Szent Szellem . Hogyan tudok jobban nyeleken szólni? LEHET FEJLESZTENI?
# kzs
"viszont arról nem ír, hogy ez Isten számára felesleges lenne"
Arról viszont ír, hogy a gyülekezetben, mások előtt felesleges és emiatt kerülendő. Tudom, benneteket ez nem különösebben zavar.
Lóri, lóri, sakaraba lóri.
Pál apostol ezt is mondta ugyanebben a fejezetben: "Hálát adok az én Istenemnek, hogy mindnyájatoknál inkább tudok nyelveken szólni" (1Kor 14,18)
A "tudok" szó a fordító interpretációjából származó betoldás, de az eredeti szövegben nem szerepel a tudásra vagy képességre utaló szó, pl. "dünamai", "iszkhüó", "episztamai", "eidó", "szüneidó" vagy bármi hasonló. Pál apostol szó szerint ezt mondja: "eukharisztó tó theó pantón hümón mallon glósszé laló" azaz "Hálát adok Istennek, hogy mindnyájatoknál inkább szólok nyelveken." Mivel valaki vagy szól nyelveken, vagy nem, az "inkább" szó nem minőségi, hanem mennyiségi jelző. Pál azt állította, hogy ő többet szólt nyelveken, mint azok, akiket megdorgált a helytelen használat miatt.
Ezt is Pál apostol mondta ugyanebben a fejezetben:
"Azért atyámfiai törekedjetek prófétálásra, és a nyelveken szólást se tiltsátok." (1Kor 14,39)
A "nyelveken szólásban" semmiféle misztikum nincs, nem a Szentlélektől való, egyszerű tömegpszichózis az egész.
A Hit Gyülekezete téged is alaposan megtévesztett, mint másokat.
Dante
Még valami:
Bár a vezetőid bizonyára nem mondták el neked - de a Szentírásban kétféle nyelveken szólásról van szó. Ami pünkösdkor történt az egy érthető nyelv volt. Ami a Hit Gyülekezetében folyik az a megtévesztett korintusi gyülekezet mintájára történő jelenség. Ehhez a témához Szent Pál nagyon óvatosan nyúl, és úgy szedi ízekre, hogy ne sértsen meg vele senkit.
Dante
Asperrimus nevű felhasználónak:
Az (Mk 16,9-20) késői betoldás, a legkorábbi kéziratokban a 8. versnél véget ér az evangélium. Több befejezés is van. Bocs, de most nincs kedvem ezt részletezni, de ebből is látszik, hogy mennyire bizonytalan az a szövegvariáns, amire a karizmatikus teológia épít.
Ebből következően már nem kellene a nyelvtani dolgokkal foglalkoznom, de két dolog mégis ide kívánkozik. A helyedben én nem dobálóznék a görög szavakkal, mert a "sehol sem jelenti" azt szlogenből nem jelenti azt, hogy igazad is van. Egy lelkes Őrtorony hitvédő az (Rm 9,5) ariánus fordítását is így próbálják megindokolni. A görög szövegből még az Mt 24. preterista értelmezését is ki lehet olvasni, ami cáfolja a népszerű keresztény értelmezést. Szóval csak okosan. Már tényleg csak mellékesként jegyzem meg, de ismeretes olyan vélemény is, miszerint az 1Kor 14. fejezete sztoikus diatribéban íródott. Ha ez igaz, akkor az alapjaiban rombolja szét nem csak a karizmatikus, de az összes eddigi exegéták munkáját, akik ezzel nem számolnak, legyen katolikus vagy protestáns egyaránt.
Pál szavait sokféleképpen lehet értelmezni, de - akkor most egy kis kitérő - így értelmezték a kortársak is? Nemrég végigolvastam az összes Biblián kívüli őskeresztény dokumentumot, sőt még azokba is beleolvastam, amiket kívülállók írtak róluk. Nem emlékszem arra, hogy az apostolok tanítványai, kortársai, esetleg a pogányok arról számoltak volna be, hogy a korintusi jelenség folyik a keresztény összejöveteleken. Ha mégis valahol szó esik róla, az akkor is azt jelzi, hogy ez nem egy globális jelenség volt.
