Van olyan rész a Bibliában, amely azt írja, hogy Jézus Krisztus alászállt a pokolra - ha igen, mit csinált ott?
14.Hsz!
Az eredeti ógörög szövegben nincs semmilyen mondatot elválasztó vessző sehol,s így a következő helyen sem:"„És mondta neki: Bizony mondom neked, ma velem leszel a paradicsomban”. (Luk. 23,43.)A vesszőt a fordítók tették rossz helyre,s így nincs ellentmondás Jézus későbbi állításával,hogy "még nem mentem fel az Atyához".
Az,csak így helyes:
"„És mondta neki: Bizony mondom neked ma, velem leszel a paradicsomban”. (Luk. 23,43.)
Miután ecsetelted, hogy mennyire helytelen a vessző, mert az eredeti szövegben sem volt, idézel egyet, amiben szintén van egy vessző, csak máshol.
Azt reméltem, hogy a helyes idézetből akkor legalább kihagyod.
"Az eredeti ógörög szövegben nincs semmilyen mondatot elválasztó vessző sehol"
Ez elég erőltetett magyarázat. És mint írtam, a szöveg helyes értelmezése (még ma velem leszel) nincs ellentmondásban azzal, hogy Jézus még nem ment fel az Atyához, mivel a paradicsom és a mennyország nem ugyanaz. Mint ahogy a föld és a mennyország sem ugyanaz, csak majd a végén válik eggyé (amikor a mennyei Jeruzsálem a földre száll).
Az "Atya paradicsomában" vagy az "Isten kertje" kifejezés sem arra bizonyíték, hogy Isten a paradicsomban van. Ádámot és Évát meglátogatta Isten az édenkertben esténként (hűvös alkonyatkor), de Isten nem ott "élt".
Jézus Krisztus olyan helyet készít nekünk, amit szem nem látott, fül nem hallott, embernek szíve meg sem gondolt, tehát nem az édenkertet, amit már Ádám és Éva látott.
# 21
Ekkora ökörséget csak a Jehova tanúi terjesztenek! Jézus számtalan alkalommal használta a "bizony mondom néked" szófordulatot, ez volt úgymond a szavajárása, azonban egyetlen egyszer sem tette hozzá a teljesen felesleges "ma" szócskát.
καὶ εἶπεν αὐτῷ Ἀμήν σοι λέγω, σήμερον μετ' ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ Παραδείσῳ
Ebben a mondatban ez a szó: "σήμερον" állítólag azt jelenti: ma.
"kai eipen autó amén szoi legó szémeron met emú eszé en tó paradeiszó"
„És mondta neki: Bizony mondom neked ma velem leszel a paradicsomban”
Szervusz!
A 'pokol' szó 'sirgödröt' jelent, ahová mindenki kerül amikor meghal. Jézus is három napig a sirban, azaz a pokolban volt. Jézus miért került volna a tüzes pokolba? Ő teljesen büntelen volt. Összegezve, valóban alászállt a pokolba, vagyis a sirba, ahol három napot töltött el. Üdv:Judit!
"A pokol (kénkővel égő tüzes tó, az ítélet helye) a sátánnak és az ő angyalainak készíttetett büntetésül. Ott tehát nem a sátán lesz az Úr, hanem szenvedni fog rendesen. Valamint mindazok, akik nem Istent választották, vele együtt."
Érdekes tagadása Isten mindenható kegyelmének. Isten nem büntet!
Már hogy ne büntetne, nem olvastad talán a Bibliát? Az Ószövetségben különösen sok példát találsz a büntetésekre.
Istennek pedig nem a kegyelme mindenható, hanem Ő maga mindenható, és kegyelmes, mert minden megtérő bűnösnek megbocsájt. Ne keverjük ennyire a fogalmakat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!