Miért hisznek keresztények (keresztyének) a pokol örökké tartó tüzében?
Az eredeti ógörög Biblia,amikor a pokol tüzéről ír,azt "befejezett jövőidőben"fogalmazza meg."És az ő kínlódásuk füstje felmegy örökkön örökké" (Jelenések 14:10-11).Felmegy-mert megérkezik-,s nem felszáll az örökkévalóságig.
A poklot,Jézus,Lázár,a naini ifjú,és Jairus lánya is megjárta.(Ha utóbbiakat Jézus a Menyországból hozta vissza a földi pokolba,az nem illik össze szeretetjellemével.)Egyik feltámadotton sem észleltek kortársai, a tűz perzselési nyomait,és egyikőjük sem számolt be pokolbeli,vagy menyországbeli élményeiről.A pokolból János apostol szerint is van visszatérés. "a Halál és Pokol is kiadták a náluk levő halottakat" (Jel.20:13).
Az eredeti nyelv ismeretének hiányán kívül, milyen érvekkel látják igazolni az örökké égő pokol hipotézisét?
# Péter
"Először is fontos tisztázni: nem minden keresztény hisz a pokol örökké tartó tüzében.
De. A pokol krisztusi tanítás. Akik kételkednek benne, azok Krisztus-tagadók.
Mondjuk a tűz persze jelképesen értendő.
Nyilván a kérdést Péter már milliószor megvitatta az elmúlt 8 év alatt, azonban hozzá kell tennem azt a többségi álláspontot, hogy ahogy az első halál sem jelentett megsemmisülést, úgy a második halál sem megsemmisülés. Mivel alászállt a poklokra (1Pt 4,6), ézért a Krisztus előtt született üdvözültek miatt sem kellene fenntartani a seolt. Sőt mi szükség az elkárhozottak testét feltámasztani, ahhoz, hogy megsemmisítsék? Óva intenék attól is, hogy az Jelenések könyvét teljesen kronologikus sorrendben értelmezzük.
"Hisz mindent azért teremtett, hogy legyen, és a világ teremtményei az üdvösségre szolgálnak. Nincs bennük pusztító méreg, és a földön nem az alvilág uralkodik. Mert az igazságosság halhatatlan." (Bölcs 1,14-15, Zsolt 112, 3)
Függetlenül attól a ténytől, hogy Isten meg tudja semmisíteni az ember lelkét (hisz a semmiből teremtette), és a keresztények lélekértelmezése nem platóni, az embernek a teljes lényéhez hozzátartozik a teste is, a pokol tüzét olthatatlannak (aszbeszton), öröknek (aiónion) nevezte Jézus többször is, ez utóbbi jelzőt használta az örök életre is. A Vulgatában a Mk 9. fejezetében háromszor is megismétli (43, 45, 46) Izajás 66. fejezétenek 24. passzusában leírt próféciáját.
(Júd 1,6-7, 2Tessz 1,6-9, Mt 3,12, Lk 3,17, Mt 18,8, Mt 25,41, Mt 25,46, Mk 9,43)
Azt hiszem,hihetünk a halál,és pokol megsemmisítésének ígéretében, így Megváltónknak nem kell -az egyébként is néhány perc alatt krematizálható- testünk füstje bűzét szagolnia,s az elkárhozottak örökkévaló szenvedését"élveznie"!
Egy kérdés még megválaszolatlan:
Ha a meghaltak"lelke"valamiféle tudatossággal rendelkezik,amikor Jézus pokolraszállván harmadnapon feltámadt,miért nem számolt be pokolbeli élményeiről?Talán ismerte a Zsoltárok,és Példabeszédek bölcsességét?"Préd.9:5,10(9;7,12,Károli)Mert az élők tudják,hogy meghalnak,de a halottak semmit sem tudnak es nincs többé fizetségük,mert nem emlékeznek rájuk többé,elfeledték őket.
Zs.146;4.Kimegy a szelleme,és ő visszatér földjébe.Azon a napon elvesznek gondolatai."
Ezt a Jelenések könyve legvégén mondja Jézus:
"Boldogok, akik megtartják az ő parancsolatait, hogy joguk legyen az életnek fájához, és bemehessenek a kapukon a városba. DE KINN MARADNAK az ebek és a bűbájosok, és a paráznák és a gyilkosok, és a bálványimádók és MIND, AKI SZERETI ÉS SZÓLJA A HAZUGSÁGOT."
