@ kissé meglep, hogy mindenáron különbséget akartok tenni a szülés és a teremtés között
Pedig ez döntő fontosságú kérdés. A teremtés egy alacsonyabb rendű létrehozására irányul, míg a szülés önmagával azonos lényegűt. Az egér egeret, az elefánt elefántot, ember embert, Isten Istent szül:
"Isten az Istentől, világosság a világosságtól, valóságos Isten a valóságos Istentől. Született, de nem teremtmény,
az Atyával egylényegű." (niceai hitvallás)
@ olyan estben amikor Istenről beszélünk akinek nincsen fizikai teste - képtelen a mi fogalmaink szerint szülni.
A szülés/nemzés minden fajnál többé-kevésbé másképp megy végbe, s főleg másképp megy végbe az Istennél. De minden esetben azonos lényegű egyed létrehozására irányuló tevékenységet értünk alatta.
@ Azokkal egyetértek akik azt írták, hogy az atyának nincs kezdete míg a fiúnak - akár a teremtésétől, akár a születésétől nézve van kezdete.
Ha az Atya nincs alávetve az időnek akkor a Fiú sincs, mert az Atya mindent a Fiú által teremt így az időt is. Az idő teremtett valóság, a változásnak alávetett világ velejárója.
Nem lehet azt mondani, hogy volt idő, amikor a Fiú még nem volt, s ezért nincs is ilyen a Bibliában.
@ Az egyház maga is elismeri, hogy ezt a tant NEM lehet felfogni.
Nem lehet teljesen felfogni, de ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy semmit sem lehet megérteni belőle. Az Isten egy csöppet más és bonyolultabb, mint az ember, aki azt állítja teljesen érti Istent az káromkodik.
@ De jó hogy megmondtad, hogy az örökkévalóság nem jelent végtelen hosszú időt, mert ezt még eddig nem tudtam, hogy az Atya nem végtelen hosszú idő óta létezik.
Lehet azt mondani, hogy Isten végtelen hosszú ideje létezik, mert így tudjuk könnyen elképzelni. Ahogy azt is lehet mondani, hogy Isten fent van a mennyekben, valahol a felhők felett. A valóságban azonban Isten egészen más: nincs alávetve sem a térnek sem az időnek. Istenről csak a mi emberi fogalmainkkal tudunk beszélni, de nem szabad azt gondolni, hogy Isten tényleg olyan, mint ahogy jobb híján elképzeljük vagy ahogy beszélünk róla.
Isten számára nincs tegnap és holnap, nincs fent meg lent, hanem ő mindent átlát, mindenhol ott van semmi nincs rejtve előtte.
„ A teremtés egy alacsonyabb rendű létrehozására irányul, míg a szülés önmagával azonos lényegűt. Az egér egeret, az elefánt elefántot, ember embert, Isten Istent szül:”
Hogy magadat az ügyeletes megmondónak jelölted, az Isten biztos nem kért meg rá, hogy te mond meg az Istenről mit kell tudnunk, amikor Ő megmondta amit nekünk Róla tudunk kell.
Ő azt mondta: „Rajtam kívül nincsen Isten”, ennélfogva amit az egylényegűségről filozófálsz az egy apokrif, hiteltelen, önjelölt emberi kijelentés, aminek semmiféle értéke nincsen.
Ha már az egylényegűségnél tartunk, ez, hogy Atya és Fiú egylényegűek, állandóan szajkózzák a filozófusok, de a Bibliában ilyen nincsen sehol!!!
Hogy az Isten Istent szül? Filozófus barátom, az Isten önmagát nem tudja megszülni, mert Ő születetlen, ha szül valakit, az már szülve van. A nem született és a született között csak a születés ténye a különbség, tehát nem egylényegű. A sosem született a sosem születettel 'egylényegű', de nem bonyolítom, mert híján vagy a megértés elsajátításának hanem csak másokra erőltetés filozófiájának vagy a követője.
Az egylényegűségről részletesen már korábban:
„az Atyával egylényegű." (niceai hitvallás) „ - nem bibliai hitvallás, ilyen nincsen a Bibliában. Filozófiai szöveg.
„A szülés/nemzés minden fajnál többé-kevésbé másképp megy végbe, s főleg másképp megy végbe az Istennél. De minden esetben azonos lényegű egyed létrehozására irányuló tevékenységet értünk alatta.„
Te mondod meg, hogy mi megy végbe az Istennél??????????? Elképesztő beképzeltség, nem véletlen hogy idejöttél a filozófiádat propagálni, mert a belépéshez senki értelmi képességét, alázatosságát nem vizsgálják, csak úgy tudtál ide bejönni, és a bibliai kinyilatkoztatásba belekontárkodni.
