A Biblia utolsó lapja nem arra inti a keresztényeket, hogy ne térítsenek már?
Jelenések 22
11. A ki igazságtalan, legyen igazságtalan ezután is; és a ki fertelmes, legyen fertelmes ezután is; és a ki igaz, legyen igaz ezután is; és a ki szent, szenteltessék meg ezután is.
# Roland G.
A 9. válaszoddal amúgy egyetértek.
Ezt a kérdező felé is jelezném, hogy szerintem is ez a helyes értelmezés.
"szerintem az idézett rész arról szól,hogy az Úr visszajövetelekor minden ember megmarad ugyanolyan szellemi-erkölcsi állapotban ,és azon többé már nem tud változtatni semmit."
Én nem tudom kiolvasni a szövegkörnyezetből ezt, akárhogy is próbálnám. "legyen ... EZUTÁN IS" Nem akkor is, vagy majd akkor, stb. Szerintem a 9-es válasz nagyon erőltetett, és belemagyarázott próbálkozás szerintem, nem magyarázat. Nincs bibliai oldala, csak egy emberi magyarázat.
Szia!
Röviden: nem.
A Biblia utolsó lapja: Jelenések könyvének 22. fejezete, egy profetikus könyv utolsó fejezete. Ebből kiragadni egy mondatot és szó szerint venni, kb. olyan mintha azt állítanám, hogy a Biblia azt írja: "nincs Isten"...
Mert ez a mondat igaz, számos helyen szerepel ez a szóösszetétel a Szentírásban, de ettől nem igaz, mert a Biblia nem állít ilyet.
Ugyanez a helyzet ezzel a mondattal is. Nyilvánvaló, hogy ezt a mondatot Jézus Krisztus mondja a 10-16. versekig tartó rész szövegösszefüggésében. Az első mondatában Jánosnak parancsot ad, hogy ne pecsételje le a könyvet. János igéi valóban próféciák, arra vannak rendelve, hogy hirdessék az embereknek Isten kijelentett akaratát, annál is inkább fontos a teljes nyíltsággal való hirdetésük, mert „az idő közel van”. Közel az ígéretek beteljesedésének ideje, szükséges tehát, hogy elváljon az igaz a hamistól, a szent a szentségtelentől. Így érdemes ezt a mondatot érteni...
Üdv. Péter
Péter!
Köszönöm a válaszodat, de nem kaptam választ a kérdésemre!
Úgy gondolom, hogy nem két szóból álló mondatrészt emeltem ki, mert a Biblia nem tartalmaz olyan részt, hogy nincs Isten. Nincs Isten kívülem, vagy nincs más gondolatjuk, csak az, hogy nincs Isten, stb.
Ha nem haragszol, ez csúsztatás. Természetes, hogy egy szöveget, ha nem értünk, nyílván a szövegkörnyezetet is meg kell vizsgálni.
„Az első mondatában Jánosnak parancsot ad, hogy ne pecsételje le a könyvet. János igéi valóban próféciák, arra vannak rendelve, hogy hirdessék az embereknek Isten kijelentett akaratát”
Ilyet nem állít, ezt Te költötted hozzá. Egy prófécia a Bibliában soha nem minden embernek szólt. Mindig egy meghatározott, esetleg kiválasztott embernek, embereknek szólt.
János hogyan pecsételhette volna be a könyvet? Illetve Dániel hogyan pecsételje le? Titkolja el? Ugyanis Dánielnek le kellett pecsételnie. Egy ember nem tudja meghatározni, hogy megértsék e vagy sem, ha csak azt írhatja le, amit diktálnak neki.
„annál is inkább fontos a teljes nyíltsággal való hirdetésük, mert „az idő közel van””
Az idő egyáltalán nem lett közel. a Biblia szerinti kevesebb, mint 6000 éves történelemből eltelt 2000 év. Két évezred nem közeli idő. Sem emberi léptékkel, sem nemzeti léptékkel. Nemzetek, kultúrák tűntek el, és jöttek felszínre ennyi idő alatt. Kb hatezer generáció halt meg azóta, amióta ki lett jelentve, hogy az idő közel.
„szükséges tehát, hogy elváljon az igaz a hamistól, a szent a szentségtelentől”
Ez jól hangzik, tehát szerinted a két mondat ugyan azt jelenti?
„A ki igazságtalan, legyen igazságtalan ezután is; és a ki fertelmes, legyen fertelmes ezután is; és a ki igaz, legyen igaz ezután is; és a ki szent, szenteltessék meg ezután is.”
Ez ugyan az, mint ez:
„szükséges tehát, hogy elváljon az igaz a hamistól, a szent a szentségtelentől”
Ha ez ugyan az, akkor Te azt beszélsz bele bármelyik mondatába a Bibliában, amit akarsz.
Kedves Kérdező!
A kérdésedre pontos választ kaptál. Az egy más kérdés, hogy te ezt a választ nem fogadod el.
