A keresztényeket tényleg "pali" -ra vették? A megtévesztés már Pálnál elkezdődött volna?
Csak azért kérdezem, mert Szent Pál egy haragvó Istent mutat be azzal, hogy szerinte az Atya haragudott az emberekre nagypéntek előtt, de mivel keresztre lett feszítve a Fia, ezért nagypéntek után már megbocsátott az embereknek, és a kereszt halálával ki engesztelte Jézus az Atyját?
Jézus ezzel szemben mintha egészen más Istent tanított volna, mint Pál. Egy irgalmas megbocsátó Istent, aki nem haragszik, hanem megértő és szereti az embereket, még a bűnösöket is.
A keresztények mégis miért Szent Pál teológiájára építenek, miért kell nekik ez a páli bosszú szomjas istenkép, akinek a saját Fiának keresztre feszítése kellett, hogy ki legyen engesztelve?
Nanana, ácsi, kedves kérdező!:)
Szó sincs róla, hogy megvezetnének. Te alapból feltételezed, hogy valamit nem értünk, ezért megvezetnek, de ez csak feltételezés, nem bizonyítottad, így ezzel ne érvelj kérlek. ráadásul pont azt is vitatom, hogy megvezetett lennék! Szerintem meg Te nem érted a Biblia idevágó részeit. Mint írtam, a Bibliában mindenki igazol mindenkit. Az újszövetséget nem csak Pál teologizálja, hanem Péter, János és a többi író is. Zsidó levélről nem is beszélve
"Ez a páli gondolat, amivel palira vették szerintem a keresztényeket. A bűnöket nem lehet örökölni, sem a tökéletességet.
Ádám a mi kontónkra nem tudott bűnt elkövetni, csak a saját maga kontójára. Ezért mi nem az Ádám bűnös természetét örököltük, hanem a saját magunk bűnös természetét. Nincs büntető Isten, ez Jézus tanítása alapján egészen biztos. "
Saját magunk bűnös természetét nem tudjuk örökölni. Pál magyarázza ezt is, de Te Pált elveted (ügyesen), így ezzel nem fogok érvelni
Bűnt nem örökölsz, csak az emberiség alapból a bűn fogságában van, amiből Jézus a kiút. Mi így tartjuk, erről bizonyosodtunk meg. Te nem, ezt tudomásul veszem
"Milyen isten az, aki a bajban lévő, bűneit megbánó, lelkében beteg embert eltaszítja magától?
Hát nem azt mondta Jézus, hogy a betegeknek van szükségük az orvosra, nem pedig az egészségeseknek? "
Mivel Jézus a testben megjelent Isten, így ez nekem ellentmondásos
"Nincs tehát büntető és bosszúálló Isten, ne hagyd, hogy a vallások palira vegyenek. "
??? És mi van azokkal, akik nem fordultak az orvoshoz, Jézushoz, hanem elutasítják?
"Pál nagyon szerette Jézust, de ő is csak egy botladozó ember volt, és a legkevésbé sem akarta azt, hogy bárki is őt helyezze Jézus elé „palinak”"
Nem igaz, Pál Jézus választott edénye, hogy hordozza a nevét a pogányok előtt. Persze botladozott, de ezt Pál is mondja. Attól még ihletve teologizált
Egy korábbi kommentre:
Egy szót sem mondtam arról, hogy Jézus gyilkosságra buzdított volna. Arról beszéltem, hogy Krisztus teológiájában az Atya nem csak szerető, és könyörületes, hanem szigorú bíró is.
Kedves 7:04!
Lásd a példázat szövegét, akkor bővebb szövegkörnyezetben:
"Azok nem törődtek vele, az egyik a földjére ment, a másik meg az üzlete után nézett. A többiek a szolgáknak estek, összeverték, sőt meg is ölték őket. A király ennek hallatára haragra lobbant. ELKÜLDTE CSAPATAIT, a gyilkosokat felkoncoltatta, városaikat pedig fölégette." (Mt 22,5-7)
Ez a példázat pontosan lefedi a kb. i.sz. 30-70 közötti időszakot Izrael történelmében. A példázatban a király maga küldi a csapatait(!), nincs szó sem Sátánról, sem pedig védőangyalok visszavonásáról. Isten saját maga bocsátotta a rómaiakat a zsidókra. A példázat még ennek okát is megadja: mert "haragra lobbant". Hertz rabbi szerint van olyan magyarázat, ami szerint az i.sz. 70-es katasztrófra a Második Törvénykönv 28. fejezetének beteljesedése:
Nézzük meg, mi van ott:
"AZ ÚR messziről, a föld széléről RÁD SZABADÍT egy népet, amely mint a sas, lecsap rád; olyan népet, amelynek nem érted a nyelvét, egy zord tekintetű népet, amely nem nézi majd az öreget és nem kíméli a fiatalt." (MTörv 28,49-50)
Mint láthatod itt is JHVH az, aki előidézi a katasztrófát. De ez nem meglepő. A Szentírás tanítása szerint maga Isten dönt a nemzetek sorsáról. Isten az, aki pusztulásra ítél bizonyos nemzeteket, és segíti a királyokat a hódításokban. A nagyhatalmak, akik leigázták nemzeteket mind JHVH szolgálatában álltak:
"Most ezeket az országokat mind Nebukadnezárnak, Babilon királyának a kezébe ADTAM, aki az ÉN SZOLGÁM; még a vadállatokat is neki adtam, hogy őt szolgálják." (Jer 27,6)
"Így szól az Úr fölkentjéhez, Ciruszhoz, akinek megfogja a jobbját, hogy színe előtt MEGHÓDOLTASSA A NEMZETEKET, és megoldja a királyok derekán az övet; hogy megnyissa előtte az ajtókat, és ne maradjon egyetlen kapu se zárva: 2„ELŐTTED MEGYEK, és MEGALÁZOM a magasságokat; összetöröm az érckapukat, és a vaszárakat leütöm." (Iz 45,1-2)
Üdvözlettel,
Dante
@Kérdező
"A konkrét idézeteid pedig szerintem tévesek ebből a szempontból, mivel azok példabeszédek egyrészt, olyan kontextusban, hogy a nyakas zsidók is fölfogják, másrészt a végítélet milyenségére vonatkozik, nem pedig az Isten bemutatására, hanem a végítélet bemutatására."
