Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Hogyan szerezhetünk hitet?

Hogyan szerezhetünk hitet?

Figyelt kérdés

#hitet.
2016. jún. 23. 21:56
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Istentől. Szívesen ad.
2016. jún. 23. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 Roland G. ***** válasza:
"Azért a hit hallásból van, a hallás pedig Isten ígéje által." Róm 10:17
2016. jún. 23. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
Isten rémája, azaz kijelentése által (Rm 10,17). A réma az, amikor a Logosz, Aki nem más, mint a Krisztus megszólítja az embert. Amikor ez megtörténik, amikor meghalljuk az Ő Szavát, akkor abba bele tudunk kapaszkodni. Ezt a kapaszkodást nevezzük hitnek, de az eredeti szó ugyanolyan joggal jelenti a hűséget is. Éppen ezért a hit forrása minden esetben természetfeletti. A Szent Szellem közvetlen munkájára van szükség ahhoz, hogy valaki szembesüljön a Feltámadott Jézus Krisztussal, és csak ezután tud hinni. Ehhez Jézus embereket használ fel, akiken keresztül szól. De amikor Ő szól embereken keresztül, akkor bár a hangokat a fülünk észleli, a szót mégis a saját bensőnkből halljuk.
2016. jún. 23. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
6%

A saját erőnkből nem tudunk hitet kifejleszteni. A hit a szent szellem gyümölcsének az egyik vonása (Gal 5:22). Bölcsen tesszük hát, ha megfogadjuk Jézus tanácsát, és imában még többet kérünk ebből a szellemből. Jézus megígérte, hogy az Atya „ad szent szellemet azoknak, akik kérik őt” (Luk 11:13).

A hitet megtartani a nehezebb, ezért van szükség a folyamatos ismeretszerzésre, hogy minel közelebbröl megismerhessük Teremtönket mert akkor a hitünk is erösödik!

2016. jún. 23. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

Galata 5:22 A Lélek gyümölcse pedig: szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség,


A hit nem a Lélek gyümölcse.

2016. jún. 23. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
Hitet magunknak kell kiépiteni.
2016. jún. 24. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
44%

Ez nem egészen így van. A hűségnek fordított eredeti szó a 'pisztisz', ugyanaz, amit hitnek szoktak fordítani. A tévedés abban van, hogy a több hit érdekében, több Szent Szellemet kellene kérnünk. A Szent Szellem egy és oszthatatlan. Nem kerül a tulajdonunkba a Szent Szellem bizonyos hányada, hogy még többre vágyakozzunk. Az, ami mérték szerint van bennünk, az a Szent Szellem kenete, vagy működő ereje, illetve ami korlátolt bennünk, az a Szent Szellemmel való közösség. Ebben kell növekednünk. Van ugyan a Szent Szellem karizmái között hit ajándéka, ez azonban egy adott szituációban működik a Szellem akarata szerint. A hit növeléséhez több kijelentésre van szükségünk, aminek az alapanyaga az Isten Beszéde, amit a Szent Szellem tesz szellemmé és életté. Vagyis valóban elengedhetetlen a Szent Szellem természetfeletti munkája, de a mi közreműködésünkön van a hangsúly, ugyanis a Szent Szellem vágyakozik arra, hogy hegyeket mozgató hitünk legyen.


Mindemellett a Galata levél ötödik fejezetében Pál apostol felsorolja a test cselekedeteit, és ezzel szembeállítja a szellem gyümölcseit. Mivel az eredeti nyelv nem használ kis- és nagybetűket, nem tudható minden esetben pontosan, hogy az eredeti szövegben szereplő 'pneuma' kire vonatkozik: Isten Szellemére, vagy az ember újjászületett szellemére. Mivel Pál a test cselekedeteivel állítja szembe a szellem gyümölcseit, itt nyilvánvaló, hogy nem a Szent Szellem gyümölcseiről van szó, hanem az újjászületett emberi szellem gyümölcseiről, ami természetesen szoros kapcsolatban van a Szent Szellemmel való közösséggel, ámde mégis az ember szelleméé.


A Bibliából az is megtudható, hogy a Szent Szellem Jézust dicsőíti, azaz Jézust állítja a középpontba, és Jézus nevében cselekszik. Ahhoz, hogy megnyerjük a Szent Szellem támogatását, első sorban Jézust kell követnünk. Amikor a Szent Szellem kijelentést ad, akkor a Szellem által Jézus Krisztus jelenti ki magát. Ennek pedig megvan a receptje. Jézus azt mondja a János 14,21-ben, hogy annak jelenti ki magát, aki birtokolja, és megőrzi az Ő parancsolatait, végzéseit, rendelkezéseit, ami tágabb értelemben az egész Bibliát jelenti, de érthető a szellem inspirációira is, hiszen az Újszövetség nem a betű, hanem a szellem szövetsége. A Példabeszédek 4,20-23 is jó irányadó a kijelentés szempontjából:


"Fiam, az én szavaimra figyelmezz, az én beszédimre hajtsad füledet. Ne távozzanak el a te szemeidtől, tartsd meg ezeket a te elmédben (szíved közepében). Mert életök ezek azoknak, akik megnyerik, és egész testöknek egészség.Minden féltett dolognál jobban őrizd meg szívedet, mert abból indul ki minden élet."


