Hogy lehetnék én tagja így bármelyik keresztény felekezetnek is?
Római katolikus vagyok (papíron), de inkább istenkeresőnek mondanám magam.
Van olyan tan, amit a római katolikus egyház tanítása alapján fogadok el: pl. az embernek van szabad akarata bizonyos határok között - pl. dönthetek, hogy Isten mellett vagy ellen foglalok állást, és ezt nem Isten rendeli el még születésem előtt.
Ugyanakkor nem hiszek a gyónásban úgy, hogy Isten kizárólag akkor bocsátaná meg a bűneimet, ha azt egy papnak meg is gyónom. Vagy volna halálos és bocsánatos bűn megkülönböztetve Isten előtt.
Nem hiszek az eleve elrendelésben, ami Kálvin tanítása.
Ugyanakkor hiszem, hogy a bor és ostya/kenyér csak szimbolizálja Jézus vérét és testét.
Még folytathatnám így a sort, de remélem, így érthető, hogy mi a problémám, miért nem tudom eldönteni, melyik közösséghez csatlakozzak gyakorlatilag.
Egyéb kisegyházhoz nem akarok csatlakozni.
Mit tegyek? Hogyan döntsem el, melyik felekezethez csatlakozzak? Mert ugye az embernek szüksége van a testvéri közösségre is.
Kedves #9.
Nagyon rosszúl gondolod.
Amikor én katolikus voltam hasonlóképpen gondoltam. Nemtudtam miért, de egyik szent elé sem tudtam leborulni, de még Jézus szobra elé sem. A templomban egy semleges helyre (szobor mentes) térdelve tudtam tiszta szívvel imádkozni.
Később értette meg velem Isten a Bibliából, hogy nem helyes szobrokhoz imádkozni.
Nem biblikus a fülbe gyónás. És még sok minden mást.
Mert a Biblia az ETALON. És, ha valaki attól el tér Isten szavát veti meg!
De hála, hogy Isten megmutatta a helyes utat.
"Ugyanakkor nem hiszek a gyónásban úgy, hogy Isten kizárólag akkor bocsátaná meg a bűneimet, ha azt egy papnak meg is gyónom."
Istent nem úgy kell elképzelni, hogy morcosan duzzog egy felhő szélén és addig nem bocsájt meg, amíg be nem vasalták rajtad az összes penitenciát. Isten folyamatosan megbocsájt, ha valaki őszintén hozzá fordul. A gyónás által az Egyház közösségébe térsz vissza.
"Vagy volna halálos és bocsánatos bűn megkülönböztetve Isten előtt."
Szerintem azért neked sem mindegy, hogy valaki elcsente a rágódat vagy mondjuk megverte anyukádat (bocsánat az erős példáért)...
"Ugyanakkor hiszem, hogy a bor és ostya/kenyér csak szimbolizálja Jézus vérét és testét."
Ez valóban kizárja, hogy tagja légy a katolikus egyháznak, de az Eucharisztiáról rengeteg olvasnivaló van. Javaslom, hogy inkább tanulj és nézz utána dolgoknak.
10-es!
Honnan veszed a "hivatalos református álláspontot"? A Heidelbergi Kátéban, és a Második Helvét Hitvallásban nem találod meg a kettős predesztinációt!
Azt pedig a katolikusok sem állítják, hohy Isten csak ül és vár, nem tudja mi fog történni, és tudatlanságában semmit nem rendelt el semmire,mivel ez már deizmus lenne. Lásd Quiercy zsinat.
"Kedves Kérdező!
Amit leírtál nézeteidről,azzal teljesen azonosulni tudok.
Én,református lelkészként így tanítom,de nem minden kollegám látja így!"
# 4/13 Időpont 06-09 04:31
Az nem véletlen, hogy a kollégák nem így látják, mert az egyházad sem azt tanítja!
Igaz, hogy a református lelkészek arra tesznek esküt, hogy a hitvallás szerint fognak tanítani? Megesküdtél a Szentháromság istenre és mást tanítasz? Arra értem, hogy a kenyér és bor csak jelkép lenne. A reformatus.hu-rol idézem: "A magyar református értelmezés túllépett a római katolikus transzszubsztancia, a lutheránus konszubsztancia fokozatain, a mi meggyőződésünk, hogy az Úrvacsora jegyei nem változnak át Jézus testévé és vérévé. Ugyanakkor valljuk, hogy az élő, megdicsőült Krisztus az Úrvacsorában valóságosan jelen van, és velünk teljes valójával közösségre lép. Ez a valóságos jelenlét azonban - miként az igehirdetésben is - a Szentlélek által történik. Ezt a református tanítást Kálvin nyomán reális presentia-nak nevezzük. Jézus Krisztusnak a Szentlélek által való valóságos jelenléte teremti meg azt a vele való titokzatos egyesülést (unio mystica cum Christo)"
14.Hsz!
A kérdező semmilyen elképzelése nem ellentétes a református hitvallással!
Nem állította,hogy nem hisz a"Szentháromságban".
"14.Hsz!
A kérdező semmilyen elképzelése nem ellentétes a református hitvallással!
Nem állította,hogy nem hisz a"Szentháromságban"."
A református lelkész hozzászólására reagáltam, aki nem fogadja el az úrvacsoráról az egyháza hitvallását,a mire pedig esküt tett.
A kérdező véleménye az úrvacsoráról akkor helyes a református tanítás szerint, ha az csak arra vonatkozik, hogy a jegyek nem lényegülnek át (ahogyan a római egyház tanítja). A református úrvacsorai tanítás (idéztem előbb), több mint szimbólum, mint emlékvacsora.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!