Miért adjam meg a tiszteletet a hívőknek, amikor az viszonzatlan?
Szóval, miért adjam meg a tiszteletet a vallásos embereknek, miért legyek tekintettel arra amiben ők hisznek, ha ők egyáltalán nem viszonozzák? Persze, nem akarok általánosítani - van egy pap ismerősöm, akivel gyakorta koccintok egy-egy buliban - de a nagy részük a környezetemben ilyen. Már azt is megkaptam, hogy rothadt vagyok belülről amiért nem követem a Biblia tanait.
Általában olyan tapintatosságot kell intéznek irányukba, amit egy kisgyerek felé szoktak, amikor nem akarják neki elmondani, hogy nem létezik a mikulás vagy a húsvéti nyuszi - kell ez?! - persze, tisztelet a kivételnek.
Ők választották a vallásos életet, és ameddig nem nyilvánulnak meg bántóan irányomba, addig én is úgy teszek. De gyakorta lenéznek, erőszakosan - sértően - akarnak téríteni vagy egyszerűen ócsárolnak és fenyegetőznek aktuális Uruk bosszújával. Csak nekem vannak ilyen rossz tapasztalataim? Mert így kérdem én, miért legyek tapintatos, miért tartsam tiszteletbe a hitüket, ha ők sz@rba se nézik a nézeteimet - már elnézést a kifejezésért -?
Ismétlem, nem mindegyik hívő ilyen a környezetemben, de nagy hányaduk sajnos igen?
Ha esetleg vallásos vagy - nem akarlak megsérteni - miként vélekedsz az ateistákról? Esetleg más tanok követőiről?
#28
Nem érdemes az embernek Isten helyébe képzelnie magát, mert az idő fogalma értelmét veszti, a kauzalitás felborul. A szabad akarat létezését ezért is nehéz elfogadni.
Isten végső soron engedelmességet vár tőlünk, nem megértést. A Biblia szerint annyit lehet tudni, hogy kezdettől fogva, már a bűnbe esés előtt elkészítette nekünk a megváltást.
#31, amit írsz, az szerintem maszatolás.
Lényegében azt mondod, hogy bizonyíték nélkül (sőt: bizonyítékok ellenére) csak hinni kell, és semmi mást.
Ez meg semmit nem jelent, mert akkor rögtön jön, hogy miért pont abban az istenben higgyünk?
Ha valaki szívvel-lélekkel elindul az igaz hit útján, kapni fog megerősítést, pozitív visszacsatolást az életében.
Nem azt mondom, hogy bizonyítékot, mert az nem jó szó erre.
Meg kell nézni, mit profitál az illető lelki és kapcsolati szinten a hitéből, és ha semmit, akkor azzal a hittel baj van. Azzal az istennel baj van.
#34, akkor viszont légy szíves, nevezd meg az istened és a vallásod.
Csak, hogy beszélni tudjunk róla.
"Nem szeretem definiálni, mert minden definíció csak leszűkíti az értelmezését."
Akkor viszont nem fogsz tudni róla semmit.
"Felőlem nevethetjük Istennek, Allahnak"
Ezt nem, mert ezek már foglaltak.
"Forrásnak"
Ezt meg azért nem javasolnám, mert a Bűbájos boszorkák használják.
"kozmikus tudatnak"
Hát... eléggé elvont. Te tudod.
"energiának"
Ennek sem, mert az előbb értelmes lényt írtál. Egy energia nem lehet isten.
Ugye világos az, hogy idáig NEM a te istenedről írtam?
Erről is írhatok, de ez egészen más téma.
Visszatérnék a vitába (az égő házas keresztyén)
Szóval, 28-as válaszhoz...
1. Ez így elég általános, amit írtál. Nem ellentétes egymással a jó és az igazságos.
2. Rengeteg esemény van, ahol Isten "javít" (legfontosabb talán maga a Megváltás). Illetve Jézus is számít, mivel a Szentháromság tagjaként Isten. Nem félisten / félember, hanem 100%-ig Isten, és 100%-ig ember. Isten mivel bűntelen és nagy hatalommal rendelkezett. Ember mivel emberi testben volt, emberként élt, voltak érzelmei (sírt, nevetett, dühös volt...), és stb....
3. Nyilván nem robotoknak teremtett minket.
"Vegyünk mondjuk egy tandem biciklit, amit felállítunk valahol, és a hátsó ülésen egy 1 éves csecsemő ül.