„ Ha az Atya nincs alávetve az időnek akkor a Fiú sincs”
Az olyan, mint ha az Atya nem halhat meg, akkor a Fiú se. Ha az Atyát nem lehet bűnnel kísérteni, akkor a Fiút se. Érdekes, az Ördög az Atyát nem kísértette meg bűnnel, de a Fiút igen. Mert Isten nem kísérthető …
„Nem lehet azt mondani, hogy volt idő, amikor a Fiú még nem volt,”
Ha mindig is volt, akkor hogy hogy az Atya volt az Atya, és a Fiú volt a Fiú? Hogy lehet valami öröktől fogva megcsendült? Nem inkább a megcsendülésekor csendült meg? És a Fiú a Fiúvá lételétől lett Fiú?! Öröktől fogva nem lehet Fiú, hanem csak Atya!
Egyébként meg a hülye filozófia szerint is fölvett a mennyben egy fiúi szerepet és abban született le, tehát a hülye filozófia szerint sem örök a Fiú, hanem miután a szerepet magára vállalta.
Azért hülye a filozófia, mert ebből egy szó sem igaz, azért nem csak hülye, de gonosz is!
Egyébként meg a fiúnak SZÁRMAZÁSA van,/az Atyának nincsen!/, a származás pedig a lét kezdetét jelöli.
„ De te, Efrátának Betleheme, bár kicsiny vagy Júda nemzetségei között, belőled származik az, aki uralkodni fog Izráelen; akinek származása a kezdetekig nyúlik vissza, az ősidők napjáig.” (Mikeás 5:2, katolikus f.)
Ez azzal van összhangban, hogy kezdettől fogva van – már volt szó róla. Tehát nem öröktől fogva mindörökké van.
„ Istenről csak a mi emberi fogalmainkkal tudunk beszélni, de nem szabad azt gondolni, hogy Isten tényleg olyan, mint ahogy jobb híján elképzeljük vagy ahogy beszélünk róla.”
Hát biztosan nem olyan, ahogy elképzelik a filozófusok, s ahogy /félre/beszélnek róla.
Én többet neked nem válaszolok, te filozófus mert minden pillanat amit rád fecsérelnek, az örökkévalóság pazarlása, és mi nem arra vagyunk tanítva, hogy az értékest az értéktelenre pazaroljuk!
@ Ő azt mondta: „Rajtam kívül nincsen Isten”
Valóban. De például azt is mondta: "Szabadító nincsen rajtam kívül." (Iz 43,11) vagy: "Van-e más Szikla rajtam kívül?" (Iz 44,8) Mégis egészen nyilvánvaló, hogy Jézus Krisztus is szabadító és ő is szikla. Isten ugyanis rajta keresztül szabadít és rajta keresztül ad szilárdságot, az Atya mindent a Fián keresztül tesz, még a teremtést is. Vagyis a Fiú nem az Atyán kívül szabadító, nem az Atyán kívül szikla, nem az Atyán kívül teremtő hanem az Atyával a legnagyobb egységben az Atya fősége alatt. A Fiú megkapta az Atya istenségét is, ő az Egyszülött Isten (Jn 1,18), vagyis tényleg Isten, de nem az Atyán kívüli Isten, hanem épp ellenkezőleg az Atyával a legnagyobb egységben levő, az Atyától születő, s az Atya fősége alatti Isten.
@ Ha már az egylényegűségnél tartunk, ez, hogy Atya és Fiú egylényegűek, állandóan szajkózzák a filozófusok, de a Bibliában ilyen nincsen sehol!!!
Attól, hogy egy kifejezés vagy megállapítás nem szerepel a Bibliában attól még lehet helyes. Például, hogy a Fiú alá van rendelve az időnek, s hogy az idő előbb volt, mint a Fiú ez sincs benne a Bibliában mégis azt állítod (szerintem tévesen), hogy igaz.
@ Hogy az Isten Istent szül? Filozófus barátom, az Isten önmagát nem tudja megszülni,
Önmagát nem, de egy másik isteni személyt igen. Ha figyelmesen olvastad volna, amit írtam, akkor tudhatnád, hogy csak a Fiú születettségét állítjuk, s nem az Atyáét.
@ Ő születetlen, ha szül valakit, az már szülve van
Látod ezzel egyet értek.
@ A nem született és a született között csak a születés ténye a különbség,
Isten esetében ez nagyon igaz, pontosan ezt állítjuk az Atyával és a Fiúval kapcsolatban. Az Atya és a Fiú mindenben egyforma, mindenben egy, kivéve ebben. Az Atya a teljes mindenét, a teljes istenségét is odaadta a Fiúnak, ezért mindenben egylényegűek és egyek, de az Atya az Örökítő a Fiú pedig az Örökös. Ebben viszont különböznek.
