Miért gondolják néhányan hogy van tisztítótűz?
A tisztítótűz bibliai tanítás. szp72 nagyon jól bizonyította, de kicsit kiegészíteném.
Jézus megváltó haláláva teljes bűnbocsánatot szerzett számunkra, de mégsem szűntek meg a földi szenvedések.
Róm 8,17
"Előbb azonban szenvednünk kell vele együtt, hogy vele együtt meg is dicsőüljünk."
2Kor 4,10
"Testünkben folyton-folyvást viseljük Jézus szenvedését, hogy egyszer Jézus élete is megnyilvánuljon testünkön."
Mi abban a logika, hogy a szenvedéssel fizetés csak addig érvényes, amíg ezen a világon vagyunk? Ha nem szenvedtünk itt a földi életünkben eleget a bűneinkért, nem tudtuk az összes "tartozást kifizetni", akkor még van lehetőség erre a másvilágon:
Mt 12,32
"Ha valaki az Emberfia ellen beszél, bocsánatot nyer, de ha a Lélek ellen beszél, nem nyer bocsánatot sem ezen, sem a másvilágon."
A szöveg feltételezi, hogy a másvilágon is bocsánatot lehet nyerni, ha nem Lélek elleni, azaz megbocsátható bűnöket követünk el. A másvilágnak ez az a helye, amit tisztítótűznek nevezünk.
1Kor 3,13-15 "Az (Úr) napja ugyanis nyilvánvalóvá teszi, mivel tűzzel érkezik, és a tűz majd megmutatja, kinek mit ér a munkája. Akinek építménye megmarad, jutalomban részesül. De akinek műve elhamvad, az kárt vall. Maga ugyan megmenekül, de csak mintegy tűz által."
Az (Úr) napja = ama nap, a végítélet vagy az egyes ember halálának, azaz a különítéletnek a napja (Zsid 9,27). Ebből a versből egyértelműen kiderül, hogy Pál itt nem evilági szenvedésekről, megpróbáltatásokról beszél a tűz általi megtisztulás kapcsán, hanem túlvilági tűzről, szenvedésről. Hogy milyen hosszú ez a szenvedés, arról senki nem tud semmit. Azt csak az Isten tudja, kinek mennyi és milyen mértékű szenvedés jár a bűneiért, a lényeg inkább az, hogy van egy ilyen hely, ahonnan meg lehet menekülni, s ezt nem kéne tagadni.
1Kor 3,14 "Akinek építménye megmarad, jutalomban részesül."
1Kor 3,15 "De akinek műve elhamvad, az kárt vall. Maga ugyan megmenekül, de csak mintegy tűz által."
1Kor 3,17 "Aki lerontja az Isten templomát, azt Isten elpusztítja. Isten temploma ugyanis szent, s ti vagytok az."
Pál itt tulajdonképp felsorolja a három féle lehetőséget, ami történhet velünk: Jutalom, azaz üdvösség; kárt vallás, vagy kártérítés, azaz purgatórium, amely az üdvösségre vezet (megmenekül, üdvözül); valamint a pusztulás, a kárhozat.
"Mi abban a logika, hogy a szenvedéssel fizetés csak addig érvényes, amíg ezen a világon vagyunk? Ha nem szenvedtünk itt a földi életünkben eleget a bűneinkért, nem tudtuk az összes "tartozást kifizetni", akkor még van lehetőség erre a másvilágon" - ez nem logikus mivel Krisztus fizette meg az árat a bűnökért. Nemde? Az üdvösség kegyelemből van hit által (hit=szentség és hüség)
Tehát kegyelemből, de hüséges és szent élet által.
Jezus nem megvetesre buzdit azzal amit privatban ideztel
eznis Jehova tanui nak egy eroltetett resze (talan mar naluk sem)
hanem azt mondja hogy mindegy hogy gyereked e vagy szulod, vagy testverd ha a rossz utjan jar akkor ezert neked nem szabad kovetned ha te Krisztust koveted
igy ha ok is Krisztust kovetik akkor nem kell megtagadnod oket es mivel en a Krisztusi utat a Jo utjaval egyenlonek tartom igy ha a buntol tartozkodnak akkor sem kell megvetned oket
sot segiteni kellene nekik a jo utat jarni ha rosszon is jarnak
#25 mohosag az nem testi? vagy az nem bun?
minden bun a testbol fakad, biblia is emliti
vagy ennyire rosszul tudom?
6000 ev? pontosan? magad is kiszamoltad vagy elfogadtad?
#24 ezt se ertem ilyenrol meg sose halottam igy elege meglepetes...