Neki ugye szabad akarata van, és mocorog.
Fel fog borulni a bicikli?
100%!
Ez történt ugye a bűnbeesésnél.
Na, és ha az első ülésre Isten ül?"
Ez nagyon jó példa, meg is jegyzem magamnak! Igen, tehát ha az első ülésen Isten ül és a bicikli nem dől fel, azt nevezzük Megváltásnak.
"Nem ellentétes egymással a jó és az igazságos."
De igen, amennyiben mindkettő végtelen. Sajnos a végtelenség esetén nincsen lehetőség kompromisszumokra.
"Rengeteg esemény van, ahol Isten "javít" (legfontosabb talán maga a Megváltás"
Hát... ezen kívül még hol?
Másrészt ez egy igen véres esemény... javításnak csak erős túlzással nevezhető. Olyan, mintha a kancsalságot úgy "javítod" meg, hogy szétvered ez illető koponyáját, aztán egy-egy szöget ütsz a fejébe, amivel helyreállítod a szemeit.
"Illetve Jézus is számít"
Igen, de most kifejezetten azt kérdeztem, ahol maga az isten javít. Nem Jézus, nem a szentlélek (aki amúgy sem csinál semmi konkrétat).
"Nyilván nem robotoknak teremtett minket."
És akkor mi van?
Tökéletes teremtésről beszélünk.
"tehát ha az első ülésen Isten ül és a bicikli nem dől fel, azt nevezzük Megváltásnak"
Nem.
Azt nevezzük tökéletes világnak.
A megváltás az, ha a bicikli felborul, és az isten Jézust küldi, hogy ráncigálja ki a mocsárból a szerencsétlen fuldokló gyereket.
Az ugye NEM a tökéletes világban történik és NEM egy végtelen istennel.
""Nem ellentétes egymással a jó és az igazságos."
De igen, amennyiben mindkettő végtelen. Sajnos a végtelenség esetén nincsen lehetőség kompromisszumokra."
Ez filozófia. Szerintem meg tud férni egymás mellett a kettő.
""Rengeteg esemény van, ahol Isten "javít" (legfontosabb talán maga a Megváltás"
Hát... ezen kívül még hol? "
Bibliában végig. Zsidók kihozatalával Egyiptomból kezdve az összes prófétákon át Jézuson át (a Megváltás azért nem egy jelentéktelen dolog), Pál életében, stb. Sőt Biblián kívül is biztos sok ember talál életében ilyen helyzetet.
"Másrészt ez egy igen véres esemény..."
Hát persze hogy véres.
Azt írja a Biblia hogy a bűn zsoldja a halál, tehát ha valaki helyettünk szenvedi el a büntetést, akkor neki is halál a büntetése... Olyan mintha a te lopnál és börtönre ítélnek de én tiszta lappal börtönbe megyek helyetted.
""Illetve Jézus is számít"
Igen, de most kifejezetten azt kérdeztem, ahol maga az isten javít. Nem Jézus, nem a szentlélek (aki amúgy sem csinál semmi konkrétat). "
De Jézus és a Szentlélek is konkrétan Isten. (Szerintem kevered az Isten fogalmat az Atya fogalmával. Isten = Atya + Fiú + Szentlélek).
Elég sok dolgot csinál Szentlélek. (Lásd az apostolok sorsát Jézus után). Pál levelei között is rengeteg konkrétum szerepel a Szentlélekről, nekem a "kedvencem" az Eféziushozbeliekhez írt levél, annak is az 5. fejezete...
""tehát ha az első ülésen Isten ül és a bicikli nem dől fel, azt nevezzük Megváltásnak"
Nem.
Azt nevezzük tökéletes világnak.
A megváltás az, ha a bicikli felborul, és az isten Jézust küldi, hogy ráncigálja ki a mocsárból a szerencsétlen fuldokló gyereket.
Az ugye NEM a tökéletes világban történik és NEM egy végtelen istennel."
Hát... Ez egy hasonlat volt, és attól függ mi minek a metaforája. Ha a mocsárból kiráncigálás a Megváltás, akkor legyen a biciklin való vezetés az, amikor az embert Isten vezeti az életében.
Na most az élet nem (úgy ahogy az út sem) bukkanóktól meg gödröcskéktől mentes, tehát Isten vezetése nem azt jelenti hogy megóv a bajtól, hanem hogy megtart a bajban!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!