Az adventista tanítás szerint Jézus mindenkire mond ítéletet?
Kedves Kérdező!
Nem, én ilyet nem mondtam, ezt csupán te következtetted ki, bár fogalmam sincs miből. Ugyanis nem olvasunk arról, hogy az Atya káromló ítéletet mondott volna ebben a helyzetben...
Üdv. Péter
Akkor mire lehet következtetni erre?
"Az időrendiséggel van csupán a probléma. A Júdás levelében leírt esemény megelőzte Jézus Krisztus földre születését, "
Miért tartod fontosnak az időrendiséget itt kiemelni, ha a feltételezésem csak kitaláció?
Másik: azt írja az Ige, hogy Mihály nem mert ítéletet mondani a sátánra. Most őszinte választ szeretnék kérni Péter: te tényleg elhiszed, hogy Jézus, a Krisztus, aki emberré lett, bűntelenül élt, és mindenki helyett meghalt nem mert volna ítéletet mondani? :) Mert ennek a magyarázatnak ez a lényege.
Kedves Kérdező!
Jézus Krisztus emberré lett, bűntelenül élt, és mindenki helyett meghalt. Csakhogy amikor ez a történet zajlott mindez még nem történt meg! Erről szól az időbeliség.
Az Úr Jézus Krisztusnak elég oka lett volna arra, hogy káromló ítéletet mondjon Sátánra, ebben azt gondolom egyetértünk. Az, hogy ezt mégsem tette meg éppen az időbeliség miatt volt. Nem tartottunk még ott...
Üdv. Péter
Szándékosan térsz ki a kérdés elől? Mert az ige azt írja, hogy "nem mert", nem pedig azt, hogy nem akart.
Ha nem tudod a választ, akkor azt írd le kérlek, ne pedig olyat magyarázz, ami nem volt kérdés, mert ez így elég kiábrándító.
Kedves Kérdező!
Ha te egy versenyre készülsz, és tudod, hogy te vagy a legjobb és vitába keveredsz egy nálad gyengébbel, aki szintén indul ezen a versenyen, akkor te leszel olyan magabiztos, hogy kijelented: ezt a versenyt én fogom megnyerni?
Üdv. Péter
"Pedig Mihály arkangyal, mikor az ördöggel vitatkozván Mózes teste felett vetélkedett, nem mert arra káromló ítéletet mondani, hanem azt mondá: Dorgáljon meg téged az Úr! "
Mihály nem mert, vagy az ördög?
"Ha te egy versenyre készülsz, és tudod, hogy te vagy a legjobb és vitába keveredsz egy nálad gyengébbel, aki szintén indul ezen a versenyen, akkor te leszel olyan magabiztos, hogy kijelented: ezt a versenyt én fogom megnyerni? "
Ez nem verseny volt Péter, hanem Mózes teste fölötti viadal. Valamiért kellett a sátánnak is, de Mihály is küzdött érte.
Akkor elismétlem, mert képtelen vagy válaszolni világosan és szeretném, ha megmaradnál a kérdésnél, ha már vetted a fáradságot és idáig is válaszoltál:
1. A Biblia szerint Mihály egyike a fejedelmeknek, Jézus pedig a Fiú Isten, a teremtő, aki megtestesülése előtt már megjelent Ábrahámnak, Illésnek, stb és akit Jhwh néven szólít az Ószövetség. Tehát Jézus nem egyike a fejedelmeknek,hanem ő maga Isten és nem egyike, hanem egyetlen.
2. Mihály nem mert ítéletet mondani, nem pedig nem akart. Tehát tudta, hogy nem az ő feladata az ítélkezés. Hanem Jézusé. Ráadásul azt mondta, hogy dorgáljon meg téged az Úr, azaz másnéven Jhwh. Miért nevezte volna meg saját magát vita közben? Ez egy feloldhatatlan dolog, ha ragaszkodsz ahhoz, hogy Mihály egyenlő Jézussal. A Teremtő a teremtettel.
Itt van két ige, ezekre koncentrálj kérlek, ha válaszolsz még, ne hozz fel olyan példát, ami nem csak hogy nem magyarázat, de nem is illik a kérdéshez. Tudtommal tanító vagy. Tehát tudnod kell a választ.
Kedves Kérdező!
Én a versenyt példaképpen hoztam fel, mégpedig a Jelenések könyve alapján. A viadal, viaskodás vetélkedés és verseny szinonimák...
1. Józsué könyvében Jézus úgy mutatkozik be, hogy "én az Úr seregének fejedelme vagyok". Héberül: "'sar cábá JHWH"
Az általad idézett dánieli ige: "ehád risón 'sar" amit fordíthatunk így is: "egyetlen fővezér", vagy "egyetlen első fejedelem", ugyanaz a kifejezés, ami a Józsuéban volt.
2. Júdás levelében szereplő "blaszhémia" kifejezés elsősorban rágalmazást, gyalázkodást, becsmérlést jelent. Kevesen tudják, hogy az utána elhangzó "epitimaó" kifejezés büntetést is jelent. Fontos időben elhelyezni a történteket. Mózes feltámasztása jóval Jézus Krisztus földre jövetele előtt megtörtént, mivel Jézus krisztus már találkozott vele a megdicsőülés hegyén. Hasonló leírást olvashatunk Zakariás könyvében Józsuával a főpappal kapcsolatosan, ott is ugyanez a mondat hangzik el ugyanazokkal a szereplőkkel. Van egy vádoló és van egy védő. Tudjuk ki az emberek "védője" Sátánnal szemben (lásd. I.Jn. 2:1)
A történelem különböző korszakaiban találkozhatunk Mihállyal, aki minden esetben Isten népe oldalán lép fel a gonoszság erőivel szemben. Már a Mennyben is Ő volt az, aki az Isten oldalán felvette a küzdelmet a lázadó angyal-fejedelemmel Sátánnal, és azokkal az angyalokkal, akik az Isten elleni lázadásban mellé álltak. Szerintem minden vitán felül áll, hogy a Mihály (MIKÁÉL = Ki olyan mint Isten) név a legalkalmasabb, a legtalálóbb név olyan valaki számára, aki arra vállalkozott, hogy az egész teremtett világ előtt kinyilatkoztassa Isten jellemét, és megcáfolja Sátán állításait, rágalmait és vádjait.
Én úgy gondolom, hogy ezt az azonosítást maga Dániel is egyértelműen elvégzi azáltal, hogy egy leírást ad arról a Lényről, aki Gábriellel ott van a látomás színterén: "És ímé olyan valaki, mint egy Emberfia". (10:16). Tudjuk jól, hogy kinek a jelképe az "Emberfia" Dániel könyvében: (lásd. Dn. 7:13 vö. Mt. 10:13, 11:19, 12:8, 13:41, 16:27, 17:9, 18:11, 19:28, 20:28, 24:44, 25:31, 26:24, stb...)
Üdv. Péter
Kedves Péter, saját magad cáfoltad meg az adventista tanítást azzal, hogy az egyes pontban megmutattad az igét: az egyetlen vezér.
Így van, Jézus az egyetlen.
Mihály pedig az egyike a legfőbb vezéreknek. Ez elmond mindent, köszönöm.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!