@ A sosem született a sosem születettel 'egylényegű'
Nem, ezt rosszul tudod. Az egylényegűség nem jelent teljes egyenlőséget. Az Atya és a Fiú egylényegűek, de nem egyenlőek, vagyis mindenük közös, mindenük egy, de az Atya szülősége és a Fiú szülöttsége valóságos különbség. A származást tehát sose értettük bele az egylényegűség tartalmába, ez a niceai hitvallásból is egyértelműen kiderül. Az Atya és a Fiú egylényegűek, mert a személyüket és a származásukat kivéve mindenben egyenlőek.
@ mert híján vagy a megértés elsajátításának hanem csak másokra erőltetés filozófiájának vagy a követője.
Én nem erőltetek senkire semmit, pusztán csak magyarázok, hogy miként gondolom.
@ „ Ha az Atya nincs alávetve az időnek akkor a Fiú sincs”
Az olyan, mint ha az Atya nem halhat meg, akkor a Fiú se. Ha az Atyát nem lehet bűnnel kísérteni, akkor a Fiút se. Érdekes, az Ördög az Atyát nem kísértette meg bűnnel, de a Fiút igen. Mert Isten nem kísérthető.
Igen a Fiú is időtlen, halhatatlan és megkísérthetetlen. Az emberé lett Fiú, aki szolgai alakot öltve kiüresítette önmagát,vagyis Jézus Krisztus viszont alá volt vetve az időnek, halandó és megkísérthető volt. De ha tudod bizonyítani a Bibliából, hogy az újból megdicsőült isteni Fiú halandó és megkísérthető, akkor meg kell hajoljak érveid előtt.
@ „Nem lehet azt mondani, hogy volt idő, amikor a Fiú még nem volt,”
@ Ha mindig is volt, akkor hogy hogy az Atya volt az Atya, és a Fiú volt a Fiú? Hogy lehet valami öröktől fogva megcsendült? Nem inkább a megcsendülésekor csendült meg? És a Fiú a Fiúvá lételétől lett Fiú?! Öröktől fogva nem lehet Fiú, hanem csak Atya!
Elismerjük, hogy a Fiú az Atyától született, de állítjuk, hogy ezt a különbséget nem lehet kifejezni idővel. Kicsit valóban nehéz ezt elképzelni, de gondolj bele, hogy Isten lehet egy kicsit más, mint a te zseniális logikád és képzelőerőd.
@ Egyébként meg a hülye filozófia szerint is fölvett a mennyben egy fiúi szerepet és abban született le, tehát a hülye filozófia szerint sem örök a Fiú, hanem miután a szerepet magára vállalta.
Nem tudom miről beszélsz. Ez a szereplés dolog tőlem meglehetősen idegen, Szebelliosz eretneksége tartalmazott ilyeneket. A Fiú örök Fiú, az Atya örök Atya, aki mást mond eretnek.
@ Egyébként meg a fiúnak SZÁRMAZÁSA van,/az Atyának nincsen!/, a származás pedig a lét kezdetét jelöli.
Ami időhöz szokott logikánk szerint a szülő idősebb a szülöttnél. De mivel az Atya nincs alávetve az időnek, s mivel az idő teremtett valóság, ezért a Fiú sem lehet, hiszen minden a Fiú által van teremtve, még az idő is. Szerintem elhihetnéd a Bibliának, hogy minden a Fiú által van teremtve.
@ Én többet neked nem válaszolok, te filozófus mert minden pillanat amit rád fecsérelnek, az örökkévalóság pazarlása, és mi nem arra vagyunk tanítva, hogy az értékest az értéktelenre pazaroljuk!
Ha nehezen is, de valahogy túl fogom élni higgadt, bölcs, türelmes, megértő és főképp jóindulatú társalgásod hiányát.
Az Atya és a Fiú mindenben egyforma, mindenben egy, kivéve ebben....Ebben viszont különböznek.
Szerintem nem kellene erőltetni a mindenben szót, ha van amiben nem egyek még szerinted sem - max hasonlók lehetnek.
Figyelve a dogmatikus magyarázatod én is úgy gondolom, hogy sajnálattal bár, de nélkülözni fogom a társaságodat.
Búcsúzóul egy valóban bibliából származó rész:
Mert nem az én gondolataim a ti gondolataitok, és nem a ti útaitok az én útaim, így szól az Úr! Mert a mint magasabbak az egek a földnél, akképen magasabbak az én útaim útaitoknál, és gondolataim gondolataitoknál!
Béke veled
Kedves kérdező!
Van igazad is, meg nem is. Az Egyház valóban sok mindent elferdített, így az Isten Igéjét is, és valóban tele van sok istentelen dologgal. Az Egyház elbukott, de ezt tudjuk, le van írva a Bibliában.