Üdv.
"Boldogok, akik megtartják az ő parancsolatait, hogy joguk legyen az életnek fájához, és bemehessenek a kapukon a városba. DE KINN MARADNAK az ebek és a bűbájosok, és a paráznák és a gyilkosok, és a bálványimádók és MIND, AKI SZERETI ÉS SZÓLJA A HAZUGSÁGOT."
Igen. Pontosan. Én, a hazug pszeudopróféta kinn maradok. Nem a semmiben, ahonnan jöttem, hanem a tüzes és kénes tóban, ahol gyötrődni fogok éjjel-nappal, mindörökkön-örökké (Jel 20, 10). Évszazodról évszázadra. Korszakról korszakra. In saecula saeculorum. A keresztény liturgia doxológiája is így végződik.
Ilyen időtartamra lett megátkozva a fügefa (Mt. 21, 19, ), ilyen időtartamú bűne van annak, aki a Szentlélek ellen vétkezik (Mk. 3, 29), ilyen időtartamú Jézus uralma (Lk 1, 55), ilyen időtartamban nem szomjazik, aki Jézustól kér vizet (Jn. 4,14), aki az ő szavát hallgatja, ilyen időtartamban nem fogja ízlelni a halált (uo. 8,32; 8,52). Mindezekben egyértelmű, hogy az ígéret örökre szól, és még csak nem is figura etymologicaként szerepel a szerkezet a textus receptusban.
Amit egy lappal előbb írtam, azt hitte Jusztinosz, Tertullianus, Kelemen, Ciprián, Órigenész, Nisszai Gergely, Ágoston. Ők is ugyanarra a sorsra jutnak, mint én? Ha megnézzük az egyház történeti hitletéteményét, vagy akár az Újszövetség belső koherenciáját, akkor sehol nem látom azt, hogy én hamis prófétaként megsemmisülnék. Sokkal nagyobb büntetésem lenne.
Mennyivel egyszerűbb a tüzes tavat megsemmisülésnek hívni (ami pár passzussal feljebb még "ἡμέρας καὶ νυκτὸς εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων" időtartamban funkcionált), mint az "olthatatlant" "olthatatlannak", az "örököt" "öröknek"?
"Üdvösségünk,vagy kárhozatunk kérdését a gnózis(ismeret) határozza meg,vagy a krisztusi kegyelemhez való viszonyunk?"
Az utóbbi (Mk. 7,24-29). A teológus is csak akkor hiteles, ha van hiteles imaélete, ill. azt akarja, amit az Isten akar.
Esetleg,a bibliai ismeret valós,vagy félreértelmezett tudományán múlik örökéletünk,vagy örök kárhozatunk?
Miért fontos jól érteni,az egymásnak látszólag ellentmondó bibliai ígéget?
"Esetleg,a bibliai ismeret valós,vagy félreértelmezett tudományán múlik örökéletünk,vagy örök kárhozatunk? "
Nem. Hanem azon, hogy teljesíted-e azokat a parancsokat az idő azon intervallumában, amikor nem oskoskodunk ilyen kérdésekről. Be akarod-e fogadni a szívedbe őt akkor is, amikor nem szórakozunk, nem gépezünk, hanem egyedül vagy. Van-e kapcsolatod azzal, aki téged létre hívott, és jobban ismer, mint saját magadat. És ez a kapcsolat kiterjed-e az életed minden szintjére. Megcselekszed-e azt, amit ő parancsolt.
A lényeges, amit magaddal viszel, azok nem a készségek, képességek. Az csak szolgálati eszköz.
.
Kérlek fejezd be a mondatot,milyen parancsolatok megtartásától függ az üdvösségünk!("Hanem azon, hogy teljesíted-e azokat a parancsokat az idő azon intervallumában, amikor nem oskoskodunk ilyen kérdésekről.")
Milyen parancsolatok megtartása feltétele üdvösségünknek?("Megcselekszed-e azt, amit ő parancsolt.")
Az én ismeretem szerint ingyen,kegyelemből,hit által van üdvösségünk,hogy ne kérkedhessünk cselekedeteinkkel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!