Jehovatanui húskészitményeket csak a sakternél vásárolnak? Az Ószövetségi Szentírásban benne van a tilalom, -Ter 9,4 MTörv 12,16.23 A vallásos zsidók csak kóser módon elkészitett húst fogyasztanak, mert a többi hús tartalmaz vért.
Bocsi, de ha belegondolsz, "életet menteni" még nagyon sok módszerrel nem szabad, vagy nem erkölcsös.
Az csak egy dolog, hogy ezt a módszert sem nevezhetjük semmiképpen ideálisnak és veszélytelennek, nem beszélve arról, hogy sokkal jobb alternatívák is léteznek.
"Tehát azért nem szabad a vértranszfúzióval életetet menteni, mert a vér az életet szimbolizálja? Vagy a szimbólum értékesebb, mint amit szimbolizál?!"
NEM hanem ezért=3Mózes 17:10, 11 ezt írja: „Ha . . . egy ember . . . bármilyen vért megeszik, akkor én bizony az ellen a lélek ellen fordítom arcomat, aki vért eszik, és ki fogom irtani a népe közül. Mert a test lelke a vérben van, én pedig az oltárra helyeztem azt értetek, hogy engesztelést szerezzen a lelketekért, mert a vér szerez engesztelést a benne levő lélek által.”
1Móz 9:3, 4: „Minden állat, amely él és mozog, legyen nektek eledelül. Mint a zöld növényt, azokat is mind nektek adom. Csak a húst a lelkével — a vérével — együtt meg ne egyétek.”
Az étkezési célra levágott állatokat megfelelően ki kell véreztetni. Megfojtott, csapdában elpusztult vagy holtan talált állat nem alkalmas táplálkozási célra (Csel 15:19, 20; vesd össze: 3Mózes 17:13–16).
Igen, és ezt már a korai keresztények is így értették. A Cselekedetek 15:29 azt mondja, hogy ’tartózkodjunk a vértől’. Nem azt írja, hogy csupán az állat vértől tartózkodjunk. (Vesd össze a 3Mózes 17:10-zel, amelyben a tilalom ’bármilyen vér’ fogyasztására vonatkozik.) Tertullianus (aki a korai keresztények hitének védelmében írt) kijelentette: „ A vér tilalmát úgy kell értenünk, mint amely (tilalom) sokkal inkább az ember vérre vonatkozik” (The Ante-Nicene Fathers. IV. köt., 86. o.).
Jobb az engedelmesség, mint az áldozat 1Sá 15:22; Márk 12:33
Az egyén életét Isten törvénye elé helyezni végzetes =Márk 8:35, 36
Dávid, ’az Isten szíve szerint való férfi’ megértette a vérrel kapcsolatos isteni törvény mögött rejlő alapelveket (Cselekedetek 13:22). Egyszer, amikor nagyon szomjas volt, három embere utat tört az ellenség táborába, vizet húztak a víztárolóból, majd odavitték hozzá. Mit tett erre Dávid? „Azoknak a férfiaknak a vérét igyam, akik lelkük kockáztatásával mentek el?”– kérdezte. Dávid úgy tekintette ezt a vizet, mintha az emberei vére lett volna. Így a szomjúsága ellenére „kiöntötte Jehova elé” (2Sámuel 23:15–17).
Mintegy 2400 évvel a Noénak adott rendelkezést követően, és körülbelül 1500 évvel a törvényszövetség megkötése után Jehova arra ihlette a korai keresztény gyülekezet vezető testületét, hogy ezt írja: „a szent szellem és mi magunk jónak találtuk, hogy semmi további terhet ne rakjunk rátok a következő szükséges dolgokon kívül: tartózkodjatok a bálványoknak áldozott dolgoktól, a vértől, a megfojtott állattól és a paráznaságtól” (Cselekedetek 15:28, 29).
Nyilvánvaló, hogy az akkori vezető testület felismerte, hogy a vér szent, és hogy ha helytelenül használják, az erkölcsileg ugyanolyan rossz, mint a bálványimádás vagy a paráznaság. Az igaz keresztények elfogadják ezt az álláspontot. Mivel bibliai alapelvekben gondolkodnak!
Miként értelmezték a Biblia vérre vonatkozó parancsát az i. sz. első néhány században élő, magukat kereszténynek valló emberek?
Tertullianus (kb. i. sz. 160—230): „Szégyen pirosítja tévelygéstek láttán a keresztény szemeket. Mi még az állatok vérét is kizárjuk élvezhető eledeleinkből . . . a keresztények gyötrelmére vérrel töltött hurkákat is alkalmaztok [a pogány rómaiak], nyilván abban a biztos meggyőződésben, hogy tilos dolog náluk az ilyen s ti ezzel őket a helyes útról akarjátok leszédíteni. No de hát micsoda eljárás! Akikről elhiszitek: irtóznak a barmok vérétől, egyúttal hiszitek, hogy sóvárognak az emberi vérre” (Védőbeszéd. [Budapest, 1986] Tertullianus, Ókeresztény írók, XII. köt., Városi István fordítása, 80. o.).
Minucius Felix (i. sz. III. század): „annyira óvakodunk az embervértől, hogy még az ehető áldozatok vérét sem esszük meg” (Octavius. [Budapest, Szentendre, Győr, 2001] M. Minucius Felix, Károsi Sándor és Heidl György fordítása, 102. o.).
Ezt még ezer helyre bemásolhatod, akkor sem lesz igazad!
Csak olyan emberek hiszik el ezeket, mint te.
Nem Biblia szerinti a hús "kóser vértelenítése".
Ennek a Biblia parancsnak nem egészségügyi célja volt elsősorban, hanem erkölcsi!
Az más kérdés, hogy a vértől való tartózkodás ma nagyon is gyakorlatias (valószínűleg nem véletlenül), de Jehova Tanúi nem ezért utasítják el!
"Ezt még ezer helyre bemásolhatod, akkor sem lesz igazad!
Csak olyan emberek hiszik el ezeket, mint te. "
48%-
"Jehova tanui miért személyeskednek? Nincsenek érveik?"
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__7..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!