Hogy érti Jézus, hogy a körülmetélés nem Mózestől, hanem az ősatyáktól ered?
"Mózes parancsot adott a körülmetélésre – bár nem Mózestől eredt, hanem az ősatyáktól –, és szombaton is elvégzitek a körülmetélést." (János 7,22)
"Majd ezt mondta Isten Ábrahámnak: Te pedig tartsd meg szövetségemet, meg utódaid is nemzedékről nemzedékre! Így tartsátok meg szövetségemet, amelyet veletek és utódaitokkal kötök: metéljenek körül nálatok minden férfit! Metéljétek körül szeméremtestetek bőrét, ez lesz a veletek kötött szövetségem jele. Nyolcnapos korában körül kell metélni nálatok minden fiúgyermeket nemzedékről nemzedékre, akár a házban született, akár pénzen vásárolták valami idegentől, aki nem a te utódaid közül való. Körül kell metélni azt is, aki a házban született, azt is, akit pénzen vásároltak. Ott lesz az én szövetségem a testeteken örök szövetségként. A körülmetéletlen férfi, akinek nem metélték körül szeméremteste bőrét, az irtassék ki népe közül, mert elutasította szövetségemet." (1Mózes 17,9-14)
Más:
két szemlélet van, a héber és a görög. A hébert azért metélik körül, hogy értelmes legyen és ne csak élvezkedjen, mint a görög.
Titkot súgtam-e lágy szellő szárnyával?
István!
Jézus úgy beszélt róla, mint embergyilkos a kezdetek óta. Az Ószövetség soraiban megjelenik-e valaki más, aki gyilkolásra buzdít, mint ez a Jahve?
A megbocsátás és a bosszú kizárják egymást. Vagy-vagy, a kettő együtt nem működik. Képzeld el ahogy épp kést szúrsz valaki szívébe, miközben azt mondod tiszta szívvel, hogy nem haragszon rád! Ezért tudathasadásos a judeokrisztianizmus, mert ez így együtt a bosszúmegbocsátás, egymást
tagadó tartalmak. Hiába adták Jézus szájába ezeket a szavakat, ez csak a bosszúálló emberek habitusának a legitimmé tétele.
Ha nem keverdtek az Ószövetség soraiba a barbár hagyonányokból, akkor az miért megy szembe a krisztusi tanításokkal? Miért kell megölni azt, aki szombaton dolgozik, aki paráználkodott, aki...lehetne sorjázni. Az ószövetség is emberi hagyományokkal szennyezett. Egy ezek közül a körülmetélkedés és az ezáltali kiválasztottság mítosza.
"Jézus úgy beszélt róla, mint embergyilkos a kezdetek óta."
Nem róla beszélt így, hiszen akkor saját magával kerülne ellentmondásba.
"Mert ha hinnétek Mózesnek, nékem is hinnétek; mert én rólam írt ő." (János 5,46)
"Ne gondoljátok, hogy azért jöttem, hogy érvénytelenné tegyem a törvényt vagy a próféták tanítását. Nem azért jöttem, hogy érvénytelenné tegyem, hanem hogy betöltsem azokat. Mert bizony mondom néktek, hogy amíg az ég és a föld el nem múlik, egy ióta vagy egy vessző sem vész el a törvényből, míg minden be nem teljesedik." (Máté 5,17-18)
Ugye ez utóbbit a hegyi beszédében mondta. Jézus elfogadta az Ószövetséget, az Ószövetség Istenét. Akiről beszélt, hogy embergyilkos, az a Sátán volt, ez egyértemű, hiszen ő az, akit Ördögnek is nevez az Írás.
"A megbocsátás és a bosszú kizárják egymást."
