Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A Bibliában hol jelenik meg...

A Bibliában hol jelenik meg skarlát asszony, és mi a szerepe?

Figyelt kérdés
2017. jan. 29. 10:49
1 2
 11/11 anonim ***** válasza:

"ezért ennek semmi köze Rómához."


Több okból, is köze van Rómához:


1. A Jelenések nem az Úr napjának idejéről szól. Brátán János szerint az (1,10) szakasz görög szövegében használt kifejezés ugyanaz, ami egy kortárs őskeresztény dokumentumban szerepel, aminek jelentése: vasárnap, tehát nem eszkatologikus értelemben van szó az "Úr napjáról". Részletek:


[link]


2. A könyv történelmi háttere egyértelműen Rómára utal [nem csak azért, mert Róma az ellenség abban a akkor]. Az 1. században ugyanis Róma fedőneve az zsidó és pogány írásokban egyértelműen Babilon. Az 1Pt. és a Jel.-ben tehát egyértelműen Rómáról van szó, ezt erősítik meg a hagyományos keresztény értelmezés és a modern kutatás is:


"...Ez alatt – elsősorban a Jelenések könyvének párhuzamaiból – a keresztények mindig is Róma fedőnevét értették. A mai kutatások ezt MEGERŐSÍTETTÉK, és számos 1. századi és korábbi pogány, illetve zsidó iratot hoztak fel például, ahol Rómát Babilonnal azonosították."


Részletek: [link]


3. Árulkodó az angyal szóhasználata is:


"Az asszony, akit láttál, az a nagy város, amely a föld királyain uralkodik" (Jel 17,18)


Lásd itt: [link]


- A szerző jelen időben beszél és nem a távoli múltba, a végidőbe helyezi a látomást, hanem a jelenbe ["uralkodik", nem pedig "uralkodni fog"]. = ez alapján kortárs eseményről van szó.

- Az szerző magyarázata szerint egy városról van szó. Se többről, se kevesebbről.

- Ennél többet beleérteni már belemagyarázás, és a szerző szavainak kiforgatása.


Mindezek viszont jól illenek Rómára, hiszen ebben a korban elsődleges világváros volt.


4. A Jelenések könyve nem jóskönyv, hanem apokaliptikus mű. Az pedig arról híres, hogy pesszimizmussal szemléli a történelmet, majd a végén Isten uralmához, ítéletéhez lyukad ki. A látomásíró a történelmet viszont csak másodlagos értelemben használja, mégpedig úgy, hogy a távoli múlt eseményeit jövő időben mondja el, illetve a jelen eseményeire utal. Mindezek alapján kizárható egy apokalipszisnél hogy a távoli jövőről mondjon jóslatot, ám annál valószínűbb, hogy kortárs eseményről beszél. Több részlet itt:


[link]


Szóval én azt gondolom, hogy Rómáról van szó. De mivel ismerem a szervezeted teológiáját, nagyon is érthető, hogy miért nem ismeritek el ezt az értelmezést. :-)


Dante

2017. jan. 29. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!