Most kinek higgyek? Jézusnak vagy Pálnak?
Ha összevetjük az Evangéliumokat a páli levelekkel, jól láthatóan eltérnek egymástól, pld. Pál az eredendő bűnnel és a megváltástanával mást tanított mint Jézus, vagy akár Jézus reinkarnációra vonatkozó tanításának félre értelmezése.
https://www.youtube.com/watch?v=U0W36F0GpzA
https://www.youtube.com/watch?v=lOX1mZYldZ8





#12
Nem Te ítéled meg, olvasd tovább a verset:
a kívül valókat majd Isten ítéli meg, ha addig nem kerül vissza a gyülekezetbe.
A legyen olyan mint az adószedő, és a pogány azt jelenti, hogy nem beszéltek velük a zsidók, megvetették ezeket az embereket.
Ezért használta ezt szemléltetésként.
Vagy is akit kiközösítenek, ugyan úgy távol kell tartanunk magunkat, mint ahogy az adószedővel bántak a Farizeusok, de nem gyűlöletből, hanem mert Isten így rendelkezett a gyülekezet tisztán tartása végett.
ezt kell megérteni.
Sajnos az érzelmek, itt felül akarják írni a Teremtő logikus büntetésének lényeget.





De Te ítéled meg azzal, hogy kirekeszted. Pont erről beszél Jézus:
Lk 6,22
Boldogok lesztek, mikor titeket az emberek gyűlölnek, és kirekesztenek, és szidalmaznak titeket, és kivetik a ti neveteket, mint gonoszt, az embernek Fiáért.
A legyen olyan, mint az adószedő és pogány azt jelenti, hogy nem szembesítheted a bűneivel. A gyülekezeten belül fel kell hívni a figyelmet a bűnökre, azon kívül nem! Ez ezt jelenti, és nem azt, hogy ne álljanak vele szóba, ugyanis Jézus ÉPPEN NEM EZT TETTE! Így nem is utalhatott ilyen magatartásra. Sajnos az ítélkezésetek írja felül Jézus tanításait.





Szia
Istennek higyjél:-) Mert Jézus és Pál szavait is isteni ihletés alatt jegyezték le.
2Timóteusz 3:16-ban: „A teljes Írás Istentől ihletett”. (ezt Pál írta le)
Akár Jézus, akár Pál szavait olvasod a Bibliában, az csak azért lehet ott, mert Isten leiratta. Ha valamit nem értesz belőle, kutass utána, de ne más forrásból, magából a Bibliából. Végül is azért íratta le, hogy tudasson velünk, emberekkel dolgokat, és tájákoztasson. Kérd a Szerzője segítségét a megértésben.
Kedves Péter!
Jézus a bűnösökhöz jött, a bűntelenekkel nem tud mit kezdeni.
Kedves Kzitus!
Nem gondolnám, hogy a négy evangélium ugyan úgy ihletett lenne, mint a biblia többi része. hiszen a tanítványok látták és hallották Jézust, tehát a tényeket írták le, és nem ihletéseket.
Éppen ezért nagyon felelőtlennek és át nem gondoltnak vélem, hogy a biblia minden egyes szavát azonos súllyal veszik a tanúk, ugyan úgy, mint a keresztények. Ebből a szempontból a tanúk és a keresztények között egyezőség van.
De senki sem érintette Pálnak a megváltástanát, hogy ti. Jézus az atyát engesztelte ki kereszthalálával, megválta ezzel az emberiséget.
Pld.: Nagypéntek előtt még nagyon haragudott az Atya az emberekre, de mivel keresztre feszítették nagypénteken ezért már kiengesztelődött, és utána már újból szereti az embereket, Jézus vére által.
Vagy az eredeti bűnért amit Ádám és Éva elkövettek, azokat az Isten az utódokon "veri" le Pál szerint, ha csak ezt a zavaros megváltástant el nem fogadja valaki.
Na most ha megnézzük az evangéliumokat, hogy Jézus mit tanított, akkor jól láthatóan ennek a fajta felfogásnak nyoma sincs.










