Az, aki nem hisz a "kettős predesztináció" elvében (amit Kálvin hangsúlyozott, már nem is lehet református? Mennyire hangsúlyos / játszik fontos szerepet ez az elv a református egyházban?
"... a reformátusok szerint (és kálvin szerint) Jézus NEM minden emberért jött csak a kiválasztottakért..."
Akkor miért szeretné Isten, hogy minden ember üdvözüljön?
Én arra tippelek, hogy Kálvin pl. a búcsú és a búcsúcédulák kapcsán alakíthatta ki ezt az álláspontját, amit meg is értek, de félek, hogy túltolta: ha a piros pólómat veszem fel (szabad akarat) és Isten már előre tudta, hogy azt fogom felvenni (predesztináció), de ha a kéket veszem fel, akkor azt is előre tudta, hogy rosszul választok és megyek a pokolra (kettős predesztináció)?
Én azt látom a bibliában, hogy mindenkinek megvolt a szabad akarata, azt is elfogadom, hogy egyeseket eleve kiválasztott a jó cél érdekében, de egy szerető Istenről nehezen hiszem el, hogy direkt selejtet, rosszat teremtett volna.
"Én arra tippelek, hogy Kálvin pl. a búcsú és a búcsúcédulák kapcsán alakíthatta ki ezt az álláspontját"
Akkor nagyon rosszul tudod, Kálvin néhány egyházatya nem túl helyes nézetét vitte tovább és lett még inkább helytelen nézet. Bírom, amikor valakinek halvány lila gőze sincs adott témáról, de beír valami jó nagy hülyeséget.
A példád alapján talán még magát a kettős predesztinációt se érted. Vagy a példa sikerült értelmetlenre.
Én meg bírom, amikor valaki fölényeskedik és személyeskedik.
Azért írtam, hogy tippelek: tippelek, találgatok, gondolok stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!