"ez nem logikus mivel Krisztus fizette meg az árat a bűnökért. Nemde?"
De igen, Kisztus megváltása teljes és tökéletes, ezért bármely ember, aki megtér bűneiből és hozzá fordul, az elnyerheti bűneinek teljes bocsánatát, szíve a bűntől teljesen megtisztul, s oly fehérré lesz, mint a hó, mint a gyapjú (Iz 1,18; Zsolt 51,9). A bűnös, Istentől elszakadt ember újból Isten kegyelmébe helyezheti magát, megigazulhat, megszentelődhet, és üdvözülhet. Ezt csak a kegyelem által, Krisztus érdemeire, az Ő megváltó tettére tekintettel érheti el. Isten előtti bűnös voltunk tehát teljesen megszűnik, nem vagyunk bűnösök, hanem tiszták, de a kárt, amit a bűn okozott Jézus Krisztus nem állítja helyre.
Vegyük csak a lopás példáját. Egy tolvaj bűnbocsánatot nyerhet, megigazulhat és üdvözülhet megtérése után. Ám mi van az ellopott dolgokkal? Mi van azokkal az emberekkel, akiktől ő lopott? Visszaadja- e ezt Jézus? Az ellopott dolgok ott vannak a volt tolvaj tulajdonában, és ugyanezen dolgok hiányoznak a megkárosított embereknél. Ez belátható, hogy nem Isten szerint való. A volt tolvajnak, hogy helyreállítsa ezt a zavart, vissza kell adnia az ellopott dolgokat. Ekkor és csak ekkor lehet tökéletes, ekkor és csak ekkor szűnik meg minden kapcsolata a tolvajsággal. Ha a volt tolvaj nem adja vissza az ellopott dolgokat, vagy már nem tudja visszaadni, akkor is valami módon az árát ki kell fizetnie. Ezt az árat az igazságos Isten szabja meg. Erre irányulhat a vezeklés, azaz a jóvátétel, vagy az ideigtartó büntetés.
Vagy vegyük a halál példája, amit már írtunk. A protestánsok javarésze is vallja, hogy a halál, a fájdalom, vagy az emberi szenvedés az eredendő bűn következménye. Ám amikor az ember megigazul Krisztus megváltása által, ez a következmény ugyanúgy fennmarad! Hiába törölte el Jézus megváltása összes bűnünket (értelemszerűen az eredendő bűnt is), fizikailag ugyanúgy meghal az igaz keresztény, ugyanúgy szenvedhet, ugyanúgy fájhat neki minden. A halál az eredendő bűn ideigtartó büntetése, és ezt mindnyájunknak el kell szenvednie.
Jézus egy példázaton keresztül mondta el, hogy a bűneinkért "fizetnünk" kell:
Lk 12,58-59
"Amikor ellenfeleddel a bíróságra tartasz, útközben igyekezzél tőle megszabadulni, nehogy a bíró elé hurcoljon, és a bíró átadjon a poroszlónak, a poroszló meg börtönbe vessen. Mondom neked, nem szabadulsz ki, míg az utolsó fillért is meg nem fizeted."
Mt 18,34-35
"Ezzel az Úr haragjában átadta a poroszlóknak, míg meg nem fizette mind, amivel tartozott. Így tesz mennyei Atyátok is veletek, ha mindegyitek meg nem bocsát szívből felebarátjának."
A példázatban a "börtön" szó egy büntető helyre, a "kiszabadulás" szó az üdvösségre utal. A fenti helyeken van lehetőség kiszabadulni a börtönből, amikor is valaki kifizeti tartozását. Ez magára a kárhozatra nem vonatkozhat, hiszen az örök állapot és megváltozhatatlan. Az „Így tesz veletek mennyei Atyátok is” - ha valaki meg nem bocsát szívből felebarátjának a bocsánatos bűnöket jelentheti.
@ de a kárt, amit a bűn okozott Jézus Krisztus nem állítja helyre.
Pontosabban fogalmazva:
A bűn okozta kárt Krisztus nem azonnal állítja helyre teljes mértékben.
Egy hasonlattal élve:
Ha a ventilátort kihúzzuk az áramból az szükségszerűen megáll, de nem azonnal. Ha pedig visszadugjuk, akkor ismét erősödni fog a forgása, de nem egyből nyeri vissza az eredeti forgását.
Épp így a bűn is megrontotta a teremtett világot, de az csak fokozatosan hatalmasodott el. Krisztus megváltásával a bűn teljes győzelme meghiúsult ugyan, de nem állt egyből helyre az eredeti romlatlan állapot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!