Mit is kell megnyerni ahhoz, hogy életet nyerjünk és egészséget? Isten Beszédét. Az pedig szellem és élet, nem pedig betű. Ezt nevezi a Biblia az Újszövetségben 'rémának', azaz kijelentésnek. De mondja máshol is:


"Boldog ember, aki hallgat engem, az én ajtóm előtt virrasztván minden nap, az én ajtóim félfáit őrizvén. Mert aki megnyer engem, nyert életet, és szerzett az Úrtól jóakaratot." (Péld 8,34-35)


Ki az az engem? A bölcsesség, de valójában maga a Messiás, a Krisztus. Mit kell hallgatni? Az Ő Beszédét. Mi történik, amikor Őt megnyerjük? Kijelenti magát. Ez a kijelentés az a kőszikla, amire az eszes ember építkezik. De ahogy Jézus mondja (Lukács 6,47-49), ehhez először le kell ásnia és mélyre kell hatolnia, ugyanis a bolond ember, aki a puszta talajra építkezett, nem értelmi fogyatékos volt, hogy nem fogta volna fel azt, hogyha a sziklára építkezik, akkor stabilabb lesz a háza. A bolond és a bölcs ember ugyanazon a terepen kezdett. Csakhogy a Jézus által bolondnak minősített ember úgy kezdett neki az építkezésnek, amilyen állapotban találta a környezetét: rá a talajra. A bölcs ember ugyanazzal a talajjal találkozott, de nem érte be azzal, hogy felemelte a szemét, és nem talált annál stabilabbat, hanem elkezdett ásni, és egészen addig ásott, amíg meg nem találta a sziklatalapzatot a föld alatt. Jézus azt mondja, hogy aki énhozzám jön és hallgatja az én beszédemet, és megcselekszi azt, az a bölcs emberhez hasonlít, aki leásott, mélyre hatolt, és a kősziklán vetett fundamentumot.


A cselekedetnek fordított 'poieó', ugyanaz a szó, amiből a poézis, poéta, poéma szavak is származnak, ugyanis egyik jelentése a költeni, kelteni, érlelni, teremni. Például a görög nyelv azt mondja, hogy a fa gyümölcsöt csinál. De ahogyan a fa nem csinálja a gyümölcsöt, hanem termi, a költő nem csinálja a verset, hanem költi, ugyanúgy van az emberi cselekedetnek egy eredete, oka, amiből származik, aminek a gyümölcse, ami fontosabb magánál a cselekedetnél. Aki Jézus Beszédeit megcselekszi, az azért képes erre, mert Jézus Beszédét a szívében megtartotta, és egészen addig őrizte, ápolgatta és gondozta, amíg az ki nem kelt, szárba nem szökkent, ki nem virágzott, és termést nem érlelt. Ez a termés a hit termése, a hit cselekedete. A hitünk olyan, mint egy fa. A termő ágai a mi cselekedeteink, amelyek végén szellemi gyümölcsök teremnek. De csak azokból a cselekedeteinkből származnak valódi szellemi gyümölcsök, amelyek a szívünkbe hullott magból kikelt hitünkből nőttek ki. Vagyis a hit szempontjából rendkívül fontosak a cselekedetek. Nem pótolják azonban a hitet. Ha a cselekedeteink nem a Jézus kijelentésébe kapaszkodó hitünkből nőnek ki, akkor azok a gyümölcsök, amiket terem, Isten szempontjából a fa, széna, pozdorja kategóriába esnek, ami porrá fog égni, amikor Isten aláveti a tűzpróbának (1Kor 3,11-15).


Mindezekért a cselekedetek hangsúlyozásakor azt is hangsúlyozni kell, hogy csak a Biblia által definiált Isten szerinti hit hozhatja meg a várt eredmény. Ha a cselekedet mögül ez hiányzik, akkor az bibliai szempontból nem a hit cselekedete, akkor sem, ha annak látszik.

2016. jún. 24. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
23%

"A hit nem e lélek gyümölcse."


De bizony, az. Benne van a versben.


(Galácia 5:22, 23) 22 A szellem gyümölcse ellenben szeretet, öröm, béke, hosszútűrés, kedvesség, jóság, hit, 23 szelídség, önuralom. Ezek ellen nincs törvény.


S ahogy Kedves válaszoló írta, hitet ismeret által lehet megszerezni.

2016. jún. 24. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 KZitus ***** válasza:

Szia


A Héberek 11:1 is az ismereten alapuló hit fontosságát emeli ki:

A hit a remélt dolgok biztosítékon alapuló várása, a nem látható valóságok nyilvánvaló bizonyítása.

2016. jún. 24. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Igen, csakhogy ez az ismeret nem intellektuális tudás, hanem szellemi megtapasztalás.
2016. jún. 24. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!