Hogyan értelmezzem a következőt?
"És imádni fogja őt a föld minden lakója, akinek neve nincs beírva öröktől fogva a megölt Bárány életkönyvébe. "
Szóval ez úgy kell érteni, hogy előre el van döntve, hogy ki az aki meg fog menekülni? Szóval bármennyire is igyekszem, és próbálom Jézus Krisztus befogadni magamba, és megnyitni előtte a szívem ajtaját, akkor is elfogok pusztulni, mert már előre meg van írva az élet könyvében, hogy én majd elbukok ?
"Szerintem meg nem mindig használja ezt a képességét sem,mert személy.Te sem használod mindig minden képességedet.A mindentudását sem használja mindig,mivel megkérdezte Ádámtól is,hogy talán ettél a fáról amelyet megtiltottam.Bábelnél is azt olvassuk,hogy leszállt,hogy lássa a várost és a tornyot.A mennyből nem látta vagy tudta?Ha akarta volna,bizonyára tudta volna,de akkor nem használta.A legtöbb esetben használja,de vannak kivételek,én így látom."
Roland, természetesen értem, hogy te így látod, de én ezzel nem értek egyet.
Az értelmezésed véleményem szerint nem más, mint Istennek az emberi szintre való lesüllyesztése. Isten valóban személy, de elfelejted azt, hogy ez az a személy végtelen hatalommal bír, örökkévalóságából fakadóan mindig létezett. Gondolatai és útjai pedig különböznek az emberekétől (Ésa 55,8).
Sajnos a Teremtés könyvének a túlzott szó szerint értelmezése pontosan ezzel a tragikus következménnyel bír, hogy Istent az emberek szintjére süllyesztik le. Most komolyan van, aki elhiszi, hogy Isten olyan, mint egy öreg bácsi, akinek a háta mögött lehet sumákolni, aki mit sem tudva arról, mikor rájön a turpisságra felelősségre vonja az embert!?
Isten kérdései mögött egyszerű pszichológia rejtőzik. Nem azért kérdez valamit, mert ne tudná a választ, hanem azért, mert így akarja gondolkodásra késztetni az embert. Bábel története mögött sem Istennek a korlátoltságát, hanem a nagyszerű humorát látom. A szöveg alapigazsága az Isten és az ember látóköréből fakadó ellentétes nézet. Az emberek olyan tornyot akarnak építeni, amely az égig ér, Isten szemében azonban ez a nagy emberi elképzelés oly kicsi, hogy le kell szállnia a Mennyből, hogy jobban szemügyre vegye. Szerintem ezzel Isten rendkívül humoros módon fejezte ki, hogy nagy, világraszóló emberi tervek előtte apróságok.
Értem, amit mondasz, de én az Írásból meg úgy látom, hogy Isten előtt a világtörténelem és az emberek élete egyaránt nyitott könyv. Úgy gondolom, hogy az emberekkel kapcsolatban Isten folyamatosan előre tekint a jövőbe, és ennek a tudásnak a birtokában alakítja a szálakat. Ebből adódóan Őt semmi meglepetés nem éri, mert pontosan tudja, hogy kinek az élete merre fog kifutni, és a megváltási tervet abba az irányba kormányozza, hogy az illetőnek a legjobb legyen, ami természetesen belekapcsolódnak az illetővel kapcsolatba került személyek. A rossz döntések tehát önmagában nem okozhatják az ember vesztét, mert Isten azokat is beleszámítja a tervébe. Az ember vesztét a folyamatos ellenállás okozhatja, amikor az Isten által előre elkészített utat folyamatosan visszautasítja.
Az én értelmezésemben tehát Isten folyamatosan előre látja a jövőt, de az emberek szabad döntéseit alapvetően nem befolyásolja, de ha szükséges és igényelik, beleavatkozik a folyamatokba.
# Roland G.
"csak azt akartam mondani,hogy implicit módon benne van az Írásban,hogy a képességeit nem mindig használja és van amikor önmagát korlátozza."
