Mik Ferenc pápa jogai?
Mostanában,pár hónapja,nagyon benne vagyok ebben a témában.Mármint abban,hogy hiszek Istenben teljes mértékben,..,de a katolikus egyház felé, egyre inkább gyanakvóbb vagyok.
Pl. most emiatt.
Mégis honnét jön a pápának az,hogy joga van ilyesmikehez?
Ő is csak egy EMBER.
Ha valakinek van kedve beszélgetni,irhat nyugodtan.
Körülöttem nem nagyon vannak,akikkel ilyesmiken vitatkozhtanék. Mindenki akit ismererek,a katolikus egyházat,nem tudja különválasztani a kereszténységtől,s nem is gondol ilyesmikre,hogy 'A pápa tévedhetetlensége megkérdőjelezhető?'
6-os jól leírta a lényeget. Az indexes cikk nem túl szakszerű, néhol elég félreérthetően fogalmaz.
A Katolikus Egyház nem ismeri a válás fogalmát, soha nem ismerte el, és nem is fogja, mert ez nem egy emberi törvény, hanem isteni. Viszont lehetnek olyan esetek, amikor a házasságkötés eleve érvénytelen, és ezt mondja ki az egyház. Ezt a jogi procedúrát akarják lerövidíteni. Jelenleg kb. 2 vagy 3 fokozat vizsgálja ki az ügyet és bizonyos esetekben évekig is eltarthat. Ezt akarják kicsit megkönnyíteni. A kánonjog azon része, ami csak tisztán emberek által hozott jog, az bármikor módosítható. ugyanúgy működik ez, mint bármilyen államnál.
Ha nem tudod elfogadni, hogy a pápa teljhatalommal kormányozza az egyházat s bizonyos esetekben tévedhetetlen, akkor ne legyél katolikus.
A házasság felbonthatatlan, amit még a pápa sem bonthat fel. Viszont létezik érvénytelen házasság, például az egyik fél eleve nem gondolta komolyan a hűséget. Az érvénytelen házasságot az egyházi bíróság vizsgálja s nyilvánítja érvénytelenné, amely eddig egy hosszas és körülményes eljárás volt. A pápa mindössze ezt az eljárást akarja megkönnyíteni és meggyorsítani.
# 10
"Az ókereszténység és annak Szentírás-magyarázata támogatja a Pápaságot."
Ez ebben a formában nem igaz. A pápaság történelmi fejleményként alakult ki, az ókeresztény korban nyoma sincs.
Az első pápai centralizációs törekvések kb. az 5. században jelentkeztek, és nem arattak osztatlan sikert. Mind a négy nagy nyugati egyházatya, Ágoston, Ambrus, Jeromos, de még Nagy Szent Gergely pápa is, a pápai centralizáció ellen foglalt állást.
A pápa egyházfőségének a kérdése volt az egyik fő kiváltó oka az egyházszakadásnak is 1054-ben.
Valójában a pápaság intézménye csak ekkor alakult ki a ma ismert formájában, a ma gyakorolt jogkörökkel. Korábban Rómában a püspöki karnak lényegesen nagyobb volt a beleszólása a dolgokba, mint ekkortól.
A pápai tévedhetetlenség dogmája pedig csak a 19. századtól létezik.
A katolikus egyház igyekszik korábbi forrásokkal alátámasztani a jelenlegi álláspontját, de ez téves megközelítés, a jelennek a múltba való visszavetítése.
Az egyetemes zsinatok teljesen egyértelműen lefektették az egyház hivatalos rendelkezését Róma státuszáról is: a római pápa tiszteletbeli elsőbbséget élvez, de nem egyházfő. (Mint ahogy egyik pátriárka sem egyházfő a saját egyházában sem.)
a Dániel könyvében írja, hogy az öreg korú leült, és az emberfia ment hozzá.
ez Istenre, utal és a Fiára Jézusra.