A korintusi gyülekezet egyébként is a legromlottabb gyülekezet volt az összes közül, már az 1Kor is azért íródott, hogy Szent Pál helyretegye a dolgokat, ráadásul tudatlanok voltak a lelki ajándékokat illetően is (1Kor 12,1). A Biblia bár nem őrizte meg, de őskeresztény forrásból tudjuk, hogy még az apostoli korban (talán a 90-es években) lázadás tört ki a korintusi gyülekezetben. Ekkor azonban már maga Róma volt az, aki beavatkozott a gyülekezet életébe, és helyre tette a dolgokat.
Ezek után nem csodálom, hogy a karizmatikus mozgalom is olyan, amilyen. Bartus László sem véletlenül írhatta meg a könyvét [bár még nem olvastam].
Üdvözlettel,
Dante
a nyelveken szólás Isten lelki ajándéka,amely a szent szellem betöltekezésével jön.
amit kérni kel,éhezni és szomjazni.
tehát mikor betöltekezel akkor jön a nyelveken szólás,mikor érzed a szent szellemet.
nagyon fontos lelki ajándék,mert.
önmagadat építed vele,és senki más nem érti csak te és Isten.
ez azért van,hogy az ördög ne értse és ne tudjon a gondolatodba zavarni.
vagy is ahogyan más ember csak halancsának érti úgy a sátán is.
van hogy egy szó több mondatott mond ilt jelent,de van hogy hosszú mondat csupán csak egy szót mond ilt jelent.
nekem hála és dicsőség az úrnak jól megy.
bár igaz én kértem Istentől hogy folyamatosan tudjak nyelveken szólani és értsem.
szerintem neked is kérni kéne a segítségét,mert mint mindenben,ebben is csak ő tud segíteni.
és fontos hogy a nyelveken szólást ne hanyagold el.
és becsüld,mert Isten egyik lelki ajándéka.
Kedves Dante!
A héten kevés időm volt, hogy válaszoljak, ez azonban nem jelenti azt, hogy elállt a szavam ekkora logika láttán, vagy hogy egyetértenék veled.
Ha már felhoztad a jehovistákat, tapasztalataim szerint előszeretettel hivatkoznak bizonyos kéziratok hiteltelenségére, például az 1 János 5,7-tel kapcsolatban, mintha anélkül egyébként nem állna meg a Szentháromság bibliai igazsága. Nem számolnak azzal, amivel te sem, hogy a birtokunkban levő kéziratok nem az eredetiek, hanem mindegyik későbbről származik. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a jelenleg legrégebbinek tartott kézirat a leghitelesebb, csak azt, hogy jelenleg nincs a birtokunkban annál régebbi. Ahogy a jehovisták Szentháromság-tagadása nem újkeletű tévelygés, úgy a Szent Szellem karizmáinak a tagadása, és elbagatellizálása sem az. A kérdés, amire sem te, sem én, sem más nem tud bizonyítékot előhúzni a kabátja ujjából az az, hogy az eredeti szövegben benne volt-e az 1 János 5,7, vagy a Márk 16,9-20, vagy akár a Jelenések 1,8 mai formája. Ami tény az az, hogy egyes kéziratokban nincs benne. Ez azonban lehet az adott kézirat írójának az eredeti szöveggel kapcsolatos egyéni interpretációja is, ahogy ma is megesik.
De ha teszem fel ettől most eltekintek, akkor is tartalmazza a Biblia egyéb helyeken azt, ami alátámasztja a nyelveken szólást, ahogy a Szentháromság igazságát is. Persze, ha jól megfenem az ollómat, akkor nincs az a bibliapapír, amelyik képes volna tartósan ellenálni az összezáruló acélpengék nyíróerőinek. Az a Biblia azonban, amely ezzel a módszerrel preparálható, semmiképpen sem ugyanaz, mint amelyiket a Mennyben is hitelesnek tartják. Ha teszem fel pár csattogással kinyírjuk az 1 Korinthus 14-et, akkor ennek könnyen áldozatává válhat az 1 Korinthus 13 is, ugyanis a szeretet vezérfonala mentén végig a karizmákkal foglalkozik, már ha valaki érti is, amit olvas. De ha a 13-at amputáljuk, akkor ezzel együtt a Biblia egyetlen olyan fejezetét is eltávolítjuk, ami rendszerbe szedi, hogy mit is ért a Biblia agapé alatt. Persze töredékek még így is maradnának, ami alapján az igazán whitefülűek részlegesen mégiscsak kihámozhatnának valami használhatót. Persze a 14-es és 13-as fejezetek eltávolításával együtt a 12. fejezet is menne a levesbe, amit Pál azzal kezd, hogy nem akarja, hogy a karizmákkal kapcsolatban tudatlanok legyünk, ugyanakkor ez a fejezet egyértelműen bevezeti a 13-dikat, melynek híján a logikai összefüggésre utaló nyomot is ki kellene ollózni. Ebben az esetben azonban nem igazán volna logikus a 15. fejezet "továbbá" jelzője, amivel utal a kiollózott 12-től 14-ig tartó tartalomra. Így a Bibliának az egyetlen olyan fejezete is áldozatául esne építő és konstruktív tisztító munkánknak, amelyik tömören definiálja az evangélium üzenetének az elemi tartalmát, illetve amely fejezet alapján értelmezhető lenne a majdani feltámadásunk, különösen a testünkre vonatkozóan. Ezek a Biblia kulcsfejezetei. Nélkülük sokkal nehezebb lenne értelmezni a többit. Persze nem kellene így csinálnunk, hiszen át is írhatjuk, ki is hagyhatunk egyes szavakat, beszúrhatunk másokat, csak ez a Jelenések 22,18-19 szerint káros az egészségre. Persze kivághatjuk ezt is.
