A katonák a pokolra jutnak, amiért embereket ölnek?
Ha a katonák megtérnek Jézus Krisztushoz, és megmaradnak Benne, akkor a Mennybe kerülnek. A Bibliában szereplő ne ölj valójában azt jelenti, hogy ne gyilkolj. A gyilkosság bibliai kontextusban azt jelenti, hogy valaki béke idején, előre megfontolt szándékkal, aljas indokból oltja ki valakinek az életét, illetve ide vonatkozik még a vétkes gondatlanság is. Ha valaki elköveti a gyilkosság bűnét, még az sem kerül feltétlenül a Pokolba, ha megbánja a bűnét és megtér Istenhez. A háborúban elkövetett emberölés pedig nem gyilkosság, amennyiben a harcban történik, és ellenséges katonára irányul. Ugyanez vonatkozik a rendőrre is béke idején. Ha tűzharcba keveredik, vagy egyéb támadást kell elhárítania lőfegyverrel, akkor Isten nem fogja a szemére vetni a fegyverhasználatot. A Biblia ezt mondja:
"Mert a fejedelmek nem a jó, hanem a rossz cselekedetnek rettegésére vannak. Akarod-é pedig, hogy ne félj a hatalmasságtól? Cselekedjed a jót, és dícséreted lesz attól. Mert Isten szolgája ő a te javadra. Ha pedig a gonoszt cselekszed, félj: mert nem ok nélkül viseli a fegyvert: mert Isten szolgája, bosszúálló a haragra annak, aki gonoszt cselekszik." (Rm 13,3-4)
Vagyis a Biblia elismeri az államhatalom jogát a fegyverhasználathoz, amennyiben a gonoszság megfékezésére használja.
Persze felmerül az ember döntési szabadsága és felelőssége is. Vannak ugyanis gonosz államhatalmak is. Ha az ember a gonosz oldalán harcol, akár katonaként, akár rendőrként, az már önmagában is aggályos, bármiféle fegyverhasználat nélkül is, nemhogy azzal. Persze a gonosz államhatalom az, amelyik visszaél a hatalmával, és az embereket sanyargatja, jelenleg ilyen állam nincs Európában, noha ez távolról sem azt jelenti, hogy minden rendben van velük.
Igen, nagyjából az 1. hozzászólás lefedi a választ.
Talán még annyival lehet árnyalni a dolgot, hogy háború idején vannak "kevésbé" bocsánatos dolgok. Ilyen például nők megerőszakolása, gyermekek megölése, civilek bántalmazása, stb...
Ezekért lehet hibáztatni a katonákat, de úgy önmagában, különösen, ha a háború az igazságért vagy önvédelemből folyik, nem lehet.
1-essel nagyjából egyetértek.
Én viszont nem fogadom el, hogy egy megtért hívő háborúban lője az embereket. Sem azt, hogy nőket és gyermekeket erőszakoljon és gyilkoljon. Jézus nem tenne ilyet, így egy keresztény sem
Az ember a bűne miatt jut a pokolra,kárhozatra.
A bűn pedig az,János evangéliuma 16.részéböl:Jézus szavai:
Én azonban az igazságot mondom nektek: jobb nektek, ha én elmegyek, mert ha nem megyek el, a Pártfogó nem jön el hozzátok, ha pedig elmegyek, elküldöm őt hozzátok. És amikor eljön, leleplezi a világ előtt, hogy mi a bűn, mi az igazság, és mi az ítélet.A bűn az, hogy nem hisznek énbennem; az igazság az, hogy én az Atyához megyek, és többé nem láttok engem;
Aki eljut oda hogy beöltözik és fegyvert nyomnak a kezébe akár akaratán kívül annak tisztába kell lennie azzal hogy a fegyverrel nem nokedlit fog szaggatni.
A vallás kétarcúságát jellemzi hogy sokszor még a főpapok meg is áldják a fegyvereket. Okot és magyarázatot mindig talált és talál az adott kor (templomosok ...stb)hogy Isten nevében pogányok vagy muszlimok ellen kell fegyvert fogni. Kérdezem én: Krisztus vagy az őskeresztények az ő követői mikor vonultak bárki ellen zászlókkal és fegyverekkel? Jézus nem ezt tanította.
Egyrészt bibliai értelemben nem is létezhet pokol, legalábbis én így értelmezem.
Az, hogy "ne ölj", nincs kifejtve, hogy milyen esetekben lehet, szóval szerintem nem adhat feloldozást semmi alóla, jól is néznénk ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!