De ez nem jelenti az, hogy ne tudná, hogy mi hogy fog történni. Isten kívül áll az időn, neki nincs olyan, hogy "mi volt" vagy "mi lesz". Ezek az időkategóriák csak az emberi tapasztalat termékei, súlyos hiba lenne a Teremtőt ezekbe a kategóriákba belekényszeríteni.
Még jó hogy nem akarod a cipődet is a lábára erőltetni :D
:D
Persze,hogy az idő fölött van.Egyetértek veletek,de sok helyütt Istent antropomorf jellegzetességgel mutatja be az Írás és ahol lehet ott szó szerint kell értelmezni,mivel az Írás szavai soha nem veszítik el a szó szerinti értelmüket.Isten antropomorf tulajdonságai miatt a későbbi fordítások és kommentárok (Targum Onkelosz stb) torzítanak,hozzátesznek az írott Igéhez annak érdekében,hogy ezt elkerüljék.
"Aki győz, így fog fehér ruhába öltözni, és nem törlöm ki nevét az élet könyvéből, és megvallom nevét Atyám és angyalai előtt." (Jel 3,5)
Az élet könyve egy olyan könyv, amibe folyamatosan írnak, és korrigálnak. Beleírnak és törölnek. A módosítás időszaka azonban egyszer lejár, a könyvet lezárják, s aki a végleges formájában nem szerepel az bizony pórul jár. Persze ez csak egy kép, az üdvözülendőket jelenti, én nem gondolom, hogy tényleg van ilyen könyv, a mennyeieknek valószínűleg még jó lehet a memóriája.
#8: "Ha nem látná előre folyamatosan a jövőt, akkor az emberek még olyan váddal is illethetnék, hogy rossz döntéseket hozott, bezzeg ha előre nézett volna a jövőbe, akkor jobban csinálhatta volna a dolgokat. Így azonban Istent nem érheti ez a vád, hiszen még az események előtt bőven látta a következményeket, így volt lehetősége olyan döntéseket hozni, amelyek a lehető legjobbak a helyzet szempontjából. "
Ha viszont mindig olyan döntést hoz, amely a lehető legjobb a helyzet szempontjából, akkor Isten döntései is előre elrendeltetettek, vagyis Isten döntései is determináltak. Ez viszont ellentmondana a mindenhatóságának.
#9: ""Bábelnél is azt olvassuk,hogy leszállt,hogy lássa a várost és a tornyot.A mennyből nem látta vagy tudta?Ha akarta volna,bizonyára tudta volna,de akkor nem használta."
Ez alapján viszont úgy tűnik, hogy nem tudta használni. Hiszen akarta tudni, hogy mi folyik a város és a torony körül, elvégre ezért szállt le - ez viszont azt jelenti, hogy le kellett szállnia ahhoz hogy tudja mi folyik ott, tehát a mennyből nem tudott arról információt szerezni. Ez viszont a mindentudását kérdőjelezi meg.
Nem. Az Élet Könyvébe azok kerülnek, akik elfogadják Jézus hívását. Jézus azt mondta, hogy sokan vannak az elhívottak, de kevesen a választottak. Isten minden embert hív. De csak azokat választja ki, akik jól reagálnak a hívásra.
Nem írtál forrást, de ha a Jelenések 13,8-at idézted, az Károlinál így van: "Annak okáért imádják őt a földnek minden lakosai, akiknek neve nincs beírva az életnek könyvébe, amely a Bárányé, aki megöletett, e világ alapítása óta." Ez egy kicsit máshogy hangzik, mint a fentebbi, ráadásul sokkal közelebb áll a görög szöveghez, mint amit te idéztél - nyilván nem volt Károli megfertőzve a predesztináció tanításával.
Ha igaz volna az a megközelítés, amit írtál, akkor nem mondta volna Jézus ezt: "Aki győz, az fehér ruhákba öltözik; és nem törlöm ki annak nevét az élet könyvéből" (Jel 3,5)
Ha kitörölhetőek a nevek az Élet Könyvéből, akkor nincs előre lezsírozva a dolog, azaz bele is lehet kerülni. Ez az értelme az evangelizációnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!