Nem haragszom, és nem csúsztatás. Ott követed el a hibát, hogy azt gondolod erről a bizonyos mondatról, hogy pontosan érted, és ezért nem érdekel a szövegkörnyezet. Mindent szó szerint veszel. Nem veszed figyelembe, hogy egy olyan könyvből idézel, amely alapvetően képies beszédre épül. Ezen a háttéren természetes, hogy hibázol.
Igen szerintem ez a két mondat ugyanazt jelenti. És képzeld el, hogy nem csak én gondolom így, hanem a teológusok nagy része is. Vitathatod, de akkor is így van.
Én tiszteletben tartom, hogy te nem értesz velem egyet, szerintem te is tégy így. :-)
Üdv. Péter
A farizeusok és írástudók széles csoportja is hirdetett valamit, és látott valamit az írásokból, és csak egy igen kicsiny csoport hitte teljesen másképp. Ezért ha nem haragszol a legkevésbé sem érdekel semmilyen teológus, vagy teológusok egész csoportjának a véleménye. Ezt nem bántásból mondom, de egy kicsit gondolj bele a párhuzamba.
Elfogadom, hogy te úgy gondolod, ahogy, és semmi esetre sincs szándékomban, hogy megváltoztassam a véleményedet.
"Nem veszed figyelembe, hogy egy olyan könyvből idézel, amely alapvetően képies beszédre épül."
Képi megjelenítésnek híre hamva sincs itt, gondolom feltűnt neked is.
"Ezen a háttéren természetes, hogy hibázol. "
Te talán nem gondolod, hogy "Ott követed el a hibát, hogy azt gondolod erről a bizonyos mondatról, hogy pontosan érted"
:D
Miből gondolod, hogy én tévedek? A szövegkörnyezet, és maga a mondat is egyértelmű, hogy miután a tanítványok elvitték a jó hírt, nincs több dolguk. Egy ember nem képes, hogy megváltoztasson gyökerestől egy másik embert, erre csak Isten képes. Mivel az idő közel van (bár arra nem reagáltál, hogy a 2 évezred vajon hol is van közel, és még ki tudja, mennyi van hátra...)
Kedves Kérdező!
Örömmel látom, hogy azért vannak közös pontjaink. Szerintem mindketten ott követtünk el a hibát, hogy nem tisztáztuk, mit értünk térítésen, és mi volt ennek a kérdésfeltevésnek a háttere.
Abban teljesen egyetértek ugyanis, hogy a feladat elvinni a jó hírt, és nincs több dolgunk. Egy ember nem képes, hogy megváltoztasson gyökerestől egy másik embert, erre csak Isten képes. Mivel az idő közel van.
Az idő mindannyiunknak közel van, mert egyikünk sem tudja meddig él itt, és a másik meddig él itt...
Az erőszakos térítésben én sem hiszek.
Üdv. Péter
Az idő közel van, akkor semmi értelme. Viszont az idő közel van nem egy ember életre értendő!!!
"Azután monda nékem: Be ne pecsételd e könyv prófétálásának beszédeit, mert az idő közel van."
Tehát az ebben foglalt próféciáknak az ideje van közel. De ez nem igaz, mert azóta eltelt két évezred!
A kérdésem elején tisztáztam, hogy van térítés, lásd Jehova Tanúi, és van bizonyságtétel, ahogy itt is.
"1Pt 3,15
Az Úr Istent pedig szenteljétek meg a ti szívetekben. Mindig készek legyetek megfelelni mindenkinek, a ki számot kér tőletek a bennetek levő reménységről, szelídséggel és félelemmel:"
De ez nem térítés. Nem hiszem, hogy csak erőszakos térítés van. Azt is térítésnek tartom, amikor egy katolikus azt mondja, hogy szükséges vasárnap misére menni. Ugyanis ezzel bűnösnek kiáltja ki azt, aki nem megy. Mert ha nem bűnös ezért, akkor nem szükséges. Ugyan így igaz ez egy szombat nap megtartásával kapcsolatban is, vagy egy házról házra prédikálással kapcsolatosan is. De azzal, hogy kell, bűnösnek ítél, ha meg nem kell, nincs rá szükség. Tudom, hogy adventistaként már mindketten kitárgyaltuk töviről hegyire, és bízvást mondhatom, hogy semmilyen választ nem kaptam, de már nem is érdekel. A lényeg ebben az, hogy mi a térítés, és mi a bizonyságtétel. Nem ugyan az a kettő. Attól, hogy kántálom, hogy mi helyes vagy mi nem, az térítés. Ez a tudás fája. Az, hogy megvallom Krisztust a megváltónak, az az élet fája. Úgy érzem, hogy a Jelenések könyvének utolsó sorai pont arra hívják fel a figyelmet, hogy a térítésnek elmúlt az ideje. Aki törvények és rendeletek szerint él, a halálnak él, aki Jézusnak él, az életnek él. Mert az idő közel. Jézus ideje van közel. Nem az éljövetele, hanem az üdvösséghez vezető útnak az ideje. Aki nem Jézusnak él, hanem Bibliaértelmezési paragrafusoknak, az a halálnak él. Lásd egyházak csaknem 100%-ának hamis tanításai.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!