Ha teszem fel behúnyom a szemem, és úgy teszek, mintha az 1 Korinthus 14. fejezet nem volna a Bibliában, akkor is benne van, amire Pál apostol hivatkozik: "Ezért dadogó ajakkal és idegen nyelven fog szólni e néphez" (Ézsa 28,11) bár a hozzád hasonló sufnitudós nem igazán tartja hitelesnek az Ószövetséget, szemben Jézussal és az apostolokkal. Pál azt mondja, hogy: "Hasonlatosképpen pedig a Lélek is segítségére van a mi erőtelenségünknek. Mert azt, amit kérnünk kell, amint kellene, nem tudjuk; de maga a Lélek esedezik mi értünk kimondhatatlan fohászkodásokkal." Ezt a kimondhatatlan fohászt már a reformátorok is a nyelveken szólással azonosították, pedig ők nem hittek abban, hogy ma is létező ajándékról van szó, úgyhogy nem vádolhatod őket azzal, hogy haza beszéltek volna. Persze, miért nem kérdeztek meg téged?!
A Biblia egyetlen helyen mondja azt, hogy a nyelveken szólást bizonyos kívülállók megértették, méghozzá az ApCsel 2-ben. De itt sem mondja azt, hogy mind a százhúsz tanítványt megértették a kivülállók. A többi helyen - ApCsel 8., 10.,19. - nem mondja a Biblia, hogy bárki is megértette a tanítványok nyelveken szólását. Azt azonban mondja az ApCsel 19-ben, hogy nem csupán nyelveken szóltak, hanem prófétáltak is. Milyen kár, hogy korábban már kivágtuk az 1 Korinthus 14-et, a Biblia egyetlen fejezetét, amelyik értelmezi a prófétálást és a nyelveken szólást! Az alapján megérthettük volna, hogy míg a nyelveken szólást senki sem érti csak Isten, addig a prófétálás érthető a hallgatóság számára is. Ami azonban szintén abból a fejezetből érthető meg, hogy mindkettő a Szent Szellem által ihletett beszéd, és mindkettő értelmes is, de az emberek csak a prófétálást értik meg, kivéve, ha van valaki, aki megmagyarázza a nyelveken elhangzottakat. Ha valaki nem ért egy nyelvet, számára nem több halandzsánál az adott nyelven elhangzott beszéd. Nem tudom, tudsz-e róla, de ismereteim szerint elmegyógyintézetbe zártak egy embert Angliában, mert csak magyarul tudott, és azt hitték, hogy elmebeteg, mert ilyen nyelv nincs is. Több évtizedig volt ebben az intézetben, míg valaki, aki értette a nyelvet, hallotta, amit mondott. Nem tudom, mivel kárpótolták az elrabolt éveiért. Azt is tudhatnád, ha igényed volna rá, hogy a karizmatikus gyülekezetekben nem csupán nyelveken szólnak, de magyarázzák is, illetve prófétálnak is. Magyarázat azonban csak arra van, ami közérdekű, nem pedig Isten titkait fecsegi ki a Szent Szellem. Amikor a Szent Szellemmel betöltött hívők nyelveken imádkoznak, akkor szellemben beszélnek titkos dolgokat, amit senki sem ért, csak Isten. Ő azonban iganis érti. Pál nem a nyelveken szólásról volt rossz véleménnyel, hanem arról, amikor a pulpitusról olyan üzenet hangzott el nyelveken, amit senki sem értett meg, de a korinthusi keresztények mégis jó ötletnek tartották, hogy ilyen alkalmakat tartsanak. A prófétálás által nemcsak a prófétáló épül, hanem a gyülekezet is, szemben a nyelveken szólással, amely csak az imádkozót építi. Ezért kell törekedni a prófétálásra a gyülekezetben, de nyelveken szólás nélkül nincs prófétálás sem, ugyanis a nyelvek ajándéka a belépő a Szellem karizmáinak birodalmába. Akinek ez túl zsenánt, az a többiből is kimarad, utána pedig gyárthatja az ideológiát arról, hogy a csodák kora lejárt. Naná, hogy lejárt! A számára. Az Újszövetség a hit szövetsége, nem pedig a szkepticizmusé, sem a sztoikus bölcseleté.
