Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Miért adjam meg a tiszteletet...

Miért adjam meg a tiszteletet a hívőknek, amikor az viszonzatlan?

Figyelt kérdés

Szóval, miért adjam meg a tiszteletet a vallásos embereknek, miért legyek tekintettel arra amiben ők hisznek, ha ők egyáltalán nem viszonozzák? Persze, nem akarok általánosítani - van egy pap ismerősöm, akivel gyakorta koccintok egy-egy buliban - de a nagy részük a környezetemben ilyen. Már azt is megkaptam, hogy rothadt vagyok belülről amiért nem követem a Biblia tanait.

Általában olyan tapintatosságot kell intéznek irányukba, amit egy kisgyerek felé szoktak, amikor nem akarják neki elmondani, hogy nem létezik a mikulás vagy a húsvéti nyuszi - kell ez?! - persze, tisztelet a kivételnek.

Ők választották a vallásos életet, és ameddig nem nyilvánulnak meg bántóan irányomba, addig én is úgy teszek. De gyakorta lenéznek, erőszakosan - sértően - akarnak téríteni vagy egyszerűen ócsárolnak és fenyegetőznek aktuális Uruk bosszújával. Csak nekem vannak ilyen rossz tapasztalataim? Mert így kérdem én, miért legyek tapintatos, miért tartsam tiszteletbe a hitüket, ha ők sz@rba se nézik a nézeteimet - már elnézést a kifejezésért -?

Ismétlem, nem mindegyik hívő ilyen a környezetemben, de nagy hányaduk sajnos igen?

Ha esetleg vallásos vagy - nem akarlak megsérteni - miként vélekedsz az ateistákról? Esetleg más tanok követőiről?



2016. ápr. 10. 09:08
1 2 3 4 5
 21/46 anonim ***** válasza:
Az alapvető tiszteletet mindenkinek meg kell adni. Ha valaki ezt enyhén szólva nem viszonozza, akkor közölni kell vele tisztelettudó módon négyszemközt. Ha ezek után sem, akkor lehetőség szerint kerülni kell az ilyen emberrel az érintkezést. Mindegy hogy hívőről vagy ateistáról van szó.
2016. ápr. 12. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/46 anonim ***** válasza:

18-as, igen, mindannyiunknak ez a gondja, hogy csuklóból elutasítunk mindent, ami más, mint a mi elképzelésünk.

Most akkor kérlek, fejtsd ki, hogy miért egyértelműen lehetetlen Isten létezése? Miért tény ez? Mert már kétszer leírtad, de bizonyítékot még nem láttunk.

Hajlandó vagyok elhinni, amennyiben itt és most levezetsz egy olyan érvelést, amiben nem találok hibát. Megtennéd?

2016. ápr. 12. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/46 anonim ***** válasza:

Első nekifutásra ehhez tisztázni kell, hogy melyik istenről beszélünk.

A keresztények istenére gondoltam, amelyre 3 dolog jellemző:

- csak jó tulajdonságai vannak,

- csak végtelen tulajdonságai vannak,

- nincsen benne semmiféle hiány vagy egyéb hiba.

Eszerint végtelenül jó, igazságos, előrelátó, stb. Ami jó tulajdonság az emberben megvan, az mind végtelenül megvan őbenne.


Valamint a Bibliából úgy tudom, hogy ő tervezte és valósította meg az egész világot, egyedül.


Idáig rendben van?

2016. ápr. 12. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/46 anonim ***** válasza:
Nagyjából igen. Nem tudom mit jelent az a "végtelen tulajdonság". De mindenesetre az igaz hogy mindenható is, meg az is, hogy szerető.
2016. ápr. 12. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/46 A kérdező kommentje:

Nem szeretnék provokatív lenni, de amennyiben én a paradicsomos kenyér mindenható tanainak szentelem az életem, nekem senki se mondja, hogy lehetetlen a létezése, mivel lehetetlen kizárni.