Természetesen tiszteletben tartom a véleményed, azonban kétségemet fejezem ki a véleményed iránt. Ha a végítélet alatt az örökké tartó szenvedés büntetését érted, akkor az önmagában cáfolja a szerető és irgalmas Istenről szóló képet. De nem is értem, miért kell Istent lealacsonyítani az emberi szintre azzal, hogy felruházzuk olyan tulajdonságokkal, ami csak az emberekre jellemző.
Isten - ha elfogadjuk a létezését - nem ember, másként gondolkodik. Izajás könyvében olvassuk:
"Hiszen az én gondolataim nem a ti gondolataitok, és az én útjaim nem a ti útjaitok – mondja az Úr." (Iz 55,8)
Dante
Egyes „alternatív” gondolkodók Pál apostolt teszik meg bűnbaknak, amiért félrement a kereszténység, s széles körben nem érte el a célját. Azt állítják, Pál más evangéliumot, teológiát hirdetett mint Jézus.
A Biblia tanúsága szerint Isten beavatkozik a világba, legfőbb terve volt, hogy elküldje Krisztust. Ha ez Istennek egy fontos terve volt - úgy hogy próféciákban előre megmondta ld. pl. Ésaiás, stb. -, akkor nem engedné meg, hogy egy Saul félrevigye a tervet és más evangéliumot tanítson. Isten ezt nem engedte volna meg! Logikailag cáfolhatók tehát a Pál apostolt ért vádak.
Pál levelei nincsenek ellentmondásban Jézus tanításaival, ő is az evangéliumot hirdette: az igazul meg Isten előtt, aki hisz Jézus Krisztusban és ez a cselekedeteiben is meglátszik. Pál levelei erről szólnak.
Pál evangélista és apostol volt, Isten nyilatkoztatta ki neki az evangélium lényeges kérdéseit (a damaszkuszi úton megjelent neki a Feltámadt Krisztus), épp ezért azokban nem tévedhetett. Sőt, Pál a legnagyobb hatású és legtermékenyebb volt az apostolok közül.
Pl. Mo-on ilyen, Pál munkásságát támadó csoport a Bokor közösség. Alapítója egy katolikus pap volt, alább olvasható írása a témában
6. oldaltól
Szellemi utóhatása az „alternatív” gondolkodásnak, hogy tévtanítók tanulmányai jelennek meg a honlapon, eklatáns példa a Jézus „csodái” c írás
"Köszönjük a messzemenőleg mély állítást, minden kritériumnak eleget tevő levezető bizonyítással."
Nagyon szívesen.Egyébként nem bántani akartam a hívőket.Én is beleestem az együgyűség csapdájába.Azt nem fogom hazudni,hogy bölcs,aki mindent elhisz belőle.Nekem ez a véleményem és kész,lehet vele egyet,vagy nem egyet érteni.
Milyen levezető bizonyítást szeretnél?
"Ezzel áltatod magad, de ez kevés lesz majd."
Köszönöm az eligazítást,de áltattak eleget azzal,hogy a "szeretet Istene" ostoba és képmutató módon fenyegetőzik,ha tőle eltérő véleménnyel találja szemben magát.
Ha megbocsájtasz,ezt a verziót nem tartom hitelesnek.
#6!
"Tény, hogy Ádám miatt mi is bűnbe születünk..."
Tény?
Van fogalmad arról, hogy mit nevezünk ténynek? Mutass rá kérlek a bűnre, amelyet minden ember hordoz!
Kérdező!
A bűn fogalmával tudatlanok tartják fogva a tudatlanokat. Létrehoztak egy fogalmat, amely a semmiben létezik és vallást alapítottak rá.
Jézus Krisztus azt mondja, hogy hirdessétek a jó hírt, erre az összes ú.n. keresztény a bűnösséget kukorékolja. Még a keresztelést is úgy indítják, hogy bűnben születtél.
Hamvas Béla a Sciencia sacrában egész jól kifejti, hogy milyen rafináltan fogták meg az embert az embert egy fogalommal.
Pietrosol, Jézus szeretett tanítványától idézek:
1 Ján.
1,8 Ha azt mondjuk, hogy nincsen bűn mi bennünk, magunkat csaljuk meg és igazság nincsen mi bennünk.
1,9 Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz, hogy megbocsássa bűneinket és megtisztítson minket minden hamisságtól.
1,10 Ha azt mondjuk, hogy nem vétkeztünk, hazuggá teszszük őt, és az ő ígéje nincsen mi bennünk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!