Amit a tömegpszichózisról mondtál baromság. Nem is értem, miért használsz olyan szavakat, amiket nem értesz? Tömegpszichózisnak azt nevezik, amikor egy ember azért tesz valamit, mert azt gondolja, hogy azt várják tőle. Például sokan ennek áldozatai, akik csípőből elutasítják a karizmatikus egyházakat, mivel a felekezeteük is azt teszi, ezért már nem is jut el a mérlegelésig. Ezzel szemben Isten ereje tényleg létezik, és a tömegtől teljesen függetlenül működik. Például én egyetlen alkalommal tettem be a lábamat karizmatikus gyülekezetbe, és senki nem tette rám a kezét. Nem is történt velem semmi természetfeletti, és nem is láttam semmi ilyesmit. Aztán a kezembe kerültek olyan könyvek, amelyek csak érintőlegesen foglalkoztak a Szent Szellem keresztséggel és a nyelveken szólással. Eltelt vagy két hónap, amíg egyszer egy sötét téli estén otthon teljesen egyedül az az ötletem nem támadt, hogy Jézus nevében kértem az Atyát, hogy töltsön be Szent Szellemmel (Persze hónapokkal korábban kértem Jézust, hogy jöjjön a szívembe, és választ is kaptam). Pár perc után elkezdtem nyelveken szólni, és azóta is gyakorlom. Te ezt halandzsának neveznéd, de te képtelen lennél akár öt percig is ezt tenni, noha bárki aki tud nyelveken szólni, az addig teszi ezt, amíg el nem fogy belőle a szufla, vagy meg nem unja, akár órákig, vagy még tovább. De soha nem azért hagyja abba az ember, mert elfogyott volna a szó. Az is tény, hogy egyértelműen nyelvről van szó, nem kell hozzá nyelvésznek lenni. Vissza-visszatérő körmondatok is gyakran előfordulnak, amikor az ember, ahogy hallja a fülével, amit mond, felismeri, hogy ezt már szóról szóra végigmondta előtte öt perccel is. De az egész öt perces szöveget, amit te halandzsának neveznél, szóról szóra újra és újra. Aztán teljesen más szöveg következik, ami szintén több percig tart, és az is megismétlődik többször. Máskor teljesen más szöveg jön fel, hosszan, amiben semmilyen ismétlődés nincs. És mindeközben az ember azon gondolkodik, amin akar, egyáltalán nem köti le a figyelmét a nyelveken szólás, csak ha akarja. Ezt csináld utánam, vagy bárki más után, aki szól nyelveken! Képtelen lennél még teljes figyelem mellett is. Úgyhogy ne beszélj mellé: olyannal rendelkezünk, amivel te nem. Savanyú a szőlő? Azért az, mert nem érted el. Ez azonban nem a szőlő problémája, hanem a tied. Tanulj meg repülni!
Neked is azt tudom javasolni, mint már másoknak is, hogy szállj le a lovadról, alázkodj meg Isten előtt, és Őt kérdezd ahelyett, hogy te próbálnál mindent megmondani. Én rendszeresen Istent kérdezem, mert nagyon sok dolgot nem tudok. Ő azonban mindent tud.
Ami pedig Bartust illeti, nem csupán szélhámos, de áruló is. Te nem vagy áruló, csak szélhámos, mert olyan dolgot szólsz le és próbálsz lejáratni, aminek soha nem voltál részese, nem jártál utána, hanem csak hírből ismered - félre.