De ha valaki nem tanúsít bűnbánatot, az nem nyer megbocsátást. Illetve Jézus beszélt megbocsáthatatlan bűnről is (Szentlélek káromlása). Jézus világosan beszélt róla, hogy amikor eljön, mint ítélő bíró, nem lesz kegyelmes a gonoszokkal:
„Amikor pedig az Emberfia eljön az ő dicsőségében, és vele az angyalok mind, akkor odaül dicsősége trónjára. Összegyűjtenek eléje minden népet, ő pedig elválasztja őket egymástól, ahogyan a pásztor elválasztja a juhokat a kecskéktől. A juhokat jobb keze felől, a kecskéket pedig bal keze felől állítja.” „Akkor így szól a király a jobb keze felől állókhoz: Jöjjetek, Atyám áldottai, örököljétek a világ kezdete óta számotokra elkészített országot. Mert éheztem, és ennem adtatok, szomjaztam, és innom adtatok, jövevény voltam, és befogadtatok, mezítelen voltam, és felruháztatok, beteg voltam, és meglátogattatok, börtönben voltam, és eljöttetek hozzám. Akkor így válaszolnak neki az igazak: Uram, mikor láttunk téged éhezni, hogy enned adtunk volna, vagy szomjazni, hogy innod adtunk volna? Mikor láttunk jövevénynek, hogy befogadtunk volna, vagy mezítelennek, hogy felruháztunk volna? Mikor láttunk betegen vagy börtönben, hogy elmentünk volna hozzád? A király így felel majd nekik: Bizony, mondom néktek, amikor megtettétek ezeket akárcsak eggyel is a legkisebb atyámfiai közül, velem tettétek meg.” „Akkor szól a bal keze felől állókhoz is: Menjetek előlem, átkozottak, az ördögnek és angyalainak elkészített örök tűzre. Mert éheztem, és nem adtatok ennem, szomjaztam, és nem adtatok innom, jövevény voltam, és nem fogadtatok be, mezítelen voltam, és nem ruháztatok fel, beteg voltam, börtönben voltam, és nem látogattatok meg. Akkor ezek is így válaszolnak neki: Uram, mikor láttunk téged éhezni vagy szomjazni, jövevénynek vagy mezítelennek, betegen vagy börtönben, amikor nem szolgáltunk neked? Akkor így felel nekik: Bizony, mondom néktek, amikor nem tettétek meg ezeket eggyel a legkisebbek közül, velem nem tettétek meg. És ezek elmennek az örök büntetésre, az igazak pedig az örök életre.” (Máté 25,31-46)
"Az ószövetség is emberi hagyományokkal szennyezett. Egy ezek közül a körülmetélkedés és az ezáltali kiválasztottság mítosza."
A kiválasztottság nem mítosz, hiszen Jézus ezt is megerősítette:
"Jézus azután elment onnan, és visszavonult Tírusz és Szidón területére. És ekkor egy kánaáni asszony, aki arról a környékről jött, így kiáltott: „Uram, Dávid Fia! Könyörülj rajtam! Leányomat kegyetlenül gyötri a gonosz lélek!” Jézus azonban nem válaszolt neki egy szót sem. Erre odamentek hozzá tanítványai, és kérték: „Bocsásd el, mert utánunk kiáltozik.” De ő így felelt: „Én nem küldettem máshoz, csak Izráel házának elveszett juhaihoz.” (Máté 25,21-24)
István!
Miért kerülöd ki a kérdést? Az összes emberirtásra történő felszólítás mögött Jehova áll.
Ha elfogadta volna Jézus az Ószövetséget, akkor miért ölték meg ószövetségi tételekre mutogatva? Szombatnap, egyenlővé tette magát Istennel,...stb. A hegyi beszédben is felülírta a zsidók számos törvényét.
Izrael elveszett bárányaihoz jött a világ világossága? Ezek egymást kizáró tételek.
Ezt fogod csinálni, a kérdéseket kikerülöd, hogy éltethesd a mítoszt? Csak azért kérdezem, mert nem akarom pazarolni az időm.
"Ha elfogadta volna Jézus az Ószövetséget, akkor miért ölték meg ószövetségi tételekre mutogatva?"
Jézus elfogadta az Ószövetséget, a zsidók viszont nem akarták elfogadni az Újszövetséget, ezért akarták megölni Őt. Nem tudták elfogadni, hogy a Fiú maga az Isten, aki ura a Szombatnak is például.
"Izrael elveszett bárányaihoz jött a világ világossága? Ezek egymást kizáró tételek."
Pedig világosan ott van, hogy ezt mondta. Ennyire nem lehetsz elvakult, hogy ezt ne lásd be..
"Ezt fogod csinálni, a kérdéseket kikerülöd, hogy éltethesd a mítoszt?"
Miért lenne mítosz? Egy rakás ószövetségi prófécia van pl. Ézsaiás könyvében, ami megjövendöli Jézust, s amiket a Fiú magára vonatkoztat, ill. maradéktalanul beteljesít. Ézsaiás Jahve prófétája volt, ahogy a többi próféta is. Vagyis Jahve az Isten.
István!
Ezek szerint az ószövetségben található emberirtások, amelyekre Jahve utasít nem érdekesek. Ezzel csak az a baj,-újra-, hogy ezen a Jahvén kívül nem nagyon találsz embergyilkosságra buzdító entítást az ószövben. Természetesen Te gondolhatod azt, hogy amikor Jézus az embergyilkosról beszél, akkor mondjuk hakapeszi makira, micimackóra vagy hurvinyekre gondol, csak ők szemben Jahvéval nem jelennek meg, mint embergyilkosságra buzdító valakik.
A másik. Jézus tanított-e olyant, hogy aki szombaton dolgozik azt meg kell ölni? Ha megvan a válasz, akkor kérlek válaszold meg magadnak, hogy ami 180 fokkal más az miként lehet ugyanaz?!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!