Miért gondolják néhányan hogy van tisztítótűz?
A dohányzás az bálványimádásnak tekinthető, vagy jobban mondva más istenségek imádása, mivel az egész pogány. A dohány termesztő népek hite szerint a dohány(illetve mari, meg ilyenek) nem földi eredetű, hanem az ősi szellemektől ered, akik az égben lakoznak, és amikor valaki dohányzik, akkor imádkozik ezekhez a szellemekhze. Ez egyértelmű hogy más istenség imádása, ami miatt el lehe kárhozni. (Ha az illető nem tér meg belőle)
(A Szellemtől való születést pedig Jézus meg is magyarázza. Ami testől születik azt test, ami szellemtől (mivel vannak más szellemek is a Szent Szellemen kívűl) az szellem. Tehát ha valaki Istentől születeik (mivel Isten szellem) az szellemben születik tőle és éppen ezért fogja utálni a bűnt és szeretni az igazságot (igazság=Isten igéje).
De most tényleg a tisztítótűz mitől tudna megtisztítani?
Paráznaságtól nem mert amiatt az embernek el kell kárhoznia.
Gyilkosságtól nem mert szintén le van írva a Bibliában hogy gyilkosok nem öröklik Isten országát.
Hazugságtól nem mert hazugok sem öröklik Isten országát.
Lopástól nem mert tolvajok, rablók sem öröklik Isten országát.
Bálványimádástól nem mert szintén bálványimádók nem öröklik Isten országát.
Részegesek sem öröklik Isten országát.
Patvarkodók sem öröklik Isten országt.
(És még van....stb)
Tehát ha valaki elkövet egy bűnt az valamelyikbe bele lehet sorolni.
Nincs tisztító tűz. Jézus megváltó halála van azokra akik érdemesek rá.
aki nem méltó az életre, az meghal és nem részesül feltámadásban.
Jézus , és a Biblia a tűz kifejezés alatt a teljes megsemmisülést, vagy is a feltámadás nélküli halált szemléltette.
te latasmodod alapjan SENKI nem orokli isten orszagat
csak te... vagy te sem...
Isten orszaga ures lesz olyan lesz mint kezdetben
mert te ez alapjan aki egyszer lopot az pokolra jut hiaba tart bunbanatot es megtagadja eddigi bunos eletet
a lopas csak pelda, ha gyilkol is megtagadhassa eddigi gyilkos eletet, foleg mivel onvedelembol is olhetet, es nem szant szandekkal
mivel enyire megvetsz masokat es belelatod hogy azok szant szandekkal a Gonoszt imadjak
ezert szerinted ki is fog elkarhozni?
Szia!
Semmi bibliai alapja nincs a purgatóriumnak, ez egy speciálisan katolikus tanítás, ami nem a Szentirásra épül.
Előd István katolikus dogmatika könyvéből idézek:
"A Szentírás sehol sem említi kifejezetten, hogy a végítéleten kívül részünk lesz egy másik, egyéni ítéletben. Csak annyit mond, hogy halálunk után rögtön jutalomban vagy büntetésben részesülünk. Ebből viszont logikusan következik, hogy már halálunk percében egyénileg is megítéltetünk, és ezen a különítéleten dől el örök sorsunk. Ünnepélyes formában a tanítóhivatal sem a külön-ítéletről nyilatkozott, hanem a halál utáni sorsunkról, mindennapos igehirdetése azonban nemcsak jóváhagyta, hanem magáévá tette a híveknek ezt a meggyőződését. Ennélfogva a különítélet ténye dogmának tekintendő... A szenthagyományban sokáig bizonytalanság uralkodott az egyén halál utáni sorsáról, tehát a különítéletet illetően is. A különítéleten végleg eldől az ember sorsa, állapota mégsem mondható véglegesnek. Hiszen lesznek, akik tisztulásra ítéltetnek. Akik pedig a mennyei boldogságba jutnak, a világ végéig nélkülözni fogják ennek a boldogságnak azt a teljességét, amelyet az egész természetnek újjáteremtése, az »új ég és új föld« fog jelenteni. Vitatott továbbá, hogy milyen lesz az emberi léleknek a testhez való viszonya a világvégi feltámadásig. Egyes hittudósok ugyan újabban az "animae separata" elképzelésének tarthatatlanságát bizonyítják, azt a kérdést azonban nyitva hagyják, hogy a világvégi feltámadás nem ad-e többletet a mennyország boldogságának és a kárhozat kínjainak testben történő megélésében. A különítélet színhelyéről és időpontjáról semmi biztosat nem tudunk. A hely valószínűleg a halál színhelye, az időpont pedig a testi halál bekövetkezésének pillanata lesz...
A különítélet nem teszi-e fölöslegessé a végítéletet? Van-e értelme az utolsó ítéletnek, miután az ember sorsa végleg eldőlt a külön-ítéletben? Úgy látszik, mintha nem volna értelme, legfeljebb csak akkor, ha két fokozata lenne a büntetésnek, egy enyhébb és egy szigorúbb, és a szigorúbbat az utolsó ítélet osztja ki, ahogy a keletiek közül sokan képzelik... A purgatórium elnevezést csak a 9. század óta használja a teológia. Ez a szó találóan jelzi a tisztulás folyamatát anélkül, hogy a vitatható kérdésekre (hely és mód) választ adna... A Szentírásban direkt bizonyítékokat nem találunk… A protestánsok által el nem fogadott - mert deuterokanonikus -2 Makk 12:40-45-ben azt olvassuk, hogy Makkabeusi Júdás áldozatot mutattatott be olyan elesett hősökért, akiknél pogány amulet-teket találtak. "Ha ugyanis nem hitt volna - folytatja a szent szerző - az elesettek feltámadásában, fölösleges és értelmetlen dolog lett volna a halottakért imádkozni."