Ja, ez lemaradt. Ez egy gyakorlati alkalmazása a nyelveken szólásnak és Jézus nevének. Szigorúan hívőknek, nem szkeptikusoknak!
T. Kérdező!
Valóban, ahogy már itt irták neked, a 'nyelveken szólás Isten ajádéka' - volt! Mult időben.
Miért volt Jézus idejében szükség a csodákra? Mert ezekkel bizonyitották, hogy Jézus valóban az Isten Fia.
Viszont mindezek ellenére elvetették Jézust, és megölették.
Ha elolvasod a Korintus I. 13:8, és 13-as verseket, ott a következőket olvashatod: "A szeretet soha el nem fogy. De legyenek bár jövendőmondások, eltöröltetnek. Vagy akár nyelvek, megszünnek, vagy akár ismeret, eltöröltetik.
Most azért megmarad a hit, remény, szeretet, e három. Ezek között pedig legnagyobb a szeretet.
A János 13:35 ezt irja: "Erről ismeri meg mindenki, hogy az én tanitványaim vagytok, ha egymást szeretni fogjátok."
Ezt Jézus mondta!
Itt már nem a 'csodatevésről' irja, hogy megismerik a követőit, hanem a köztük lévő 'szeretetről'.
Tehát az apostolok még át tudták adni ezt a képességet egy kiválasztott embernek, de azok már nem tudták továbbadni. Igy a csodák megszüntek.
De azért tegyünk párhuzamot az akkori csodák és a mostani csodák között. Kezdjük a nyelvekkel.
Abban az időben sok idegen országbeli ment Jeruzsálembe. Ezek az emberek csodálkozva hallották, hogy az apostolok az ő anyanyelvükön szólnak hozzájuk.
Megértették, hogy miről beszélnek az apostolok. És az apostolok is tudták, hogy mit mondanak.
Akik ma 'nyelveken szólnak', saját maguk sem értik hogy mit mondanak, mások még ugy sem.
Gondolod, hogy a mindenható Isten - aki azt akarja, hogy minnél többen megtérjenek hozzá -, olyan nyelven prédikáltatná a követőit, amit mások nem értenek meg, de saját maguk sem?
A gyógyitásról: mindenki meggyógyult akiket az apostolok meggyógyitottak, még azok is, akik csak a ruhájukhoz hozzáértek. Vajon a mai 'gyógyitók mindenkit meggyógyitanak'?
A halottak feltámasztásáról már nem is szólok, mert az egyáltalán nem müködik azoknál,akik ma ugymond csodát tesznek. Mindezt az apostolok 'ingyen' tették.
De felmerül a kérdés, hogy ha Isten megszüntette a csodákat, akkor honnan van ez ma egyes embereknél?
Olvasd el a Korintus II. 11:14,15-ös verseket, ahol ezt irja: "Mert az ilyenek hamis apostolok, álnok munkások, akik a Krisztus apostolaivá változtatják át magukat.
Nem is csoda, hisz maga Sátán is átváltoztatja magát világosság angyalává.
Nem nagy dolog azért, ha az ő szolgái is átváltoztatják magukat az igazság szolgáivá, akiknek végük a ő cselekedeteik szerint lészen."
Ha tehát nem Istentől vannak ma a csodák, akkor csak egy személy jöhet számitásba, Sátán.
Gondolj itt MÓzes esetére. Mikor Mózes a fáraó előtt volt, és kérte, hogy a népet engedje el, a fáraó elutasitotta ezt a kérést. Ekkor MÓzes a botját - Isten parancsára - kigyóvá változtatta. Ezt a fáraó papjai is megtették. Mózes Istentől kapta az erőt a csodatevéshez. De vajon kitől kapták a fáraó papjai? Hiszen ők bálványimádó emberek voltak?
Ahogy a Korintusnál irta, Sátántól.
Amikor az apostolok megkapták a 'Szent Szellemet', nem fetrengtek, rángatóztak. Ilyen megalázó helyzetbe nem hozta őket Isten.
Tehát a kérdés az: kinek hiszel? A Szentirás szavainak, vagy embereknek, akik azt állitják, hogy ők képesek a Szent Szellemet kiárasztani másokra?
Ha bármi kérdésed van, szivesen válaszolok. Üdvözlettel: Judit!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!