Ki volt a legjelentősebb apostol?
ct russel
Russell azt állította, hogy több bibliamagyarázó könyvet írt, mint Pál, János, Arius, Waldo, Wycliffe és Luther Márton együttesen, akiket az Egyház őelőtte élt hat nagy hírnökének nevezett. Oly sok más adventista szektához hasonlóan ő is azzal az elképzeléssel kezdte, hogy Krisztus második eljövetele és a végítélet igen közel van; majd ezután az egész Szentírás magyarázatára vonatkozóan olyan tévedhetetlenséget állított magáról, amely messze túlment azon, amelyet bármely pápa vagy Isten kinyilatkoztatásának bármely magyarázója követelt magának. Követői annak a „hetedik hírnöknek” vagy „angyalnak” fogadták el őt, akit az Ezékiel 9. fejezete említ, és úgy tartották, hogy a „dicsőség csarnokában” Szent Pál után ő, Krisztus evangéliumának képviselője, a Nagymester következik.
Szent János evangelista - a legkedvesebb tanítvány
A négy evangélista közül az ő szimbóluma a sas, melynek szárnyalása, magas röpte és napra figyelő tekintete jól kifejezi János sajátságait. A negyedik evangéliumban csak úgy szerepel, mint ,,a tanítvány, akit Jézus szeretett'', s ez olyan jelző, amelyet a tanítványok közül senki más nem visel.
Krisztus a kereszten reá bízta Anyját és Anyjára bízta őt.
"Szeretete hősies és hűséges volt, s ennek legszebb bizonyságát az evangélium akkor szolgáltatja, amikor elmondja, hogy a szeretett tanítvány követte Mesterét végig a keresztúton. Ott állt a kereszt alatt is Jézus anyja mellett, és ott hallotta a szót: ,,Asszony, íme a te fiad!... Íme, a te anyád!'' (19,26)."
Nehéz kérdés.
- Szent János volt a "szeretett tanítvány", Jézus valószínűleg őt kedvelte a legjobban. Nem volt véletlen, hogy ő kapta a Jelenése látomásait is.
- Szent Pál viszont rendkívül meghatározója volt a keresztény missziónak. A neve alatt 13 levél van benne az Újszövetségben, ami nem semmi.
- Az Egyház viszont Szent Péterre épült (Mt 16,18). Én azt mondanám, hogy éppen ezért ő. Az első pogányt is ő fogadta be az Egyházba.
De a két legnagyobb apostolként ha jól tudom Pétert és Pált szokták emlegetni.
"Egyház viszont Szent Péterre épült" Egy szerzetessel beszélgettem erről, hogy miért Péterre, aki meg is tagadta
Rembrandt festménye (itt volt tavaly a Szépműv.-ben a gyönyörű kép):
hogy miért nem Jánosra bízta Krisztus - a hosszas beszélgetés lényege, hogy Péter harcos volt, megvédeni is tudta a megnyilvánult egyházat, azonkívül amit Rembrandt ábrázolt, az is belejátszhatott, az átélt élménye, hogy bűnös, megbánja. János a legmélyebb átéléssel és értéssel a szívében idős kort élt meg, hogy Patmosz szigetén még megírja, amit tud. Ő volt az egyetlen, az első idők nagy tanítói, igehirdetői közül, akit nem öltek meg, megtartotta Isten a feladatára.
21:38-as, mit tagadott meg a szerzetes? Hogy az Egyház Péterre épült? Akkor merő eretnekség volt, amit mondott.
János apostolról azért nem szabad elfelejteni azt sem, hogy nem csak azért élhette túl a többi apostolt, mert az Úr megoltalmazta az életét, hanem az azért is, mert ő volt a legfiatalabb.
félreérthető volt: nem a szerzetes tagadta - hanem Péter - míg meg nem szólalt a kakas.
Legfiatalabb is volt, legmélyebb is volt. A Logosz himnusszal félreérthetetlenül indít: színtiszta metafizikát fo írni, nem történelem könyvet. Ha csak az marad meg, a Prológus - akkor is mindent tudunk, mi a teendőnk. Megrendítő, hogy a görg.kat templomban a Húsvéti szertartás úgy indul: egymás után görög, latin, magyar és ha van még ott nagyobb idegen ajkú közösség azon a nyelven olvassák fel a Prológust.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!