A túlvilági tisztulás mikéntjét illetően sem a kinyilatkoztatás forrásai, sem a tanítóhivatal megnyilatkozásai nem adnak biztos útmutatást. Ezért csak többé-kevésbé valószínű következtetésekre vagyunk utalva... A trienti zsinat dogmaként tanítja, hogy a purgatórium lakóin imádságainkkal, továbbá a szentmiseáldozatnak és búcsúknak fel-ajánlásával segíteni tudunk. Ennek a segítésnek elvi alapja a szentek közösségének dogmája, amelynek értelmében Krisztus titokzatos Testének tagjai (7. Kor. 12. fej.) egységes szervezetet alkotnak, és minél inkább részesült valaki a megváltás áldásaiban, annál inkább lehet mások számára is forrása a kegyelemnek. A vándor-egyház tagjai szüntelen segítséget remélhetnek a mennyeiektől, a földiek hűsége és szeretete viszont azok számára jelenthet segítséget, akik evilági vagy másvilági tisztulásra szorulnak."
(Előd István: Katolikus Dogmatika, Szent István Társulat, 1978, 675-678., 711., 713. és 715. o.)
Üdv. Péter
Kedves kérdező!
Nem igazán értem mit magyarázol. Azt állítod, hogy te nem vétkezel vagy azt hogy te is elkárhozol?
Ha az előbbit akkor egy kicsit meghazudtolod a Bibliát:
"Ha azt mondjuk, hogy nincsen bűnünk, önmagunkat csaljuk meg, és nincs meg bennünk az igazság. Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz ő: megbocsátja bűneinket, és megtisztít minket minden gonoszságtól. Ha azt mondjuk, hogy nem vagyunk bűnösök, hazuggá tesszük őt, és nincs meg bennünk az ő igéje." (1Jn 1,8-10)
"Hiszen úgyis sok dologban vétünk mindannyian." (Jak 3,2)
Gondolom te már a Miatyánkot is átírtad: "Bocsásd meg a bűneiket ...", hiszen neked nincs.
Krisztus megváltó kereszthalála és feltámadása megment bennünket az örök haláltól, de sajnálatos módon nem ment meg bennünket az ideigtartó büntetéstől. Hiszen nem kerültünk vissza a paradicsomba, továbbra is súlyt bennünket a betegség és a halál. Bűnre hajló természetünk vagy óemberünk is megmaradt, amely ellen hadakozni bizony többé-kevésbé tetszik-nem tetszik elég gyötrelmes. Leszokni a dohányzásról, alkoholról, kábítószerről, paráznaságról, kisebb megkötözöttségektől bizony lehet nehéz és fájdalmas. A tisztulás gyötrelmes. Aki azt állítja, hogy nincs ideigtartó büntetés, hanem máris a paradicsomban vagyunk az nem tudja mit beszél, hiszen mindenki látja, hogy nem ott vagyunk.
A tisztitótűz tana tulajdonképpen csak annyit állít, hogy az ideigtartó büntetésnek van egy túlvilági része is. Aki nem tisztult meg eléggé a földi életében még megtisztulhat a túlvilágon.
A Biblia beszél erről:
"Az (Úr) napja ugyanis nyilvánvalóvá teszi, mivel tűzzel jön el, s a tűz bizonyítja, kinek mit ér a munkája. Akinek építménye megmarad, az jutalomban részesül. De akinek elhamvad a műve, az kárt vall. Ő maga ugyan megmenekül, de csak mintegy a tűz által." (1Kor 3,13-15)
"Az a szolga, aki ismerte ura akaratát, és nem fogott hozzá teljesítéséhez, vagy nem cselekedett akarata szerint, sok verést kap; aki viszont nem ismerte ura akaratát, és úgy cselekedett verést érdemlő dolgokat, az kevés verést kap. (Lk 12,47-48)
"Aki az Emberfia ellen szól, bocsánatot nyer, de aki a Szentlélek ellen szól, nem nyer bocsánatot sem ezen a világon, sem a jövendőben." (Mt 12,32)
Az ószövetségi alvilág továbbra is létezik, ott vannak akik elkárhoznak, de nem csak azok:
"Meghaltam, s íme, mégis élek, örökké. Nálam vannak a halálnak és az alvilágnak a kulcsai." (Jel 1,18)
Ha mindenki vagy a mennyországba vagy az alvilágba kerül, akkor miért vannak Jézusnál a kulcsok? A Jézusnál levő alvilági kulcsok azt jelentik, hogy Jézusnak hatalma van onnan egyeseket kihozni.
Az alvilág azon részét nevezzük tisztítótűznek, ahol úgymond nem az örök kárhozatra várakozók tartózkodnak.
kontemplacio: elmelkedes, szemlelodes
eretneksegnek tarthatjak, de ha nem gondolkodunk el a biblia megertesen akkor hogy ertsuk meg?
bemagolas alapjan nem tudjuk meg mi az akkor hogy visszuk at a gyakorlatba? fokepp ha gyakorlatba atvivestol tartozkodunk
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!