Igen vezetni kell valakinek, de azt Isten hagyja jóvá, és nem része a világnak, Jézus határozottan el is mondta, hogy az utolsó napok egyik jele hogy a Hű és bölcs szolgát kinevezi a födi javai fölé, de ez nem a Pápa.
a földi javak az pedig nem csak a pénzre utal, hanem olyan emberekre akiket tanítani kell és vezetni a Biblia megismerésében, és annak betartásában, a földön mindenütt, hogy egységes népként tiszta imádatot mutassanak be Istennek.
pontosan lehet tudni, ha Jézus eredeti tanítását vesszük alapul s nem térünk el attól
Jézus soha nem mondta, hogy a keresztény életút világvallás lesz, és azt sem, hogy Ők fognak másokat üldözni.
ellenkezőleg, kevesen vannak, és üldözöttek lesznek, Jézus eljöveteléig.
Sziasztok!
A 10-es válaszoló vagyok.
Akkor a nekem szóló nyílt vagy burkolt véleményekre a következő a válaszom:
09:45-ös válaszoló!
Ha magának a "Pápaságnak" a fejlődését nézzük, ám el lehet arról beszélgetni, hogy a dolgok hogyan is voltak. Ha jól tudom, ez a kifejezés, hogy "pápa" először globális cím volt az Egyházakban, majd csak később lett Róma püspökéé. Nem tudom pontosan, hogy így volt-e ennek utána kellene néznem. De az Róma mérlegére billenti a dolgot, hogy az ókori keresztény dokumentumokban már az 5. század előtt is megjelenik Róma, mint ami kimagaslik a többi Egyház közül. Néhol csak elég finom utalással, mint például az egyik apostoli atyánál, Antiochiai Szent Ignácnál, aki szerint római Egyház a "szeretet vezetője". Szent Ignác még az apostoli légkörben nevelkedett, tehát véleménye figyelemreméltó. Másol Szent Ireneusz, aki a 2. század végén - tehát néhány évtizeddel az apostoli korszak után - tevékenykedett, már jobban hangsúlyozza Róma tekintélyét.
A keleti kereszténység szemszögéből mindenesetre máshogy néz ki a téma. De az, hogy a katolikus és ortodox kereszténységben - ha jól tudom - vannak közös hitpontok, egy jó alap lehet, ennek átbeszélésére is a szakemberek között. :-)
----------------
10:11-es válaszoló!
Mivel te Jehova Tanúja vagy, ezért azt gondolom, hogy nincs miről beszélnünk. Tudok a tanításaitokról, meg a mentalitásotokról is, hogy mit gondoltok másokról, meg magatokról. Amiket elmondtál, azok a te szervezeted értelmezései, amikkel egyrészt nem értek egyet, másrészt engem nem érint. A Szentírás értelmezése és annak értelmezési joga egy külön téma, de ezt értelmetlen kivesézni egy JT-vel. Mindenesetre ha érdekel, hogy a modern bibliatudomány mit tanít a végidőről, és annak értelmezéséről, akkor figyelmedbe ajánlom a Jeromos katolikus bibliakommentárt.
"a Dániel könyvében írja, hogy az öreg korú leült, és az emberfia ment hozzá."
Dániel könyve megírása idején még az "emberfia" nem volt messiási szimbólum!!! Számos tudós egyetért abban, hogy ezt a könyv végső formájában a Kr.e. 2. században keletkezett!
"A pápa jogai a volt Pápai Állam politikai hatalmából erednek, amit ugyan az Olasz Királyság a 19. század közepén feloszlatott, de később a fasiszta Olaszország alatt kisebb méretben újra megalapítottak. Történelme során a Pápai Állam által felhalmozott erkölcsi befolyást a pápaság intézménye, így a Vatikán is, amely - mint tudjuk - abszolút monarchia, nem tartozik felelősséggel senkinek, csak saját teokratikus elitjének. Emellett a Vatikánnak komoly üzleti érdekei is vannak,
Ez ugyanolyan értelmetlenség, és butaság, mint "hű és bölcs szolga" Jehova tanúi szerint, akik a saját vezetőiket értik ezen teljesen tévesen. A Pápa jogai a péteri primátusra vezethetőek vissza, ami Egyházban betöltött szerepét illeti. Maga az Egyház kérdésköre teljesen más tészta. Az ószövetségi próféciáknak megfelelően világegyházzá vált, de a pápának csak a Katolikus Egyház felett van joga, más egyházak, gyülekezetek, országok felett nincs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!