A rád reflektáló válaszoló - gondolom - csak arra akart kitérni, hogy az Istenetek túlzottan, már-már szemet szúróan idealizált.

2016. ápr. 12. 22:16
 26/46 anonim ***** válasza:
Más a helyzet, mivel a paradicsomos kenyér fizikai fogalom, Isten pedig lélek.
2016. ápr. 12. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/46 A kérdező kommentje:
Abban az esetben mi van, ha én a paradicsomos kenyér alatt egy mindenható lélekre, pontosabban a paradicsomos kenyér istenére gondoltam? A helyzet ugyanaz.
2016. ápr. 13. 01:56
 28/46 anonim ***** válasza:

Isten azért nem létezhet, mert feloldhatatlan ellentmondások vannak benne.

1: Belső ellentmondások.

- végtelen jóság ÉS végtelen igazságosság.

Az első azt jelenti, hogy MINDIG jó - és ehhez időnként figyelmen kívül kell hagynia az igazságot. A második szerint MINDIG igazságos - itt pedig időnként nem juthat szerephez a jóság. A kettő EGYÜTT nem teljesülhet!

Aki ezt nem érti, az nézze meg jobban a "végtelen" fogalmát.

Aki pedig azt mondja, hogy Isten jóságát és igazságosságát mi nem érthetjük, annak ajánlom figyelmébe a "képére és hasonlatosságára" kifejezést.


2: Ellentmondás a leírása és a jelleme között.

- Isten a Biblia szerint eléggé emberszerű. Szó nincs semmiféle végtelen jóságról, vagy akár igazságról. Isten a Bibliában szinte mindent erőszakkal old meg - ráadásul közben dühöng és őrjöng is - ami a fentieken kívül a végtelen előrelátását is megkérdőjelezi. Ebből látszik, hogy ha esetleg létezik is - MESSZE nem tökéletes vagy végtelen.

Amúgy a Bibliában egyetlen olyan esemény sincs, ahol az isten bármit is kijavított, vagy bárkit is meggyógyított volna - kezdve mondjuk a sátánnal.

Még egyszer: NEM Jézusról beszélek!


3: Ellentmondás a leírása és a világ között.

- Egy végtelenül előrelátó isten, ha TÖKÉLETES világot teremt - az NEM romolhat el! Soha, és semmilyen körülmények között, ha nem hat rá külső erő.

Márpedig a Biblia szerint szó nincs arról, hogy pl. egy másik isten belerondított volna a tökéletes műbe.

Még egyszer: TÖKÉLETES. A tökéletes SOHA nem romolhat el magától.

Isten - HA tényleg odafigyelt volna - vár még 0.000000 000000 000000 000000 000001 másodpercet, amíg TÉNYLEG tökéletes világot tudott volna teremteni.


Viszont azt ugye mindenki tudja, hogy ami a világban jelenleg vagy a jövőben történik - az MIND az isten szándéka szerint történik?

Hitler és Mengele, vagy akár a sátán cselekedetei is.

A végtelen előrelátás és a végtelen hatalom, ugye...


Ja, persze a szabad akarat.

Lássunk egy példát a szabad akarat működésére egy tökéletes világban.

Vegyünk mondjuk egy tandem biciklit, amit felállítunk valahol, és a hátsó ülésen egy 1 éves csecsemő ül.

Neki ugye szabad akarata van, és mocorog.

Fel fog borulni a bicikli?

100%!

Ez történt ugye a bűnbeesésnél.

Na, és ha az első ülésre Isten ül?


Na, ÍGY nem borulhat fel egy olyan világ, amit egy végtelen és végtelenül jó isten irányít.

2016. ápr. 13. 05:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/46 anonim ***** válasza:

Logikus az érvelésed, amennyiben tényleg egy sztereotíp keresztény ember istenképéről beszélünk. Ezt nem tisztáztuk az elején, vagy átsiklottam felette. Ebben az igencsak emberi elgondolásban, amit kritizálsz, valóban sok a "lyuk", de én ha azt mondom, Isten, nem feltétlenül erre gondolok.