Elképesztő, hogy mennyire pongyolán ismerik némelyek Jézus és Pál tanításait. Nem önmagában a tény elképesztő, hanem az, ahogy kikiabálják magukból az értesületlenségeiket, és még csak észre sem veszik, ahogy bakokat halmoznak bakikra.
Jézus azért evett együtt a bűnösökkel, hogy megtérésre indítsa őket, nem pedig azért, mert nem tett különbséget bűnös, és igaz között. Mutasson már rá valamelyik tudós, hogy melyik embertől nem várta el Jézus azt, hogy megtérjen, akinek megengedte, hogy kövesse! Pál apostol szintén bűnösöknek hirdette az evangéliumot, és nem állt le kritikákat megfogalmazni a világi emberekről. Ő maga is végigjárta a korabeli nemzsidó, azaz "pogány" világot, ott rendszeresen érintkezett hitetlen emberekkel. Elvárásokat kizárólag azokkal az emberekkel szemben támasztott, akik csatlakozni szándékoztak a Gyülekezethez.
Amúgy Jézus nem tanította a reinkarnációt, csak azok hisznek ebben, akik sem Jézus szavait nem ismerik, sem a Bibliát. A Biblia szerint Illés nem halt meg, hanem egy tüzes szekér ragadta el, méghozzá testben, és Isten jelenlétébe emelte. Mégis azt írja a Biblia pár sorral lejjebb, hogy Illés szelleme megnyugodott Elizeuson. A történetből az is kiderül, hogy nem Illés emberi szelleme szállt Elizeusra, hanem az Illésen levő kenet kettős mértéke. Az angyal Keresztelő Jánossal kapcsolatban ugyanazt a kifejezést használta, mint Elizeussal kapcsolatban. Illés szellemével és erejével fog a Messiás előtt járni. Ha Elizeus esetében azt értette a Biblia az Illés szelleme alatt, hogy az Illésen levő kenet, akkor nem tekinthető egy meg nem engedhető extrapolációnak, ha Keresztelő János esetében is így értjük, mivel a Biblia nem ismeri a reinkarnáció fogalmát, de az emberre rászálló Szent Szellem kenetét igen, számos esetben utal rá. Vagyis Keresztelő János nem Illés újratestesülése volt, amit nem is lehet értelmezni, mivel Illés nem halt meg, hanem testben ment fel a Mennybe, azaz soha nem vált el a szelleme a lelkétől és a testétől. A rajta levő kenet azonban nem ment vissza a Mennybe, hanem rászállt Elizeusra. Mikor már Elizeus régen meghalt, a csontjain még mindig rajta volt a kenet, és amikor mellédobtak egy halottat, az Elizeus csontjain levő kenet feltámasztotta azt. De Elizeusról nem szállt rá a kenet senkire, egészen Keresztelő Jánosig.
Amúgy van az evangéliumokban egy jelenet, amikor Jézus Péterrel, Jánossal és Jakabbal felment külön a hegyre, és ott átváltozott előttük, és a ruhája is olyan fehér lett, mint a hó. Ekkor megjelent Jézusnak Mózes és Illés, és beszélgettek Vele. Ekkor Mózes, már kb. ezerháromszáz éve meghalt, Illést pedig kb. nyolcszáz éve ragadtatott el. Noha Mózes meghalt, egyes iratok szerint a testéért eljött Mihály, aki a Sátánnal is vetekedett a test fölött. Nyilván azért jött, hogy Mózes szelleme és lelke újra egyesülhessen a testével, azért volt lehetséges, hogy Jézussal találkozzon a hegyen. A reinkarnáció tana szerint Mózesnek és Illésnek már számos ún. leszületésen kellett volna túllennie addigra, úgyhogy értelmetlen lett volna őket egy sokkal korábbi földi identitásukhoz kötni. A Biblia mégis Mózesnek és Illésnek nevezi őket, akik annyira azok voltak, akik, hogy még a tanítványok is felismerték őket. Péter pedig, aki ismerte Keresztelő Jánost, nem keresztelő Jánosnak nevezte Illést, hanem Illésnek. Úgyhogy aki Jézus szavaiba bele szándékozik magyarázni a reinkarnáció tanítását, annak a Biblia egyéb részeit ki kell dobnia, és csak egyedül Jézus szavait kell megőriznie belőle, amikor Keresztelő Jánosról azt mondja, hogy ő Illés, akinek el kellett jönnie. A Biblia egészének fényében a Malakiás könyvében levő prófécia, miszerint Isten elküldi Illést, Keresztelő János esetében nem Illés személyére vonatkozik, hanem arra a kenetre, amivel fel lett kenve, hogy a Messiás útját előkészítse. Illés nem jöhetne el kisbabaként, ugyanis felnőtt férfiként él a Mennyben. Ha az idők végén a Jelenések könyvében levő két próféta tényleg Illés és Mózes lesz személyesen, akkor ők nem újszülöttként fognak bejönni a világba, hanem felnőtt emberként fognak alászállni a Mennyből. De az is lehetséges, hogy ebben az esetben sem lesz semmiféle személyazonosság, csupán a kenet száll két földi emberre, aki Mózes és Illés kenetével fognak szolgálni.















"Legyen olyan,mint a pogány,és a vámszedő!"
Jézus,az olyanokért jött le erre a Földre,mint a pogány,vámszedő,és parázna.
A betegeknek van szüksége orvosra,s nem az egészségeseknek.
Jézus,a mi nagy orvosunk.
Az kétségtelen,hogy az,aki a krisztusi normákat elhagyja,az elveszett,akit meg kell találnunk.Keresnünk kell,mint az elveszett drahmát,bárányt,vagy várni,mint az elcsángált gyermeket.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!