Viszont tévedsz, mert a Szentháromság létezik.
A Bibliából fogok neked idézni.
János 14:5 Monda néki Tamás: Uram, nem tudjuk hová mégy; mimódon tudhatjuk azért az útat?
14:6 Monda néki Jézus: Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam.
14:7 Ha megismertetek volna engem, megismertétek volna az én Atyámat is; és mostantól fogva ismeritek őt, és láttátok őt.
14:8 Monda néki Filep: Uram, mutasd meg nékünk az Atyát, és elég nékünk!
14:9 Monda néki Jézus: Annyi idő óta veletek vagyok, és még se ismertél meg engem, Filep? a ki engem látott, látta az Atyát; mimódon mondod azért te: Mutasd meg nékünk az Atyát?
János 10:30 Én és az Atya egy vagyunk.
János 5:22 Mert az Atya nem ítél senkit, hanem az ítéletet egészen a Fiúnak adta;
5:23 Hogy mindenki úgy tisztelje a Fiút, miként tisztelik az Atyát. A ki nem tiszteli a Fiút, nem tiszteli az Atyát, a ki elküldte őt.
Róma 9:5 A kiké az atyák, és a kik közül való test szerint a Krisztus, a ki mindeneknek felette örökké áldandó Isten. Ámen.
Márk 2:5 Jézus pedig azoknak hitét látván, monda a gutaütöttnek: Fiam, megbocsáttattak néked a te bűneid.
2:6 Valának pedig ott némely írástudók, a kik ott ülnek vala, szívökben így okoskodván:
2:7 Mi dolog, hogy ez ilyen káromlásokat szól? ki bocsáthatja meg a bűnöket, hanemha egyedül az Isten?
2:9 Mi könnyebb, azt mondanom-é a gutaütöttnek: Megbocsáttattak néked a te bűneid, vagy ezt mondanom: Kelj fel, vedd fel a te nyoszolyádat, és járj?
2:10 Hogy pedig megtudjátok, hogy az ember Fiának van hatalma e földön a bűnöket megbocsátani, monda a gutaütöttnek:
2:11 Mondom néked, kelj föl, vedd fel a te nyoszolyádat, és eredj haza.
2:12 Az pedig azonnal fölkele és felvévén nyoszolyáját, kiméne mindenkinek láttára; úgy hogy mindenki elálmélkodék, és dicsőíté az Istent, ezt mondván: Soha sem láttunk ilyet!
Márk 15:39 Látván pedig a százados, a ki vele átellenben áll vala, hogy ekként kiáltva bocsátá ki lelkét, monda: Bizony, ez az ember Isten Fia vala!
János 20:28 És felele Tamás és monda néki: Én Uram és én Istenem!
János 14:26 Ama Vígasztaló pedig, a Szent Lélek(Szent szellem), a kit az én nevemben küld az Atya, az mindenre megtanít majd titeket, és eszetekbe juttatja mindazokat, a miket mondottam néktek.
János 14:16 én pedig kérni fogom az Atyát, és másik Pártfogót ad nektek, hogy veletek legyen mindörökké:
14:17 az igazság Lelkét, akit a világ nem kaphat meg, mert nem látja őt, nem is ismeri; ti azonban ismeritek őt, mert nálatok lakik, sőt bennetek lesz."
1. Korintus 2:10 Nekünk azonban az Isten kijelentette az ő Szelleme által: mert a Szellem mindeneket vizsgál, még az Istennek mélységeit is.
2:11 Mert kicsoda tudja az emberek közül az emberek dolgait, hanemha az embernek szelleme, a mely ő benne van? Azonképen az Isten dolgait sem ismeri senki, hanemha az Istennek Szelleme.
1. Korintus 12:11 De mindezeket egy és ugyanaz a Szellem cselekszi, osztogatván mindenkinek külön, a mint akarja.
János 16:7 De én az igazat mondom néktek: Jobb néktek, hogy én elmenjek: mert ha el nem megyek, nem jő el hozzátok a Vígasztaló: ha pedig elmegyek, elküldöm azt ti hozzátok.
16:8 És az, mikor eljő, megfeddi a világot bűn, igazság és ítélet tekintetében:
Máté 12:32 Még ha valaki az Emberfia ellen szól, annak is megbocsáttatik, de aki a Szentlélek ellen szól, annak nem bocsáttatik meg sem ebben a világban, sem az eljövendőben."
De jó, hogy megtaláltad ez a kérdést - bár akár a válaszokat is elolvastad volna.
pl 5 választ, máris nem írtad volna amit írtál.
+ Lehet hogy ha kevesebb nagybetűt és felkiáltó jelet használsz akkor értelmesebbeket is tudnál írni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!