdésekként szerepelnek, amelyek Jézus Krisztussal jutnak válaszhoz és beteljesüléshez. Amikor Préd 3,21 ezt kérdezi: „Ki tudja, hogy felszáll-e az ember lelke a magasba?", erre az újszövetségi hely, 2Kor 5,1 adja meg a választ: „Tudjuk pedig, hogy ha földi sátorunk összeomlik, van Istentől készített hajlékunk, nem kézzel csinált, hanem örökkévaló mennyei házunk."

2010. jún. 2. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/37 anonim ***** válasza:

Az ószövetségi igazak Krisztusig nem a mennyben voltak, hanem a Seolnak az igazak számára fenntartott részében (paradicsom, Ábrahám kebele). Krisztus halálával történt meg, hogy magával vitte a lelkeket.

Abban az állapotban, amiben a Jelenések könye a vértanúk lelkeit (pszichéit!) szerepelteti, azaz test nélküli állapotban csak a feltámadásig léteznek az emberek. Ilyen értelemben a mennyei üdvösség váradalma nem jelent örök testnélküliségben való hitet a részünkről. Éppenséggel a menny és a föld egybeolvadását várjuk.

2010. jún. 2. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/37 anonim ***** válasza:
Máté 10:28 "Ne féljetek azoktól, akik megölik a testet, de a lelket nem tudják megölni. Inkább attól féljetek, aki a lelket meg a testet is pokolba taszíthatja."
2010. jún. 3. 01:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/37 anonim ***** válasza:
A régiek felfogása szerint a levegőég és a csillagok ege után következik a harmadik ég, Isten világa. A Paradicsom a menynyek országának jelképe.
2010. jún. 3. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/37 A kérdező kommentje:

Szerintem ezek a magyarázatok eléggé bonyolultak és nehéz követni. Én sem osztom a Jehova Tanúi tanításait, mert abban vannak olyan dolgok, mint pl. a vérátömlesztés helytelenítése és bűnnek nevezése. Ez azért tényleg tudatlanságra vall. Még Németh Sándor is megmondta az igazat ezzel kapcsolatban, hogy a vér tilalma az az állatok vérének fogyasztására értendő. És ez csakis így logikus. Na de vizsgáljuk meg azért Salamont. Nem hinném, hogy ő tudatlan volt az isteni dolgokban, csupán elhagyta Istent, miután Isten meggazdagította, és ezért kissé felfuvalkodott. Úgy gondolta, kipróbálja a világi élvezeteket. Ezt pedig hagyta Isten, hogy ő magy rájöjjön, hogy mindez hiábavaló. Prédikátor könyvében leírt dolgai a világi élvezetek követése következtében kialakult depresszió megfogalmazása. Ezért ismétli, hogy minden hiábavaló, majd aztán újra észbekap, miután ezekre rájöhetett. Feleségeket szerzett magának, és lovakat, amit Isten megtiltott annak, akit ő királlyá tesz. Salamon elkezdett tehát nem Istenre hagyatkozni, hanem a világi hatalmát szerette volna tágítani. A lovak harcra kellettek volna és a feleségek által pedig egyéb más világi hatalmakkal akart szövetségre jutni, vagyis beházasodni más királyi birodalmakba. Egyébként azt meg nem fogadhatjuk el, hogy az ószövetségi igaz halottak szomorúságban voltak Krisztus feltámadásáig, mert ez eléggé igazságtalan eljárás lenne Istentől. A pokol soha meg nem szűnő gyötrelmét megint nem fogadhatjuk el, mert ha Isten gyűlöli a bűnt, és el akarja törölni a világmindenségből, miért tartaná azt fenn, hogy gyönyörködhessen a bűnösök véget nem érő kiáltozásaiban és káromlásaiban? Azt mondja, hogy ő nem gyönyörködik a meghaló halálában. A menny békéjét és igazságosságát nem beárnyékolná-e a pokolban gyötrődök tudata? Nem csoda, hogy sokan elvetik Istent, és nem akarnak megtérni hozzá, mert számukra az ilyen pokollal való fenyegetőzés összeegyezhetetlen a szerető Istennel. Isten gyűlöli a bűnt, de szereti a bűnöst, csak az ember gyűlöli a bűnöst és szereti a bűnt. "Egy kevés idő még, és nincs gonosz; nézed a helyét, és nincsen ott." Egy másik pedig kijelenti: "Olyanok lesznek, mintha nem lettek volna" (Zsolt 37:10; Abd 16). A zsoltáríró így szól: "Megdorgáltad a pogányokat, elvesztetted

a gonoszt: nevüket mindörökre kitörölted. Az ellenség megszűnt, elpusztult örökre" (Zsolt 9:6-7)

2010. jún. 3. 15:18
 20/37 A kérdező kommentje:

Amikor Ezékiás imájára Isten azt válaszolta, hogy tizenöt évvel meghosszabbítja életét, a hálás király dicsőítette Istent e nagy irgalomért. Énekéből megtudjuk, hogy miért örvendezett: "Nem a sír dicsőít Téged, és nem a halál magasztal Téged, hűségedre nem

a sírverembe szállók várnak! Ki él, ki él, csak az dicsőít Téged, mint ma én! " (Ésa 38:18-19). A népszerű teológia tanítása szerint az igaz halottak a mennyben vannak; boldogan és soha el nem haló ajakkal dicsőítik Istent. Ezékiás király nem látta ilyen biztatónak és dicsőségesnek a halált. Szavai összecsengenek a zsoltáríró bizonyságtevésével: "Nincs emlékezés rólad a halálban, a seolban kicsoda dicsőít Téged?" "Nem a meghaltak dicsérik az Urat, sem nem azok, akik alászállanak a csendességbe

2010. jún. 3. 15:25
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!