Kérdés: vagy olyan "Isten", istenkép, aminek a létét elfogadod, nem tudod kizárni?


Még egy kicsit a pontokhoz:

1. A jóság fogalma relatív. Az igazságosság ideális esetben nem szemben áll a jósággal, hanem egy vele. Amennyiben mi egy megnyilvánulatlan Isten korlátozott megnyilvánulásai vagyunk, érthetjük a jóságát, de csak a korlátozottságunk mértékétől függően. És magam azt vallom, hogy a lét célja nem a tökéletes világ és az abban való funkcionálás, hanem a tapasztalás és az ez általi fejlődés, amiben Isten megnyilvánul. Amit végtelen jónak nevezünk, az nálam sokkal inkább az általunk jónak és rossznak gondolt dolgok EGYSÉGE.


2. Ugyanazt mondhatom, mint az előzőnél. Nyilván emberszerű, hiszen ő te vagy, én vagyok, ő mindenki és minden létező. Ismét a tökéletességről alkotott fogalommal kellene kezdeni, mert - az én értelmezésemben - az a tökéletes, ami mindent magában foglal. Nem csak az általunk jónak érzékelt dolgokat. Úgy is mondhatnám, az összes lehetőséget tartalmazza.


Innentől már csak magamat ismételném. Az a tandem fel fog borulni, igen. Aztán majd megnő a csecsemő, újra felmászik rá, és talán megtesz pár métert. Aztán talán nekimegy egy fának. Aztán továbbteker. Közben talán levetkőzi a korlátait, és megérti, hogy mindez Istenben, Istennel egységben történik. Végig ő volt az.

2016. ápr. 13. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/46 anonim ***** válasza:

"Kérdés: vagy olyan "Isten", istenkép, aminek a létét elfogadod, nem tudod kizárni?"

Sajnos ez a jelenlegi végtelen istennel nem működhet.

Amit meg te leírsz, az nem végtelen, lássuk:


"1. A jóság fogalma relatív."

Ez igaz, de vannak általános szabályai. Az egyik ilyen, hogy SOHA, EGYETLEN PILLANATRA sem okozhat szenvedést a teremtményeinek. A másik, hogy ha van két módszer, abból mindig a gyorsabbat, hatékonyabbat választja.

Márpedig itt a leggyorsabb módszer az, ha a világ már az elején is tökéletes, és utána végig az marad.


"Az igazságosság ideális esetben nem szemben áll a jósággal, hanem egy vele."

Nem igaz. Gondolkozz el kicsit rajta. Ideális esetben a legtöbb esetben kizárják egymást. Nagyon nehéz olyan esetet teremteni, hogy ideális jóság ÉS igazság is van.


"magam azt vallom, hogy a lét célja nem a tökéletes világ és az abban való funkcionálás, hanem a tapasztalás és az ez általi fejlődés"

Akkor te nem vagy keresztény. Nem baj - csak akkor ne nevezd magad annak.


"Amit végtelen jónak nevezünk, az nálam sokkal inkább az általunk jónak és rossznak gondolt dolgok EGYSÉGE."

EZ SEM keresztény gondolat!


"az én értelmezésemben - az a tökéletes, ami mindent magában foglal."

Nem így van, nézd meg egy magyar szótárban.


"Úgy is mondhatnám, az összes lehetőséget tartalmazza."

Nem így van, és erre, amit írsz, nincs is igazán szó.


"Az a tandem fel fog borulni, igen. Aztán majd megnő a csecsemő"

EZ NEM a keresztény isten leírása!

Isten nem fejlődik és nem változik. MINDIG tökéletes.

Amit teremt, az fejlődhet ugyan - de az elejétől a végéig tökéletesnek kell lennie.

A bicikli (a világ) pedig NEM borulhat fel semmiféle hatásra sem egy tökéletes teremtésnél.

2016. ápr. 13. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!